Gå til innhold

Kjenner du personlig noen som har blitt myrdet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva legger du i myrdet?

Jeg har ei barndomsvenninne som ble påkjørt og døde av skadene et par timer senere. Det er vel det nærmeste. Jeg har kjent 2 personer som har tatt selvmord - den ene hengte seg, mens den andre hadde knabbet jaktrifla til faren sin.

Anonymkode: 692df...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 17.06):

Drap, ja (vil ikke kalle det «myrdet», for det var offentlig tjenesteperson som gjorde det)

Anonymkode: a0bce...ea0

Dette er en viktig forskjell mange ikke vet om :) det er teknisk forskjell på drap og mord

Et mord er et kriminelt drap, det er en undersjanger av drap. Å drepe er ikke nødvendigvis ulovlig.
Det er ikke kriminelt for en soldat å drepe en fiendtlig soldat i krig, og det er ikke ulovlig å drepe i absolutt selvforsvar.
Det er drap, men ikke mord.

Dette er viktig folk lærer seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lillebroren til ei nær veninne av meg. Han skulle hente kompisen sin før skolen og kjøre der sammen, men kompisen var visst psykisk ustabil. Bandt han fast, og torturerte han før han skjøt han, helt grusomt. Han ble bare 20 år

Anonymkode: bca6f...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis. Og ingen som har drept noen heller.

Kjenner jeg blir mannevond av å lese denne tråden. #notallmen, ok... Fortsatt altfor jævla mange!

Anonymkode: b5d8f...b7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 16.50):

Lurer på hvor vanlig dette er.

Anonymkode: 3835e...f68

Ja, lillesøsteren til min aller beste barndomsvenn ble drept av en annen veldig god venn av meg 😢

Anonymkode: 6fb13...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ja. En barndomsvenn ble skutt og drept av eksen til kjæresten. 

Ei ungdomsvennine med barn ble drept av mannen. 

Også kjenner jeg to som dessverre har blitt drapsmann/kvinne med bil. Disse er ødelagt for livet. 

Anonymkode: d1808...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke det.  Men jeg gikk i klassen til ei hvor faren satt mange år i fengsel for mordbrann. Han var i gjengoppgjør og skulle ta hevn ved å sette fyr på  og ødelegge huset til en som han  hadde noe uoppgjort med i en rivalgjeng.  Men rusa som han var, streifet det han ikke at personen faktisk satt innesperret i huset og brant inne. 

Endret av Laraa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente en i den familien hvor faren tok livet av kona og barna og satte fyr på huset i Svelvik
Kjente også hun som ble drept av kjæresten sin i Sandefjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/1/2022 at 5:07 PM, AnonymBruker said:

Herlighet, glemte helt Viggo og Jan Helge i Baneheiasaken. Drap og voldtekt. Men jeg kjente ikke jentene ❤️

Anonymkode: a0bce...ea0

Er kun en person som er skyldig i Baneheia, og han heter ikke Viggo! 

Anonymkode: 0da21...539

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren til ei venninne av meg ble drept av sin egen svigerfar, under en krangel etter en fotballkamp.

Min tremenning døde av en heroinoverdose satt av sin egen far. Han hadde riktignok vært på kjøret i mange år, men hadde blitt rein, og kom hjem fra klinikk dagen før, og hadde vært rusfri i 9 måneder. 3 måneder senere døde faren av overdose selv. (Ikke myrdet i den forstand, but still ...)

Min firmenning satt fengslet for øksedrap. Aner ikke om han sitter inne fortsatt, eller fortsatt lever. Har ikke hatt kontakt med familien siden jeg var rundt 5-6 år, lenge før drapet.

Hadde en nabo, som jeg riktignok ikke kjente, men var på "hilser'n" med, som mistet jobben og familien, ble uteligger, og ble drept av en annen uteligger mens han sov under ei bru.

En jeg gikk på ungdomsskolen sammen med mishandlet en 16 år gammel psykisk utviklingshemmet gutt seksuelt, som endte med at gutten tok sitt eget liv noen måneder senere. (Ikke myrdet, men burde blitt behandlet som det. Som yrkeskriminell så tilbringer han uansett det meste av sin tid i fengsel.)

Anonymkode: 46719...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva legger du i myrdet?

Jeg har ei barndomsvenninne som ble påkjørt og døde av skadene et par timer senere. Det er vel det nærmeste. Jeg har kjent 2 personer som har tatt selvmord - den ene hengte seg, mens den andre hadde knabbet jaktrifla til faren sin.

Anonymkode: 692df...771

Mord er en eldre betegnelse for overlagt drap ifølge Store Norske Leksikon. 

Anonymkode: 6e3b9...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om to, men ikke kjente egentlig. Nærmeste nabo der jeg vokste opp, men mye eldre enn meg; og ei som ble drept på utøya, det var kusinen til ei venninne.

Anonymkode: 74d44...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...