Gå til innhold

Begynne med munnbind igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Enda en tulling skrev (54 minutter siden):

Hvilken type butikk var dette da?
Var aldri noe problem i dagligvare iallfal, dette med meteren sto jo også nederst (med knøttliten skrift) på munnbindplakatene deres. Ja også i Oslo.

Som ble stengt? Vet om flere på Storo senter og en i bogstadveien. Det var detaljhandel, ikke dagligvare. T- banen ble også stanset i et par timer fordi vekterne ikke klarte og få kontroll på folk uten munnbind. Jo, påbudet gjaldt i dagligvare også selvom du ikke fikk noen problem. Jeg tror ( vet ikke) om de til en viss grad har skjermet dagligvare og apotek fra og stenges. Jeg syntes så synd på hun i kiwi butikken her jeg bor som satt som vakt og delte ut munnbind og nærmest måtte krangle med en voksen mann, uten noen reel makt, bare ansvar. Det er mye myndighetene og Oslo kommune gjorde feil, etter min mening, men det jeg sitter sterkest igjen med er hvor slemme folk var. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
matsats skrev (45 minutter siden):

Det var i Oslo og jeg husker godt. Jeg var innom en rekke butikker uten munnbind, og fikk aldri så mye som en kommentar. Egentlig litt synd ettersom jeg håpet at noen skulle konfrontere meg.

Så tøff du er.

Skrevet
37 minutter siden, Curiousine said:

Sykehuset, syns egentlig vi burde begynt igjen med det tidligere🙂 har savnet det, så for min del var det null stress å begynne igjen 

Rart. Jeg var innom et sykehus på besøk bare for noen dager siden. Så ingen med munnbind. Hverken pasienter eller ansatte.

• Liker 3
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Kvittre said:

Så tøff du er.

Jeg er det, men i dette tilfellet er ikke min tøffhet relevant. Det hadde derimot vært moro å forklart smittevernreglene til de som evt hadde klagd på at jeg ikke brukte munnbind.

Endret av matsats
  • Liker 2
Skrevet (endret)
matsats skrev (33 minutter siden):

Rart. Jeg var innom et sykehus på besøk bare for noen dager siden. Så ingen med munnbind. Hverken pasienter eller ansatte.

Sykehuset hvor jeg jobber har de iallefall påbudt munnbind for ansatte ved nær pasientkontakt. Det har vi hatt i iallefall 2 uker nå😊 hva de gjør andre steder vet jeg ikke 🙂

Retting : de siste 10 dagene*

Endret av Curiousine
  • Liker 1
Skrevet
matsats skrev (Akkurat nå):

Jeg er det, men i dette tilfellet er ikke min tøffhet relevant.

Jeg hadde jo noen innom. « nå er vi sinte på politikerne i Oslo , la oss ta det med hun damen på jobb som er like lei av munnbind som oss, vi konfronterer henne» . Nei, det er ikke tøft. Jeg hadde glemt litt hvor håpløs enkeltes oppførsel var. Jeg var aldri for munnbindpåbud eller maks antall kunder i butikken, jeg var bare pålagt og følge det for og få holde åpent. 

opplevde bare en som faktisk ble arrestert da. De fleste ga seg når de fikk beskjed av vakter om gå. Var en som valgte og stå og mase om at han kan ferdes hvor han vil i Norge i en halvtime. Akkurat det tror jeg er litt feiltolkning , en butikk er vel strengt  tatt noens eiendom, også uten munnbindpåbud .

Skrevet
Kvittre skrev (2 timer siden):

Ja, det var også vanskelig. Familier ville gå inn når 1 kom ut. « vi er en kohort « . Spiller ingen rolle dessverre. Dette holdt vi på med for bare litt siden, men det føles som en evigheter siden. Håper virkelig ikke det kommer tilbake. For alles skyld. Liker jo best og ønske kunder velkommen, ikke kjefte folk ut 🤦‍♀️

Ja og litt dumt. Halve kohorten inne og halve utenfor. Om vi hadde covid så kunne vi spredd det godt over lenger tid. Beste var jo at kohorten holdt sammen.

Vi måtte også ha covid vakt i en konfirmasjon, han som ikke tilhørte vår kohort skulle passe på at vi holdt avstand.  Dyrt var det og.

• Liker 1
Skrevet
Curiousine skrev (33 minutter siden):

Sykehuset hvor jeg jobber har de iallefall påbudt munnbind for ansatte ved nær pasientkontakt. Det har vi hatt i iallefall 2 uker nå😊 hva de gjør andre steder vet jeg ikke 🙂

Retting : de siste 10 dagene*

Ikke der jeg er. 

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (2 minutter siden):

Ikke der jeg er. 

Åå😊  jeg er glad vi begynte med det iallefall. 

Gjest Ghostface
Skrevet

Har sett noen jeg også, men bruker det ikke før det er høyst nødvendig.

Skrevet
Curiousine skrev (Akkurat nå):

Åå😊  jeg er glad vi begynte med det iallefall. 

Forskjellige regler fra sykehus til sykehus.  Hvorfor brukte ingen munnbind når influensa var på det verste? Mange spes eldre tåler den dårlig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Ghostface skrev (1 minutt siden):

Har sett noen jeg også, men bruker det ikke før det er høyst nødvendig.

Har sett flere, og de fleste av dem går helt alene langs veien. En kan begynne å lure.

• Liker 4
Gjest Ghostface
Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Har sett flere, og de fleste av dem går helt alene langs veien. En kan begynne å lure.

Har aldri vært hysterisk. Tok i håndtak med hånda uten å bli smittet en eneste gang. Lever som før, heller. :)

Skrevet
zemer skrev (3 minutter siden):

Forskjellige regler fra sykehus til sykehus.  Hvorfor brukte ingen munnbind når influensa var på det verste? Mange spes eldre tåler den dårlig.

Du får høre med smittevernslegene, kanskje det er noe man burde begynt med

Skrevet

Jeg har vært i utlandet med trengsel og mye folk på både feriestedet og på fly og båt .Har brukt munnbind etter jeg kom hjem,( i tilfelle jeg har smitte med meg ), for å beskytte de som måtte være i risikogruppen rundt meg. Brukte det også på siste reise-etappe hjem av samme grunn. Må si jeg er litt forskrekket over hvor uforsiktige folk er etter Corona. Makan til hosting  og griseri har jeg ikke sett før tror jeg.  Ikke noe som het å holde seg for munnen eller holde litt avstand når man hostet og strøk seg under en rennende nese. Hostet  utover middagsbufeer o.l . Vi var ganske sjokkert. Hadde ikke lyst å bli smittet av noe som helst. Ikke en vanlig forkjølelse heller, i ferien. 

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (19 timer siden):

Ja og litt dumt. Halve kohorten inne og halve utenfor. Om vi hadde covid så kunne vi spredd det godt over lenger tid. Beste var jo at kohorten holdt sammen.

Vi måtte også ha covid vakt i en konfirmasjon, han som ikke tilhørte vår kohort skulle passe på at vi holdt avstand.  Dyrt var det og.

Enig i at det var dumt. Når det var Max 8 i en butikk pga avstand kunne en ikke slippe inn 25 fordi de var i kohort med noen andre. Det var jo et hasteopplegg som var lite gjennomtenkt. 

Skrevet

Går med munnbind innendørs der det er folk og spriter hendene ved behov.

Opplever imellom folk som begynner å hoste overdrevent for å "skremme" meg/dominere meg.

De avslører bare seg selv.

Er ikke veldig redd for å bli smitta selv, men jeg har bla en døende venn jeg ikke ønsker å smitte ved besøk.

Skrevet
zemer skrev (På 18.7.2022 den 19.49):

Da har du sikkert sett meg, eller noen av de andre pollenallergikerne som bruker pollenmaske når vi er ute på tur :)

Pollenmaskene kan til forveksling ligne munnbind, og noen munnbind kan også brukes som pollenmasker

• Liker 1
Skrevet

Japan og Australia er nå inne i store smittebølger til tross for strenge munnbindpåbud. Når skal folk innse at munnbindpåbud ikke fungerer? Ikke ett sted/by/land/område har klart å hindre smittebølger med munnbindpåbud. Faktisk kan man gå så langt som å si at det er ingenting som tyder på at munnbindpåbud har engang redusert smittebølgene i noen som helst merkbar grad.

• Liker 4
Skrevet
Lillemor_Meg skrev (På 20.7.2022 den 9.02):

Da har du sikkert sett meg, eller noen av de andre pollenallergikerne som bruker pollenmaske når vi er ute på tur :)

Pollenmaskene kan til forveksling ligne munnbind, og noen munnbind kan også brukes som pollenmasker

Mulig det, men ikke sett dette før.

• Opprett ny...