Gå til innhold

Barn som ringer på og stikker av

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk ikke det er grei oppførsel å ringe på og stikke av. Til og med barn skjønner at det er dårlig oppførsel. 

Anonymkode: cafd0...2f4

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det gjorde vi også som barn, og gned isopor mot vinduene. Det blir ekstra morsomt om du blir sint, så det beste er å bare sitte stille og ikke åpne :)  Da gidder de ikke noe mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes faktisk ikke det er grei oppførsel å ringe på og stikke av. Til og med barn skjønner at det er dårlig oppførsel. 

Alle barn utfører noen rampestreker i ny og ne, det er en del av barndommen 😄 

AnonymBruker
Skrevet
Cid skrev (2 minutter siden):

Alle barn utfører noen rampestreker i ny og ne, det er en del av barndommen 😄 

Ja, men det behøver ikke gå ut over andre på denne måten. Mange blir veldig redde. Mange er gamle og/eller syke og bruker veldig med krefter på å åpne døra. De fleste burde ha såpass empati og oppdragelse at de forstår det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men det behøver ikke gå ut over andre på denne måten. Mange blir veldig redde. Mange er gamle og/eller syke og bruker veldig med krefter på å åpne døra. De fleste burde ha såpass empati og oppdragelse at de forstår det. 

Enig. Synes ikke det er greit å skylde på at "barn gjør rampestreker". Det er jo nettopp derfor de må oppdras og læres til hva som er ok og ikke. 

Anonymkode: b5e16...30e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Er nok ikke så dramatisk og man er bare barn en gang 😄 Er vel ingen som gjør sånt lenger uansett, jeg har bodd i blokk i over et år nå og ingen har ringt på på tull her 

Skrevet
Apis skrev (11 timer siden):

Husker vi bestilte pizza til naboene, type 35 år siden. Det var tider det.

Mange bestilte også drosje til naboen når de syntes det var på tide å avslutte festen 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper 90% av de som henger her på KG har gjort det samme når de var barn!😂 jeg og venninnene mine ble aldri tatt, men vi holdt på en god stund før det ikke var så morsomt lengre. Vi sparka ikke på døra, ringte bare på. :P 

Anonymkode: 2d7f6...890

• Liker 1
Skrevet

Enig. Synes ikke det er greit å skylde på at "barn gjør rampestreker". Det er jo nettopp derfor de må oppdras og læres til hva som er ok og ikke. 

Anonymkode: b5e16...30e

Har ikke noe med oppdragelse, det er morsomt for barn å gjøre ting man ikke har lov til 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sånn barnslig liten drittunge har jeg faktisk ALDRI oppført meg som! 

Men så vokste jeg opp med normal folkeskikk også da...        

Anonymkode: 881e7...72d

Nå VAR jo dette barnslige små drittunger da….tipper de fleste kom fra møblerte hjem.
Verre med voksne som oppfører seg som små barnslige drittunger, feks bedrevitere. 

Anonymkode: 41fb9...fca

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tipper 90% av de som henger her på KG har gjort det samme når de var barn!😂 jeg og venninnene mine ble aldri tatt, men vi holdt på en god stund før det ikke var så morsomt lengre. Vi sparka ikke på døra, ringte bare på. :P 

Anonymkode: 2d7f6...890

Og så driver folk og later som de aldri gjorde det for å gi andre en preken :hoho:

Endret av Cid
AnonymBruker
Skrevet
Apis skrev (11 timer siden):

Husker vi bestilte pizza til naboene, type 35 år siden. Det var tider det.

Ja, og disse små heftene som kom i posten der man kunne bestille grstis vareprøver, type strikkfrie sokker, inkontinensbind osv. Flere av naboene våre fikk vareprøver til jeg var langt opp i voksen alder og hadde flyttet hjemmefra. Men så var jeg vel den mest kreative av alle drittungene i gata vår…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg ble det brå slutt på det den dagen jeg åpnet døra i det de skulle til å ringe på. De ble så overrasket at de ikke tenkte på å stikke av😂 Var veldig syk på den tiden og reagerte sterkt på både lyden og at jeg gjerne ble skremt av det. Ba de pent om å slutte, ellers ble jeg nødt til å ta en prat med foreldrene.

Anonymkode: a54cd...115

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når du sitter å ser på tv og noen slår så hard på døra at du nesten tror det er politiet som kommer på dør eller en rasende mann.. åpner døra etter 10 sek og det står ingen der?? 
Jeg tåler at barn tuller på dørene altså, men å nesten slå inn døra? 

Anonymkode: ea74e...175

Så bra at ungene fortsatt gjør dette og ikke bare sitter inne og spiller tvspill. Jeg hadde faktisk blitt glad hvis noen hadde ringt på løpt :) 

Anonymkode: c215a...d74

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå VAR jo dette barnslige små drittunger da….tipper de fleste kom fra møblerte hjem.
Verre med voksne som oppfører seg som små barnslige drittunger, feks bedrevitere. 

👏

Anonymkode: 623ac...968

Skrevet

Bli stående en liten stund etter at du har lukket døra! Da ser du de nok løpe til neste hus 😂 jeg gjorde det å tok 3 stk, måtte gi de beskjed for de drev å ringte på rett etter minste hadde lagt seg, de vekket henne HVER ENESTE dag å jeg måtte bruke hele kvelden på å få henne til å sove igjen, ikke morsomt for noen😳 Hadde ingen problemer etter det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ringe på og stikke av kan være relativt uskyldig (men irriterende). Å dundre på døra er ikke like uskyldig kanskje, men hvis det ikke gjentar seg så synes jeg du bare skal la det gå..

Anonymkode: dcc19...162

Ikke når de ringer på både natt og dag. Ring og spring er trakassering

Anonymkode: 31693...519

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke når de ringer på både natt og dag. Ring og spring er trakassering

Anonymkode: 31693...519

Hvis de samme barna gjør det dag og natt så burde du kontakte foreldrene 

Skrevet

Ring-på-og-stikk, og andre barnestreker er greit der barna kjenner nabolaget godt,  og vet hvor de ikke skal gjøre slikt.  (Der det IKKE er gamle som er dårlige til beins  og dyr og barn som blir redde)

Ellers er det ikke greit. 

Spoiler

Den gamle naboen falt og skadet seg da hun prøvde å være rask 3.gangen det ringte på.

Barna (egentlig ungdommene) sto og så på at hun ble hentet av ambulansen. 

Jeg gikk bort til dem og sa at de ikke måtte holde på slik til eldre, og at muligheten for fall og skade var grunnen til det.

"Det er ikke mitt problem " var svaret jeg fikk fra lederen av gjengen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde noen som prøvde seg i en kort periode når jeg akkurat hadde flyttet inn. Sikkert veldig spennende. Jeg lot være å åpne døren, for hørte dem jo rundt husveggene. De sluttet raskt sånn her. 

Jeg hater uanmeldt besøk, og har ikke vindu ved døren min så kan ikke se hvem som kommer, og ikke dørklokke heller, så kun hamring. Er det mye av det kan en gjerne ta det opp pent i lokal gruppe på Facebook. Føler de fleste områder har noe sånt, og pent be foreldre prate med barna sine om å ikke gjøre det til fremmede. Personlig ikke vært nødvendig for meg, men har sett et par sånne poster i lokal gruppe med ujevne mellomrom, og en kommer best ut med å være romslig og hyggelig, og ikke den «sure nabokjerringa» 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...