AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Jeg er ekstremt hormonell, noe jeg «visste kom». Jeg griner for en koselig ting på barne-TV, eksploderer på fluen som ikke vil la meg være ifred og griner av lykke fordi jeg fikk en Snickers. Altså, jeg er ekstremt overfølsom for tiden, dermed vet jeg ikke om det kun er jeg som overreagerer og lager drama ut av «ingenting», eller om det faktisk er en del av den virkelige verden…. Jeg skal gjøre det så kort som mulig: Jeg er gravid i uke 39 + 4. Fra før har jeg to barn. Alder: under over 6, under 13.. ikke samme far som til kommende baby. De siste ukene har jeg blitt dårlig for så å bli helt «tipp topp» igjen. Vil si det er flere dårlige dager enn gode. Konstant sliten - våkner sliten. Men opp må jeg. Er to andre barn i huset. Som alle andre barn må de ha oppmerksomhet, mat, kos osv. jeg gir av energien jeg IKKE har. Samboer hjelper til 20-30 prosent med barna…? Han er etter lang tid, fortsatt usikker - noe som er svært irriterende da vi har vært sammen i laaaang tid! Jeg blir sliten! Han har en jobb som gjør at han får noen helger fri og en gang i mnd en hel uke! Han tenker da, at hvis han støvsuger, DA har han gjort alt som trenge idag. Også går han på bingoen i mange - mange timer… og jeg sitter igjen med barn, klesvasken, vask, lekser (nå er det jo sommerferie da) , middag osv… Må i tillegg ringe han for at han skal komme hjem til middag, selv om han godt vet middagstidene. Nå har han tatt permisjon, og ligger bare og sover!? Jeg sto opp tidlig idag (barna skulle noe) lagde frokost, smurte solkrem «ditt datt, ditt datt»… samtidig som jeg går rundt med voldsomme mensmurringer både framme og bak… for ikke å nevne igjen at jeg våkner sliten… Men han, nei, han ligger i senga, som vanlig når han har fri og snorker og snorker… La seg vel ikke før 1-2 tiden inatt kan jeg tenke meg… JEG BLIR SÅ FRUSTRERT! Føler ikke at han er helt «der» for meg. Føler jeg må passe på han og føler at jeg er mye alene her i huset… nå mener jeg ikke venneløs, men som samboerskap med barn og en kommende baby. Nevner at dette barnet er lengtet og ønsket fra begges side! Engangsstønaden tikket også inn på kontoen min for en del mnd siden. Siden da har vi (jeg) oppgradert ett par ødelagte møbler - kjøpt ALT av baby ting selv, pluss lagt inn litt ekstra på regninger (jeg mer og han mindre). iførgårs sa han at vi måtte kjøpe en ny gressklipper- og med en gang visste jeg at han mente «du må kjøpe en ny gressklipper». igår tok jeg det opp med han. At jeg - alene har brukt 30.000 kr på møbler, klær (ikke til meg- til barna og baby) jeg har også invitert de ut på restaurant (noe som aldri hadde gått for min del, uten å bruke av engangsstønaden). Nei, da var visst engangsstønaden hans penger også!? Jeg sa at nei, det er penger for babyen - som kommer inn på min konto. Jeg har brukt 30.000 kr - du INGENTING! Jeg har delt disse pengene gavmildt - gjort ting greiere for deg / oss. Han får kjøpe en j**** gressklipper for sine egne penger! Nei, det stemte ikke. Det var hans penger også. Og han ble visst SÅ overrasket at jeg kunne si noe sånt. vel, han betaler jo ikke en DRITT for mine barn. Han sitter å ser på at jeg sliter med penger (han tjener mer enn meg) men betaler ingenting av klær eller sport for barna. Han vil helst bruke så lite som mulig på oss andre, men kjøper gjerne både dyre sko og jakker til seg selv… mens jeg går å fryser… Så, selv om det var ekstremt deilig å skrive alt dette ned, vet jeg ikke om andre hadde reagert like sterkt på dette, eller om det bare er jeg som er for hormonell….. Anonymkode: 89cd0...23d 3
BobbySocks Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Han høres ut som en gjøk. Hvorfor orker du? 15 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Har han alltid vært sånn? Anonymkode: 5f12a...3b8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Engangsstønad skal vel kompensere for din manglende inntekt kommende måneder, samt for utstyr. Så NEI det er ikke hans penger også! Anonymkode: c5371...633 16 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 En mann som ikke er med og drar lasset, og som gå på bingo (!!) i mange timer... Hvorfor valgte du å få barn med ham? Jobber du ikke (ref engangsstønad) slik at han drar økonomien til vanlig? Anonymkode: 24bf6...1f4 19
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En mann som ikke er med og drar lasset, og som gå på bingo (!!) i mange timer... Hvorfor valgte du å få barn med ham? Jobber du ikke (ref engangsstønad) slik at han drar økonomien til vanlig? Anonymkode: 24bf6...1f4 Jeg er uføretrygdet. Han er ikke hovedforsørger - det er faktisk meg…. Anonymkode: 89cd0...23d 2
- Brian Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Å spørre om du overreagerer, blir omtrent som å spørre om det er greit med en svart T-skjorte på en black metal-konsert. Kjøp en kraftig megafon, legg den fem centimeter fra øret hans, og rop: "Gratulerer - på tide å våkne; snart blir du PAPPA ...!" Endret 29. juni 2022 av - Brian 13 1
Bettyspaghetti Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 I all verden? Her er du absolutt ikke hormonell, hva er dette for en slabbedask? Han tilbringer timesvis på bingo? Jeg ville aldri ha ringt en voksen mann, som vet når det er middag, for åmonne han på å komme hjem til mat. Han fikk sørge for sin egen mat. Hva bidrar Han egentlig med i samlivet? Hvordan har han tenkt å bidra når babyen kommer? Det er jo litt for sent nå da, men jeg lurer på hvorfor du bestemte deg for å få barn med denne karen her? 10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har han alltid vært sånn? Anonymkode: 5f12a...3b8 Jeg vet ikke hva jeg skal svare på det.. ja/nei? vi har vært sammen siden 2015, kun bodd sammen siden februar 2021… Før vi flyttet sammen, var jeg ikke så mye hos han heller. Jeg har som sagt barn jeg brukte mye tid på. Møttes / overnattet når barna ikke var hjemme. Ikke var jeg klar for å introdusere han for dem før 2020 (har litt å gjøre med hvordan barnas far behandlet oss/meg). og før vi flyttet sammen, tenkte jeg ikke så mye på at han «måtte» hjelpe til med klær, sko, hus… Men Igår gjorde han det veldig klart av vi deler ikke økonomi (sant nok) men at 50% av engangsstønaden som kommer inn på min konto også er hans….? Men han vil ikke dele sine? Når vi bodde hver for oss, hadde han jo ansvar for sin egen leilighet. Ikke Alltid så rent og pent, jeg hjalp han nå og da. Leiligheten hans var ikke slik jeg hadde det i min egen leilighet, det var helt greit. Jeg tenkte «han er jo mann», men nå virker det ikke som at det har noe med saken å gjøre. Vi har også mye større leilighet enn hva jeg hadde før, så det er i tillegg mer enn dobbelt å vaske/ fikse…. For ikke å snakke om at det er jeg som har skrudd opp alle barne møbler alene… Kommode, stellebord, vugge, seng…. Uff…. ts Anonymkode: 89cd0...23d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Bingo? Er du sikker på det? På med snap kart Anonymkode: 93e42...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bingo? Er du sikker på det? På med snap kart Anonymkode: 93e42...a3c Ja, jeg har tenkt det samme… og jeg har faktisk trappet opp på den fantastiske bingo hallen flere ganger… han sitter der han…. Han og 80 år gamle damer og menn…. Anonymkode: 89cd0...23d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 Du har det bedre uten ham, da må han hvertfall betale for den ene ungen han har satt på deg uansett hvor "usikker" han er. Det er for seint. Du må redde deg selv og ungene dine. Hvilket forbilde er han for noen av disse barna, og da hvis du vil sette det på spissen, kun sitt eget? Han har bare 1 fot innenfor, du har hele kroppen + 3 til! Dette går virkelig ikke. Du må kvitte deg med denne fyren. Jeg hadde tatt med meg moren min på fødsel, fått hjelp til å pakke meg ut av leiligheten og latt ham ta kontakt/tatt dette gjennom NAV. Du blir ikke behandlet dårlig, du blir behandlet helt ræva. Bedre å være alene og få litt bedre økonomi, enn å betale for denne fyren i tillegg til all jobben. Han fortjener ikke en dritt. Anonymkode: eb6b2...5ab 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Bettyspaghetti skrev (8 timer siden): I all verden? Her er du absolutt ikke hormonell, hva er dette for en slabbedask? Han tilbringer timesvis på bingo? Jeg ville aldri ha ringt en voksen mann, som vet når det er middag, for åmonne han på å komme hjem til mat. Han fikk sørge for sin egen mat. Hva bidrar Han egentlig med i samlivet? Hvordan har han tenkt å bidra når babyen kommer? Det er jo litt for sent nå da, men jeg lurer på hvorfor du bestemte deg for å få barn med denne karen her? Ikke for å «forsvare» han, men som regel har jeg vanvittig energi, jeg klarer ikke å sitte stille, og tenker ikke over ting like mye som nå når jeg er ett vandrende spøkelse, og ikke får hjelp selv om jeg spør gang på gang.. ts Anonymkode: 89cd0...23d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har det bedre uten ham, da må han hvertfall betale for den ene ungen han har satt på deg uansett hvor "usikker" han er. Det er for seint. Du må redde deg selv og ungene dine. Hvilket forbilde er han for noen av disse barna, og da hvis du vil sette det på spissen, kun sitt eget? Han har bare 1 fot innenfor, du har hele kroppen + 3 til! Dette går virkelig ikke. Du må kvitte deg med denne fyren. Jeg hadde tatt med meg moren min på fødsel, fått hjelp til å pakke meg ut av leiligheten og latt ham ta kontakt/tatt dette gjennom NAV. Du blir ikke behandlet dårlig, du blir behandlet helt ræva. Bedre å være alene og få litt bedre økonomi, enn å betale for denne fyren i tillegg til all jobben. Han fortjener ikke en dritt. Anonymkode: eb6b2...5ab Jeg har sagt det til han.. men da sa han tydelig ifra om at han tar babyen 50%…. Det vil jeg ikke… Anonymkode: 89cd0...23d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har sagt det til han.. men da sa han tydelig ifra om at han tar babyen 50%…. Det vil jeg ikke… Anonymkode: 89cd0...23d Da får han ikke gått så mye på bingo har han tenkt på det? Anonymkode: 93e42...a3c 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 Hvis du er ufør, gravid med ditt tredje så er det vel ikke så rart at du ikke er i form? Du var vel ikke i form før du ble gravid heller ? Jeg får det ikke til å rime at en ufør skal være hovedforsørger for mann inkl barn. Er dette en latsabb som såvidt gidder å jobbe? Hvorfor må du være med å forsørge han? Trykk ned i sofaen og forklar i klartekst hva det betyr å bli far og hva som gjelder. Anonymkode: 55e95...873 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har sagt det til han.. men da sa han tydelig ifra om at han tar babyen 50%…. Det vil jeg ikke… Anonymkode: 89cd0...23d Han får ikke babyen 50% før den er mye eldre. Så det skal nok en del år til før den trusselen gjør seg gjeldende. Anonymkode: ad3a6...a27 10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har sagt det til han.. men da sa han tydelig ifra om at han tar babyen 50%…. Det vil jeg ikke… Anonymkode: 89cd0...23d Det er jo masse jobb inne i bildet om han skal "ta" babyen 50%. Det blir IKKE første året, og innen ungen deres er stor nok til at han får det, så har vel denne fyren greid å opparbeide seg såpass møkkete hus, gitt seg på dette og du kan dokumentere at han absolutt ikke skal ha ungen deres halve tiden. Dette er trusler. Du må bare la ham styre på, han gjør jo INGENTING. Anonymkode: eb6b2...5ab 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er uføretrygdet. Han er ikke hovedforsørger - det er faktisk meg…. Anonymkode: 89cd0...23d Men du er frisk nok til å ta deg av tre barn + alt husarbeid? Heldig du! Må være greit å være såpass frisk. Anonymkode: d9898...bd4 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 Kjære deg. Kan hende du er hormonell, men reaksjonen din er ikke det. Jeg tenker det er på høy tid at du ber om en ordentlig samtale om økonomi, ansvar for barn og ellers delaktighet i hjemmet. Gjerne mens barna er annet sted, så dere kan snakke i fred og ro. Be om den i forkant, så dere begge kan tenke gjennom før dere setter dere ned. Hvis dere ikke kommer til enighet der og da, må dere kanskje ha lengre tenketid. Jeg opplevde selv å være den som hadde lav inntekt, og «måtte» finne meg i det han bestemte økonomisk. Jeg fant meg i det fordi jeg ble trykket ned, men jeg skulle ha satt ned foten fra dag en. Ta dette opp og finn en rettferdig løsning først som sist! Anonymkode: 68787...fa3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå