Gå til innhold

klamme føtter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er plaget med klamme føtter og lurer på om noen har et tips på hvordan jeg kan hindre/redusere dette.

Har noen et tips om hvordan fjerne "tåfislukt" i sko? X-it virker ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antiperspirant fra "Scholl" fjerner effektivt forsvette.

Holder føttene tørre hele dagen! hjerter_rundt.gif Nikita hjerter_rundt.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Nikita den 2002-03-12 14:46 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsokker. Etter at jeg begynte å bruke ull-sokker så har jeg ikke hatt problemet. En tidligere skiløper fra Finnmark (jeg har ikke sagt noe navn......) har et ypperlig produkt (som ihvertfall passser for meg). De tynneste sokkene i den kolleksjonen - ja, de har "reddet" føttene mine icon_cool.gif De har greie å bruke til bukse, er tynne slik at innesko er helt greit. Sjøl bruker jeg en del strømper/skjørt på jobb - da kan jeg jo ikke benytte disse, men ellers..... helt TOPP.

Hilsen eks-tåfis-lukter icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på apoteket og kjøp Aluminiumsklorid 25%.

Smør dette på føttene noen ganger om kvelden, før du legger deg, og jeg kan nesten garantere deg at svetten bli borte.

Sko som er "infisert" av lukt kan du forsøke å legge en natt i fryseboksen, slik at du tar kverken på bakteriene. Lukten kommer nemlig av opphopning av bakterier.

Etterpå smører du litt Aluminiumsklorid liniment i skoene. Forsøke om det hjelper. Det er verdt et forsøk, for ellers så må sannsynligvis bare rett og slett kaste skoene.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Scholl er bra, ja. I tillegg til "fot-deodoranten" har de en for skoene dine også, som du kan spraye oppi, la trekke inn og tørke over natten, og vips! luktfrie sko icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Frysertipset er bra hvis ikke skoene kan vaskes. De kan også settes/henges ut noen dager nå mens det fortastt er kaldt ute.

Jeg unngår nylonstrømper og bytter gjerne sko 2-3 ganger i løpet av dagen. På jobb bruker jeg noen lette "sandaler" som lar føttene puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...