AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Det ligger nå ute valper til 45000 kroner. Riktignok av en poppis-rase, men 45000 for én valp. Er det bare jeg som synes det går over stokk og stein med prisene? Er dette en konsekvens av at etterspørselen gikk i taket under koronatiden? Anonymkode: d8c67...27c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Cockapoo er ingen rase. Anonymkode: 3a29c...1e0 10 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ligger nå ute valper til 45000 kroner. Riktignok av en poppis-rase, men 45000 for én valp. Er det bare jeg som synes det går over stokk og stein med prisene? Er dette en konsekvens av at etterspørselen gikk i taket under koronatiden? Anonymkode: d8c67...27c Noen bruker samme sum på en veske. Anonymkode: 0833b...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Synd det er verre med de som tar 15 000 for en blandingsvalp. Anonymkode: 5602f...25a 2
Gjest Villfisker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Det er mye ja. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen bruker samme sum på en veske. Anonymkode: 0833b...dc2 De som har for mye penger ja. Den prisen er ikke fornuftig i det hele tatt.
Nevrosererroser Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Jeg har omplasseringshund selv og vil nok aldri vere i den økonomiske situasjonen at jeg hadde valgt å betale så mye for en hund men jeg er alikevel ikke helt negativ til slike priser. Jeg er alt annet enn positiv til ukritisk avl, rovdrift på tisper eller for den del at hvemsomhelst bare kan produsere dyr altså men heller høyere priser enn at folk kjøper hund og går lei etter en liten stund.
Minime94 Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Regner med det er pomme? De har liggi en den høyere i pris enn andre raser. Spesielt med premierte foreldre
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Er det er renraset valp, eller mote blandings? Dette er nok en konsekvens av coronaen, at penge sterke folk ikke lenger kunne reise utenlands som de alltid har gjort, å etterspørselen etter valper ble stor. De skulle ikke bare ha en hvilken som helst valp, men en race med litt fancy navn. De var heller ikke kritiske til oppdretter eller at tispene gikk med valper nesten hele tiden for å dekke etterspørselen. Synes det er rart at sånne blandinger og priser fortsatt eksisterer siden folk nå kan dra på ferie som de tidligere gjorde. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Cockapoo er ingen rase. Anonymkode: 3a29c...1e0 Ikke Pomchi eller Labradoodle heller. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synd det er verre med de som tar 15 000 for en blandingsvalp. Anonymkode: 5602f...25a Det er jo nettopp blandingshunder dette er. De lager bare et fancy navn på "rasen" og kaller det rasehund. Men de er neppe godkjente hunderaser. Anonymkode: b26c3...e79 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Cockapoo er ingen rase. Anonymkode: 3a29c...1e0 Jeg vurderte å legge til en setning om at det var en blandingsvalp, men jeg tenkte i grunn at det kunne være greit å slippe å ta den debatten enda en gang. Anonymkode: d8c67...27c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Minime94 skrev (16 minutter siden): Regner med det er pomme? De har liggi en den høyere i pris enn andre raser. Spesielt med premierte foreldre Nei, det var en puddelblanding. Anonymkode: d8c67...27c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det er renraset valp, eller mote blandings? Dette er nok en konsekvens av coronaen, at penge sterke folk ikke lenger kunne reise utenlands som de alltid har gjort, å etterspørselen etter valper ble stor. De skulle ikke bare ha en hvilken som helst valp, men en race med litt fancy navn. De var heller ikke kritiske til oppdretter eller at tispene gikk med valper nesten hele tiden for å dekke etterspørselen. Synes det er rart at sånne blandinger og priser fortsatt eksisterer siden folk nå kan dra på ferie som de tidligere gjorde. Ikke Pomchi eller Labradoodle heller. Det er jo nettopp blandingshunder dette er. De lager bare et fancy navn på "rasen" og kaller det rasehund. Men de er neppe godkjente hunderaser. Anonymkode: b26c3...e79 Nei, det er ikke godkjente raser. Men det er i alle fall blanding av to kjente raser. Så nylig noen som satt ut valper på fôr blandet av 6-7 ulike raser. Relativt høy pris på salgsvalpene foreldrene sett i betraktning. Hvorfor i alle dager skal så utvannet hunder gå videre i avl? Anonymkode: d8c67...27c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 Da styrer du unna foreslår jeg og leter heller etter en skikkelig hund. Folk som ikke er oppdrettere og tar 40.000 for en blanding må du ikke finne på å handle med. Prisen i seg selv sier jo med store bokstaver at de driter i både helse, hvem kjøper er og hvordan det får videre med hunden. Anonymkode: a1d91...ab2 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da styrer du unna foreslår jeg og leter heller etter en skikkelig hund. Folk som ikke er oppdrettere og tar 40.000 for en blanding må du ikke finne på å handle med. Prisen i seg selv sier jo med store bokstaver at de driter i både helse, hvem kjøper er og hvordan det får videre med hunden. Anonymkode: a1d91...ab2 Den var ikke på listen over potensielle valper for meg, men jeg er like stadig overrasket over hvor høy pris folk velger å sette. Når det gjelder like "designer-raser" aka puddelblandinger, så tror jeg ikke at den høye prisen nødvendigvis gjenspeiler kvaliteten på oppdretter, jeg har sjekket utrolig mange annonser, og det er ikke slik at flertallet oppgir helsestatus og sjekkresultater på foreldrene. Trist. Anonymkode: d8c67...27c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 Jeg hadde aldri betalt så mye for de populære blandingsrasene. Mest fordi det er en del svindel og valpefabrikk-opplegg på de rasene. Mange av de blir smuglet inn i landet fra Russland eller Øst-Europa. De folka som står bak er proffe så ikke alltid lett å vite hvem som er seriøs eller ikke tror jeg. Hadde ikke følt meg trygg. Anonymkode: e129b...bd7 2
Minime94 Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei, det var en puddelblanding. Anonymkode: d8c67...27c Beviser hvor villt det har blitt med blandinger egentlig 😅 når man får bikkjer av populær høyt premierte foreldre for samme prisen av en bastard 😅 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #17 Skrevet 4. juli 2022 det er vi , kjøperene sin feil at dette går an. Ikke kjøp! Anonymkode: 4c651...3fc 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #18 Skrevet 4. juli 2022 Jeg kjøpte hund for 2 år siden og betalte 25 000. En renraset hund og denne rasen har alltid vært dyrene enn andre raser. Nå ligger prisen på 30 000! Elsker rasen, men aldri om jeg betaler så mye for en hund! Anonymkode: 6a6f8...879
Myrmica Skrevet 4. juli 2022 #19 Skrevet 4. juli 2022 "Oppdretter" kan jo sette akkurat den prisen de vil. Det er kjøperne som bestemmer om prisen er ok eller ikke. Tenk om alle bare konsekvent nektet å kjøpe rasehund for mer enn 25000, eller blanding for mer enn 8000? Da ville oppdrettere regulert seg relativt kjapt. Men når folk er såpass desperate etter hund at de betaler hva som helst, ja, da blir prisene deretter. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 Myrmica skrev (22 timer siden): "Oppdretter" kan jo sette akkurat den prisen de vil. Det er kjøperne som bestemmer om prisen er ok eller ikke. Tenk om alle bare konsekvent nektet å kjøpe rasehund for mer enn 25000, eller blanding for mer enn 8000? Da ville oppdrettere regulert seg relativt kjapt. Men når folk er såpass desperate etter hund at de betaler hva som helst, ja, da blir prisene deretter. Jeg er vel forsåvidt helt enig. Jeg synes det er viktig at man skal vite at det koster å ha hund. Men når man ser annonsene med hunder i en alder så langt ned som 6 måneder gammel som omplasseres pga allergi, "endret livssituasjon", eller "vi klarer ikke gi hunden det den trenger", så er gjerne ikke høy pris nok til å luke ut useriøse kjøpere. Jeg kunne godt tenkt meg en valp etter at jeg mistet min vakre bestevenn for noen måneder siden, og jeg kunne faktisk også tenkt meg en av disse "fancy" puddelblandingene, ikke på grunn av utseendet, men gemyttet, men jeg holder litt igjen nettopp fordi jeg synes prisene er blitt voldsomme. Når de får for 30 000 kr valpen, og de har 10 valper, så tjener de jo fett på et kull. Snakk om motivasjon til å fortsette å avle relativt uhemmet på de. Er bare å se på Gi Labb på TV2, tre stykker bare der. Anonymkode: d8c67...27c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå