AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #61 Del Skrevet 4. juli 2022 Beskjed mottatt, skal overse hunder heretter🥳 Anonymkode: b0304...e60 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5. juli 2022 #62 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 20.15): Takk for denne tråden. Skal ha det i bakhodet, så jeg ikke irriterer noen. For meg er hunden et savn, da jeg dessverre ikke har råd eller plass. Har alekt som har hund, men ser ikke den så ofte. Anonymkode: 1c8cd...687 De fleste er heldigvis ikke som ts, da. Jeg opplever at de fleste setter pris på at man kommenterer hunden deres, spesielt om man sier noe positivt. Nå ville ts fått gå helt i fred for meg, husky er omtrent den eneste hunderasen jeg bare ikke fikser, jeg liker dem rett og slett ikke og unngår dem derfor i størst mulig grad. AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 20.30): Syns du høres uvanlig mannevond ut. Hvis du hater folk er kanskje tettbefolkete områder et større problem for deg enn at du har hund. Anonymkode: 7c3e3...6fd Mannevondt (jada, jeg leste at du hadde diverse diagnoser, men man kan allikevel oppføre seg) menneske, mannevond bikkje? Maleficenta skrev (15 timer siden): er det mulig å bli mer norsk? Nå er det uhøflig å hilse på folk og nå. Ikke rart det er så mange ensomme i dette kalde landet Nei, det er ikke mulig å bli mer norsk. Jeg syns det er hyggelig at folk hilser når jeg går på tur, det være seg langs veien eller i skauen, men jeg har også opplevd å bli sett rart på hvis jeg har prøvd meg med et nikk og et smil selv om det hører til unntaket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 5. juli 2022 #63 Del Skrevet 5. juli 2022 Hva er problemet egentlig? Jaggu ikke rart vi nordmenn blir sett på som kalde og arrogante... Om jeg ikke har tid eller lyst til å småskravle med noen jeg ikke kjenner eller la de hilse på hunden, så er det bare å smile, si "Beklager, men jeg har litt dårlig tid akkurat nå." og fortsetter turen min. Andre ganger synes jeg bare det er hyggelig å få en kommentar som "fin hund du har" i forbifarten. Trenger ikke gi mer respons på det enn ett smil og ett høflig "Takk" tilbake. De aller, aller færreste kommenterer hunden min fordi de vil slå an en prat, men om det skjer så er det som regel bare hyggelig og en fin, fin anledning for å trene hunden til å hilse pent eller vente ved siden av meg. Og som sagt passer det ikke eller jeg ikke har lyst så går man bare videre med ett smil og koser seg på turen uten å irritere seg over høflige medmennesker.... 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soulma Skrevet 19. november 2024 #64 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 22.54): Syns også det er litt min "plikt" å la barn i nabolaget få møte dyr på en trygg måte, altfor mange som vokser opp uten kontakt med firbente, og mange blir usikre på hund når de blir større. Anonymkode: 0fa6b...39c Jeg tenker også slik, er veldig oppmerksom under interaksjonen, og forklarer barna litt om ting og tang (hvordan avhenger av alder på barnet/barna). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #65 Del Skrevet 19. november 2024 Ha på store øretelefoner med musikk og lat som du ikke hører dem - Ingen som plager meg da. Anonymkode: 110f9...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 20. november 2024 #66 Del Skrevet 20. november 2024 ÅÅÅÅ, det var litt trist å lese. For jeg elsker å ta kontakt med "noen", ikke alle. Jeg sier helst noe til eieren, og går ikke direkte til hunden. Sier feks "Å nei for en fin hund du har". Normalt er det ikke mer enn det, hvis ikke eieren ønsker å prate mer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #67 Del Skrevet 20. november 2024 Er helt enig! En ting om de spør først, men mange setter seg ned og lokker på hunden uten å spørre. Vi trener mye passering og det er veldig ødeleggende når mennesker og hunder skal hilse uten at jeg får "gitt lov" til hunden først. Har lagt merke til at barn er generelt mye flinkere(her i alle fall). Lurer også på om det er litt avhengig av rase, er det noen hundeeiere som ikke opplever sånn? Anonymkode: 937c7...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #68 Del Skrevet 20. november 2024 Syns det er koselig jeg, aldri opplevd at noen har dratt det ut i det uendelige. Anonymkode: 65bc8...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #69 Del Skrevet 20. november 2024 Jeg syns det er hyggelig men skjønner at andre kan syns det er plagsomt. Dj får bare være litt avvisende (men vennlig). Anonymkode: 5c062...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå