Gå til innhold

Fredrik Græsvik

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Gjest In absentia
A-hunter skrev (2 minutter siden):

Græsvik trodde han leste muslimhat og homohat. Les den første meldingen hans til fornærmede. At en journalist har store problemer med å lese og forstå det han leser er en annen side av saken - men sannsynligvis er han bare blendet av sin egen - i egne øyne - opphøyde fortreffelighet.

Men hvorfor det? Hva har Græsdal å tjene på selektiv dysleksi og lesevansker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nimbus2000 skrev (På 30.6.2022 den 10.17):

Det holder ikke at TV2 beklager, de må sparke Græsvik. 

Man skulle tro de hadde gjort det allerede, men nei. Og kun noen få medier omtaler skandalen. Er det f...n meg mulig.

Min mening om Græsvik endret seg totalt etter dette. 

Nå ble Altibox plutselig mye mer aktuell å bytte til her i heimen :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (56 minutter siden):

Den der unnskyldningen der betyr ingenting hvis ikke han lærer noe av dette.

Den unnskyldningen der fra TV2 mener du? Det betyr ingenting så lenge han fortsatt er ansatt hos dem. Han burde fått sparken på sekundet.

Unnskyldning fra Græsvik selv betyr ingenting uansett - han gjorde det med vilje.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Det som skremmer meg mest med denne saken, er med hvilken største selvfølge Fredrik Græsvik trykker SEND på de tingene han skriver. Ikke bare trusselen om et intervju fra Eirik Furuseth, men også til hans arbeidsplass og sønnens håndballag. 

Tydeligvis ingen selvinnsikt virker det som. Ingen tanker som f.eks "er jeg full nå?", eller "er dette innafor?". Neida. Med største selvfølge, som om Fredrik Græsvik selv sitter med denne makten til å herse med folk og livene deres, fra den "riktige siden" av historien.

Den der unnskyldningen der betyr ingenting hvis ikke han lærer noe av dette.

Unnskyldningen betyr ingenting.

Han blir ikke straffet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (1 time siden):

Græsvik er nok bare full av sin egen selvhøytidelighet. Han har vært vant til å raljere rundt uten motstand så for ham var nok dette en helt naturlig handling. Husk han er etter eget syn en av de «gode» som er vant til å henge ut sine meningsmotstandere.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Drizzt skrev (1 time siden):

Man skulle tro de hadde gjort det allerede, men nei. Og kun noen få medier omtaler skandalen. Er det f...n meg mulig.

Det skrives overraskende lite om dette i mediene. Hadde det vært en politiker som holdt på slik som Græsvik så hadde mediene kjørt aggressivt på for å få han til å trekke seg fra alle verv. Men siden det er en journalist så skal han beskyttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nimbus2000 skrev (1 minutt siden):

Det skrives overraskende lite om dette i mediene. Hadde det vært en politiker som holdt på slik som Græsvik så hadde mediene kjørt aggressivt på for å få han til å trekke seg fra alle verv. Men siden det er en journalist så skal han beskyttes. 

Selv VG er svært forsiktig med omtalen, men Aftenposten er tause.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (1 time siden):

Anerkjennelse fra flokken hans (twitteraktivistene).

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (4 timer siden):

Det er så på jordet at man kan bli bekymret for mannen.

Var han full? Det er nesten bedre enn alternativet.

Nei, han var ikke full. Ifølge TV2 sjefen er Græsvik ''veldig lei seg''. 

Men det tror ingen noe på. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (3 minutter siden):

han havner bak i kulissene som Karianne gjorde

Bak i kulissene? Som i forfremmet til nyhetsredaktør?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (4 minutter siden):

Hun var i permisjon og sykemeldt først og jobbet deretter i tv2 uten å være synlig i flere år før hun ble nyhetsredaktør i 2016 eller noe.

Endret av Justlooking
Permisjon i stedet for permittert som blir feil.
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (15 minutter siden):

Skulle f*en ikke forundre meg…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Græsvik er selvhøytidelig og har grandiose tanker om seg selv og hva han kan si/gjøre uten konsekvenser. Jeg vet det ikke, men det er hva jeg tenker etter å ha lest oppslag om han og twitter fra han gjennom år. 

Hvis ikke TV2 ta affære så vil hvert fall jeg si opp mitt sumo-abb. Det er ikke bare FG som bør gå, det bør også ledelsen gjøre. 

Endret av Nooni
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, In absentia said:

Men hva er egentlig agendaen? Hva ønsker han å oppnå? Jeg skjønner ikke hvordan det å beskytte Bhatti, noe han gjør når han sidestiller kritikk mot en åpen islamist, med hat mot vanlige muslimer. Hvorfor ønsker han å stoppe berettiget kritikk av bhatti med alle midler? Hva har han å tjene på det?

Han likte ikke det som ble skrevet om at Karianne Solbrække var eks'en til Bhatti. Han brukte rasist/homofob påstanden til å ta Eirik Furuseth og straffe han.

Sleipe-Fredrik satt og trodde han skulle skremme sjefen till Furuseth så han ble sparket. I det minste diskreditert på jobben og som trener. Var det håndball eller fotball, jeg husker ikke.

En bonus for Sleipe-Fredrik, hvis han fikk foreldrene i idrettslaget til å snakke stygt om Eirik, så barna hans ble mobbet. "Faren din er rasist!"

2 hours ago, In absentia said:

Han koser seg med å ta ned folk. Selvsagt så han ikke noe rasisme. Det var bare et verktøy.

Hadde han sett noe, så ville han sitert det til arbeidsgiveren. Han hintet bare.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (11 minutter siden):

Han likte ikke det som ble skrevet om at Karianne Solbrække var eks'en til Bhatti. Han brukte rasist/homofob påstanden til å ta Eirik Furuseth og straffe han.

Sleipe-Fredrik satt og trodde han skulle skremme sjefen till Furuseth så han ble sparket. I det minste diskreditert på jobben og som trener. Var det håndball eller fotball, jeg husker ikke.

En bonus for Sleipe-Fredrik, hvis han fikk foreldrene i idrettslaget til å snakke stygt om Eirik, så barna hans ble mobbet. "Faren din er rasist!"

Han koser seg med å ta ned folk. Selvsagt så han ikke noe rasisme. Det var bare et verktøy.

Hadde han sett noe, så ville han sitert det til arbeidsgiveren. Han hintet bare.

Det er så ufint det han prøvde på, at jeg håper han innser at han er avslørt og avkledd. Han burde blitt avsatt fra sin stilling umiddelbart! 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, Drizzt said:

Græsvik er ikke lei seg.

Han er lei seg for at saken fikk en helt annen vinkling en tiltenkt, nemlig mot han selv.

Hvis ikke hadde han ikke formulert seg så arrogant som han gjorde i utgangspunktet.

• Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Drizzt skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke menn som Græsvik er i stand til å bli lei seg for annet enn å bli tatt. Og hadde han forstått alvoret av hva han gjorde så hadde han jo både kommet med en skikkelig beklagelse og gått i dialog med arbeidsgiveren om en sluttpakke.

Justlooking skrev (1 time siden):

Han jobber fortsatt i tv2 sier sjefen. 

Jeg håper at det bare er midlertidig og at de nå holder på å sparke Græsvik/fremforhandle en sluttpakke. Det er en skandale om han får fortsette å jobbe som journalist etter dette. Hadde jeg sett på TV2 så hadde jeg boikottet kanalen. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke menn som Græsvik er i stand til å bli lei seg for annet enn å bli tatt. Og hadde han forstått alvoret av hva han gjorde så hadde han jo både kommet med en skikkelig beklagelse og gått i dialog med arbeidsgiveren om en sluttpakke.

Jeg håper at det bare er midlertidig og at de nå holder på å sparke Græsvik/fremforhandle en sluttpakke. Det er en skandale om han får fortsette å jobbe som journalist etter dette. Hadde jeg sett på TV2 så hadde jeg boikottet kanalen. 

De gjør vel med han som med KS 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...