Gå til innhold

Blir de trendy navnene de nye Kim, Roger og Ronny?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mange trendy navn nå, og jeg kjenner jeg er redd for å kalle barnet mitt noe trendy. Navn som Jeanette, Lene, Kim, Kim Daniel, Kenneth, Roger, Ronny var jo populære før og er redd at de navnene som er «inn» nå blir det nye «Roger og Ronny» om 20 år? Har noen forslag til navn som ikke er gammeldagse, men heller ikke trendy? Vi har funnet jentenavn, men om det blir en gutt står vi litt fast. Har vurdert Mathias 

Anonymkode: 3b366...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke SÅ ille i Norge, men i USA etc går det jo sport i å kalle ungene sine ting som er utrolig vanskelig å stave, når du heter det vi ville uttalt som Steffani, men det staves Ctephaugnie osv. blir det jo et lite mareritt å skulle stave navnet sitt i fremtiden når folk prøver i ulike settinger..

Synes man kan gjøre ungene sine den tjenesten å kalle dem noe det hvertfall går an å stave/si rett ut uten å gjenta seg 3-4 ganger. Jeg tror også det blir litt Kim Ronny over mange av de aller mest trendy navnene, ja, men det er jo en personlig mening:)

Anonymkode: 0890f...1fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Adrian blir nok det nye Ronny om noen år, ja! 

Jeg kjenner et voksent brødrepar hvis foreldre er skikkelige trøndere. Faren deres går i skinnvest og har bart. Kan det bli mer erketrønder? De kalte sønnene sine for Ronny og Raymond... Ikke bare ett, men to R-navn - kunne vært et skurkenavn, begge to.

Anonymkode: 6dfc0...9ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maxmilian blir nue Ronny

Anonymkode: aadc4...905

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen av dem blir jo det. Det begynner å bli en opphopning innen barnevern og sosial av Matheo, Lucas, Theo, Gabriel og Odin allerede.

Anonymkode: c2457...c39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen av dem blir jo det. Det begynner å bli en opphopning innen barnevern og sosial av Matheo, Lucas, Theo, Gabriel og Odin allerede.

Anonymkode: c2457...c39

Ikke glem Leander som er med i samme gjengen.

Til ts, vi vurderer også Mathias til lille i magen, men ser det popper opp overalt for tiden det og, så er litt skeptisk.

Tror ikke stødige, gamle navn som Lars eller Håkon havner i «Ronny-kategorien» på en stund.

Anonymkode: 32eb5...572

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kevin og Adrian er framtidas Roger og Ronny. 

Alle dobbeltnavn med André som andrenavn er også med i samme klubb. 

Anonymkode: 37ecb...d41

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kevin og Adrian er framtidas Roger og Ronny. 

Alle dobbeltnavn med André som andrenavn er også med i samme klubb. 

Anonymkode: 37ecb...d41

Dobbelt navn som begynner med Ole også.

Anonymkode: e2910...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må vel bli som andre har nevnt; Leander, Theo, Lucas, Oliver, Milian/Millian, Matheo osv som blir fremtidens Ronny og Roger’e.

Jentenavnene blir kanskje; Leah/Lea, Sofia, Aria, Linneah, Nora som blir Lene og Jeanette’ene.

Anonymkode: 324e7...d9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke SÅ ille i Norge, men i USA etc går det jo sport i å kalle ungene sine ting som er utrolig vanskelig å stave, når du heter det vi ville uttalt som Steffani, men det staves Ctephaugnie osv. blir det jo et lite mareritt å skulle stave navnet sitt i fremtiden når folk prøver i ulike settinger..

Synes man kan gjøre ungene sine den tjenesten å kalle dem noe det hvertfall går an å stave/si rett ut uten å gjenta seg 3-4 ganger. Jeg tror også det blir litt Kim Ronny over mange av de aller mest trendy navnene, ja, men det er jo en personlig mening:)

Anonymkode: 0890f...1fb

Ja fyf. Kom over en her om dagen med navnet: Brittaineay, uttales Brittany. Har også kommet over Gennifer(uttales Jennifer) og Holleighwood(uttales Hollywood). Hvorfor vil folk ungene sine så vondt??

Anonymkode: c1815...4a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Styr unna typ Noah og Isabel.

Gå for Ragnhild, Ingeborg, Kari, Olav, Nils eller Sigurd.

Anonymkode: fdf5b...2a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mathias, Matheo, Marcus, Leander, Linea, sofie, Leah og Mathilde er det veldig mange av på vår skole hvertfall. Minst to på hvert trinn. 

Anonymkode: 21556...161

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mathias, Matheo, Marcus, Leander, Linea, sofie, Leah og Mathilde er det veldig mange av på vår skole hvertfall. Minst to på hvert trinn. 

Anonymkode: 21556...161

Åhr, dumt Mathias også var der. Vi har tenkt att dette var ett nøytralt navn siden vi begge har folk på egen alder som heter dette. Altså at det er et stabilt navn fremfor populært. Jeg liker ikke navn som Håkon, Lars o.l for de blir litt gammeldags igjen. Veldig vanskelig med guttenavn, syns neste ingen er fine 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med Axel, Petter, Håkon, Kristoffer? 

Anonymkode: 9dcdd...e11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva med Axel, Petter, Håkon, Kristoffer? 

Anonymkode: 9dcdd...e11

Kristoffer er fint, men vi har ett utenlandsk etternavn så ønsker noe som er litt «internasjonalt». Kan selvfølgelig gå for Christopher men liker ikke det så godt. Axel føler jeg heter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åhr, dumt Mathias også var der. Vi har tenkt att dette var ett nøytralt navn siden vi begge har folk på egen alder som heter dette. Altså at det er et stabilt navn fremfor populært. Jeg liker ikke navn som Håkon, Lars o.l for de blir litt gammeldags igjen. Veldig vanskelig med guttenavn, syns neste ingen er fine 😅

Om du liker Mathias; hva med Mattis? Eller Mats/Mads, Marlon?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du liker Mathias; hva med Mattis? Eller Mats/Mads, Marlon?

Mattis og Marlon liker jeg ikke. Mats syns jeg er veldig fint men har dessverre vært sammen med en som heter det, så da blir det litt rart 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Mine fremste kandidater til å bli "det nye Ronny" om noen år er Leander og Liam. Noah og Matteo er nok også sterke kandidater. På jentenes side er det kanskje Leah og andre ea(h)-navn (Mileah, Eleah, Eneah, Aleah og gud veit hva).

Jeg tror ikke Mathias vil bli et "Ronny-navn", fordi det har lang tradisjon i Norge. Felles for omtrent alle navn som blir harry/smakløse er at de blir raskt veldig populære uten å ha en tradisjon i Norge. Det er ikke sånn at alle navn som har vært på navnetoppen blir harry. De kan bli kjedelige og gammeldagse, men ikke harry eller "kriminelle". Mathias, Henrik, Oskar, Emma, Nora, Sofie osv. er navn som har vært på navnetoppen lenge, men som har lang tradisjon i Norge. De vil etter hvert bli "ut", men de vil neppe bli "det nye Ronny". Det er noe annet med Noah, Leah og Liam, som har vært veldig lite brukt i Norge inntil for 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 4.7.2022 den 21.49):

Mine fremste kandidater til å bli "det nye Ronny" om noen år er Leander og Liam. Noah og Matteo er nok også sterke kandidater. På jentenes side er det kanskje Leah og andre ea(h)-navn (Mileah, Eleah, Eneah, Aleah og gud veit hva).

Jeg tror ikke Mathias vil bli et "Ronny-navn", fordi det har lang tradisjon i Norge. Felles for omtrent alle navn som blir harry/smakløse er at de blir raskt veldig populære uten å ha en tradisjon i Norge. Det er ikke sånn at alle navn som har vært på navnetoppen blir harry. De kan bli kjedelige og gammeldagse, men ikke harry eller "kriminelle". Mathias, Henrik, Oskar, Emma, Nora, Sofie osv. er navn som har vært på navnetoppen lenge, men som har lang tradisjon i Norge. De vil etter hvert bli "ut", men de vil neppe bli "det nye Ronny". Det er noe annet med Noah, Leah og Liam, som har vært veldig lite brukt i Norge inntil for 20 år siden.

Enig med alt du skriver her. 
Lurer veldig på hva som er bakgrunnen for disse «vokal-navnene» på jentesiden. Elea, Aleah med og uten h og apostrof. Hvorfor ønsker enkelte at jentene deres skal ha navn som høres ut som et pust? 🤷‍♀️
Hvor kommer disse navnene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...