Justlooking Skrevet 17. juli 2022 #61 Del Skrevet 17. juli 2022 matsats skrev (11 timer siden): Jeg bor i Oslo og gikk inn i butikker uten munnbind hele tiden. Ingen som sa noe som helst. Jeg bor i en kommune utenfor Oslo som kjørte samme opplegg som i Oslo. Jeg gjorde samme som deg og ble aldri snakket til av verken ansatte elle kunder. Holdt meteren da, for det var det som var regelen m. To ganger etter et par uker var det Securitas som sto ved inngangen til en matbutikk. Sa til de at jeg holdt meteren og det var helt i orden. Brukte aldri munnbind på butikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 17. juli 2022 #62 Del Skrevet 17. juli 2022 Er vel ikke snakk om hva jeg vil men hva som virker fornuftig. Hvis smitten tar seg opp (ser sånn ut etterhvert) og kanskje om nye varianter viser seg å være farligere, så ja, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritisk Skrevet 17. juli 2022 #63 Del Skrevet 17. juli 2022 13579 skrev (På 2.7.2022 den 23.38): Munnbindpåbudet og koronarestriksjonene for øvrig burde aldri vært opphevet. Smitten er nå så omfattende at det straks må innføres døgnkontinuerlig portforbud, Munnbind bør påbys også innendørs i hjemmene, evt kan krav om dobbelt munnbind vurderes. Reglene må håndheves strengt av politi og forsvar. Det er allerede stor pågang av syke på sykehusene, og vi ser stadig dødsfall som følge av sykdommen. Dette kan vi ikke akseptere. Nullvisjon er det eneste forsvarlige. Hvor er smitten så omfattende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 18. juli 2022 #64 Del Skrevet 18. juli 2022 8 hours ago, Justlooking said: Jeg bor i en kommune utenfor Oslo som kjørte samme opplegg som i Oslo. Jeg gjorde samme som deg og ble aldri snakket til av verken ansatte elle kunder. Holdt meteren da, for det var det som var regelen m. To ganger etter et par uker var det Securitas som sto ved inngangen til en matbutikk. Sa til de at jeg holdt meteren og det var helt i orden. Brukte aldri munnbind på butikk. Samme her. Null problem å holde 1 meters avstand i butikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 18. juli 2022 #65 Del Skrevet 18. juli 2022 7 hours ago, LCFA said: Er vel ikke snakk om hva jeg vil men hva som virker fornuftig. Hvis smitten tar seg opp (ser sånn ut etterhvert) og kanskje om nye varianter viser seg å være farligere, så ja, dessverre. Hvorfor tror du munnbind er fornuftig hvis smitten tar seg opp? Har munnbindpåbud hindret smitte i betydelig grad noen som helst steder? I Tyskland hadde de f.eks. et strengt håndhevet munnbindpåbud høsten/vinteren 2021. De hadde en ekstrem rask smittespredning. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 18. juli 2022 #66 Del Skrevet 18. juli 2022 Munnbindmafian kan ta deg en bolle. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. juli 2022 #67 Del Skrevet 18. juli 2022 Neste gang blir det gassmaske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 18. juli 2022 #68 Del Skrevet 18. juli 2022 (endret) 23 hours ago, missbluebird said: Munnbinn er lite effektivt. Har du på deg truse og bukser, så er det vesentlig vanskeligere å gjennomtrenge enn et munnbind, men fortsatt så lukter alle rundt deg fisen. Så kommer heller ikke til å starte med munnbind. Det er lov å tenke litt igjennom det som presses over en. Ikke alt har rot i fornuften. Fis og virus er ikke sammenlignbart. Fis-molekyler er flere hundre ganger mindre enn dråper som virus henger i. https://dearpandemic.org/if-masks-work-why-can-i-still-smell-farts/ Fis er gass på molekylnivå som smyger seg gjennom "nettingen" i klær og masker. Mens dråpene i dråpesmitten er mye større og stoppes i en viss grad. Det blir som bilbelte. Sikkerheten økes men gir ingen garanti. Maskebruk har også en psykologisk komponent fordi folk risikokompenserer. Når mange føler en trygghet med maske så oppholder de seg nær andre i lengre tid enn de ville gjort uten maske. Slik noen føler de kan sykle mer idiot når de har sykkelhjelm. Jeg har troen på god lufting innendørs og at det kanskje ville hjulpet vel så mye som maskebruk og håndsprit. 30% av smitten spres når folk spiser sammen. Det er vel noe med slafsing og prating tett på innendørs over mange minutter. https://www.nature.com/articles/s41598-020-72798-7 Endret 18. juli 2022 av LCFA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 18. juli 2022 #69 Del Skrevet 18. juli 2022 matsats skrev (6 timer siden): Samme her. Null problem å holde 1 meters avstand i butikker. Det var påbudt i butikker i Oslo . Enten husker du feil, eller du var ikke Oslo. Vi hadde ikke lov og slippe kunder uten munnbind inn i butikkene. Jo da, det var noen som ga faen, det husker vi godt. Det var også maks antall kunder, så og holde 2 meter var ikke et problem. I deler av viken var det 1 meter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 18. juli 2022 #70 Del Skrevet 18. juli 2022 Kvittre skrev (4 minutter siden): Det var påbudt i butikker i Oslo . Enten husker du feil, eller du var ikke Oslo. Vi hadde ikke lov og slippe kunder uten munnbind inn i butikkene. Jo da, det var noen som ga faen, det husker vi godt. Det var også maks antall kunder, så og holde 2 meter var ikke et problem. I deler av viken var det 1 meter. Som enslig med barn var det ikke lett å handle. De delte jo oss opp også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 18. juli 2022 #71 Del Skrevet 18. juli 2022 zemer skrev (4 minutter siden): Som enslig med barn var det ikke lett å handle. De delte jo oss opp også. Delte dere opp? I forhold til og holde 2 meter eller for antall butikken? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 18. juli 2022 #72 Del Skrevet 18. juli 2022 Kvittre skrev (22 minutter siden): Delte dere opp? I forhold til og holde 2 meter eller for antall butikken? For antall i butikken. Vi var to som kunne gå inn, mens to sto igjen i køen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 18. juli 2022 #73 Del Skrevet 18. juli 2022 zemer skrev (30 minutter siden): For antall i butikken. Vi var to som kunne gå inn, mens to sto igjen i køen. Ja, det var også vanskelig. Familier ville gå inn når 1 kom ut. « vi er en kohort « . Spiller ingen rolle dessverre. Dette holdt vi på med for bare litt siden, men det føles som en evigheter siden. Håper virkelig ikke det kommer tilbake. For alles skyld. Liker jo best og ønske kunder velkommen, ikke kjefte folk ut 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 18. juli 2022 #74 Del Skrevet 18. juli 2022 Kvittre skrev (1 time siden): Det var påbudt i butikker i Oslo . Enten husker du feil, eller du var ikke Oslo. Vi hadde ikke lov og slippe kunder uten munnbind inn i butikkene. Jo da, det var noen som ga faen, det husker vi godt. Det var også maks antall kunder, så og holde 2 meter var ikke et problem. I deler av viken var det 1 meter. Hvilken type butikk var dette da? Var aldri noe problem i dagligvare iallfal, dette med meteren sto jo også nederst (med knøttliten skrift) på munnbindplakatene deres. Ja også i Oslo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 18. juli 2022 #75 Del Skrevet 18. juli 2022 Kvittre skrev (19 minutter siden): Ja, det var også vanskelig. Familier ville gå inn når 1 kom ut. « vi er en kohort « . Spiller ingen rolle dessverre. Dette holdt vi på med for bare litt siden, men det føles som en evigheter siden. Håper virkelig ikke det kommer tilbake. For alles skyld. Liker jo best og ønske kunder velkommen, ikke kjefte folk ut 🤦♀️ Om det kommer tilbake håper jeg noen denne gangen sjekker lovligheten av tiltakene og ikke bare hopper forskremt bakover og adlyder. Slett ikke sikkert politikerinfallene ville tålt en runde i en rettssal. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 18. juli 2022 #76 Del Skrevet 18. juli 2022 (endret) 1 hour ago, Kvittre said: Det var påbudt i butikker i Oslo . Enten husker du feil, eller du var ikke Oslo. Vi hadde ikke lov og slippe kunder uten munnbind inn i butikkene. Jo da, det var noen som ga faen, det husker vi godt. Det var også maks antall kunder, så og holde 2 meter var ikke et problem. I deler av viken var det 1 meter. Det var i Oslo og jeg husker godt. Jeg var innom en rekke butikker uten munnbind, og fikk aldri så mye som en kommentar. Egentlig litt synd ettersom jeg håpet at noen skulle konfrontere meg. Endret 18. juli 2022 av matsats 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 18. juli 2022 #77 Del Skrevet 18. juli 2022 marita31 skrev (På 1.7.2022 den 21.56): Har sett den siste uken at noen går med munnbind i butikkene, skal vi begynne med det igjen nå? Vil du? Vi har måtte begynt å bruke det på jobben igjen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 18. juli 2022 #78 Del Skrevet 18. juli 2022 14 minutter siden, Curiousine said: Vi har måtte begynt å bruke det på jobben igjen 🙂 Hvilken jobb er dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 18. juli 2022 #79 Del Skrevet 18. juli 2022 (endret) matsats skrev (16 minutter siden): Hvilken jobb er dette? Sykehuset, syns egentlig vi burde begynt igjen med det tidligere🙂 har savnet det, så for min del var det null stress å begynne igjen Endret 18. juli 2022 av Curiousine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 18. juli 2022 #80 Del Skrevet 18. juli 2022 Enda en tulling skrev (47 minutter siden): Om det kommer tilbake håper jeg noen denne gangen sjekker lovligheten av tiltakene og ikke bare hopper forskremt bakover og adlyder. Slett ikke sikkert politikerinfallene ville tålt en runde i en rettssal. Helt enig, men ta det med de rette og ikke gå etter butikkansatte og kontrollører på t- banen. Jeg ikke det kommer til og skje igjen, lovligheten har blitt diskutert. Det kommer nok mer rundt dette . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg