AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #21 Skrevet 29. juni 2022 Enda en sånn søt og herlig tråd hvor mor irriterer seg grønn over at far ikke bidrar med bonusbarna, hverken fysisk, emosjonelt eller økonomisk. Og i tillegg skal han måtte forholde seg til denne hormonmonsteret. Anonymkode: da7ba...265
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #22 Skrevet 29. juni 2022 Du må tenke på at denne mannen skal du dele resten av ditt liv med, og hvis ikke du finner noen positive sider så vil du slite. Jeg tror du bør spørre deg selv hva du gjør der med ham, og hvorfor du fant ut at du skal ha barn med ham.. Anonymkode: 1866b...528 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #23 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enda en sånn søt og herlig tråd hvor mor irriterer seg grønn over at far ikke bidrar med bonusbarna, hverken fysisk, emosjonelt eller økonomisk. Og i tillegg skal han måtte forholde seg til denne hormonmonsteret. Anonymkode: da7ba...265 Han bidrar ikke til sin egen unge engang, og forventer i tillegg å bli forsørget for pengene mor har fått til seg + baby for de neste 10 månedene. Du er et troll. Anonymkode: eb6b2...5ab 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #24 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Enda en sånn søt og herlig tråd hvor mor irriterer seg grønn over at far ikke bidrar med bonusbarna, hverken fysisk, emosjonelt eller økonomisk. Og i tillegg skal han måtte forholde seg til denne hormonmonsteret. Anonymkode: da7ba...265 Jeg synes verken at dette er søtt eller herlig, og det forundrer meg at du syntes det. ts Anonymkode: 89cd0...23d 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #25 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er uføretrygdet. Han er ikke hovedforsørger - det er faktisk meg…. Anonymkode: 89cd0...23d Spørsmål. Når man er ufør og venter barn, kan man slik jeg forstår det du sier,søke engangsstønad (dine penger)? Når gjøres evt dette? Og får man utbetalinger av uførepensjon videre? Far har vel fortsatt krav på sine uker pappapermisjon med egen opptjening (hans penger)? (Litt i samme situasjon selv etter en liten mega overraskelse) Anonymkode: ed65d...516
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #26 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spørsmål. Når man er ufør og venter barn, kan man slik jeg forstår det du sier,søke engangsstønad (dine penger)? Når gjøres evt dette? Og får man utbetalinger av uførepensjon videre? Far har vel fortsatt krav på sine uker pappapermisjon med egen opptjening (hans penger)? (Litt i samme situasjon selv etter en liten mega overraskelse) Anonymkode: ed65d...516 Man kan søke etter uke 26. utbetaling fortsetter som vanlig. Han får full permisjon, og egen opptjente penger. Lykke til. ts. Anonymkode: 89cd0...23d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #27 Skrevet 29. juni 2022 Herlig, han hadde sikkert sett for seg å få 15 smakers inn på bingo kontoen. Sorry, men at du orker. For kanskje kan du ikke forvente at han skal betale for deg eller barna som ikke er hans. Men Personlig, ville jeg aldri hatt en sånn mann. Ungene mine kommer først, og den mann som ikke kommer inn med ett ønske om å engasjere seg, eller bidra til at en blandet familie blir som en, han fåkke plass hos meg.. Det er altfor mange bra mannfolk der ute, til å bruke til på jalla.. Anonymkode: 55b53...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #28 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan søke etter uke 26. utbetaling fortsetter som vanlig. Han får full permisjon, og egen opptjente penger. Lykke til. ts. Anonymkode: 89cd0...23d Litt hormonell jeg også, for nå fikk du meg til å gråte❤️ Er ganske fersk i NAVuniverset og hadde ikke tenkt på dette som et alternativ engang,og så for meg måneder på sosialhjelp hvis dette svangerskapet går bra. Tusen hjertelig takk. Masse lykke til til deg også. Jeg har for øvrig to barn(tenåringer) fra et tidligere forhold som bor sammen med oss. Her deler jeg og barnas far på alle større utgifter til barna, som klær,telefonregninger, fritidsaktiviteter osv. Vi deler også på lommepenger. Da eldste ble konfirmert i fjor, delte vi også på dette. Han betaler ikke bidrag. Jeg og min mann betaler 50% hver inn på en felleskonto, som dekker alle utgifter (lån,forsikringer,mat osv). Men vet min søster og hennes mann betaler prosentvis ut fra lønnen, da han tjener mye mer enn henne. Hormoner er noe artig opplegg, og man kan ikke forstå hvis man ikke har vært der selv. Var også superirritabel på slutten, og alt var bare tungt og ubehagelig. Man blir naturlig mer sensitiv for å kunne tone seg inn på babyen. Håper og tror dere kan finne gode løsninger på dette. Innimellom kan det være behov for en tredjepart, for eksempel familievernkontoret. Men dette skal du ikke tenke på før etter fødsel og barseltid. Ta godt vare på deg selv. Anonymkode: ed65d...516 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #29 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes verken at dette er søtt eller herlig, og det forundrer meg at du syntes det. ts Anonymkode: 89cd0...23d Det er så mange røde flagg at jeg ikke har ord. Du nevner også det problematiske forholdet til din eks, barnas far. Du har flyttet inn til han. Du er flink til å nevne alt du gjør, men først senere nevner du at du er ufør.. Og du er så energisk, som ufør. Dette må nesten være en trolletråd. Hvem er det som har et problematisk forhold til sin eks og far til tidligere barn, og som går på samme feilen enda en gang. Det til tross for at, som du nevner - du brukte god tid på å finne ny make. Men han virker å være like ille. Dette er humoristisk hvis det ikke er troll. Anonymkode: da7ba...265 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #30 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man kan søke etter uke 26. utbetaling fortsetter som vanlig. Han får full permisjon, og egen opptjente penger. Lykke til. ts. Anonymkode: 89cd0...23d Uke 22. Anonymkode: d9898...bd4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #31 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Man kan søke etter uke 26. utbetaling fortsetter som vanlig. Han får full permisjon, og egen opptjente penger. Lykke til. ts. Anonymkode: 89cd0...23d Han får fedrekvoten på 15 uker, han får IKKE full permisjon. Anonymkode: d9898...bd4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #32 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er ekstremt hormonell, noe jeg «visste kom». Jeg griner for en koselig ting på barne-TV, eksploderer på fluen som ikke vil la meg være ifred og griner av lykke fordi jeg fikk en Snickers. Altså, jeg er ekstremt overfølsom for tiden, dermed vet jeg ikke om det kun er jeg som overreagerer og lager drama ut av «ingenting», eller om det faktisk er en del av den virkelige verden…. Jeg skal gjøre det så kort som mulig: Jeg er gravid i uke 39 + 4. Fra før har jeg to barn. Alder: under over 6, under 13.. ikke samme far som til kommende baby. De siste ukene har jeg blitt dårlig for så å bli helt «tipp topp» igjen. Vil si det er flere dårlige dager enn gode. Konstant sliten - våkner sliten. Men opp må jeg. Er to andre barn i huset. Som alle andre barn må de ha oppmerksomhet, mat, kos osv. jeg gir av energien jeg IKKE har. Samboer hjelper til 20-30 prosent med barna…? Han er etter lang tid, fortsatt usikker - noe som er svært irriterende da vi har vært sammen i laaaang tid! Jeg blir sliten! Han har en jobb som gjør at han får noen helger fri og en gang i mnd en hel uke! Han tenker da, at hvis han støvsuger, DA har han gjort alt som trenge idag. Også går han på bingoen i mange - mange timer… og jeg sitter igjen med barn, klesvasken, vask, lekser (nå er det jo sommerferie da) , middag osv… Må i tillegg ringe han for at han skal komme hjem til middag, selv om han godt vet middagstidene. Nå har han tatt permisjon, og ligger bare og sover!? Jeg sto opp tidlig idag (barna skulle noe) lagde frokost, smurte solkrem «ditt datt, ditt datt»… samtidig som jeg går rundt med voldsomme mensmurringer både framme og bak… for ikke å nevne igjen at jeg våkner sliten… Men han, nei, han ligger i senga, som vanlig når han har fri og snorker og snorker… La seg vel ikke før 1-2 tiden inatt kan jeg tenke meg… JEG BLIR SÅ FRUSTRERT! Føler ikke at han er helt «der» for meg. Føler jeg må passe på han og føler at jeg er mye alene her i huset… nå mener jeg ikke venneløs, men som samboerskap med barn og en kommende baby. Nevner at dette barnet er lengtet og ønsket fra begges side! Engangsstønaden tikket også inn på kontoen min for en del mnd siden. Siden da har vi (jeg) oppgradert ett par ødelagte møbler - kjøpt ALT av baby ting selv, pluss lagt inn litt ekstra på regninger (jeg mer og han mindre). iførgårs sa han at vi måtte kjøpe en ny gressklipper- og med en gang visste jeg at han mente «du må kjøpe en ny gressklipper». igår tok jeg det opp med han. At jeg - alene har brukt 30.000 kr på møbler, klær (ikke til meg- til barna og baby) jeg har også invitert de ut på restaurant (noe som aldri hadde gått for min del, uten å bruke av engangsstønaden). Nei, da var visst engangsstønaden hans penger også!? Jeg sa at nei, det er penger for babyen - som kommer inn på min konto. Jeg har brukt 30.000 kr - du INGENTING! Jeg har delt disse pengene gavmildt - gjort ting greiere for deg / oss. Han får kjøpe en j**** gressklipper for sine egne penger! Nei, det stemte ikke. Det var hans penger også. Og han ble visst SÅ overrasket at jeg kunne si noe sånt. vel, han betaler jo ikke en DRITT for mine barn. Han sitter å ser på at jeg sliter med penger (han tjener mer enn meg) men betaler ingenting av klær eller sport for barna. Han vil helst bruke så lite som mulig på oss andre, men kjøper gjerne både dyre sko og jakker til seg selv… mens jeg går å fryser… Så, selv om det var ekstremt deilig å skrive alt dette ned, vet jeg ikke om andre hadde reagert like sterkt på dette, eller om det bare er jeg som er for hormonell….. Anonymkode: 89cd0...23d TROLL Anonymkode: dff5f...c65
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #33 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er så mange røde flagg at jeg ikke har ord. Du nevner også det problematiske forholdet til din eks, barnas far. Du har flyttet inn til han. Du er flink til å nevne alt du gjør, men først senere nevner du at du er ufør.. Og du er så energisk, som ufør. Dette må nesten være en trolletråd. Hvem er det som har et problematisk forhold til sin eks og far til tidligere barn, og som går på samme feilen enda en gang. Det til tross for at, som du nevner - du brukte god tid på å finne ny make. Men han virker å være like ille. Dette er humoristisk hvis det ikke er troll. Anonymkode: da7ba...265 Jeg vet ikke hva du tror om uføre, men du vet nok ikke så mye om den saken. Det å bli ufør kan være grunn: A-Å. Dessuten, min ufør er ikke ett problem for barna mine eller meg selv. Eller, det var ikke det. Men nå, etter registrert samboer i over ett år, har jeg mistet mye av godene man får/får tilbud om. ja, jeg har ekstremt mye energi, og har fått tilbud om utredning (som jeg takket nei til). ADHD ligger i familien. Men det er heller ikke problemet - at jeg er uføre og mye energi. Jeg har ikke flyttet inn til noen. Vi flyttet sammen. Min nåværende samboer, og far til mine andre barn, kan ikke sammenlignes. Det er ikke av samme planet. Jeg tenker at før man kommenterer, så må man huske at man kun vet en liten del av ett menneske. Jeg har verken skrevet hva far til mine andre barn har gjort eller gjør. Heller ikke hvorfor jeg er ufør. Jeg har ikke fortalt noe om barna mine (som jeg som mor synes er eksemplariske) eller livet før graviditeten (annet enn at vi bodde hver for oss i mange år, og at jeg nå og da hjalp til i hans leilighet). Ja, mulig jeg er «flink» til å fortelle hva jeg gjør, men det er jo derfor jeg laget denne tråden. For å se om det -jeg gjør- og -han ikke gjør- er hormonene mine som styrer meg eller om andre hadde reagert på det samme. Jeg forstår ikke hvorfor du virker så fornærmet? ts. Anonymkode: 89cd0...23d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #34 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han får fedrekvoten på 15 uker, han får IKKE full permisjon. Anonymkode: d9898...bd4 Å! Da tok jeg feil. ts Anonymkode: 89cd0...23d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #35 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Uke 22. Anonymkode: d9898...bd4 26. ts Anonymkode: 89cd0...23d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #36 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg har tenkt det samme… og jeg har faktisk trappet opp på den fantastiske bingo hallen flere ganger… han sitter der han…. Han og 80 år gamle damer og menn…. Anonymkode: 89cd0...23d 🤣 Anonymkode: fa1ef...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #37 Skrevet 29. juni 2022 Jeg tenker at når en mann går inn i et forhold med ei som har barn fra føe, særlig når han velger å stifte familie med denne dama, så påtar han seg et ansvar for hele pakka. Dere kan ikke være sammen og skulle skille mellom dine barn og deres barn. Det er ikke sunt for barna. Men ikke alle er like flinke til å se andres perspektiv. Det er kanskje litt mangelfull dialog? Du er sliten (med rette), og han har nok mange rare følelser ifht ny tilværelse.. Og så kan man fort komme i forsvarsposisjon ifht hverandre. Hva med å kontakte familievernkontoret og få en samtale? De er flinke på dette, og vil kunne hjelpe deg med å realitetsorientere han på en fin måte. Masse lykke til! Og selv om det her ropes st du må hive han ut, så er ikke verden alltid sånn. (selv om KG imidlertid alltid er sånn). Ting kan ordne seg ❤️ Anonymkode: bc1ad...9c6 2
Knirke Skrevet 29. juni 2022 #38 Skrevet 29. juni 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: vel, han betaler jo ikke en DRITT for mine barn. Han sitter å ser på at jeg sliter med penger (han tjener mer enn meg) men betaler ingenting av klær eller sport for barna. Anonymkode: 89cd0...23d Hvorfor skal han betale for dine barn? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #39 Skrevet 29. juni 2022 Knirke skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal han betale for dine barn? Før vi flyttet sammen, informerte jeg han om at etter 1 år, vil jeg miste litt økonomisk og de godene jeg blir tilbudt. Han mente det ikke var ett problem. «vi fikser det». Når det nærmet seg 1 år, sa jeg det igjen. Var fortsatt ikke noe problem. Men det ser ut som AT det er ett problem. og uansett om jeg hadde mistet noe eller ikke, er det ikke litt merkelig å ville ha barn med noen som har barn fra før, og ikke hjelpe til? ts. Anonymkode: 89cd0...23d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #40 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 26. ts Anonymkode: 89cd0...23d Nei, det tar deg seriøst noen sekunder å sjekke opp, så slipper du å dumme deg ut. Anonymkode: d9898...bd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå