AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Del Skrevet 27. juni 2022 Jeg elsker trening! Trener omtrent hver eneste dag på treningssenter og det beste jeg vet er å løfte vekter. Har gjort dette i 10 år. Om ikke så lenge så vil jeg få baby i hus. Det jeg er nysgjerrig på er hva jeg kan forvente i forhold til trening? Er det mer sannsynlig at jeg må fryse medlemskapet mitt pga tidsklemma? Er det realistisk å få til trening hver dag, 3-4 ganger i uken, 1 gang i uken eller enda verre... ikke i det hele tatt? Har tenkt på dette lenge men vanskelig å forutse hvordan det kommer til å bli! Her på senteret mitt er det heller ingen barnepass eller anledning til å ta med barn. Betyr det at jeg er totalt avhengig av å få babypass for å få trent? Hvor lett lar baby seg passes i et par timer mens jeg trener? Anonymkode: 0ce48...cfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Del Skrevet 27. juni 2022 Det avhenger helt av babyen din. Du kan få et klistremerke som du må ha inntil deg 24 timer i døgnet, og da går det jo ikke. Så avhenger det av om du kan pumpe, og baby ta flaske så du ikke er avhengig av å være tilstede hele tida. Det spørs altså helt på hvordan babyen din er. Men noen må jo uansett passe babyen din, så barnepass må du jo ha når pappaen ikke kan være hjemme 😊 Anonymkode: a4d73...e73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Del Skrevet 27. juni 2022 Om du kan trene når du har en nyfødt, kan ingen her inne forutse. Og det kan ikke du heller. Alt kommer an på hvordan babyen din er. Har du ikke barnefar som kan være med babyen litt? Hvis babyen ikke tar flaske, ikke vil sove, sliter med magen - eller bare vil henge på puppen - så får du ikke trent, nei, men har du en mann som er involvert og interessert i babyen så kan du nok få trent minst 1 gang i uken, men da må dere også legge opp rutiner fra dag 1 om at det er slik dere skal ha det også. En tommelfingerregel er at baby/barn skal ikke være borte fra foreldre, flere timer enn den er måneder/år. (Er babyen 1 mnd, kan du være borte 1 time). Er babyen under 4 uker så forlater du den selvfølgelig ikke. Anonymkode: 27040...79a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Del Skrevet 28. juni 2022 Ja, du kan trene, men tilpasset. Om du har en klistremerker baby så tar du babyen i sjal eller lignende og trener. Når babyen er 6 måneder kan du jogge med babyen i joggevogn. Bruk babyen som vekt. Tren når babyen sover. Finnes masse gode tips på nettet. Ang treningssentere vet jeg ikke hvor gamle de bør være for barnepass. Også kommer det an på ungen. Jeg gikk kun gåturer med babyen i vogn, masse oppoverbakker. Og løftet hun masse. Har aldri vært så sterk før 😂 Anonymkode: fcf76...3c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Del Skrevet 28. juni 2022 Min eldste var helt ekstrem klistremerkebaby, og skulle være på puppen 24/7. Helt umulig å få trent de første to månedene.. Deretter når han ikke var så limt til puppen kunne jo far passe mens jeg fikk trent. Anonymkode: 40713...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg brukte baby som vekt en del, hadde han mye i bæresele og tråkket på i bakker og etterhvert på fjellet, og drev generelt med hjemmetrening når anledningen bød seg (feks når han sov.) Meldte meg på sånn gruppetrening hvor baby kunne være med, men syntes det ble veldig stress å skulle stille til nøyaktig klokkeslett for å få trent. Så det droppet jeg kanskje kjapt ut av. Anonymkode: d76b4...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #7 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg var som deg, elsket å trene. Før jeg ble gravid trente jeg ca 5 ganger i uken, i tillegg til å gå til og fra jobb hver dag. Første trimester var jeg kjempekvalm og jeg orket ikke trene. Jeg var i ok form resten av svangerskapet og fikk masse kommentarer om at jeg virket sprek og opplagt. Jeg ble litt overveldet av babyen som skulle trøstes, ammes, bysse i søvn. I permisjonen har jeg rett og slett ikke fått så mye tid til å spise. Har (ufrivillig) gått ned ca 1 kg i måneden i forhold til vekt før graviditet. Var kjempegira på å begynne å trene igjen og begynte med parktrening mens baby sov i vogn. Det endte med at jeg mistet melken. Nå passer jeg på å spise nok til å ikke gå ned ytterligere. Håper på å begynne å trene igjen når jeg er tilbake på jobb, men vi får se. Anonymkode: 17cf4...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Del Skrevet 28. juni 2022 Det kommer helt an på babyen, søvn, dun helse osv. Jeg trente 4-5 fanger i uka før graviditet - og det tok 2 år før jeg tok opp treningen igjen. Første trening gråt jeg av utmattelse pga ekstrem langvarig søvnmangel - etter 10 min trening 🙃 Jeg hadde mulighet for barnepass på Elixia, men han sov aldri innendørs og dermed fikk jeg ikke helt til å la han være der. De har MANGE barn på en gang. Anonymkode: f0d90...d03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Del Skrevet 28. juni 2022 Prøv nå. Prøv å sov et par timer i døgnet, sett på nipple-klyper, bær med deg en 2 kilos melpose hvor enn du drar, og sett alarm på mobilen din som piper hvert 10 minutt gjennom dagen. Anonymkode: d972e...c15 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 29. juni 2022 #10 Del Skrevet 29. juni 2022 Tror det kan være lurt å senke kravene litt. Som far til barn som hadde stille refluks gikk jeg fra å sette personlige rekorder på trening til 1,5 år uten å sette foten på treningssenteret. Til og med 10 minutter hjemmetrening var helt uaktuelt den verste perioden. Har fått nummer to nå, og tidsklemma er reell. Hjemmetrening er det beste jeg kan håpe på, og det går helt fint, for denne perioden varer bare i noen år og så blir det mer tid. Til slutt vil de vel ikke se trynet mitt engang, og da kan jeg trene så mye jeg vil 😎 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Del Skrevet 29. juni 2022 Husk å la kropp og underliv komme seg litt før du setter i gang med hardkjør igjen. Mye god trening man kan gjøre på stuegulvet med baby i nærheten også. Anonymkode: 7af35...5ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Del Skrevet 29. juni 2022 Spørs også på din form. 1 mnd etter fødsel var jeg endelig i bedre form, og mye mindre svimmel enn jeg hadde vært etter blodtap. Nå har jeg akkurat fått påvist brystbetennelse, nesten 40 i feber, og holdt på å svime av sittende i en stol før i dag. Aldri i livet om jeg kunne klart noe på treningssenter. Anonymkode: d8ddd...cdc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Del Skrevet 30. juni 2022 Trente regelmessig og var frisk og sprek før jeg ble gravid, men så fikk jeg bekkenløsning i uke 16 (!) og gangvansker fra 5 måned og gikk på krykker til 1 år etter fødsel. Babyen hadde kolikk og melkeallergi, så jeg ble vekket 10 ganger pr natt de to første årene. Følte meg som en zombie og klarte knapt å kreke meg til fysioterapeut. Anonymkode: 583e8...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 17.54): Om du kan trene når du har en nyfødt, kan ingen her inne forutse. Og det kan ikke du heller. Alt kommer an på hvordan babyen din er. Har du ikke barnefar som kan være med babyen litt? Hvis babyen ikke tar flaske, ikke vil sove, sliter med magen - eller bare vil henge på puppen - så får du ikke trent, nei, men har du en mann som er involvert og interessert i babyen så kan du nok få trent minst 1 gang i uken, men da må dere også legge opp rutiner fra dag 1 om at det er slik dere skal ha det også. En tommelfingerregel er at baby/barn skal ikke være borte fra foreldre, flere timer enn den er måneder/år. (Er babyen 1 mnd, kan du være borte 1 time). Er babyen under 4 uker så forlater du den selvfølgelig ikke. Anonymkode: 27040...79a Dette kan være en god pekefingerregel, men ikke når man er 0-3 mnd, da trenger man mammaen sin helt og holdent, og 1 time borte er altfor lenge, eller 3 timer borte for en 3 mnd er altfor lenge ❤️ TS: jeg håper kjærligheten din til barnet som blir født er større enn din kjærlighet til trening, slik at første tiden så klarer du å slappe av og først og fremst være i mammarollen. Evt om kjærligheten til trening alikevel er størst i livet så kjøper du heller noe kettlebells og trener litt hjemme med de. Anonymkode: bee7a...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 1. juli 2022 #15 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg begynte på mamma og babytrening etter 6 uker. Det er via fysioterapi, så de var nøye med å sjekke om magemusklene fortsatt var delt for å se om jeg kunne bli med på alle øvelser, og tok det veldig rolig i begynnelsen pga all belastning kroppen har vært igjennom. Det er en dag i uka og det holder i begynnelsen altså. Man kan ta trilleturer utenom, men man skal ta det rolig i barseltiden rett etter man har født, så ikke kroppen blir overbelastet. Det er bedre å øke etter hvert, når det er lettere for pappaen å være med babyen en lengre stund (for oss som fullammer babyer som ikke tar flaske eller smokk iallfall). 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Del Skrevet 1. juli 2022 Du må bare skru ned forventningene dine med en gang. Først skal kroppen din få hvile og komme seg etter fødsel, etter dette må du finne treningsformer hvor babyen kan være med deg hele tiden. Du kan ha babyen i sjal/sele, vogn mens du går i feks bratte bakker eller i joggevogn. Men å tenke at du skal ha pass til en så liten baby så du skal få trene er lite realistisk. Babyen skal være med DEG, ikke fremmede som tilbyr barnepass på treningssenteret. Anonymkode: 75af5...1db 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Del Skrevet 1. juli 2022 Det kan jo også ende med keisersnitt. I så fall skal du ikke løfte noe tyngre enn babyen de første seks ukene, og vente tolv uker med øvelser som sit ups og andre ting som går direkte på mage- og bukmusklene. Anonymkode: 7d014...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #18 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg trillet tur 1 - 2 timer hver dag de første mnd. Det var nok for meg 🙂. Og det er jo mange øvelser du kan gjøre hjemme, f.eks med Kettle Bells og strikk. Treningssenter hadde blitt for mye styr for meg i starten. Anonymkode: 265da...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #19 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 16.40): Jeg elsker trening! Trener omtrent hver eneste dag på treningssenter og det beste jeg vet er å løfte vekter. Har gjort dette i 10 år. Om ikke så lenge så vil jeg få baby i hus. Det jeg er nysgjerrig på er hva jeg kan forvente i forhold til trening? Er det mer sannsynlig at jeg må fryse medlemskapet mitt pga tidsklemma? Er det realistisk å få til trening hver dag, 3-4 ganger i uken, 1 gang i uken eller enda verre... ikke i det hele tatt? Har tenkt på dette lenge men vanskelig å forutse hvordan det kommer til å bli! Her på senteret mitt er det heller ingen barnepass eller anledning til å ta med barn. Betyr det at jeg er totalt avhengig av å få babypass for å få trent? Hvor lett lar baby seg passes i et par timer mens jeg trener? Anonymkode: 0ce48...cfd Det er absolutt realistisk å få trent hver dag, men ikke på treningsstudio. Kjøp deg en pullup-stang, gjør pull-ups, push-ups, knebøy etc hjemme. Har du klistermerkebaby får mannen din holde den, eller trille den en tur så du får 30-60 minutter til å trene, såpass må han klare samme om babyen er mammadalt. Anonymkode: 6ede9...71e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 9.59): Det er absolutt realistisk å få trent hver dag, men ikke på treningsstudio. Kjøp deg en pullup-stang, gjør pull-ups, push-ups, knebøy etc hjemme. Har du klistermerkebaby får mannen din holde den, eller trille den en tur så du får 30-60 minutter til å trene, såpass må han klare samme om babyen er mammadalt. Anonymkode: 6ede9...71e En baby er ikke mammadalt, den er helt og holdent avhengig av mor/pupp/melk og den tryggheten babyen tidligere hadde på innsiden. Jeg også elsker å trene, men de første 6-7 ukene er kroppen faktisk ganske sarva. Man har sår og blør og ammer og går raskt ned i vekt. Ikke optimalt å kjøre på med styrke de første ukene der. Anonymkode: 5929c...614 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå