norw Skrevet 29. juni 2022 #21 Del Skrevet 29. juni 2022 Vel, jeg er mye eldre enn jeg ser ut. Må kunne nevne det nå og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #22 Del Skrevet 29. juni 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at jeg nok aldri har sett dem. Tidlig i 20-årene så hadde jeg sommerjobb noen år på taxfree hvor vi (selvsagt) blir drillet i å sjekke folk om legitimasjon om vi tror at kunder er yngre enn 25 år. Tror jeg en gang spurte en 28 åring om å få se legitimasjon (Hun var fra Iran og hun så ut som hun kunne være 22), men utover det så var det ingen store overraskelser. Men her på Kvinneguiden så er det visst flust av 40 åringer som ser ut som 20 åringer 😀 Anonymkode: 8e66b...26a Jeg så ei som sa hun var 22 år på en togreise en gang. Jeg satt på skrå og tenkte hun var i 40 årene. Hun var muslim med hijab, men ansiktet hennes så ut slik ut: Jeg klarer ikke fatte at man kan se så gammel ut som 22 åring. Da må man vært ekstremt uheldig med genene. Anonymkode: e0b4a...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #23 Del Skrevet 29. juni 2022 Når folk sier dette til meg så har de jo helt rett. De ser yngre ut enn det de er. Hadde en kollega en gang. Jeg var helt sikker på at hun var yngre meg enn, typ 17-18 år. Hun fortalte at hun nettopp hadde gifta seg og jeg bare: 😳 også fortalte hun meg at de snart skulle prøve å få barn og jeg bare: 🤯🤯 Så da spurte jeg henne hvor gammel hun var og hun var 34! Da lo hun og sa at hun er mye eldre enn hun ser ut. Anonymkode: cf95b...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #24 Del Skrevet 29. juni 2022 Har aldri hørt noen si det... Anonymkode: 51654...f8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #25 Del Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Morsom du er... Jeg er faktisk mye eldre enn jeg ser ut, og det er ikke alltid moro heller, men sjelden jeg sier det med ord, folk har jo øyne,. Det er faktisk en del negative ting man kan oppleve med å se ung ut. - Å ikke bli tatt seriøst, er en, - Ha vansker for å få seriøs jobb fordi man ser ur som barnerumpe - Å slite med å få kjæreste kan være problem, fordi man ikke ser ut som man er i passende aldersgruppe. - Når man er yngre kommer man ikke inn på utesteder og blir beskylt for å ha forfalsket legitimasjon/ lånt legitimasjon. - nedverdigende kommentarer og behandling er standard. - Har man barn, lurer folk På om du fikk de når du var 13, og har blitt utsatt for misbruk. - Andre foreldre ser ned på deg som forelder. Der er noen men er sikkert flere. Anonymkode: f4665...95c Jeg har i tillegg opplevd å bli tatt for kjæresten til sønnen min, for barnevakt/au pair for barna mine. Ikke gøy! Og lærerene på skole/ bsrnehage tror jeg er for ung for ansvaret. Ikke gøy. Anonymkode: f4665...95c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #26 Del Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var 28 siste gangen jeg ble spurt om leg på polet. Syntes det var litt ok jeg...nå er det ingen som spør noe mer 😅 Anonymkode: 7b254...782 Jeg var langt over 30, men ble sist spurt i alder av 45, riktignok med munnbind på. Da måtte jeg le, tenkte at de sikkert trur jeg har fake legitimasjon nå, men gikk bra.🤣 Anonymkode: f4665...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #27 Del Skrevet 29. juni 2022 Må man tenke noe om dem egentlig? Jeg har sagt noe lignende. Når noen får sjokk over alder på barna mine har det hendt at jeg har svart «jeg er eldre enn du tror». Er jo ikke så jeg løper rundt å sier jeg ser så ung ut, men når noen skal kommentere at barna mine ikke kan være så «gamle» så må jeg jo svare noe. Anonymkode: ddac1...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #28 Del Skrevet 29. juni 2022 De fleste som sier det gjør jo ikke det! Dersom det ikke dreier seg om veldig unge mennesker som vil forsikre deg om at de kan noe som krever at de er myndige, så ikke si det 😄 Veldig kleint. Anonymkode: a2add...ac5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MuggenKanari Skrevet 29. juni 2022 #29 Del Skrevet 29. juni 2022 De eneste gangene jeg tenker at noen ser yngre ut enn de er er når det dreier seg om skikkelig gamle folk. Sånn som dronning Sonja som er 84. Hun ser ti år yngre ut. Men alle andre enn gamlinger syns jeg egentlig alltid ser ut som alderen sin. Folk som er 50 ser ut som om de er 50. Noen er en god 50, andre en slapp 50,men fortsatt 50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 29. juni 2022 #30 Del Skrevet 29. juni 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var 28 siste gangen jeg ble spurt om leg på polet. Syntes det var litt ok jeg...nå er det ingen som spør noe mer 😅 Anonymkode: 7b254...782 28 er jo ingenting😄. Jeg blir fortsatt spurt, og jeg er 40. Ekspeditøren prøver gjerne å tulle det bort og si jeg må ta det som et kompliment. Da ser jeg bare stygt på dem, tar varene mine og går. Og ja, jeg sier "jeg ser yngre ut enn jeg er" når folk kommer med dumme kommentarer om "Da var ikke du født", når de snakker om Lillehammer-OL eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #31 Del Skrevet 29. juni 2022 Jeg tenker at de nok bare har innbilt seg at de ser så utrolig unge ut, for det stemmer omtrent aldri at de faktisk gjør det. Anonymkode: bfe79...53d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #32 Del Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): tenker ikke så mye men spør gjerne hvor gammel tenker du at du ser ut som da? Jeg er 50, har en sønn på 32 og får ofte spørsmål "er DU moren HANS??" så jeg vet jeg ser yngre ut men jeg går ikke rundt og annonserer det selv liksom.. Anonymkode: 1016a...e12 De fleste på 50 har ikke barn på 32, så det er ikke særlig rart at folk blir overrasket over det. Du ble mor da du var 18, liksom. Snittalderen for førstegangsfødende er rundt 30. Anonymkode: 0f889...19e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #33 Del Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tenker at de nok bare har innbilt seg at de ser så utrolig unge ut, for det stemmer omtrent aldri at de faktisk gjør det. Anonymkode: bfe79...53d Omtrent aldri. Ja ja. Jeg personlig har fått så mange kommentarer opp igjennom årene at jeg vet jeg ser mye yngre ut enn jeg er. Det at noen her ikke tror på det, spiller svært liten rolle... Men én ting er, jeg er jo ikke akkurat vakker. Ser bare ung ut. Fortsatt ikke stort å være misunnelig for, dere virker som en utrolig misunnelig gjeng. Anonymkode: f4665...95c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 29. juni 2022 #34 Del Skrevet 29. juni 2022 MuggenKanari skrev (45 minutter siden): De eneste gangene jeg tenker at noen ser yngre ut enn de er er når det dreier seg om skikkelig gamle folk. Sånn som dronning Sonja som er 84. Hun ser ti år yngre ut. Men alle andre enn gamlinger syns jeg egentlig alltid ser ut som alderen sin. Folk som er 50 ser ut som om de er 50. Noen er en god 50, andre en slapp 50,men fortsatt 50. Enig - forskjellene i hvor gammel man ser ut varierer mest blant de eldste. Vet om flere 80-åringer som ser 10 år yngre ut, men har aldri sett en 30- eller 40-åring som gjør det. Unge og middelaldrende folk ser stort sett ut som alderen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #35 Del Skrevet 30. juni 2022 Jeg synes dere som tenker dere ser så unge ut er naive. Det er bare slikt folk sier for å være høflige. Anonymkode: 1228f...eeb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #36 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg synes dere som tenker dere ser så unge ut er naive. Det er bare slikt folk sier for å være høflige. Anonymkode: 1228f...eeb Det spørs litt. Hos meg har det aldri blitt sagt ut av høflighet, men mer nedlatende eller knyttet opp mot myndighetsalder. Det er vel ingen 30-åringer som ønsker å se yngre ut? Anonymkode: 90510...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #37 Del Skrevet 30. juni 2022 Jeg tenker stort sett at de tar feil. Anonymkode: d24d5...588 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #38 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 23.50): Jeg må innrømme at jeg at de er selvopptatte tullinger. Anonymkode: 07225...fc4 Når jeg blir spurt om legg for å kjøpe nikotinvarer eller øl på butikken gang på gang, spesielt butikkene som ikke kjenner meg, da bruker jeg den setningen. Jeg er absolutt ikke selvopptatt, men jeg er 30 år og føler meg som en 30 åring. Så at noen er usikker på om jeg egentlig er over 18, så bruker jeg den setningen. En gang fikk vi ny kollega på jobb som lurte på hvordan en 19 åring som meg hadde rukket å få 2 barn allerede. Da brukte jeg den setningen, for jeg var faktisk 28. Det er flaut å se så barnslig ut, for det er jo det jeg gjør Anonymkode: a7927...055 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #39 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De fleste på 50 har ikke barn på 32, så det er ikke særlig rart at folk blir overrasket over det. Du ble mor da du var 18, liksom. Snittalderen for førstegangsfødende er rundt 30. Anonymkode: 0f889...19e Jeg er 30 med en mor på 48. Så det er fullt mulig. Anonymkode: a7927...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 30. juni 2022 #40 Del Skrevet 30. juni 2022 At det bare er barnslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå