lady90 Skrevet 26. juni 2022 #1 Del Skrevet 26. juni 2022 Jeg tåler generelt ikke å lese så mye om krigen, blir stressa og redd av det. Har derfor skjermet meg en del i det siste og kun fått oppdateringer av mannen. Men innimellom har jeg ikke klart å dy meg og gått inn på VG. Står generelt veldig lite om krigen nå. Men er en og annen artikkel som ofte refererer til en annen artikkel man kan klikke seg videre inn på. Dum som jeg er har jeg av og til gjort det og i det artiklene (utenlandske artikler) virker ting mye mer dramatisk enn de notisene som står i feks VG. Så kan man klikke seg videre derfra også og tilslutt ender man i masse artikler hvor det tilslutt høres ut som alt skal eskalere og verden går under snart... Er det norske medier som ikke lenger gidder å skrive noe om det fordi krigen bare har stagnert eller prøver de å roe ting ned? Jeg blir så lett stressa, så håper jo på det første. Håper jo på at dette ender snart på en eller annen måte og ikke eskalerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 26. juni 2022 #2 Del Skrevet 26. juni 2022 Norske aviser har tatt sommerferie, og norske lesere lar seg enkelt avspise med prinsesse og durek-nytt. Men krigen i Ukraina er hardere enn noen sinne, Russland er sintere enn noen sinne og har gitt opp å lykkes med trusler, og Tyrkia har skapt distraksjoner og problemer for NATO. Det er mao enda større sjanse nå for en eskalasjon enn det var tidligere. Det er typisk stille før stormen nå, men jeg tror ikke på en større militær konflikt før utpå sen høst eller neste år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 28. juni 2022 #3 Del Skrevet 28. juni 2022 Hvilke styrker mener du skal settes inn i en større konflikt, og mellom hvilke parter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 28. juni 2022 #4 Del Skrevet 28. juni 2022 De prøver selge mest muig avis, derfor skriver de for tiden side opp og side ned om terror i Norge der to personer ble drept og lite om de siste krigsforbrytelsene til Russland der de bombet et ukrainsk treningssenter og et kjøpesenter med fullt av folk. Hvorfor må du ha hodet i sanden? Russland vi blir ikke mindre aggressivt land av at du ikke leser aviser eller av at norske aviser skriver mest om Norge og dette kommer ikke til å ende uten at det skjer store endringer innad i Russland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tovalova Skrevet 28. juni 2022 #5 Del Skrevet 28. juni 2022 Tingen er den at de måler hele tiden hvor mange som klikker seg inn på saker/ hvor mye tid du bruker på saken/ hvor langt ned i saken du leser osv. I begynnelsen er det mange som klikker og leser, men når det minsker så må de finne annet å skrive om, for jo mer tid du bruker på en sak og jo flere som klikker inn på en sak desto mer penger er det å tjene. Hvis folk ikke leser sakene så er det jo ikke noen interesse for å skrive om det. Dette kan også brukes av oss lesere å bestemme over hva som publiseres i avisene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 28. juni 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 28. juni 2022 Trampstamped skrev (32 minutter siden): Hvorfor må du ha hodet i sanden? Russland vi blir ikke mindre aggressivt land av at du ikke leser aviser eller av at norske aviser skriver mest om Norge og dette kommer ikke til å ende uten at det skjer store endringer innad i Russland Stikker ikke hodet i sanden men prøver å skjerme meg selv litt fra nyhets overload. Kjenner ingen som sitter og nileser alt de kommer over av nyheter, det tror jeg er unntaket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 14. juli 2022 #7 Del Skrevet 14. juli 2022 lady90 skrev (På 26.6.2022 den 11.31): Jeg tåler generelt ikke å lese så mye om krigen, blir stressa og redd av det. Har derfor skjermet meg en del i det siste og kun fått oppdateringer av mannen. Men innimellom har jeg ikke klart å dy meg og gått inn på VG. Står generelt veldig lite om krigen nå. Men er en og annen artikkel som ofte refererer til en annen artikkel man kan klikke seg videre inn på. Dum som jeg er har jeg av og til gjort det og i det artiklene (utenlandske artikler) virker ting mye mer dramatisk enn de notisene som står i feks VG. Så kan man klikke seg videre derfra også og tilslutt ender man i masse artikler hvor det tilslutt høres ut som alt skal eskalere og verden går under snart... Er det norske medier som ikke lenger gidder å skrive noe om det fordi krigen bare har stagnert eller prøver de å roe ting ned? Jeg blir så lett stressa, så håper jo på det første. Håper jo på at dette ender snart på en eller annen måte og ikke eskalerer. Det har nok sammenheng med "nyhetens interesse" som nå har dabbet litt av, men også med at kampene nå for en stor del foregår i de tidligere okkuperte områdene (i Donbass). Der har det vært kamper mer eller mindre siden den russiske okkupasjonen i 2014. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå