Gå til innhold

Hva tenker du om folk som sier” jeg er mye eldre enn jeg ser ut»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg at de er selvopptatte tullinger.

Anonymkode: 07225...fc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsom du er... Jeg er faktisk mye eldre enn jeg ser ut, og det er ikke alltid moro heller, men sjelden jeg sier det med ord, folk har jo øyne,. 

Det er faktisk en del negative ting man kan oppleve med å se ung ut.

- Å ikke bli tatt seriøst, er en,

- Ha vansker for å få seriøs jobb fordi man ser ur som barnerumpe

- Å slite med å få kjæreste kan være problem, fordi man ikke ser ut som man er i passende aldersgruppe.

- Når man er yngre kommer man ikke inn på utesteder og blir beskylt for å ha forfalsket legitimasjon/ lånt legitimasjon. 

- nedverdigende kommentarer og behandling er standard. 

- Har man barn, lurer folk På om du fikk de når du var 13, og har blitt utsatt for misbruk.

- Andre foreldre ser ned på deg som forelder.

Der er noen men er sikkert flere.

Anonymkode: f4665...95c

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Morsom du er... Jeg er faktisk mye eldre enn jeg ser ut, og det er ikke alltid moro heller, men sjelden jeg sier det med ord, folk har jo øyne,. 

Anonymkode: f4665...95c

Hvorfor greier du ut da, ts snakker om folk som sier dette selv

Anonymkode: 84c32...cf3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor greier du ut da, ts snakker om folk som sier dette selv

Anonymkode: 84c32...cf3

Så kriteriet er at man må si det ordrett selv slik ts skrev det?

Ikke ved å f.eks fortelle at man ble spurt om legitimasjon på butikken da man kjøpte øl?

Anonymkode: 22e65...0be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Morsom du er... Jeg er faktisk mye eldre enn jeg ser ut, og det er ikke alltid moro heller, men sjelden jeg sier det med ord, folk har jo øyne,. 

Det er faktisk en del negative ting man kan oppleve med å se ung ut.

- Å ikke bli tatt seriøst, er en,

- Ha vansker for å få seriøs jobb fordi man ser ur som barnerumpe

- Å slite med å få kjæreste kan være problem, fordi man ikke ser ut som man er i passende aldersgruppe.

- Når man er yngre kommer man ikke inn på utesteder og blir beskylt for å ha forfalsket legitimasjon/ lånt legitimasjon. 

- nedverdigende kommentarer og behandling er standard. 

- Har man barn, lurer folk På om du fikk de når du var 13, og har blitt utsatt for misbruk.

- Andre foreldre ser ned på deg som forelder.

Der er noen men er sikkert flere.

Anonymkode: f4665...95c

Her var det mange bortforklaringer. Sikkert fint å si til seg selv at det er fordi man ser ung ut at man ikke får seg jobb eller kjæreste. Men alvorlig talt 😂😂😂

Anonymkode: 0f889...19e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her var det mange bortforklaringer. Sikkert fint å si til seg selv at det er fordi man ser ung ut at man ikke får seg jobb eller kjæreste. Men alvorlig talt 😂😂😂

Anonymkode: 0f889...19e

Det er fakta amt dette, du er antagelig misunnelig på de som ser unge ut og vil bare ha en krangel, jeg prøver bare trøste deg med at det har sine negative sider å se ung ut. 😉

Anonymkode: f4665...95c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er drittlei av å høre at jeg ser så mye yngre ut enn jeg, at folk får sjokk når jeg sier hvor gamle barna mine er. Synes det er en uting at noen skal kommentere folks utseende.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ofte dette, men med en spydig/oppgitt undertone. Jeg er i midten av 30årene og folk (spesielt i jobbsammenheng) behandler meg som en nyutdannet 20åring uten arbeidserfaring. «Du er for ung for å huske dette» «jeg er 5år yngre enn deg…»

Anonymkode: 480d0...69b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en kollega som så så ung ut, ble sjeldent tatt seriøst. de trodde hun faket leg da hun skulle kjøpe vin og at hun var storesøster til barna sine og at mannen var faren hennes også. 

bestevenninnen min så både un utg ut og er lav så de første årene som ppt rådgiver på vgs trodde lærerene at hun var elev som hadde gått feil. elever kan jo ikke være på lærerværelse.  ble bedre da hun ble mor og la se litt ut.  nå er hun 40 og alder tilsvarer utseende. 

Anonymkode: 43a0c...7e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morsom du er... Jeg er faktisk mye eldre enn jeg ser ut, og det er ikke alltid moro heller, men sjelden jeg sier det med ord, folk har jo øyne,. 

Det er faktisk en del negative ting man kan oppleve med å se ung ut.

- Å ikke bli tatt seriøst, er en,

- Ha vansker for å få seriøs jobb fordi man ser ur som barnerumpe

- Å slite med å få kjæreste kan være problem, fordi man ikke ser ut som man er i passende aldersgruppe.

- Når man er yngre kommer man ikke inn på utesteder og blir beskylt for å ha forfalsket legitimasjon/ lånt legitimasjon. 

- nedverdigende kommentarer og behandling er standard. 

- Har man barn, lurer folk På om du fikk de når du var 13, og har blitt utsatt for misbruk.

- Andre foreldre ser ned på deg som forelder.

Der er noen men er sikkert flere.

Anonymkode: f4665...95c

Kjenner igjen det du sier. Er over 45 år, og blir fortsatt kalt ungjenta, som høres ut ner som at jeg ikke har peiling fordi jeg er så ung. Så sier at det er lenge siden jeg var ungjente. (nei det er ikke positivt å bli kalt ungjente) er egentlig litt glad for å ha fått noen rynker her og der. 

Anonymkode: ed511...6b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier dette når folk spør hvor gammel jeg er, og det er mest for å dempe reaksjonen til folk. Jeg er 30 år og ser ut som jeg er sånn 18-20 år og folk får alltid hakeslepp og jeg er litt lei av det. Det er nok mye pga høyden min, og det tok lang tid før jeg ble sett på som myndig. Tror jeg var 26 år første gangen.  Da jeg var 24 år fikk jeg vekslepenger på bussen som tilsa at jeg betalte barnebillett (under 16 år), da ble jeg fornærmet og sa jeg skulle ha voksenbillett. 

Anonymkode: 90510...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 28 siste gangen jeg ble spurt om leg på polet. Syntes det var litt ok jeg...nå er det ingen som spør noe mer 😅

Anonymkode: 7b254...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og har en søster på 19.  Folk tror helt oppriktig at vi enten er like gamle eller at jeg er yngre. Jeg klager ikke, syns det er koselig å se ung ut, men er som noen over her sier - utrolig kjedelig i jobbsammenheng da jeg også opplever å ikke bli tatt seriøst fordi det ser ut som jeg er maks 22 år. 

Min mor ser også utrolig ung ut, så tror det er i familien. Jeg er veldig lav og petite også, samme med søsteren min og moren min - så det og spiler definitivt inn.

Anonymkode: c35a9...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, de gjør jo gjerne det, så de føler vel de må si det. 

Ser ikke helt problemet.

De som derimot svarer på spørsmål om alder med "gjett da", de kan du få billig av meg..

Endret av Cuntzilla
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ikke så mye men spør gjerne hvor gammel tenker du at du ser ut som da? :P Jeg er 50, har en sønn på 32 og får ofte spørsmål "er DU moren HANS??" så jeg vet jeg ser yngre ut men jeg går ikke rundt og annonserer det selv liksom.. 

Anonymkode: 1016a...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerrs Pink

Jeg sier: " å nei, dæven så moro!  jeg ser yngre ut enn jeg er altså!"  samtidig som jeg fisker opp legitimasjonen, hver gang jeg blir bedt om leg for å kjøpe øl på butikken eller noe sjesk på polet. For det skjer ofte, og det er så gøy! Jeg er 39. 

"I min alder" er det et stort komplement 😄 var ikke like moro i 20årene, så ut som jeg var 14. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 30, blir snart 31 år og de fleste blir sjokka og sier jeg ser ut som 23 år 😅 Men altså, det er ikke noe jeg sier selv liksom.. Sånn ”Hvor gammel er du?“ ”Hahaha jeg er faktisk myye yngre enn det jeg faktisk er tihi 🤭“ altså, noe så kleint.. Blir nesten flau av å bare tenke det 🫣

Jeg tar det som et kompliment, jeg. At jeg holder meg bra, ikke at 30 år er gammelt liksom, men ja.. Synes det er hyggelig å høre jeg 😊 Har aldri opplevd å bli tatt mindre seriøst eller bli latterliggjort. Det skjer også at nevner at jeg har en 3 år gammel sønn, og da sier de gjerne ”Oii serr, hvor gammel er du? 😮“ men ikke på en sånn nedlatende måte, det høres da veldig spesielt ut.. Er vel ikke så uvanlig å få barn i ung alder? 

Anonymkode: 806ab...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker: «å, så heldig du er!». 

Anonymkode: c0a38...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kjenner igjen det du sier. Er over 45 år, og blir fortsatt kalt ungjenta, som høres ut ner som at jeg ikke har peiling fordi jeg er så ung. Så sier at det er lenge siden jeg var ungjente. (nei det er ikke positivt å bli kalt ungjente) er egentlig litt glad for å ha fått noen rynker her og der. 

Anonymkode: ed511...6b9

 Her om dagen ble jeg kalt «babygirl» av en som prøvde å sjekke meg opp, men jeg kunne vært mammaen hans🤮😅

 

Jeg får stadig råd fra eldre, altså folk på min alder om at jeg må sette pris på kroppen min nå, for det forsvinner når jeg får barn, eller vent med å få barn til du er moden/gammel nok. Men når jeg forteller at jeg har barn, får man høre at jeg må ha fått barn da jeg selv var barn. Må alltid vise legitimasjon på polet, mistenkt for falsk leg osv… 

 

Anonymkode: 90184...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg nok aldri har sett dem. Tidlig i 20-årene så hadde jeg sommerjobb noen år på taxfree hvor vi (selvsagt) blir drillet i å sjekke folk om legitimasjon om vi tror at kunder er yngre enn 25 år. Tror jeg en gang spurte en 28 åring om å få se legitimasjon (Hun var fra Iran og hun så ut som hun kunne være 22), men utover det så var det ingen store overraskelser. 

Men her på Kvinneguiden så er det visst flust av 40 åringer som ser ut som 20 åringer 😀

Anonymkode: 8e66b...26a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...