Gå til innhold

Slank og yndig vs. ganske slank og flott

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har aldri hatt komplekser pga av vekta mi før, men med mine 65 cm og 59 kg ser det jo ut til at jeg burde ha nettopp det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal du ikke ha komplekser for vekta di. Du er jo helt normalvektig. Trenger ikke slanke meg jeg heller (1,64 cm og ca 57 kg.) Det er bare det at jeg følte meg bedre dag jeg veide 54, og så er jeg litt redd for å bli 66 kg, som jeg var for et par år siden... Må passe meg litt. Ta kiloene med en gang, før det blir for mange av dem

Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også være med på dette. Har alltid vært tynn, men etter at jeg giftet meg (typisk... har det alt for godt) begynner buksene å bli veldig trange. Føler meg ikke vel med meg selv. Har ikke vekt, men tror jeg veier ca 56-57 kg er ca 166 cm høy. Syns egentlig det er penest med litt runde former, men vil gjerne være litt strammere, føler alt tyter ut og disser, da er det vel bare trening som gjelder. Nå er endelig våren her så da er det ut å gå for min del. Gleder meg, vet dørstokkmila er lang i begynnelsen, men jeg kan ikke møte sommeren sånn som dette.

Ps BMI for normalvektige er mellom 20 og 25. Jenter kan nok være litt lavere og gutter litt høyere uten at det blir utenfor normalen, men 18 syns jeg var litt drøyt...

Lykke til alle sammen. Håper vi alle sammen blir spretne og lekkre til sommeren uten å miste gangsynet!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skulle gjerne gått ned 10 kilo innen sommeren, eller mer. Har forsøkt å slanke meg litt igjen, men det ser ikke ut til at det fungerer. Skal trene mer, spise mindre har jeg funni ut.

Føler meg ukomfortabel sånn jeg er nå. Føler meg lav og tettpakka. Særlig er det de "lovehandles" som skal vekk! Vet ikke hva jeg veier nå, men det sniker seg vel snart over 50-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Sofia.

Du regner det ut slik:

60 / 2.89 (1.70 x 1.70) = 20.76.

Du har altså en lav BMI, men innenfor normalen!

Jeg er enig med flere her som sier at trening fremfor vektfokusering er bra. Tonede muskler er flott, men helst ikke på en altfor mager kropp. Dersom du er for tynn hjelper det virkelig å trene med vekter for å gå opp i vekt, og du får musklene plassert der det er flottest, i motsetning til der fettet vil plassere seg.

Og har du for mye fett skal du huske på at jo større muskler du har, jo mer fett forbrenner du!

Det er ofte vanskelig å ha nok selvdisiplin til å begynne å trene, men etter to, tre uker vil du begynne å merke stor forskjell. I tillegg blir det gøy å trene etterhvert, man blir fort "avhengig"!

Stå på alle sammen! icon_wink.gif

Lisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir vel ikke helt riktig alltid det der med BMI. Kommer jo an på om det er fett eller muskler som utgjør vekten det! icon_smile.gif

Selv kan jeg ikke skryte på meg så mye muskler. Går jeg ned 2 kilo havner jeg på undervekt iflg siden det ble referert til. Er ikke tjukk, men langt fra undervektig!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Ehem... Ifølge regnemåten er min BMI 24,75. Jippi...... icon_lol.gif

Må nok kutte ut sjokoladen helt! (Spiser èn et par ganger i mnd)

Og trene mer.

Nå oppretter jeg en egen tråd for de som vil ned i vekt eller få strammere kropp.

Jeg kommer til å skrive inn hva jeg gjør hver uke (trening) men ikke vekt osv... (for jeg veier meg nesten aldri, kjenner på klærne istedenfor...)

Lykke til alle sammen icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...