Gå til innhold

Har jeg lov å si pride er rart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart å elske noen, nei ikke det minste rart. Heldigvis er det en menneskerett å like eller mislike det du selv vil. Bare du ikke plager noens frihet og valg med det

Anonymkode: 6a296...b12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men har jeg lov til å si direkte til dem som kommer får nært meg med sine sære og ekle holdninger? Jeg har vel fortsatt lov til å sette grenser for min egen del?

 

Anonymkode: 51af7...c7a

Her må du utdype litt hva du mener "sære og ekle holdninger", TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er rart med det? Alle kan mene det de vil om alt, men vil gjerne vite hvorfor du mener det er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men har jeg lov til å si direkte til dem som kommer får nært meg med sine sære og ekle holdninger? Jeg har vel fortsatt lov til å sette grenser for min egen del?

 

Anonymkode: 51af7...c7a

Du kan vel synes det er rart, men å kalle kjærlighet for sære og ekle holdninger er ikke innafor. Det er en rettighet å få elske den man elsker uansett. Det er også en rettighet å få være den man er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke en selvfølge jeg vil respektere mennesker med de holdningene. 

Er det andre som også synes pride er rart?

Anonymkode: 51af7...c7a

Ja du kan synes at det er rart, men «timingen» din vil jeg si er ganske dårlig.  Om det ikke er en selvfølge for deg  å respektere mennesker med de holdningene, så ikke gi opp, jeg er sikker på at også du har potensiale for utvikling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men har jeg lov til å si direkte til dem som kommer får nært meg med sine sære og ekle holdninger? Jeg har vel fortsatt lov til å sette grenser for min egen del?

 

Anonymkode: 51af7...c7a

Ekle holdninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har du  lov til å si og mene det. Vi får tvi holde på det lille vi har igjen av ytringsfriheten vår, den blir stadig mer kneblet. 

Anonymkode: 835ba...5dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man får i det minste ikke fotball prakket på seg i det offentlige, all den feiringen blir feil. De får gjøre hva de vil innenfor husets fire vegger, man trenger ikke å vise det for hele verden.

Anonymkode: 0f4b6...740

Hvorfor er det greit at heterofile viser det frem og prakker det på folk? Kan ikke de gjemme seg bort istedenfor? 

 

Anonymkode: bae52...2fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Pride opprinnelig står for er det jo ikke noe ekkelt med. Det er jo ikke slik at noen har lov til å tvinge på deg sin seksualitet. 

'Gay pride (engelsk for «homofil stolthet», også omtalt som LGBT pride, «LHBT stolthet»), vanligvis forkortet til bare pride internasjonalt og på norsk, er feiring av skeiv kjærlighet og kjønns- og seksualitetsmangfold.'

Men så klart må det være lov å be noen gå unna deg om de kommer ukomfortabelt nært, men det gjelder jo uansett om de er gay/trans/ikke binær/full/barn/folk med verdens snilleste hund.... Og det må også være lov å si at en ikke ønsker å dele garderobe med en transperson der en må skifte og dusje i fellesskap, og at en da heller ønsker en utforming der grovgarderobe er felles for alle men at skifting og dusjing kan gjøres i små låsbare avluker.

Det som ikke er greit er å skade noen, hverken fysisk eller psykisk fordi de har en legning/holdning du ikke liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke en selvfølge jeg vil respektere mennesker med de holdningene. 

Er det andre som også synes pride er rart?

Anonymkode: 51af7...c7a

Jeg vet ikke om den holdningen er akseptert i Norge? . Folk kan være fordømmende mot at andre har meninger om den pridefesten.

Jeg synes selv at styret rundt pride er rart. Jeg har full forståelse for homofile og er enig i at alle må få ha sin legning, men jeg synes det er litt rart at det må markeres så kraftig. Vet ikke helt om folk respekterer min holdning så derfor er jeg veldig stille om den. Mener at den bør aksepteres like mye som at vi har lov til å ha ytringsfrihet om alt mulig annet. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men har jeg lov til å si direkte til dem som kommer får nært meg med sine sære og ekle holdninger? Jeg har vel fortsatt lov til å sette grenser for min egen del?

 

Anonymkode: 51af7...c7a

Hva har du opplevd? Eller er det sånn at du seksualiserer skeive? Når heterofile driver å seksualiserer skeive så kan jeg faktisk forstå at de får fordommer (selv om heterofile forsåvidt gjør det samme i senga med motsatt kjønn). Skulle jeg ha seksualisert heterofile hele tiden hadde sikkert jeg syntes det hadde vært ekkelt også.

Anonymkode: 2e167...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er drittlei pride selv, har aldri likt det. Har vært bdsm'er i to tiår, og har hatt sex med både kvinner og menn, men har ikke behov for å hyle det ut. Kjærlighet er kjærlighet, sex er sex, og ferdig med saken. 

Anonymkode: 802ff...4e1

Pride: jeg elsker sjokoladekake! 
 

andre: flott, fint at du liker sjokoladekake 

pride: jeg elsker sjokoladekake!!! 
 

Andre: ja, ok, bra 😃

pride: jeg elsker sjokoladekake!!! 
 

andre: ja fint okei. Har skjønt det nå

pride: HAR DU NOE IMOT AT JEG LIKER SJOKOLADEKAKE????!!! 
 

Andre: nei men det blir litt mye.. bedre om du heller går og spiser den sjokoladekaken….? Sånn i praksis, liksom?  
 

pride: DU HATER PÅ MEG!!!!! Jeg trenger TRYGGHET!! KJÆRLIGHET!!! 😭

Anonymkode: 3a0d2...9c9

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

 

Pride: jeg elsker sjokoladekake! 
 

andre: flott, fint at du liker sjokoladekake 

pride: jeg elsker sjokoladekake!!! 
 

Andre: ja, ok, bra 😃

pride: jeg elsker sjokoladekake!!! 
 

andre: ja fint okei. Har skjønt det nå

pride: HAR DU NOE IMOT AT JEG LIKER SJOKOLADEKAKE????!!! 
 

Andre: nei men det blir litt mye.. bedre om du heller går og spiser den sjokoladekaken….? Sånn i praksis, liksom?  
 

pride: DU HATER PÅ MEG!!!!! Jeg trenger TRYGGHET!! KJÆRLIGHET!!! 😭

Anonymkode: 3a0d2...9c9

Dersom svaret til «andre» alltid var så greit, så hadde det ikke vært hverken noe problem eller stort behov for synliggjøring. MEN slik er virkelig ikke realiteten. Og hvis du ikke forstår det, så må du ha levd et virkelig skjermet liv. 
 

I realiteten blir folk skutt, slått ned, satt i fengsel og må «tåle» at andre kommenterer hvor ekkel man er. Men du synes kanskje det er greit? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men har jeg lov til å si direkte til dem som kommer får nært meg med sine sære og ekle holdninger? Jeg har vel fortsatt lov til å sette grenser for min egen del?

 

Anonymkode: 51af7...c7a

Å være skeiv er ingen holdning. 

Anonymkode: 97e83...ff2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

 

Pride: jeg elsker sjokoladekake! 
 

andre: flott, fint at du liker sjokoladekake 

pride: jeg elsker sjokoladekake!!! 
 

Andre: ja, ok, bra 😃

pride: jeg elsker sjokoladekake!!! 
 

andre: ja fint okei. Har skjønt det nå

pride: HAR DU NOE IMOT AT JEG LIKER SJOKOLADEKAKE????!!! 
 

Andre: nei men det blir litt mye.. bedre om du heller går og spiser den sjokoladekaken….? Sånn i praksis, liksom?  
 

pride: DU HATER PÅ MEG!!!!! Jeg trenger TRYGGHET!! KJÆRLIGHET!!! 😭

Anonymkode: 3a0d2...9c9

Pride: Jeg elsker sjokoladekake

Andre: Hvorfor elsker du sjokoladekake?

Pride: Jeg vet ikke, jeg bare elsker sjokoladekake.

Andre: Sjokoladekake er greit det, men ikke prøv å få meg til å like det.

Pride: Jeg prøver ikke å få deg til å like det bare fordi du ser meg spise sjokoladekake.

Andre: Neivel,kan du ikke ta med deg sjokoladekaken og gå hjem da? Istedenfor å spise den foran trynet på meg?

Pride: Kan ikke jeg bare få sitte her med sjokoladekaken min i fred uten at du bryr deg?

Anonymkode: 2e167...a5a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junine skrev (1 time siden):

Dersom svaret til «andre» alltid var så greit, så hadde det ikke vært hverken noe problem eller stort behov for synliggjøring. MEN slik er virkelig ikke realiteten. Og hvis du ikke forstår det, så må du ha levd et virkelig skjermet liv. 
 

I realiteten blir folk skutt, slått ned, satt i fengsel og må «tåle» at andre kommenterer hvor ekkel man er. Men du synes kanskje det er greit? 

Det er trist at du har opplevd dette! Håper det går bra med deg. ❤️

Anonymkode: 3a0d2...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er trist at du har opplevd dette! Håper det går bra med deg. ❤️

Anonymkode: 3a0d2...9c9

Jeg har ikke blitt skutt eller satt i fengsel, men dette er virkeligheten til svært mange. Men jeg har både blitt slått ned og fortalt at jeg er ekkel fordi jeg har holdt en kjæreste i hånden. Har du blitt slått ned på gata for å holde partneren din i hånden? Eller kysset kjæresten din utendørs og fått beskjed om at du er ekkel? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke vitsen. Det store flertallet i Norge driter i hvem du er, elsker eller ligger med. You do you. 

Et lite mindretall hater skeive. De kommer ikke til å slutte med det selv om paraden skrus opp til max med enda mer glitter. 

Man oppnår ingenting med å ha disse paradene og flaggborgene. 

Anonymkode: 2aa6c...bc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junine skrev (39 minutter siden):

Jeg har ikke blitt skutt eller satt i fengsel, men dette er virkeligheten til svært mange. Men jeg har både blitt slått ned og fortalt at jeg er ekkel fordi jeg har holdt en kjæreste i hånden. Har du blitt slått ned på gata for å holde partneren din i hånden? Eller kysset kjæresten din utendørs og fått beskjed om at du er ekkel? 

Har opplevd verre ting enn det, men. ❤️

Anonymkode: 3a0d2...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Pride: jeg elsker sjokoladekake! 
 

andre: flott, fint at du liker sjokoladekake 

pride: jeg elsker sjokoladekake!!! 
 

Andre: ja, ok, bra 😃

pride: jeg elsker sjokoladekake!!! 
 

andre: ja fint okei. Har skjønt det nå

pride: HAR DU NOE IMOT AT JEG LIKER SJOKOLADEKAKE????!!! 
 

Andre: nei men det blir litt mye.. bedre om du heller går og spiser den sjokoladekaken….? Sånn i praksis, liksom?  
 

pride: DU HATER PÅ MEG!!!!! Jeg trenger TRYGGHET!! KJÆRLIGHET!!! 😭

Anonymkode: 3a0d2...9c9

Ingen som blir skutt for å like sjokoladekake..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...