Gå til innhold

Han har plutselig begynt å bære lommeboken sin på seg 100% av tiden.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men får du de ut i minibank for eks? Her får man konsekvent bare ut 500lapper i minibank. Så da må man vel inn i selve banken å spørre?

Butikker også har vel lite av tusenlapper for tiden.

Anonymkode: 2b451...6b2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har han hatt en tendens til å glemme hvor han legger den? Så han foretrekker å ha den i lomma hele tida?

Synes det er mer merkelig å ta av seg shorts på soverommet i "mørket" før man legger seg, når man vanligvis gjør det på badet. Tror jeg ville sett etter uvanlige merker på kroppen hans.

Jeg har med meg mobilen overalt. Mest fordi vi har små barn, jeg vil ikke at de skal ta kortene i kortholderen på dekselet. Men også pga skrittelleren på mobilen, så alt registreres

Anonymkode: c49fa...5aa

Har dere ikke lys på soverommet?😳

Anonymkode: 2a7f1...7b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har dere ikke lys på soverommet?😳

Anonymkode: 2a7f1...7b2

Det er nok noe muffens med shortsen også.

900+ ideas de Trolls en 2022 | trolls imagenes, poppy y ramon, trolls  pelicula

Anonymkode: 2a602...0e0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ta en samtale om utgifter og poster som sparing etc med han. Da vil jeg kunne spørre han hvilke kort, kontoer og penger han sitter på.

Om han ikke forteller om disse kortene da, har vi et problem.

Så enkelt!

Anonymkode: 0439e...bb9

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men får du de ut i minibank for eks? Her får man konsekvent bare ut 500lapper i minibank. Så da må man vel inn i selve banken å spørre?

Ingen grunn til å synse. At minibanken hos deg ikke gir ut tusenlapper betyr ikke at tusenlappene er borte. Det er mye tusenlapper der ute. Butikker har tusenlapper de, men hvor ofte titter du ned i kassen eller åpner Cash Guarden? 

Anonymkode: 520f3...83a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen andre endringer hos ham du har lagt merke til?

Anonymkode: c7665...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det noen andre endringer hos ham du har lagt merke til?

Ja dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt får man ut tusenlapper. Jeg har ti av dem liggende i klesskapet som jeg har tatt ut i minibank på ulike tidspunkt. For en tåpelig påstand. "TS et et troll fordi jeg aldri har sett en tusenlapp før"

Anonymkode: 89495...5b2

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ingen grunn til å synse. At minibanken hos deg ikke gir ut tusenlapper betyr ikke at tusenlappene er borte. Det er mye tusenlapper der ute. Butikker har tusenlapper de, men hvor ofte titter du ned i kassen eller åpner Cash Guarden? 

Anonymkode: 520f3...83a

Ofte, for jobber med kasse 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer til å ta en samtale om utgifter og poster som sparing etc med han. Da vil jeg kunne spørre han hvilke kort, kontoer og penger han sitter på.

Om han ikke forteller om disse kortene da, har vi et problem.

Så enkelt!

Har dere felles økonomi da TS? Samboere eller gift? Uten ekteskap eller fullstendig felles økonomi til nå er det jo ingen grunn for at han skal dele noe av dette med deg siden dere evt har delt økonomi.? Dessuten er det å gå rundt grøten og legge ut feller og drive med hinting sjelden en grei vei til målet, selv om det virker som en greie blandt kvinner. Legg ut noen feller, så noen frø og stakkars den mannen som ikke trår riktig.. 
Selv om jeg er enig i at det er merkelig å ha bankkort og cash som plutselig ikke egentlig skal være der i et forhold, så kan det være det er bedre å bare si "jeg har lagt merke til at du har endret oppførsel, du har sluttet legge fra deg lommeboken og jeg var nysgjerring på hva griene var så jeg tok en titt - kan du forklare hvorfor jeg finner bankkort og en haug med cash der?" og så se på reaksjonen og svaret..  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Åpen kommunikasjon? 😁🤣

Vi menn er så livredde for å gjøre noe feil at vi ikke tør fortelle noe lengre. Alt blir overanalysert og mistolket. Blir mistenkt for den minste lille grunn. Og jeg har flere venner som har det akkurat på samme måte.

Anonymkode: cd166...356

Som kvinne må jeg si meg enig. Ei fjær blir raskt til 10 høns. Har aldri hørt en kvinne gjengi noe som er sagt, slik det var sagt og ment. Det er 10/20 % det som ble sagt 40% misforståelser og feiltolkninger. Og resten egne meninger. 

Sjalu menn, er ikke så veldig mye bedre heller da, når de setter igang. Men de er litt enklere i beskyldningene. Som feks, du er ikke glad i meg du, fordi du snakka med hans på butikken, som evnt er en gammel klassevenn. 

Kvinner drar ofte greiene langt, så konteksten blir borte. Så pga det trives jeg skjelden med damer. Nevenyttige damer, er som regel ikke sånn, så de jeg har er mer av den sorten. Selv om jeg er åpen for alle personligheter, så sliter jeg rett og slett med alt drama ut av ingenting. 

Ikke lenge siden jeg fikk en fornermet kjeft fordi jeg sa at ei som skulle komme på ferie, måtte komme uka jeg ikke var på jobb. For da var det ikke måte på hva jeg mente og ikke mente. Så har ikke snakket med henne siden. For når man ikke forstår at man ikke har tid til gjester når man er på jobb, og at avslaget den uka kun handlet om det, kan det være det samme. Blir ikke hyggelig uansett da. Vedkommende spurte også først hvilken uke som passet meg best. Så sa andre uka, for da har jeg fri, første uka di er jeg på jobb. De setningene det utløste et inferno av beskyldninger om ting jeg ikke mener eller tenker. 

Anonymkode: f4f43...c42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han har et spilleproblem

Anonymkode: 51c1e...efa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så glad vi ikke har felles økonomi jeg hvis det er slik at man må legge fram innhold i lommebok for ikke å virke mistenkelig. At man også må la partner gå gjennom brev, mails, sms og messenger for å virke troverdig. Off, KG-verden er så rar og virkelighetsfjern! Det er jo ikke slik i den virkelige verden. 

Anonymkode: 23026...9e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Carrot said:

Selv om jeg er enig i at det er merkelig å ha bankkort og cash som plutselig ikke egentlig skal være der i et forhold, så kan det være det er bedre å bare si "jeg har lagt merke til at du har endret oppførsel, du har sluttet legge fra deg lommeboken og jeg var nysgjerring på hva griene var så jeg tok en titt - kan du forklare hvorfor jeg finner bankkort og en haug med cash der?" og så se på reaksjonen og svaret..  

Penger og bankkort som ikke skal være der i et forhold? Et slikt forhold kunne ikke jeg levd i. 

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er så glad vi ikke har felles økonomi jeg hvis det er slik at man må legge fram innhold i lommebok for ikke å virke mistenkelig. At man også må la partner gå gjennom brev, mails, sms og messenger for å virke troverdig. Off, KG-verden er så rar og virkelighetsfjern! Det er jo ikke slik i den virkelige verden. 

Anonymkode: 23026...9e1

Så enig, men jeg er redd mye av det som skrives har rot i virkeligheten. Så mye mistenksomhet blant folk som egentlig skal stole på hverandre. Noe er feil hvis man må gjemme unna penger. Kan forstå det hvis man har meget stram økonomi og blitt enig om et veldig strengt regime for hva penger skal brukes til. Men ellers må det da være lov å ha cash i lommeboka eller bestille et bankkort uten å be om tillatelse. I andre tråder ser man også folk som villig vekk deler pin-koder, som faktisk er mot bankens regler. 

Anonymkode: f24d2...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke lenge siden jeg fikk en fornermet kjeft fordi jeg sa at ei som skulle komme på ferie, måtte komme uka jeg ikke var på jobb. For da var det ikke måte på hva jeg mente og ikke mente. Så har ikke snakket med henne siden. For når man ikke forstår at man ikke har tid til gjester når man er på jobb, og at avslaget den uka kun handlet om det, kan det være det samme. Blir ikke hyggelig uansett da. Vedkommende spurte også først hvilken uke som passet meg best. Så sa andre uka, for da har jeg fri, første uka di er jeg på jobb. De setningene det utløste et inferno av beskyldninger om ting jeg ikke mener eller tenker. 

Hvis dette er måten du ofte kommuniserer på, skjønner jeg at misforståelser kan oppstå...for dette var mye halvkvedede viser. Jeg skjønner ingenting av hva konflikten du tar opp, går ut på. 

Anonymkode: 99bd2...00d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Som kvinne må jeg si meg enig. Ei fjær blir raskt til 10 høns. Har aldri hørt en kvinne gjengi noe som er sagt, slik det var sagt og ment. Det er 10/20 % det som ble sagt 40% misforståelser og feiltolkninger. Og resten egne meninger. 

Sjalu menn, er ikke så veldig mye bedre heller da, når de setter igang. Men de er litt enklere i beskyldningene. Som feks, du er ikke glad i meg du, fordi du snakka med hans på butikken, som evnt er en gammel klassevenn. 

Kvinner drar ofte greiene langt, så konteksten blir borte. Så pga det trives jeg skjelden med damer. Nevenyttige damer, er som regel ikke sånn, så de jeg har er mer av den sorten. Selv om jeg er åpen for alle personligheter, så sliter jeg rett og slett med alt drama ut av ingenting. 

Ditt tap å dømme alle kvinner ut i fra din egen omgangskrets. Jeg opplever aldri «drama» med voksne kvinner eller menn, verken på jobb eller blant venner. 

Og som sagt over, den gjengivelsen din i siste avsnitt høres ikke så veldig annerledes ut enn «10/20 % det som ble sagt 40% misforståelser og feiltolkninger. Og resten egne meninger».

Anonymkode: bb3f8...2fb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Penger og bankkort som ikke skal være der i et forhold? Et slikt forhold kunne ikke jeg levd i. 

Så enig, men jeg er redd mye av det som skrives har rot i virkeligheten. Så mye mistenksomhet blant folk som egentlig skal stole på hverandre. Noe er feil hvis man må gjemme unna penger. Kan forstå det hvis man har meget stram økonomi og blitt enig om et veldig strengt regime for hva penger skal brukes til. Men ellers må det da være lov å ha cash i lommeboka eller bestille et bankkort uten å be om tillatelse. I andre tråder ser man også folk som villig vekk deler pin-koder, som faktisk er mot bankens regler. 

Selvsagt helt opp til deg hvilke begresninger eller rammer som må til for at du skal kunne være i et forhold.

Men, når det er sagt:
Det er nå en gang slik at i bankens øyne er all økonomi privat til man gir noen tilgang til ens konto, det er alltid en innehaver.. ergo er det fritt frem for enhver å ha så mange kontoer og kort man måtte ønske, og som voksen skal man i utgangspunktet ikke behøve hverken be om eller innhente tillatelse fra en partner før man evt hverken tar ut  penger eller åpner nye kontoer, får seg nye kort på egne kontoer osv osv..
Ut over dette er det selvsagt opp til enhver hvor de personlig setter en grense i et forhold. Dersom man har fullstendig felles økonomi og er enig om dette er selvsagt noe slikt som TS oppdaget ikke innenfor den avtalen man har. Da bør selve avalen settes på agendaen og snakkes om. Men om man har fullstendig delt økonomi hvor man faktisk ikke har en dritt med hva den andre evt gjør eller ikke gjør med sine penger så lenge regningene denne har ansvar for blir betalt kan man gjerne bli både mistoenskom og furt men det er egentlig ikke noe man har noe med og da vil samtalen i forholdet nøvdendivis også bli en litt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja dessverre. 

På hvilken måte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er lov å ha cash i lommeboka, men hvor mange går rundt med 8700 kroner på seg? Hvor mange ganger har du hatt det siden konfirmasjonen? Sannsynligvis få, med mindre du er glad i kokain.

Store mengder kontanter får meg til å tenke på narkotika, pengespill eller svart arbeid (prostituerte inkludert).

Mulig at man har solgt noe på Finn, det finnes irriterende nok fremdeles folk som ikke driver med Vipps. Så disse som foretrekker kontanter og nok kan ha en del på seg finnes jo, men TS hadde vel visst det om mannen var sånn. 

Hun burde også visst det om han hadde solgt gressklipperen eller hadde vunnet på Bjerke. Det er jo nesten ikke mulig å få ut så mye i minibank engang, dette er ikke en vanlig mengde cash man har på seg uten at det er noe spesielt.

Anonymkode: e2452...487

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...