Valentin Skrevet 4. juli 2022 #121 Del Skrevet 4. juli 2022 Nimbus2000 skrev (39 minutter siden): Det er helt absurd at TV2s nyhetssjef ikke av tv2-sjefen blir regnet som inhabil til å dekke saker om Arfan Bhatti når han og nyhetssjefen Solbrække tildigere har hatt et forhold. Om det at de to har hatt et forhold er så uproblematisk som TV2-sjefen påstår, hvorfor var det da så viktig at tv2 og mediene skulle holde det skjult selv når PST mente forholdet var problematisk og hun måtte vitne i saken Bhatti. Når man må holde noe skjult for å fremstå som habil så er man inhabil. Så enkelt er det. Styret Selskapets styre består av inntil 9 aksjonærvalgte styremedlemmer etter generalforsamlingens nærmere beslutning. Dagens styre består av: Styreleder Helje Solberg, nyhetsdirektør i NRK Gard Steiro, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i VG Frode Hansen, nyhetsredaktør i Dagbladet Karianne Solbrække, nyhetsredaktør, TV 2 Tove Nedreberg, administrerende direktør i Adresseavisen og Polaris Media Midt-Norge Stig Finslo, direktør for utgiverspørsmål og samfunnskontakt i Amedia Kjersti Løken Stavrum, administrerende direktør i Stiftelsen Tinius og Blommenholm industrier Arne Norheim, tidligere CEO for Webstep https://www.faktisk.no/redaksjonen-og-styret 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. juli 2022 #122 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) Jaja, Aftenposten skrev noe i hvert fall. Får ikke sett alt for har ikke abonnement der. Men de kom ikke med navn da saken var en skandale 2006 og hun måtte vitne i rettssaken i 2008. Så nyhetsredaktøren var ikke inhabil da tv2 som eneste medieaktør ikke skrev om forbindelsen mellom drapsmannen i Oslo og Bhatti. Det var jo nettopp det Eirik Furuseth påpekte før Fredrik Gjærsvik gikk helt av skaftet. EF var da både homofob, rasist og kom med hatefulle ytringer 😊 Tenk, der skrev den godeste FG mail til både arbeidsgiver og klubben til barnet hans. Denne «journalisten» har vær meget ufin mot mange i flere år - men endelig møtte han motstand. Personlig synes jeg tv2 sjefen ror voldsomt i det han har brukt lang tid på å finne noen velvalgte ord på … https://www.tv2.no/mening-og-analyse/14916520/ Endret 4. juli 2022 av Justlooking Tillegg 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 4. juli 2022 #123 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) I et Facebook-innlegg som ble publisert av finansmannen Eirik Furuseth (44) lørdag kveld i forbindelse med masseskytingen i Oslo forrige uke, ble Solbrækkes forhold til Arfan Bhatti på 2000-tallet nevnt. Furuseth satte spørsmålstegn ved om dette hadde påvirket kanalens dekning av koblingene mellom den siktede etter masseskytingen, Zaniar Matapour, og islamisten Arfan Bhatti. Fredag skrev TV 2-sjef Olav Sandnes følgende til VG om uttalelsen fra Furuseth: – I denne saken har det kommet påstander om at TV 2 lot være å publisere en nyhetssak av andre enn redaksjonelle grunner. Det er beviselig feil. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/28rEb4/tv-2-ikke-endret-mening-om-nyhetsredaktoerens-habilitet-i-saker-om-arfan-bhatti Om man sier noe er "beviselig feil" så må man komme med bevisene. Å bare si at noe er feil uten argumenter har null verdi og spesielt når det kommer fra noen som allerede sliter med troverdigheten. Kanskje var det redaksjonelle grunner, kanskje var det ikke. Det kan ikke jeg vite og det er jo også derfor TV2 burde hatt en annen nyhetssjef enn Solbrække slik man var sikker på at det ikke var pga nyhetssjefens forholdt til Afan Bhatti som var grunnen til at han ikke ble nevnt med navn. Det at folk spekulerer i årsaken er fordi nyhetssjefen er inhabil og som @keops skriver over så er det åpenbart at i hvert fall Græsvik tenker over forholdet mellom Solbrække og Bhatti. Endret 5. juli 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HIBSA Skrevet 5. juli 2022 #124 Del Skrevet 5. juli 2022 Er det flere enn meg som ser en viss ironi i at Fredrik Græsvik har i 5 år rapportert om Donald Trump sin misbruk av maktposisjonen sin og så misbruker han sin egen maktposisjon på en måte som knapt har vært avdekket i norsk pressehistorie? Når jeg nå sammenligner han med Trump så må jeg jo si at han gjorde det på en intelligent måte. Ikke helt lett å ta ham på det. Utfallet av denne saken blir vel at han bare får litt kritikk av sine kolleger og fortsetter som før… 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 5. juli 2022 #125 Del Skrevet 5. juli 2022 HIBSA skrev (8 minutter siden): Er det flere enn meg som ser en viss ironi i at Fredrik Græsvik har i 5 år rapportert om Donald Trump sin misbruk av maktposisjonen sin og så misbruker han sin egen maktposisjon på en måte som knapt har vært avdekket i norsk pressehistorie? Når jeg nå sammenligner han med Trump så må jeg jo si at han gjorde det på en intelligent måte. Ikke helt lett å ta ham på det. Utfallet av denne saken blir vel at han bare får litt kritikk av sine kolleger og fortsetter som før… Godt poeng! De to virker absolutt å ha samme personlighetstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 5. juli 2022 #126 Del Skrevet 5. juli 2022 (endret) Profilert Aftenposten-kommentator mener TV 2s nyhetsredaktør er inhabil i omtalen av Arfan Bhatti. https://journalisten.no/aftenposten-frank-rossavik-inhabilitet/profilert-aftenposten-kommentator-mener-tv-2s-nyhetsredaktor-er-inhabil-i-omtalen-av-arfan-bhatti/526769 Aftenpostenartikkelen er trolig bak betalingsmur så lenket til journalisten.no som har sammendrag. Aftenpostenartikkelen: https://www.aftenposten.no/kultur/i/pWz3l1/oensker-flere-aapne-diskusjoner-om-habilitet-i-pressen Endret 5. juli 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 5. juli 2022 #127 Del Skrevet 5. juli 2022 Ørneredet skrev (På 3.7.2022 den 0.19): Litt mer snaks fra Fredrik Græsvik: Herregud 🤯 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 6. juli 2022 #128 Del Skrevet 6. juli 2022 (endret) TV 2: Nyhetsredaktør Karianne Solbrække skal ikke ta Bhatti-avgjørelser Solbrække og Arfan Bhatti hadde en relasjon for 16 år siden. Nå gjør nyhetsredaktøren det tydelig at hun ikke vil ta avgjørelser i saker som har med den kjente islamisten å gjøre. – Jeg har bedt om dette av hensyn til TV 2, fordi det nå stilles spørsmål ved vår uavhengighet, legger hun til. Endret 6. juli 2022 av nebbete fugl 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 6. juli 2022 #129 Del Skrevet 6. juli 2022 Ryddet for spekulasjoner, lenker uten forklaring, innhold KG ikke ønsker å assosieres med, og svar til dette. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellalala Skrevet 6. juli 2022 #130 Del Skrevet 6. juli 2022 nebbete fugl skrev (1 time siden): TV 2: Nyhetsredaktør Karianne Solbrække skal ikke ta Bhatti-avgjørelser Solbrække og Arfan Bhatti hadde en relasjon for 16 år siden. Nå gjør nyhetsredaktøren det tydelig at hun ikke vil ta avgjørelser i saker som har med den kjente islamisten å gjøre. – Jeg har bedt om dette av hensyn til TV 2, fordi det nå stilles spørsmål ved vår uavhengighet, legger hun til. 16 år på etterskudd, men bedre sent enn aldri. Og alt takket være godeste Græsvik. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 6. juli 2022 #131 Del Skrevet 6. juli 2022 Ja, nå kommer de frem den ene etter den andre. Det som har blitt holdt hemmelig pga vennskap og kjennskap sier nå vg at det var feil. 16 år etter at noen få prøvde seg med navn og ble hudflettet og slettet. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/mrARJ0/vi-skulle-ikke-holdt-tv-stjernens-romanse-hemmelig 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 6. juli 2022 #132 Del Skrevet 6. juli 2022 (endret) Justlooking skrev (1 time siden): Ja, nå kommer de frem den ene etter den andre. Det som har blitt holdt hemmelig pga vennskap og kjennskap sier nå vg at det var feil. 16 år etter at noen få prøvde seg med navn og ble hudflettet og slettet. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/mrARJ0/vi-skulle-ikke-holdt-tv-stjernens-romanse-hemmelig I kommentaren står det: En av årsakene til at navnet ble holdt hemmelig, tror jeg var kjennskap og vennskap. Mange i media ønsket å være empatiske. Det var enklest å anonymisere Det er sant. Men det VG-journalist Astid Meland ikke skriver er at dette trolig også handler om en stilltiende avtale hvor "jeg ikke skriver negative saker om deg mot at du ikke skriver negative saker om meg". Journalistene beskytter hverandre. Endret 6. juli 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 6. juli 2022 #133 Del Skrevet 6. juli 2022 Græsvik hadde ikke hørt om Streisand-effekten. Det var synd for Solbakken. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bildet Skrevet 6. juli 2022 #134 Del Skrevet 6. juli 2022 Ser Græsvik har sluttet å twitre nå. Er vel TV2 som har pålagt ham å holde kjeft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husflue Skrevet 7. juli 2022 #135 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Hmm Græssvik fortjener sparken mens ☀️Brække får bli? Begge to burde gitt seg selv sparken. Nå går PST ut med muligens etterlysning internasjonalt av tv 2 redaktørens kjæreste, jeg skjønner godt PST ikke vil informere tv 2 ytterligere i saken. https://www.tv2.no/a/14909431/ Endret 7. juli 2022 av Husflue 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bildet Skrevet 7. juli 2022 #136 Del Skrevet 7. juli 2022 Husflue skrev (14 minutter siden): Hmm Græssvik fortjener sparken mens Brække får bli? Begge to burde gitt seg selv sparken. Nå går PST ut med muligens etterlysning internasjonalt av tv 2 redaktørens kjæreste, jeg skjønner godt PST ikke vil informere tv 2 ytterligere i saken. https://www.tv2.no/a/14909431/ Kan ikke TV2 ansette Bhatti da, så han ikke får tid til å gjøre så mye ugagn? De har jo lang erfaring med å trekke inn kriminelle i sin virksomhet (husk David Toska som sjakkekspert). Bhatti kunne jo vært ekspertkommentator på Åsted Norge. Eller kanskje utegående reporter på TV2 hjelper deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husflue Skrevet 7. juli 2022 #137 Del Skrevet 7. juli 2022 Bildet skrev (4 minutter siden): Bhatti kunne jo vært ekspertkommentator på Åsted Norge. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 7. juli 2022 #138 Del Skrevet 7. juli 2022 Bildet skrev (5 minutter siden): Kan ikke TV2 ansette Bhatti da, så han ikke får tid til å gjøre så mye ugagn? De har jo lang erfaring med å trekke inn kriminelle i sin virksomhet (husk David Toska som sjakkekspert). Bhatti kunne jo vært ekspertkommentator på Åsted Norge. Eller kanskje utegående reporter på TV2 hjelper deg. De kunne jo startet en Solbrække & Bhatti serie, a la Vendela & Petter. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 7. juli 2022 #139 Del Skrevet 7. juli 2022 Synes det er bra at Astrid Meland i VG skriver at dette forholdet og saken med Bhatti og Solbrække burde ha vært behandlet på en annen måte fra børjan. Hvis media hadde gjort jobben sin den gangen så hadde ting sett annerledes ut nå, tv2 hadde beholdt litt av sin troverdighet, Fredrik Græsvik hadde ikke måttet prøve å være ridder i fylla etc. Men blir oppgitt over at flere, John Egeland bl.a., vinkler dette til at det er moralisme og politisk uenighet som gjør at mange reagerer på denne saken. Jeg synes også at denne mannen som ble utsatt for Græsviks Trumpaktige oppførsel på lørdag kveld formulerer seg på en måte som kan oppfattes at han ser litt ned på Solbrække ene og alene fordi hun har hatt et forhold til Bhatti. Det endrer ikke fakta, at Bhatti hadde behov for en/flere journalister å tappe for informasjon,og at vi dessverre ikke kan stole på Solbrækkes integritet uansett hva sjefen hennes i dag mener. Jeg tror absolutt ikke på at Bhatti, med sitt hat mot vestlige kvinner, nærte romantiske følelser overfor Solbrække. Jeg tror han hadde helt andre motiv med denne forbindelsen. Videre har han vært svært tydelig på hva han mener om vårt samfunn, kvinner, homofile , jøder, ja stort sett alle som befolker kongeriket og som ikke underkaster seg den aller strengeste og mest idiotiske tolkning av Koranen. Han har vært en sterk bidragsyter for å rive ned vår samfunnsorden samt skade enkeltmennesker. At Karianne Solbrække ikke virker å forstå noe av dette mener jeg gjør henne uegnet til å være redaktør i noe som helst mediehus. Hun lever i dag med konsekvensene av denne «tabben» som hun kaller det. Det er flust av andre som lever med store konsekvenser av hva din tidligere hjertevenn har foretatt seg, noe av det muligens hjulpet av opplysninger han har fått av Solbrække selv. Han har skapt stor utrygghet, disse synes jeg fortjener mer sympati. 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 7. juli 2022 #140 Del Skrevet 7. juli 2022 Bildet skrev (14 minutter siden): Kan ikke TV2 ansette Bhatti da, så han ikke får tid til å gjøre så mye ugagn? De har jo lang erfaring med å trekke inn kriminelle i sin virksomhet (husk David Toska som sjakkekspert). Bhatti kunne jo vært ekspertkommentator på Åsted Norge. Eller kanskje utegående reporter på TV2 hjelper deg. Ser for meg Bhatti i tospann med Asbjørn Hansen på oppdrag for Åsted Norge jeg nå😂😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå