Flamme Skrevet 3. juli 2022 #21 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 16.40): Jeg elsker trening! Trener omtrent hver eneste dag på treningssenter og det beste jeg vet er å løfte vekter. Har gjort dette i 10 år. Om ikke så lenge så vil jeg få baby i hus. Det jeg er nysgjerrig på er hva jeg kan forvente i forhold til trening? Er det mer sannsynlig at jeg må fryse medlemskapet mitt pga tidsklemma? Er det realistisk å få til trening hver dag, 3-4 ganger i uken, 1 gang i uken eller enda verre... ikke i det hele tatt? Har tenkt på dette lenge men vanskelig å forutse hvordan det kommer til å bli! Her på senteret mitt er det heller ingen barnepass eller anledning til å ta med barn. Betyr det at jeg er totalt avhengig av å få babypass for å få trent? Hvor lett lar baby seg passes i et par timer mens jeg trener? Anonymkode: 0ce48...cfd Jeg tror at et par timer med nyfødt baby hver dag er urealistisk om du skal amme.. Men du får helt sikkert trent, 1 time her og der en del ganger i uka, med mindre du har en fullstendig hjelpesløs samboer. 💪 Om barnet får MME er det fritt fram å være borte så lenge du ønsker og far er med barnet. Vi har masse dyr og jeg fikk god tid til både baby og tur med dyra. MEN. Det kan godt være at du må ofre et par timer ekstra søvn eller avslapping for det. Du må liksom velge litt om du vil duppe, dusje, handle eller trene. Har du en partner som stiller opp bør det være uproblematisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 3. juli 2022 #22 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Og ja, om senteret ikke har barnepass (uansett kan du ikke sette en liten baby fra deg hos fremmede på barnepass), det ikke er tilrettelagt for barn og far ikke kan ta barnet sitt (!), så er du avhengig av en trygg, god og kjent barnepasser, ja. Selv om du har barnepass vil det fortsatt være dager hvor barnet trenger mamma pga sykdom, økedøgn, urolig, vaksine, vondt i magen, nærhet og du vil ikke komme deg på trening de dagene. Endret 3. juli 2022 av Flamme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #23 Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg skal trene hjemme. Har program på ca 30min. Håper det er mulig å gjennomføre, om ikke så kan jeg dele opp treningen. Treningen blir kun for å vedlikeholde, så det ikke blir like tungt å starte på igjen senere. Tenker å gjøre et forsøk på x 3 i uken hvis det går fint. Anonymkode: f13f5...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #24 Del Skrevet 4. juli 2022 Klart du kan få trent! Men du må kanskje trene på nye måter, og tenke litt nytt. Jeg har vært elendig i alle mine svangerskap, så ettet fødsel har jeg hatt et energinivå uten sidestykke! Jeg trente ikke, men gikk laaange daglige turer, vasket hus og gjorde alt jeg ikke orket som gravid. iIkke planlegg så voldsomt, la tiden vise hvordan det blir for deg. Plutselig sitter du tre mnd i en stol, med puppene fri og lykkelig nyforelsket, uten tanke på trening Anonymkode: afee3...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #25 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg trente mest hjemme da jeg var i perm med baby. Fullammet og baby tok ikke flaske, så selv om det etter hvert ble noen korte økter på studio mens far var med baby, så var ikke dette noe jeg gadd å stresse etter så veldig ofte. For meg var det bedre å gjøre det hjemme og ha lave forventninger i starten. Om det skulle bli veldig vanskelig å få til i starten så kan du alltids trøste deg med at det som regel blir lettere og mer forutsigbart etter hvert. Jeg bestilte noen dumbells til å ha hjemme + strikk og fikk trent flere økter i uka hjemme på dagtid. Typisk nok bare 30-40 minutter i starten da baby hadde korte soveintervaller, men det gikk seg til det også. Etter hvert som baby ble mer våken kunne hen fint ligge i babygymmen og se på meg mens jeg trente ferdig hvis hen våknet før økten var over. I tillegg gikk jeg trilleturer på 20-40 minutter hver dag, og det var faktisk mer enn god nok trening for min del, da kroppen var litt kjørt etter fødsel, og trilling i motbakker kan få pulsen skikkelig opp. Alt i alt så trener jeg faktisk mer nå enn før jeg fikk barn, men jeg var ikke like treningsglad som deg før jeg fikk barn, må innrømme det. Men nå elsker jeg å trene og synes faktisk at det har blitt lettere å få til trening i hverdagen. Ungen min er 2 år nå og det har blitt en god vane å hoppe rett i treningstøyet med en gang hen har lagt seg, i stedet for å ligge i sofaen og vente på inspirasjon til å trene, som var det jeg gjorde før jeg fikk barn. Nå vet jeg på en måte at jeg må trene med en gang jeg har mulighet hvis det skal bli noe av, og det hjelper meg med å være effektiv på det. Anonymkode: 6910d...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie Skrevet 9. juli 2022 #26 Del Skrevet 9. juli 2022 (endret) . Endret 20. januar 2023 av Thie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 12. juli 2022 #27 Del Skrevet 12. juli 2022 Dette kan dubikke planlegge på forhånd, for det kommer an på både babyen og formen din. Og det forutsetter jo uansett at far passer baby. Jeg mistet mye blod under fødsel, og var rimelig redusert lenge. Husker det var en seier da jeg klarte å gå til postkassa borti veien ca to uker etter fødsel. Da blodprosenten begynte å bli bedre, ble nattesøvnen til baby, og dermed min, dårligere. Ganske lenge var søvn på dagtid høyeste prioritet. Jeg sov hver gang baby sov. Det ble 20 minutter her og 30 minutter der, gjennom hele døgnet. Jeg trillet mye tur, men ikke lenger enn jeg måtte for å få baby til å sovne. Når man har kronisk underskudd på søvn, er nok ikke kroppen spesielt mottakelig for trening. Det føles som å vasse i sirup til knærne. Krysser fingrene for at din baby sover bedre om natta enn min!😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå