Gå til innhold

Fredrik Græsvik

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Græsvik slenger ut påstander, og så nekter han å dokumentere de. Isteden lirer han ut av seg mer beskyldninger:

"Jepp. Har skjermdumpa litt trolling. Er ikke så interessert i hva du mener. Mest interessert i hva Njård og Finansco mener om at du flagger dine meninger med deres navn i profilen. Stiller du til intervju?"

Og i henvendelsen til arbeidsgiveren, underskriver Fredrik Græsvik med "Journalist, Tv2"

Tv2 må ta ansvaret for at Fredrik Græsvik presenterer seg som om han er på oppdrag for Tv2.

Græsvik må komme på banen og beklage selv, i egen person.

https://twitter.com/Altermulig2022/status/1542433359195955204

FWfS8BiXkAAoTdy?format=jpg&name=large

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre så tror jeg det å true noen med å kalle de rasister eller Homofobe, anti trans osv er mer utbredt en vi tror. I Sverige på 2010 tallet førte slike henvendelser fra f.eks. Aftonbladet til at vedkommende mistet jobben, enten det var sant eller ikke. Det er trist at det kan virke som om Norge går i samme retning. 

Jeg lurer også litt på om Græsvik opptrer som en slags beskytter av sjefen sin Karianne Solbrække, vet hun at Græsvik prøver å true folk til taushet? Kan han fått beskjed om å gjøre dette?

Endret av kat-e
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (2 minutter siden):

Græsvik slenger ut påstander, og så nekter han å dokumentere de. Isteden lirer han ut av seg mer beskyldninger:

"Jepp. Har skjermdumpa litt trolling. Er ikke så interessert i hva du mener. Mest interessert i hva Njård og Finansco mener om at du flagger dine meninger med deres navn i profilen. Stiller du til intervju?"

Og i henvendelsen til arbeidsgiveren, underskriver Fredrik Græsvik med "Journalist, Tv2"

Tv2 må ta ansvaret for at Fredrik Græsvik presenterer seg som om han er på oppdrag for Tv2.

Græsvik må komme på banen og beklage selv, i egen person.

https://twitter.com/Altermulig2022/status/1542433359195955204

FWfS8BiXkAAoTdy?format=jpg&name=large

Han burde gi stafettpinnen videre og tv2 burde avslutte forholdet. 

https://m24.no/av-med-maska-bernt-hulsker-enkel-servering/derfor-var-tv-2-raskere-enn-vg-med-detaljene-i-hulsker-saken/478784

selv resett fremstår mer seriøst om dagen. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EaVLvK/resett-redaktoer-helge-luraas-faar-sparken

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Justlooking said:

Græsvik er en meget usympatisk fyr som tror han er hevet over det meste. Håper han nå får kjenne på det han selv har bedrevet i mange år. Det er så utrolig lavmål å kontakte Eirik sin arbeidsgiver, men de gir ham heldigvis sin fulle støtte.

Hehe ja. Ser allerede at det er enkelte som hevder at han har gjort "en feil" og må få flere sjanser:

[TerryMcDermott]"Du verden! Han skal altså straffes hardere enn stort sett alle andre som gjør en feil. Selv en lege som mister lisensen kan få den tilbake,selv en politiker kommer tilbake etter å ha gjort feil.
Men FG skal altså aldri få lov til å jobbe som journalist igjen etter dette!"

Som om han garantert ikke har gått frem slik tidligere i flere tilfeller, snakk om å være naiv..

Endret av Anonymus1986
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Fredrik Græsvik ikke likte at Eirik Furuseth tok opp Bhattis tidligere forhold til Tv2s Karianne Solbrække, er nå en ting.

Man kan si at det er mange, mange år siden, og Tv2 postet om Bhatti ikke så lenge etter at VG gjorde det. Fint nok, men det skjer hele tiden, at en avis eller noe annet media poster ting en time senere  enn andre. Og i mellomtiden poster noen at de har ikke skrevet det ennå, hvorfor ikke mon tro? Helt vanlig. Media får høre dette hele tiden. Det er kritikk.

Men det er en helt annen vinkel Græsvik bruker som våpen her. Muslimhat. Når det ikke finnes. Bhatti er en islamist og er omtalt slik av alle media, også Politiets Sikkerhetstjeneste sier han er en islamist.

Det er ikke hets av muslimer, muslimer nevnes ikke i det hele tatt. At Bhatti banka ungene sine, er han dømt for. Det er ikke akkurat det samme som å banke kona, men nært nok til å kalle han en konebanker. Det er 100% familievold.

Å kalle en som er dømt for familievold en konebanker? Er det en hatytring? Ikke rart at Græsvik ikke ville komme med eksempler på "hatet".

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://twitter.com/JoranOdegaard/status/1542241122692505606

Ja, dette kjenner jeg igjen. for en del år siden ringte Græsvik meg etter en uoverenstemmelse på twitter - for å få meg til trekke tilbake en påstand. Hvis ikke skulle han "oute" meg. Hva et gikk ut på, sa han ikke, annet enn at det var mediaorientert.

Her kommer det fram flere som har hatt erfaring med at Græsvik truer de. Han har holdt på i årevis. Så lenge slike som Græsvik får holde på slik, er det farlig å poste med eget navn. At TV2 kontakter din arbeidsgiver kan ødelegge livet til folk. Hadde det vært en arbeidsgiver med litt mindre ryggrad, og en litt mer spak person enn Eirik, så hadde Græsvik kunnet lene seg tilbake med en drink og fett smil over en ny godt utført gjerning i Den Gode Saks Tjeneste.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://twitter.com/Altermulig2022/status/1542394622244159491

Jeg er selv utsatt for mobbing og overgrep av Fredrik Græsvik på sosialt medie. Da jeg tok tilbake støttet han videre mobberen som delte hans eget politiske syn.

Fin fyr dette. Det har visst vært godt kjent hvordan Græsvik oppfører seg på sosiale media. Kanskje han endelig har gått over streken.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Her har Fredrik Græsvik tråkka i salaten så det holder. På hvilken måte mener han selv kritikk av Arfan Bhatti og hans forbindelser, vitner om muslimhat og homofobi? Det er vel heller motsatt. Man må være litt av en type som tar sånne islamister i forsvar..

Denne saken er stygg, og det er bare godt de ekle virkemidlene for å "ta noen" kommer frem i lyset. Tipper det kommer frem flere eksempler i tiden framover.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid syntes han var en ufordragelig type. Så noen han da han skulle dekke valget i USA? Man kan si hva man vil om Trump, men reportere skal vel være objektive? Han sto jo og snakka dritt opp og ned + i mente, og i en anklagende sutrende tone - hver dag på nyhetskanalen. Og aldri om den andre parten. Den som liker å stå og sniffe småjentene i håret. Helt merkelig hele greia, og dette her stiller han jo ikke akkurat i noe bedre lys!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Anonymus1986 skrev (1 time siden):

Hehe ja. Ser allerede at det er enkelte som hevder at han har gjort "en feil" og må få flere sjanser:

[TerryMcDermott]"Du verden! Han skal altså straffes hardere enn stort sett alle andre som gjør en feil. Selv en lege som mister lisensen kan få den tilbake,selv en politiker kommer tilbake etter å ha gjort feil.
Men FG skal altså aldri få lov til å jobbe som journalist igjen etter dette!"

Som om han garantert ikke har gått frem slik tidligere i flere tilfeller, snakk om å være naiv..

Græsvik kan kanskje komme tilbake som journalist, men han miste jobben. Såpass grovt er det han har gjort. Ikke bare er det grovt å true med å lyve for å ødelegge en manns karriere og omdømme, men dette handler også om at man som journalist må ha tillit. Og hvordan kan man ha tillit til en journalist som er villig til å gjøre nærmest hva som helst for å tie de som sier ting han misliker?

Ytringsfriheten er grunnverdien til journalister og medier. Om man aktivt kjemper mot ytringsfriheten så har man ingenting som journalist å gjøre og et mediehus som tillater at journalistene aktivt kjemper mot ytringsfriheten kan heller ikke ha tillit. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rett og slett veldig lite ok av FG. Jeg har alltid stusset litt på han, har på en måte likt han og hvordan han snakker fra levera, men har mange ganger tenkt at han er vel lite objektiv. 
Det er helt ok å stille spørsmål rundt nyhetsredaktørens binding til Bhatti selv om det er lenge siden. Jeg tror også det er mange som aldri fikk med seg dette forholdet da det ble ganske så dysset ned den gangen.

Jeg synes angrepet fra FG ikke står i stil med det som er skrevet i utgangspunktet. 

Dette burde vel egentlig få konsekvenser for FG? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (25 minutter siden):

Alltid syntes han var en ufordragelig type. Så noen han da han skulle dekke valget i USA? Man kan si hva man vil om Trump, men reportere skal vel være objektive? Han sto jo og snakka dritt opp og ned + i mente, og i en anklagende sutrende tone - hver dag på nyhetskanalen. Og aldri om den andre parten. Den som liker å stå og sniffe småjentene i håret. Helt merkelig hele greia, og dette her stiller han jo ikke akkurat i noe bedre lys!

Husker det meget godt. Han ble sprutrød av sinne og indignasjon hver gang han måtte nevne Trump sitt navn 😊

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er stort sett enig med Fredrik Græsvik i mye, men denne adferden er jo helt på trynet.

Jeg er heller ikke islamofob, men jeg tåler ikke oppsynet på Arfan Bhatti og tror verden hadde vært bedre hvis denne aggressive og farlige mannen hadde vært permanent sperret inne.

Har også alltid synes tv2 har tatt en mildt sagt spesiell avgjørelse med å ansette Karianne Solbrække som nyhetsredaktør.

Skjønner at hun sikkert er en god journalist og angrer på forholdet til den kriminelle islamisten, men hun innlot seg altså med denne mannen som hun visste var sprø i den grad at hun straks etter å ha hørt om skyting mot synagogen  sendte meldinger for å spørre om det var ham. Hun har utvist dårlig skjønn og jeg forstår ikke hvordan en med hennes bakgrunn kan sitte på toppen av en nyhetsbedrift. Farlig for oss alle når folk uten evne til kritisk tenking skal inn og styre nyhetene!

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
keops skrev (8 minutter siden):

Er stort sett enig med Fredrik Græsvik i mye, men denne adferden er jo helt på trynet.

Jeg er heller ikke islamofob, men jeg tåler ikke oppsynet på Arfan Bhatti og tror verden hadde vært bedre hvis denne aggressive og farlige mannen hadde vært permanent sperret inne.

Har også alltid synes tv2 har tatt en mildt sagt spesiell avgjørelse med å ansette Karianne Solbrække som nyhetsredaktør.

Skjønner at hun sikkert er en god journalist og angrer på forholdet til den kriminelle islamisten, men hun innlot seg altså med denne mannen som hun visste var sprø i den grad at hun straks etter å ha hørt om skyting mot synagogen  sendte meldinger for å spørre om det var ham. Hun har utvist dårlig skjønn og jeg forstår ikke hvordan en med hennes bakgrunn kan sitte på toppen av en nyhetsbedrift. Farlig for oss alle når folk uten evne til kritisk tenking skal inn og styre nyhetene!

Tror at du er inne på noe vesentlig; mener også at det ble skrevet om den gangen at hun hadde stort talent innenfor journalistikk og at det ville være et stort tap å ikke gi henne en ny sjanse. Men det er klart når de ansetter henne i en så viktig rolle må de regne med at dette blir dratt opp. 
Når det er sagt tenker jeg at hun er den som er mest forbanna på FG akkurat nå. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (52 minutter siden):

Husker det meget godt. Han ble sprutrød av sinne og indignasjon hver gang han måtte nevne Trump sitt navn 😊

Hahaha for en tulling, vær glad du får betalt for å reise til USA for å prate piss heller du Græsvika 😆

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...