Gå til innhold

Har jeg lov å si pride er rart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke en selvfølge jeg vil respektere mennesker med de holdningene. 

Er det andre som også synes pride er rart?

Anonymkode: 51af7...c7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har sin mening. Så lenge du holder seg nøytral til pride, og ikke viser hat eller diskriminering, så får du mene hva du vil. 🙂 

Anonymkode: ab08f...d88

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet er kjærlighet. Det er ikke mer rart enn det. Alle har rett til å elske den en vil. 

Pride er viktigere enn noen gang. 

Anonymkode: cb93e...b3f

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes fotball er rart. Se på menn og kvinner som løper etter ball i 90 minutter og la det diktere livet ditt at du må se på fotballkamp et spesielt tidspunkt hver uke... Utrolig rart. Men jeg respekterer jo at fotballspillere og fotball-fans er ganske vanlige mennesker, så da er det greit.

  • Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tangent skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg synes fotball er rart. Se på menn og kvinner som løper etter ball i 90 minutter og la det diktere livet ditt at du må se på fotballkamp et spesielt tidspunkt hver uke... Utrolig rart. Men jeg respekterer jo at fotballspillere og fotball-fans er ganske vanlige mennesker, så da er det greit.

Veldig bra vinkling. 

Ts

Anonymkode: 51af7...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjærlighet er kjærlighet. Det er ikke mer rart enn det. Alle har rett til å elske den en vil. 

Pride er viktigere enn noen gang. 

Anonymkode: cb93e...b3f

Men har jeg lov til å si direkte til dem som kommer får nært meg med sine sære og ekle holdninger? Jeg har vel fortsatt lov til å sette grenser for min egen del?

 

Anonymkode: 51af7...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke en selvfølge jeg vil respektere mennesker med de holdningene. 

Anonymkode: 51af7...c7a

Hva i alle dager betyr denne setningen?

Anonymkode: 4722f...5f3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men har jeg lov til å si direkte til dem som kommer får nært meg med sine sære og ekle holdninger? Jeg har vel fortsatt lov til å sette grenser for min egen del?

 

Anonymkode: 51af7...c7a

Hva mener du med dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men har jeg lov til å si direkte til dem som kommer får nært meg med sine sære og ekle holdninger? Jeg har vel fortsatt lov til å sette grenser for min egen del?

 

Anonymkode: 51af7...c7a

Hvilke situasjoner er det som har oppstått egentlig? En mann i glitterspeedo som danset rundt deg på bussen? Eller noen på lunsjrommet som startet en diskusjon om kjønnsidentitet? Det går annt å si det vil jeg ikke diskutere, og så reise seg og gå for eksempel. Det er ikke lett å svare på hva vi som leser synes er greit at du gjør, når du ikke definerer hvilke holdninger du synes er sære/ekle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart? På hvilken måte er det rart? 

Anonymkode: f7e5a...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden kunne du virkelig spart deg for når det ikke er 48 timer siden terroren en gang 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt om du mener at pride som markering er rart, eller om du bare synes homofili er ekkelt...

Det virker uansett som du er en av de som er årsaken til at pride fremdeles er viktig å markere. 

Målet er at nettopp du en dag skal bli vant med det og ikke synes det er ekkelt eller rart.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er drittlei pride selv, har aldri likt det. Har vært bdsm'er i to tiår, og har hatt sex med både kvinner og menn, men har ikke behov for å hyle det ut. Kjærlighet er kjærlighet, sex er sex, og ferdig med saken. 

Anonymkode: 802ff...4e1

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke en selvfølge jeg vil respektere mennesker med de holdningene. 

Er det andre som også synes pride er rart?

Anonymkode: 51af7...c7a

Hvordan er det rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er drittlei pride selv, har aldri likt det. Har vært bdsm'er i to tiår, og har hatt sex med både kvinner og menn, men har ikke behov for å hyle det ut. Kjærlighet er kjærlighet, sex er sex, og ferdig med saken. 

Anonymkode: 802ff...4e1

Så fint for deg da, at du ikke er trakassert og forfulgt. Det betyr ikke at de som faktisk er det ikke føler behov for å uttrykke seg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride har én ulempe, og det er at man ikke feirer dette året rundt.

Den dagen man gjør Pride til en helårsfeiring, vil verden bli et bedre og varmere sted.

Så kan de som absolutt ikke liker Pride bygge et romskip, og emigrere til Mars eller andre kloder; det er svært god plass i resten av universet.

Men la nå oss som bor her på jorden ha regnbueflagget i fred.

Anonymkode: 7244e...f00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tangent skrev (3 timer siden):

Ja, jeg synes fotball er rart. Se på menn og kvinner som løper etter ball i 90 minutter og la det diktere livet ditt at du må se på fotballkamp et spesielt tidspunkt hver uke... Utrolig rart. Men jeg respekterer jo at fotballspillere og fotball-fans er ganske vanlige mennesker, så da er det greit.

Man får i det minste ikke fotball prakket på seg i det offentlige, all den feiringen blir feil. De får gjøre hva de vil innenfor husets fire vegger, man trenger ikke å vise det for hele verden.

Anonymkode: 0f4b6...740

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Man får i det minste ikke fotball prakket på seg i det offentlige, all den feiringen blir feil. De får gjøre hva de vil innenfor husets fire vegger, man trenger ikke å vise det for hele verden.

Anonymkode: 0f4b6...740

Du må ha levd under en stein. Man får da så vitterlig fotball prakket på seg i det offentlige, har du noen gang vært i nærheten av en fotballpub, en park eller lignende under et mesterskap?

Og det er en stor forskjell. Fotballspillere blir ikke hatet som gruppe.

Anonymkode: 09fa2...1fd

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man får i det minste ikke fotball prakket på seg i det offentlige, all den feiringen blir feil. De får gjøre hva de vil innenfor husets fire vegger, man trenger ikke å vise det for hele verden.

Anonymkode: 0f4b6...740

Ikke? Holder du deg innendørs når det er VM, EM Champions league, premier league osv osv? Alt av fotballspillere på colaflasker, svære plakater av profilene, reklamer på butikken, "VM-salg" i klesbutikkene osv? Uendelige reportasjer, andre faste programmer som må vike plass fordi det er en kamp osv?

 

Anonymkode: 628a8...ae5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke? Holder du deg innendørs når det er VM, EM Champions league, premier league osv osv? Alt av fotballspillere på colaflasker, svære plakater av profilene, reklamer på butikken, "VM-salg" i klesbutikkene osv? Uendelige reportasjer, andre faste programmer som må vike plass fordi det er en kamp osv?

 

Anonymkode: 628a8...ae5

Helt enig i dette.

Det samme gjelder for øvrig Internett, noe som er et problem særlig for den gamle, analoge generasjonen der selv de enkleste ting som før kunne utføres ved å stille seg i køen i banken eller på postkontoret, nå krever digital kompetanse som er gresk for disse menneskene; man skal tvinges, enten man vil det eller ei. Slik at bankene kan tjene enda mer.

I forhold til digitaliseringen i samfunnet og fraværet av valgfrihet dette fører til, er Pride ingen verdens ting.

Anonymkode: 7244e...f00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...