Gå til innhold

Jeg er så lei at folk tar kontakt når jeg går tur med hunden!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for denne tråden. Skal ha det i bakhodet, så jeg ikke irriterer noen. For meg er hunden et savn, da jeg dessverre ikke har råd eller plass. Har alekt som har hund, men ser ikke den så ofte.

Anonymkode: 1c8cd...687

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gul sløyfe eller lignende er jo symbol for at folk skal holde set unna grunnet sykdom etc.

Anonymkode: 5d20d...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Gul sløyfe eller lignende er jo symbol for at folk skal holde set unna grunnet sykdom etc.

Anonymkode: 5d20d...0d5

Hva med en gul stjerne?

Anonymkode: b9e3f...628

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du høres uvanlig mannevond ut. Hvis du hater folk er kanskje tettbefolkete områder et større problem for deg enn at du har hund. 

Anonymkode: 7c3e3...6fd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla

Det er ikke bare bare å være norsk. Ofte får vi høre at vi er kalde og tilbaketrukne, nærmest asosiale mot mennesker vi ikke kjenner.. Kanskje ikke så rart at «vi» er slik, så lenge det finnes folk som reagerer med irritasjon på at noen vil slå av en liten prat og hilse på hunden deres..

La meg slå et slag for de av oss som synes at det å lufte hundene våres er et ypperlig utgangspunkt for å havne i samtaler med alskens mennesker.. bare kom, vi finnes vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Jeg går ofte tur med naboens husky som får en del oppmerksomhet. Jeg er døv med sosial angst, så jeg vil helst bare gå i fred. Heldigvis bor jeg relativt nærme skogen, så jeg får som regel gå alene på stier. Men jeg blir ofte stoppet på vei til/fra skogen og det er  slitsomt siden jeg ofte ikke får med meg hva de sier, og så må jeg forklare at jeg ikke hører. De fleste forstår, smiler, og går videre, men ikke alle. Noen ganger fortsetter de bare å snakke eller det blir en klein stemning. 

Anonymkode: 987a2...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns du høres uvanlig mannevond ut. Hvis du hater folk er kanskje tettbefolkete områder et større problem for deg enn at du har hund. 

Jeg er ikke mannevond. Jeg har angst, depresjon, ptsd og andre sykdommer som gjør at jeg har veldig begrenset med energi til lyd og samtaler. jeg vil gjerne slippe å bruke meg opp på svada. Jeg er i tilegg veldig glad i å være alene, og ganske så asosial når jeg er sliten 

Anonymkode: 958f8...a73

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fyr i nærheten av der jeg bor som har funnet løsningen. Han er østeuropeer, går kledd i svart Adidas-dress med hvite striper, har gullkjeder og tatoveringer på knotene, og går rundt med en dobermann. Er Ingen som tar kontakt med ham når han er ute på tur.

Bare vær som ham.

Anonymkode: d1b46...420

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk øretelefoner. Unngå blikkontakt. Solbriller.

Anonymkode: 0f406...576

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke mannevond. Jeg har angst, depresjon, ptsd og andre sykdommer som gjør at jeg har veldig begrenset med energi til lyd og samtaler. jeg vil gjerne slippe å bruke meg opp på svada. Jeg er i tilegg veldig glad i å være alene, og ganske så asosial når jeg er sliten 

Anonymkode: 958f8...a73

Og så? Hvorfor skal folk vise særlig overbærenhet med deg pga av psykisk sykdom? Du viser jo åpenbart ikke særlig overbærenhet med andre selv når du ser rødt bare naboen babler litt høflighetsfraser om husky? Og hvorfor bo tett på andre når du er en grinebiter?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dyr, og det er ikke sjeldent at jeg kommenterer at hunden er søt og spør om jeg kan klappe den. Ofte slår jeg av en prat med eieren om hunden også.

Jeg synes det er riktig koselig, men jeg skjønner jo at det er slitsomt hvis man aldri kan gå noe sted i fred.

Takk for påminnelsen 😊🙌

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se sur og grinete ut, gjerne med solbriller og høretelefoner på, så får du sikkert være i fred. 

Jeg har selv en liten/mellomstor hund, eventyrblanding, den er fryktelig søt, og jeg blir ofte stoppet av både barn og voksne som vil spørre og grave, og klappe. Svarer høflig, sier takk, lar ikke barn klappe den, så går jeg videre. 

Gidder jeg ikke snakke med noen går jeg i skogen, eller sent på kvelden, da er det fredelig ute...

Anonymkode: 93df2...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en schæfer, ikke så mange som tar kontakt, annet enn de som har hatt schæfer før. Uansett superhyggelig, og glad jeg ikke føler det slik som deg. 

Anonymkode: af164...419

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Budskapet ditt er muligens interessant og en liten idé for de med motsatt problem også. De som sjelden oppnår kontakt med andre mennesker i det hele tatt. Kanskje skaffe seg en hund.?

OBS!! prioritet 1 må selvsagt være at hunden får det livet den fortjener med eieren sin.

Har alltid hatt hund jeg og aldri irritert meg generelt over kontakt fra andre mennesker, snarere tvert i mot. Vi er skrudd sammen forskjellig. Jeg er sosial både med og uten hund. Helt til jeg møter et møkka-menneske selvsagt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste vel egentlig at mange kom til å snakke til meg når jeg fikk hund, men at det skulle være SÅ ekstremt hadde jeg ikke trodd. Så jeg prøver å unngå blikkontakt når jeg ser det kommer folk, og fokusere på å holde hunden på andre siden av der folk kommer. Har også måttet lære meg å si nei til folk som spør om å få klappe den. Jeg ønsker ikke at noen andre skal fofle på hunden min, og i tillegg er min største skrekk er at den en gang skal bite noen. 

Anonymkode: de8a0...529

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for denne tråden. Skal ha det i bakhodet, så jeg ikke irriterer noen. For meg er hunden et savn, da jeg dessverre ikke har råd eller plass. Har alekt som har hund, men ser ikke den så ofte.

Anonymkode: 1c8cd...687

Håper du fortsetter og si hei og ta kontakt :) Ikke la denne tråden ta bort gleden din! Vi med hund får bare takle det. 

Anonymkode: c99df...430

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt hund i 10 år,og synes det er litt koselig at folk sier noe. Ikke det jeg er supersosial, men kan veksle noen få ord og et smil uten at jeg tar skade av det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vennlig flat coated retriever. Det er mange som tar kontakt med meg, mannen og hunden. F eks er det mange som har hatt en flat før, og som vil hilse på den. Så skal de fortelle hvordan flaten de hadde var, og stille spørsmål om hunden. Generelt er det mange som prater litt. Jeg synes det er hyggelig, og håper ikke folk slutter å snakke pga denne tråden. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at folk bør slutte å ta kontakt med hundeeiere. Ensomhet er faktisk et stort problem i samfunnet vårt En hund kan være en god hjelp for mange fordi de lettere får kontakt med andre mennesker. Det er sosialt og hyggelig som tar bort fokus fra det folk eventuelt sliter med. F.eks er det en god eksponering for de med sosial angst. 

Men forstår utfordringen din også TS. Har egentlig ikke noe godt råd annet enn at du må prøve å finne dine mestringsstrategier. Foruten det så må du bare leve med at folk tar kontakt. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for min del er når de spør om rase. Hunden vår er av en sjelden rase, så da lurer de jo veldig på hvor denne rasen kommer fra osv. 

At barn spør om å få klappe synes jeg bare er koselig, det er så fint å se hvor glade de blir når de får lov. Og så spør de bare om navnet på hunden og aldri om rasen. 

Anonymkode: c0a7e...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...