Gå til innhold

Redd for døden. Hvordan takler man det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 6.38):

hvordan taklet dere å miste noen nære? Hvordan får man et bedre forhold til døden? 

Det å miste moren og faren min (om de dÆvver først) vet jeg at kommer til å være det absolutt tøffeste jeg kommer til å oppleve i livet mitt, noen sinne...  Har heldigvis ikke mistet noen "super-duper-nære" enda, men jeg har vel mer eller mindre forberedt meg på det store deler av livet. Om det kommer til å "hjelpe" meg  gjenstår jo bare å se.... Synes jo det ville være veldig rart om du ikke synes denne situasjonen var en steintøff påkjenning. 100% naturlig at du synes dette er utroooolig vanskelig, men det betyr jo ikke at du ikke har et godt forhold til "døden" fordiomatte. 

Tillat deg selv å føle på  "redsel, angst, sorg,  og en følelse av dyp fortvilelse". INGENTING galt med det, og så absolutt på sin plass! Synes du later til å ha et veldig sunt og naturlig forhold til døden, jeg... 

:troest: :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 22.42):

Så pappaen min døde i går😭 og jeg har vært hele tiden hysterisk. Jeg så han dø og det var utrolig vondt og «ekkelt», selvom jeg ikke mener å bruke det ordet der. For pappa døde en fin død. Med folk som elsker han rundt han. Holdt han i hånden. Han hadde ikke smerter. Han ble bare mer og mer borte😭 selvom sykepleierne rundt gjorde situasjonen verre for meg da de var hensynsløse og ufølsomme. 
jeg elsket pappa og tanken på at han ble borte er så ufattelig vond. Selvom døden var fin i seg selv er angsten min nådd toppen. Jeg tenker mye på om han kan se meg. Eller om ting er svart som om man ikke eksistereee. Eller om det er noe mer. Jeg gråter meg hysterisk av det fordi jeg vil så gjerne at pappa skal «leve videre» et eller annet sted.

opplevelsen med min dødsangst traumatiserte meg rett og slett. Selvom jeg ville være der for pappa til siste slutt og holde han i hånden😭😭😭😭 dette er så vondt! Jeg vil så gjerne ha svar på hva som skjer etter døden😭

ts

Anonymkode: 6860a...d4b

Uff, føler med deg. Det at noen dør fra oss er forferdelig, og angst for døden i tillegg gjør det ikke bedre.
Jeg pleide å være redd for døden før, men etter jeg leste boken Sjelereiser av Michael Newton, og etter jeg hadde en klar opplevelse av å ha hunden min rundt meg noen dager etter hun var død, så gikk det nesten helt bort. Jeg gleder meg ikke til selve dødsprosessen, men etterpå er jeg ikke særlig redd for lenger.
Den boken jeg leste er skrevet av en hypnoterapist som hypnotiserte pasientene sine tilbake til barndommen, og etter hvert tilbake til tidligere liv, og så oppdaget at de hadde også et svært så aktivt liv mellom livene. Så denne boken er historier som er samlet inn fra hans klienter, der de forteller hva som skjer på andre siden. Historiene deres er så like, og de forteller dem helt uten ledende spørsmål. Da jeg leste den følte jeg at dette er bevis på at vi ikke forsvinner.
Noen år etterpå oppdaget jeg at det ligger massevis av historier om nær-døden-opplevelser på youtube. Og her er det også mange likheter mellom det de forteller. Blant annet en kanal som heter "Be the light of your own healing" med Tricia Barker, hun har samlet mange nær døden opplevelser som ligger blant de eldre videoene hennes. Hun har selv opplevd dette, og har samlet noen veldig fine historier.
Anbefaler også Matt Fraser's kanal som noen over gjorde. Han er medium, og legger ut videoer av readings med klienter som er utrolig nøyaktige. Det ser ikke ut som det kan være noe annet som skjer enn at han faktisk har kontakt med deres avdøde nære og kjære.
Selv hadde jeg ikke så godt forhold til foreldrene mine, så kan ikke si at jeg savnet dem når de døde dessverre, så jeg har ikke ønsket noen spesiell kontakt med dem etterpå. Men for noen år siden da jeg var ordentlig syk, så drømte jeg om dem, og at de stelte for meg og passet på meg slik de gjorde da jeg var syk når jeg var liten. En drøm er en ting, men jeg er sikker på at det faktisk var dem. Det var ikke "bare en drøm", jeg er sikker på at det var også et ønske fra dem fra andre siden om å få kontakt med meg og gi meg den følelsen av at dette er ikke så alvorlig, og alt vil bli bra.

Anonymkode: af76b...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Først vil jeg si , kondolerer med din far 🌹❤️
Han er ikke død, men lever videre et annet sted som vi kaller for himmelen. Du vil få se han igjen, men det vil ikke skje ennå fordi din tid på jorda er ikke over ennå. Din far vil komme på besøke deg, og dere vil begge to savne hverandre. Det er ulempen når noen forlater denne fysiske verden vår. 
Begge foreldrene mine er dratt, men de har det veldig bra. 

Jeg vil anbefale en fin bok til deg. 

«Alt har sin tid»

Per Anders Nordengen.

image.jpg

Anonymkode: 2cfe8...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...