Gå til innhold

Er du backpacker eller turist?


Gjest Ut på tur

Anbefalte innlegg

Dere er alle sammen turister når dere besøker er fremmed land.... Backpacker er bare et liksom-kulere ord for turist for dem som ikke kan identifisere seg med charter-turister...

Du kan stole helt på at en innbygger i en liten by i India ser på alle som turist ansett om du haiker rundt med sekk eller reiser med Vingreiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er midt i mellom jeg også. Men er mer backpacker med koffert jeg da. Hater å pakke i ryggsekk - er jo så vanskelig å finne det som ligger langt nedi der.

Men jeg har som regel ikke hotell klart - kanskje kun for den første natta, så ordner det seg jo derfra. Bor helst på hotell - liker komfort, må ha egen dusj - men går helt greit om jeg ikke får frokost på hotellet.. finnes alltid en restaurant i nærheten.

Liker å reise rundt med båt, buss og tog lokalt for å få sett mer enn bare sentrum av stedet vi er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er alle sammen turister når dere besøker er fremmed land.... Backpacker er bare et liksom-kulere ord for turist for dem som ikke kan identifisere seg med charter-turister...

Du kan stole helt på at en innbygger i en liten by i India ser på alle som turist ansett om du haiker rundt med sekk eller reiser med Vingreiser...

Trikset for å bli sett på som noe annet enn en vanlig turist er å snakke det lokale språket. Har spesielt opplevd fordelen med dette i spansktalende land, men jeg tipper det gjelder over alt der engelsk ikke er førstespråket. Kan man språket blir man også behandlet anneledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker IKKE å reise på charter... Det er for mange snevresynte personer på de flyene (dette vet jeg av jobberfaring..).

Jeg liker å reise langt med rutefly, skaffer bosted gjerne på familiehotel, pensjonal eller liknende for de første nettene (avhengig om det er mange timers forskjell). Dessuten er det to barn med på lasset, som gjør det utrolig spennende å ta ting på sparket. De er med på å finne ut hvor og hva vi skal gjøre. Har gjerne med litteratur på turen, og snakker mye med lokalbefolkningen.

Det å våge ta kontakt, kan hjelpe en med mye informasjon om de mest utroligste plasser som ikke charter-turister ser. Bare fordi de ofte er redd for at de lokale lurer en. Har selv vært på turer som ikke en eneste europeer har vært på.

Uavhengig av hvordan en reiser, det er mest personligheten som teller.

Vi reiser alltid med sekk, tar ting på sparket, og sjekker rommene før vi tar noe. Dyre hotell med alle mulige fasiliteter er ikke noe for oss, vi liker å være kreative..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...