AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Del Skrevet 1. juli 2022 Skal gå å plukke jordbær hos Aaby gård. Er det lov å spise mens man plukker?? Anonymkode: 351e1...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Del Skrevet 1. juli 2022 Nei. Det sier seg vel selv. Da burde du betale på forhånd. Anonymkode: ac4e3...ed6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Del Skrevet 1. juli 2022 Ja. Jeg bruker å spise ett bær for hvert bær jeg plukker. Anonymkode: 9ec04...5a9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 1. juli 2022 #4 Del Skrevet 1. juli 2022 (endret) Er det lov å spise jordbær i butikken? Nei og det er selvfølgelig heller ikke lov under selvplukk. Endret 1. juli 2022 av Athena Catalina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Del Skrevet 18. juni Ja. Anonymkode: 9087f...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 18. juni #6 Del Skrevet 18. juni Nei, det er det samme som å stjele. Det er heller ikke lov å spise for eksempel nøtter eller smågodt som du "plukker" i butikken, før det er betalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Del Skrevet 18. juni At man "prøvesmaker" et bær i ny og ne, vil jeg anse som et frynsegode. Som arbeidsgiver hadde jeg sett på det som en billig investering i mine arbeidstakere for å oppnå alminnelig goodwill. Om jordbærbonden er såpass nazi at han overvåker sine ansatte og korrigerer dem om de smaker på et bær i ny og ne, så hører han ikke hjemme i et moderne, demokratisk samfunn. Anonymkode: d84b7...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Del Skrevet 18. juni Nei. Der jeg plukket kom de på gården med klar beskjed om at ville vi spise måtte vi plukke det i en korg, betale for det, og så spise. Anonymkode: f379f...a2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Der jeg plukket kom de på gården med klar beskjed om at ville vi spise måtte vi plukke det i en korg, betale for det, og så spise. Anonymkode: f379f...a2e Overvåket de dere? Anonymkode: 23523...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At man "prøvesmaker" et bær i ny og ne, vil jeg anse som et frynsegode. Som arbeidsgiver hadde jeg sett på det som en billig investering i mine arbeidstakere for å oppnå alminnelig goodwill. Om jordbærbonden er såpass nazi at han overvåker sine ansatte og korrigerer dem om de smaker på et bær i ny og ne, så hører han ikke hjemme i et moderne, demokratisk samfunn. Anonymkode: d84b7...caa Selvplukk er jo når man selv plukker og betaler pr kilo, man er ikke ansatt da. Anonymkode: 75b45...179 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Del Skrevet 18. juni Jeg hadde spist og ikke spurt. Men det blir ikke så fristende når man går oppi det hele dagen da,så det stopper seg selv. Anonymkode: 15906...e10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. juni #12 Del Skrevet 18. juni Hadde jeg hatt proffe jordbæråkre, så hadde mitt svar blitt nei. Skal alle "småsmake" hele tiden mens de plukker til seg selv, så blir det en del svinn i rekkene og hvis man tenker på hvor mange innleide plukkere som går på do mellom plantene (og med dårlig håndhygiene i tillegg), så tror jeg det hadde blitt et minimum smaksprøver eller stjeling som det vel egentlig heter. Man plukker, betaler for de man skal ha, tar dem med hjem og skyller dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja. Anonymkode: 9087f...88a Du følte for å si det et år senere? Anonymkode: bc4e0...81e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #14 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Overvåket de dere? Anonymkode: 23523...ab9 Må du overvåkes på butikken og besøk hos venner for å unngå å stjele der også? Å spise på selvplukk uten å få veid og betalt for det du spiser er selvsagt rent tyveri. Anonymkode: 894a2...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #15 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Må du overvåkes på butikken og besøk hos venner for å unngå å stjele der også? Å spise på selvplukk uten å få veid og betalt for det du spiser er selvsagt rent tyveri. Anonymkode: 894a2...545 Hæ? Poenget mitt var at jeg aldri ville jobbet hos en arbeidsgiver som overvåker meg. Det har ingenting med stjeling å gjøre. Det har med selvrespekt å gjøre. Tipper at det er du som stjeler og projiserer dine greier på andre. Anonymkode: 23523...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #16 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 11.30): Nei. Det sier seg vel selv. Da burde du betale på forhånd. Anonymkode: ac4e3...ed6 Haha, "alle" spiser under selvplukk! Det har nok bonden priset inn 😉 Anonymkode: f17de...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå