AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Samboer og jeg har vært dårlige på å planlegge middager og det har gått mye i Fjordland og halvfabrikata. Nå som prisene på det meste går opp så må vi bli litt mer bevisst egen pengebruk. Samt selvsagt også tenke på helse og sunnere kosthold. I kveld skal vi lage en stor batch med pastssaus som vi fryser ned i porsjonspakker. Har dere tips til andre ting vi kan planlegge og lage i større kvanta? Det er bare oss to voksne. Anonymkode: 2b09f...b8e
Brunhilde Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Jeg liker å ha ferdig mat i fryseboksen og noe av det jeg lager er: *Fiskegrateng, lager en til middag og en som jeg fryser ustekt *Lasagne, lager en til middag og en som jeg fryser ustekt *Suppe, har suppe til middag og fryser restene *Tacokjøttdeig, steker opp mye og deler opp i passe porsjoner *Pizzasaus *Alle rester som kan bli en middag senere 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 16 hours ago, Brunhilde said: Jeg liker å ha ferdig mat i fryseboksen og noe av det jeg lager er: *Fiskegrateng, lager en til middag og en som jeg fryser ustekt *Lasagne, lager en til middag og en som jeg fryser ustekt *Suppe, har suppe til middag og fryser restene *Tacokjøttdeig, steker opp mye og deler opp i passe porsjoner *Pizzasaus *Alle rester som kan bli en middag senere Takk for tips! Et par spørsmål: Fryser du lasagne/grateng i form eller (tupperware)bokser? Hva slags supper har du til middag som metter? Jeg liker supper, men har alltid tenkt på det som en lett lunsj fordi jeg ser for meg det ikke holder meg noe særlig mett. Andre som har flere tips? TS Anonymkode: 2b09f...b8e
Brunhilde Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for tips! Et par spørsmål: Fryser du lasagne/grateng i form eller (tupperware)bokser? Hva slags supper har du til middag som metter? Jeg liker supper, men har alltid tenkt på det som en lett lunsj fordi jeg ser for meg det ikke holder meg noe særlig mett. Andre som har flere tips? TS Anonymkode: 2b09f...b8e Jeg fryser i form, har en del ildfaste former fra Ikea, tar bare folie som "lokk" før jeg setter i fryseboksen. Jeg lager ofte kyllingsuppe med kokosmelk og fløte og masse grømnsaker, med litt brød ved siden av metter det godt, syns jeg. Lapskaus kan forresten også fryses og det meste av gryteretter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå