Gå til innhold

Egon restaurant


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Får besøk av noen venner til helgen, og tenkte vi skulle ut og spise på Egon på fredagen. Men da jeg nevnte det for en venninne, sa hun at de hadde riktignok god mat der, men hun ville ikke gått dit fordi... fikk det ikke helt med meg, men det var et eller annet med at du ikke blir servert som på mange andre restauranter, men må hente maten, bestille drikke et annet sted osv osv. Fikk det ikke helt med meg som sagt, og tenkte ikke noe mer over det da.

Hva mente hun egentlig? Hvordan funker dette på Egon?

Har dere eventuelt tips til andre spisesteder i samme kategori? Bor i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik det fungerer på de Egon-rest. jeg har vært på, så har det vært slik:

Vi finner et bord (tar med oss meny som henger ved inngangsdøra på vei til bordet)

Etter at vi har funnet ut hva vi vil ha, så går vi til disken og bestiller (og betaler). Får da med oss drikken med en gang, mens maten blir bragt til bordet (husk bordnummeret dere sitter på)

Synes ikke dette er noe problem jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Slik det fungerer på de Egon-rest. jeg har vært på, så har det vært slik:

Vi finner et bord (tar med oss meny som henger ved inngangsdøra på vei til bordet)

Etter at vi har funnet ut hva vi vil ha, så går vi til disken og bestiller (og betaler). Får da med oss drikken med en gang, mens maten blir bragt til bordet (husk bordnummeret dere sitter på)

Synes ikke dette er noe problem jeg...

Dette høres jo greit ut det. Hørtes bare ut som om det var en stor sak da venninna mi klaget.

Takk for tips Fakse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Egon er supert jeg. Veldig god mat, og bestillingssystemet fungerer godt.

Går til disken og bestiller maten selv og får med drikke. Slipper å sitte og vente på at en kelner skal komme å ta imot bestillingen. Allikevel blir maten servert ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til bare:

vet ikke om det er sånn i Bergen, men i Oslo står i alle fall koden til toalettdøra på kvitteringen (for å slippe at folk kommer for kun å gå på do)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker bestillingssystemet siden man slipper å vente på regningen, det er bare synd at maten er så stusselig, hermetisert mais til alt til og med i cæsarsalaten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Steakers.

Enig. Jeg trives kjempegodt på Steakers. Alltid hyggelig service og god mat!

Bestillingssystemer på Egon har jeg egentlig ikke noe problemer med. Å gå til disken for å bestille er ikke noe voldsomt arbeid. Men - maten på Egon synes jeg ikke er allverdens. Overdrevne mengder kinakål og mais. Og den ene gangen jeg var der med sambo fikk jeg maten 15 min før han. Det er jo veldig hyggelig da.. Spesielt godt var det heller ikke.

Men - hvis jeg ikke tar helt feil så har de en grei lunchmeny der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdrevne mengder kinakål og mais.

Jeg har aldri fått kinakål på Egons, kun issalat. Mulig det er annerledes i Bergen enn i Oslo. Og det går an å be om å få uten mais. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ut og spise på resturant går jeg ikke på Egon! Jeg står ikke i kø for å bestille og betale, da går jeg heller på MC Donalds!

Synes verken maten eller servicen er særlig imponerende der.

Det finnes da mange bedre alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Egon i Bergen en gang og var veldig fornøyd med maten. Det å gå å bestille og betale i baren fungerte helt fint. Eneste minuset var at den ene personen fikk maten et kvarter etter oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått kinakål på Egons, kun issalat. Mulig det er annerledes i Bergen enn i Oslo. Og det går an å be om å få uten mais.  ;)

Joda, det er klart. Men hvorfor gå på Egon når det er så mange andre gode restauranter i byn hvor de både har god salat, kjøtt og annet tilbehør? ;)

(og ja, vi fikk kinakål. Masse kinakål. Men det er ett par år siden sist jeg var der nå, så det kan selvsagt ha endret seg)

Endret av Titta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*

Selve servicen og måten man forsyner seg på er det ingenting i veien med. Men maten er derimot ingenting å skryte av. Den er ikke direkte dårlig, men den smaker stort sett ingenting. Feks virker det ikke som om den meksikanske maten er krydret med annet enn salt og pepper, alle pizzaene smaker det samme, og salaten er masser med issalat med litt pynt på toppen i form av andre grønnsaker.

Vet ikke helt hva du mener med spisesteder i samme kategori - snakker man om utvalg eller pris eller type restaurant? Egon ligner mest på Peppes/Dolly, bortsett fra at Egon har mer enn bare pizza og Peppes/Dolly har bedre pizzaer.

Hvis dere skal ut å spise i Bergen anbefaler jeg heller den greske restauranten Sokrates ved Hotell Viktoria (Kong Oscarsgt, vis-a-vis Katten), eller den indiske restauranten i Nygårdsgaten (vegg i vegg med Garage, og vis-a-vis den katolske kirke). Prismessig ligger de på nivå med Egon (kanskje litt billigere?), de har kjempegod mat begge steder, og det er "skikkelige" restauranter der man ikke forsyner seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes nå Egon har god mat. Betydelig bedre enn McDonalds i allefall. Egon er et greit sted å droppe innom når man er ute og shopper og blir sulten, greie priser og det er koselig å sitte der. Klart det finnes andre steder også, man går jo ikke på steder hvor man er misfornøyd. Men jeg liker som sagt Egons, og har aldri hatt problemer med servicen der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg synes egons er veldig bra alternativ når man skal ut å møte folk på en litt mer uformell måte.

når dyr restaurant er for fint, men man likevel ønsker middag, da er det ett mye mer variert alternativ en f.eks peppes.

for meg som ikke spiser fastfoodmat, slik at mcDonalds og dens like ikke er noe alternativ, så funker egons supert.

har vært der både for uformell middag med venninde, med familie og med dansevenner.

det er uformellt, åpent og koselig.

og man kan sitte der lenge uten at noen følger med på deg.

synes også bestillingssystemet fungerer helt fint.

skal du ta dem med på en koselig men uformell middag ute, så gå på egons.

ønsker de mer restaurant-kveld, så ville jeg valgt ett annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Egon er helt greit hvis man skal ut og spise pizza el. Men regner det ikke for et fint restaurantbesøk.

Det som er veldig greit med bestillings/betalinssystemet er at man slipper dele-regningen-styret som ofte oppstår hvis man er flere som er ute sammen. Hver bestiller og betale for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Egon begrenser seg til et besøk og en rett: Omelett med salat. Etter smaken å dømme lot ikke omeletten til å inneholde egg (dvs. var antakelig laget av sånt pulver eggerøren på hotellfrokost består av) og i vinaigretten var det søt pølsesennep.

Det holdt lenge for meg - dit går jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes egons er veldig bra alternativ når man skal ut å møte folk på en litt mer uformell måte.

når dyr restaurant er for fint, men man likevel ønsker middag, da er det ett mye mer variert alternativ en f.eks peppes.

for meg som ikke spiser fastfoodmat, slik at mcDonalds og dens like ikke er noe alternativ, så funker egons supert.

har vært der både for uformell middag med venninde, med familie og med dansevenner.

det er uformellt, åpent og koselig.

og man kan sitte der lenge uten at noen følger med på deg.

synes også bestillingssystemet fungerer helt fint.

skal du ta dem med på en koselig men uformell middag ute, så gå på egons.

ønsker de mer restaurant-kveld, så ville jeg valgt ett annet sted.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...