AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Del Skrevet 28. juni 2022 Når jeg trener underkropp blir jeg helt utslitt før treningsøkten er ferdig og må ofte gi meg før jeg er ferdig. Jeg har nå tatt en treningsfri uke for å se om det hjelper. Startet da med litt lettere vekter og klarte å fullføreførste økten etter treningsfri. Jeg starter med knebøy, sumo,Romania og hiptrust med stang. Så klarer jeg ofte ikke mer. Trener dette 2-3 ganger i uken i tillegg til overkropp og løping. Det gikk veldig bra i starten når jeg byttet program. Men jo tyngere jeg løftet, jo kortere økt klarte jeg. Min teori: for tunge vekter eller for lite mat/næring? Noen tanker eller tips? Anonymkode: f3e18...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Del Skrevet 28. juni 2022 Hva er det du spiser før trening da? Anonymkode: 2aa68...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det du spiser før trening da? Anonymkode: 2aa68...7e9 Før trening tar jeg en smoothie med proteinpulver, cocosolje, bær og vegansk melk. Ingen frokost menneske, så vanskelig å få i meg noe annet på morgenen. Trener etter jeg har levert minstemann i barnehagen. Ts Anonymkode: f3e18...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Del Skrevet 28. juni 2022 Høres ut som beina dine ikke får nok restitusjon, siden du trener til utmattelse hver gang, i tillegg til å løpe med de samme beina. Anonymkode: 8f6fa...e9b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som beina dine ikke får nok restitusjon, siden du trener til utmattelse hver gang, i tillegg til å løpe med de samme beina. Anonymkode: 8f6fa...e9b Ja, det er godt mulig. Jeg trener bein mandager og torsdager. Noen ganger mandag, onsdag og fredag. Løpingen går veldig greit. Men godt mulig jeg økte på for fort med vekter slik at kroppen ikke fikk nok restitusjon. Ts Anonymkode: f3e18...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Del Skrevet 28. juni 2022 Totalbelastningen er antagelig for stor. Se om det hjelper å ha to økter i uka på bein og litt mindre løping. Anonymkode: 8f6fa...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #7 Del Skrevet 28. juni 2022 Beina dine får ikke restituert nok. Man må alltid se på totalbelastning. Ser du har barnehagebarn, regner med du ikke sitter så mye på rævva utenom trening heller? Trenger du virkelig tre styrkeøkter på beina i TILLEGG til løping og småbarnslivet? Sover du nok? Anonymkode: f1568...002 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Totalbelastningen er antagelig for stor. Se om det hjelper å ha to økter i uka på bein og litt mindre løping. Anonymkode: 8f6fa...e9b AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Beina dine får ikke restituert nok. Man må alltid se på totalbelastning. Ser du har barnehagebarn, regner med du ikke sitter så mye på rævva utenom trening heller? Trenger du virkelig tre styrkeøkter på beina i TILLEGG til løping og småbarnslivet? Sover du nok? Anonymkode: f1568...002 Trener som regel 2 økter på beina. Har ca 2 økter med løping i uken også 2 økter på overkropp. Jeg har gjort dette lenge, men så byttet jeg styrketrening program på underkroppdn og når jeg økte vekter så stagnerte det. Sover minimum 8 timer hver natt. Ts Anonymkode: f3e18...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Del Skrevet 28. juni 2022 Om det stagnerte når du økte vekter ville jeg foreslått å gå ned på vekter igjen å se om det hjelper. Anonymkode: 0fbe1...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 28. juni 2022 #10 Del Skrevet 28. juni 2022 Støtter de her som mener du trener for mye og for hardt, i tillegg virker det som du spiser for lite ut fra hvor mye du trener. Du må ta disse signalene fra kroppen din alvorlig, før du blir overtrent og satt helt tilbake! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #11 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Om det stagnerte når du økte vekter ville jeg foreslått å gå ned på vekter igjen å se om det hjelper. Anonymkode: 0fbe1...e3d Ja, var det jeg tenkte kanskje hjelper. Skal prøve meg frem med det først. Grüner skrev (48 minutter siden): Støtter de her som mener du trener for mye og for hardt, i tillegg virker det som du spiser for lite ut fra hvor mye du trener. Du må ta disse signalene fra kroppen din alvorlig, før du blir overtrent og satt helt tilbake! Jeg har trent samme mengde over lang tid. Alltid pushet meg til maks på styrketrening. Det var bytte av program og vektøkningen som gjorde dette. Mulig da jeg før trente isolasjonsøvelser, mens nå ha jeg øvelser som går på flere muskler samtidig som er litt hardere for kroppen. Jeg har som sagt tatt en treningsfri uke nå for å se. Jeg har ikke vondt i kroppen og føler meg ikke sliten eller noe. Ts Anonymkode: f3e18...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 29. juni 2022 #12 Del Skrevet 29. juni 2022 Det er to veldig viktige variabler som ikke er skikkelig adressert i denne tråden: treningsvolum og treningsintensitet. Hvor mange sett tar du på hver av de øvelsene? Hvor mange repetisjoner? Hvor langt fra utmattelse (klarer ikke én teknisk riktig repetisjon til)? Dette: Knebøy: 6 sett, 25 reps, 0 RFU* Sumomark: 4 sett, 20 reps, 0 RFU Rumensk markløft: 9 sett, 5 reps, 0 RFU Hip thrust med stang: 12 sett, 10 reps, 0 RFU Er mye mer belastende enn dette: Knebøy: 3 sett, 5 reps, 1 RFU Sumomark: 3 sett, 5 reps, 2 RFU Rumensk markløft: 2 sett, 6 reps, 2 RFU Hip thrust med stang: 2 sett, 6 reps, 1 RFU *RFU = repetisjoner fra utmattelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Del Skrevet 29. juni 2022 Sandum.PT skrev (1 time siden): Det er to veldig viktige variabler som ikke er skikkelig adressert i denne tråden: treningsvolum og treningsintensitet. Hvor mange sett tar du på hver av de øvelsene? Hvor mange repetisjoner? Hvor langt fra utmattelse (klarer ikke én teknisk riktig repetisjon til)? Dette: Knebøy: 6 sett, 25 reps, 0 RFU* Sumomark: 4 sett, 20 reps, 0 RFU Rumensk markløft: 9 sett, 5 reps, 0 RFU Hip thrust med stang: 12 sett, 10 reps, 0 RFU Er mye mer belastende enn dette: Knebøy: 3 sett, 5 reps, 1 RFU Sumomark: 3 sett, 5 reps, 2 RFU Rumensk markløft: 2 sett, 6 reps, 2 RFU Hip thrust med stang: 2 sett, 6 reps, 1 RFU *RFU = repetisjoner fra utmattelse Jeg tar 3 sett, ca 10 reps. Knebøy, Hip thrust og sumo tar jeg til RFU hvert sett. Rumensk kunne jeg klart tyngere hvis armene hadde vært sterkere. Føles litt som kroppen ikke har mer å gi etter disse øvelsene. Jeg gikk ned på kilo forrige økt, da klarte jeg hele økten min. Ts Anonymkode: f3e18...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 29. juni 2022 #14 Del Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tar 3 sett, ca 10 reps. Knebøy, Hip thrust og sumo tar jeg til RFU hvert sett. Rumensk kunne jeg klart tyngere hvis armene hadde vært sterkere. Føles litt som kroppen ikke har mer å gi etter disse øvelsene. Jeg gikk ned på kilo forrige økt, da klarte jeg hele økten min. Ts Anonymkode: f3e18...375 Høres ikke for mye ut egentlig, så se på tingene nevnt over av de andre 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå