Gå til innhold

Fredrik Græsvik

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Entern skrev (2 minutter siden):

argh

Ok, du har lov å mene det 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste i ei nettavis at dei vurderte å gå til Pfu. Håpar det. Då vil saka skapa presedens vil eg tru for journalistar som vil trua folk.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Ok, du har lov å mene det 

Jeg er enig med deg men hadde en liten feilkobling og postet «hvem er KS?» og så skjønte jeg det 5 sekunder senere, derfor «argh» 🥴😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (Akkurat nå):

Leste i ei nettavis at dei vurderte å gå til Pfu. Håpar det. Då vil saka skapa presedens vil eg tru for journalistar som vil trua folk.

Håper virkelig de gjør det. 
Selv om det selvfølgelig ikke nødvendigvis betyr noe for Græsvik.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (36 minutter siden):

Jeg er enig med deg men hadde en liten feilkobling og postet «hvem er KS?» og så skjønte jeg det 5 sekunder senere, derfor «argh» 🥴😅

Aaah trodde det var noe jeg hadde skrevet du mente var off.

Burde vært mulig å slette egne kommentarer helt og i dette forumet :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Aaah trodde det var noe jeg hadde skrevet du mente var off.

Burde vært mulig å slette egne kommentarer helt og i dette forumet :)

Ja enig :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Optimo

Han der "Froggyking" fra Twitter har jeg sett noen ganger. Fullstendig idiot. Urutinert av Græsvik å bli provosert av et sånt nettroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (58 minutter siden):

Han der "Froggyking" fra Twitter har jeg sett noen ganger. Fullstendig idiot. Urutinert av Græsvik å bli provosert av et sånt nettroll. 

Men å legge ut klovnefjes hos noen som har mistet hunden sin? Jeg vet ikke hele situasjonen men det ble ikke nevnt i media engang å han skal være glad for han ikke hadde gjort det mot meg for da hadde han antagelig fått stemple ut og jeg fått en lang ferie men som sagt jeg vet ikke hele situasjonen men så bare et lite øyeblikk. Vet ikke bakgrunnen.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Justlooking skrev (På 1.7.2022 den 19.22):

Græsvik er nok bare full av sin egen selvhøytidelighet. Han har vært vant til å raljere rundt uten motstand så for ham var nok dette en helt naturlig handling. Husk han er etter eget syn en av de «gode» som er vant til å henge ut sine meningsmotstandere.

Med andre ord så er han en bølle, og alt han bryr seg om er å finne noen samfunnet vil la ham tråkke på. Det sier mye når det bare er å ubegrunnet rope «rasist, homofob, hatytring», og så vender samfunnet det blinde øyet til. 

Minner meg om tilfellene av folk som kvitter seg med minoriteter i f.eks pakistan ved å ubegrunnet anklage dem for blasfemi. Så går mobben løs uten spørsmål.

Bra det ikke fungerte denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (14 minutter siden):

Med andre ord så er han en bølle, og alt han bryr seg om er å finne noen samfunnet vil la ham tråkke på. Det sier mye når det bare er å ubegrunnet rope «rasist, homofob, hatytring», og så vender samfunnet det blinde øyet til. 

Minner meg om tilfellene av folk som kvitter seg med minoriteter i f.eks pakistan ved å ubegrunnet anklage dem for blasfemi. Så går mobben løs uten spørsmål.

Bra det ikke fungerte denne gangen. 

In absentia skrev (12 minutter siden):

Han høres jo ut som en psykopat som kun ønsker å gjøre folk vondt for å gjøre folk vondt. 

Ja helt enig, han er akkurat en sånn type.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, Valentin said:

Men å legge ut klovnefjes hos noen som har mistet hunden sin? Jeg vet ikke hele situasjonen men det ble ikke nevnt i media engang å han skal være glad for han ikke hadde gjort det mot meg for da hadde han antagelig fått stemple ut og jeg fått en lang ferie men som sagt jeg vet ikke hele situasjonen men så bare et lite øyeblikk. Vet ikke bakgrunnen.

Bakgrunnen var at Græsvik hadde lagt ut et nytt angrep på Trump, i sin vanlige måte å kommentere politikk. Fullstendig bananas på Trump. Det ble besvart med et klovnefjes.

En profesjonell journalist skulle vel klart å holde følelsene under kontroll, ikke gå inn på den mannens side og poste et klovnefjes på at hunden hans var død.

Velidig stygt og overreaksjon uten et spor av empati. Han bryr seg bare om seg selv. Det er meg, meg, meg, og ingen ting er for smålig når han vil ta hevn.

Endret av ops2
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Græsvik får ikke sparken:

TV 2-sjef om Græsvik: Har et ansvar for å ta vare på de som har gjort feil. 

Han avslutter kommentaren mandag med å gi uttrykk for at alle fortjener en ny sjanse.

– Det gjelder alle, enten vi er privatpersoner, redaktører eller journalister. Ikke bare er det et grunnleggende prinsipp i vår rettsstat, det bør også være et kompass vi styrer etter som samfunn, skriver han.

https://www.vg.no/rampelys/i/Orvvq1/tv-2-sjef-om-graesvik-har-et-ansvar-for-aa-ta-vare-paa-de-som-har-gjort-feil

Det er en skandale. Og det er merkelig hvor forståelsesfulle mediene er når det er snakk om deres egne. Har en politiker eller næringslivsleder tråkket feil kjører mediene knallhardt på for å presse vedkommende til å gå av. Her har Græsvik gjort en feil, men bevisst gjort det groveste man kan gjøre som journalist. Han har vist at han totalt mangler sperringene normalt friske personer har og at han har null problem med å forsøke å ødelegge livet til en over en 20 år gammel sak som ikke engang angikk Græsvisk. 

Græsvik kan ikke ha tillit etter dette og at TV2-sjefen ikke ser det sier sitt om TV2. Det er ikke et grunnleggende prinsipp i vår rettsstat at man skal kunne gjøre som man vil og fortsatt få beholde jobben. Det er derimot et grunnleggende prinsipp i et demokrati og en rettsstat av man ikke får lov å holde på som Græsvik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nimbus2000 said:

Græsvik får ikke sparken:

TV 2-sjef om Græsvik: Har et ansvar for å ta vare på de som har gjort feil. 

Han avslutter kommentaren mandag med å gi uttrykk for at alle fortjener en ny sjanse.

– Det gjelder alle, enten vi er privatpersoner, redaktører eller journalister. Ikke bare er det et grunnleggende prinsipp i vår rettsstat, det bør også være et kompass vi styrer etter som samfunn, skriver han.

https://www.vg.no/rampelys/i/Orvvq1/tv-2-sjef-om-graesvik-har-et-ansvar-for-aa-ta-vare-paa-de-som-har-gjort-feil

Det er en skandale. Og det er merkelig hvor forståelsesfulle mediene er når det er snakk om deres egne. Har en politiker eller næringslivsleder tråkket feil kjører mediene knallhardt på for å presse vedkommende til å gå av. Her har Græsvik gjort en feil, men bevisst gjort det groveste man kan gjøre som journalist. Han har vist at han totalt mangler sperringene normalt friske personer har og at han har null problem med å forsøke å ødelegge livet til en over en 20 år gammel sak som ikke engang angikk Græsvisk. 

Græsvik kan ikke ha tillit etter dette og at TV2-sjefen ikke ser det sier sitt om TV2. Det er ikke et grunnleggende prinsipp i vår rettsstat at man skal kunne gjøre som man vil og fortsatt få beholde jobben. Det er derimot et grunnleggende prinsipp i et demokrati og en rettsstat av man ikke får lov å holde på som Græsvik. 

At TV2-sjefen føler at de har beklaget sier vel litt. Formuleringene deres er fortsatt at Furuseth har 'oppfattet det FG har skrevet som trusler', ikke faktisk innrømmet at det er sterke trusler mot en manns privatliv og økonomi. Fy fader for en usmakelig kanal og sjef. Jeg er ufattelig glad for at bedriften jeg jobber for har sluttet å betale for reklame på TV2, lenge leve Altibox.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nimbus2000
Anonio skrev (4 minutter siden):

At TV2-sjefen føler at de har beklaget sier vel litt. Formuleringene deres er fortsatt at Furuseth har 'oppfattet det FG har skrevet som trusler', ikke faktisk innrømmet at det er sterke trusler mot en manns privatliv og økonomi. Fy fader for en usmakelig kanal og sjef. Jeg er ufattelig glad for at bedriften jeg jobber for har sluttet å betale for reklame på TV2, lenge leve Altibox.

Nettopp!  Dette var ikke en feil, men et bevisst forsøk på å ødelegge en manns liv ved hjelp av løgn. Det TV2-sjefen gjør er en bevisst strategi for å bagatellisere hva som har skjedd. 

Jeg ser ikke på TV2 jeg heller og håper så mange som mulig boikotter kanalen etter dette. Det er helt utrolig at Græsvik skal få beholde jobben etter dette. 

For de som husker Giske saken og dansevideoen så måtte journalisten  Lars Joakim Skarvøy først i permisjon fra jobben i VG for så å senere si opp. Det var en stygg sak, men langt mindre grov enn denne. Kan legge til at etter å ha sagt opp i VG fikk han jobb i nettopp TV2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (4 timer siden):

Nettopp!  Dette var ikke en feil, men et bevisst forsøk på å ødelegge en manns liv ved hjelp av løgn. Det TV2-sjefen gjør er en bevisst strategi for å bagatellisere hva som har skjedd. 

Jeg ser ikke på TV2 jeg heller og håper så mange som mulig boikotter kanalen etter dette. Det er helt utrolig at Græsvik skal få beholde jobben etter dette. 

For de som husker Giske saken og dansevideoen så måtte journalisten  Lars Joakim Skarvøy først i permisjon fra jobben i VG for så å senere si opp. Det var en stygg sak, men langt mindre grov enn denne. Kan legge til at etter å ha sagt opp i VG fikk han jobb i nettopp TV2. 

det tok en uke før et større mediehus nevnte det men jau.. 

nyhetssjefen er ikke inhabil på å dekke nettverket rundt en jihadist, Græsvik er ikke inhabil på å dekke Trump. Må være en fabelaktig arbeidskultur i det systemet der. det som er hinsides er at spesielt eldre men generelt alle blindt følger mediehusene å ikke selv undersøker. Det blir det samme som å følge aksjetips fra analytikere og noe som ikke leder til noe bra på sikt.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/8Qg8z1/tv-2s-nyhetsredaktoer-har-hatt-et-forhold-til-arfan-bhatti-ikke-inhabil-sier-tv-2-sjefen

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Valentin skrev (53 minutter siden):

det tok en uke før et større mediehus nevnte det men jau.. 

nyhetssjefen er ikke inhabil på å dekke nettverket rundt en jihadist, Græsvik er ikke inhabil på å dekke Trump. Må være en fabelaktig arbeidskultur i det systemet der. det som er hinsides er at spesielt eldre men generelt alle blindt følger mediehusene å ikke selv undersøker. Det blir det samme som å følge aksjetips fra analytikere og noe som ikke leder til noe bra på sikt.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/8Qg8z1/tv-2s-nyhetsredaktoer-har-hatt-et-forhold-til-arfan-bhatti-ikke-inhabil-sier-tv-2-sjefen

Det er helt absurd at TV2s nyhetssjef ikke av tv2-sjefen blir regnet som inhabil til å dekke saker om Arfan Bhatti når han og nyhetssjefen Solbrække tildigere har hatt et forhold. Om det at de to har hatt et forhold er så uproblematisk som TV2-sjefen påstår, hvorfor var det da så viktig at tv2 og mediene skulle holde det skjult selv når PST mente forholdet var problematisk og hun måtte vitne i saken Bhatti?

Når man må holde noe skjult for å fremstå som habil så er man inhabil. Så enkelt er det. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at Jon Helgheim ler så han griner akkurat nå, tenk at Grøssvik deaktiverte kontoen sin med full offerrolle i media fordi han ikke tålte kritikk. Men når han driter seg ut som dette så sletter han seg ikke eller ikke i stand til å gi en verdig beklagelse, falsk og farlig type.

Endret av MAGEROST
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...