Gå til innhold

Vaske hele vaffeljernet i oppvaskmaskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vaffeljern er generelt ikke designet av folk med erfaring i å holde slikt rent. Det er min teori. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skrue skrev (1 time siden):

Vaffeljern er generelt ikke designet av folk med erfaring i å holde slikt rent. Det er min teori. 

Tipper det er menn 😚😅

Anonymkode: d654c...2a2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å unngå gris mens man lager vafler. Ikke ta for mye røre på. Når den blir varm så "smelter" den mer utover. Ta derfor litt mindre. Da slipper du at det renner over. Dersom det renner litt over, så fjerne MED EN GANG med papir og litt fuktig papir/klut etterpå for å fjerne det helt. Ikke la det størkne. 

Jeg har vasket vaffeljernet med zalo og vann i vasken. Har da åpnet vaffeljernet og skylt med varmt vann og vasket med børste og zalo ene siden, før jeg vasker andre siden. På den måten vil vannet renne av ned mot håndtaket og ikke mot elektronikken/hengslene. Også har jeg tørket godt etterpå. 

Anonymkode: 4c38b...3b4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan like gjerne bare hive å kjøpe nytt. Elektronikk og vann er dårlig kombo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Man vasker jo vaffeljern i vasken med vaskebørste og zalo (eller annen såpe). Man skal aldri ha elektronikk i oppvaskmaskinen, du høres mindre intelligent ut som ikke evner å vaske et vaffeljern på lik måte som alle andre. 

Anonymkode: 05d38...3ec

Ja for det der er jo like smart 🙈

Anonymkode: 809ee...1f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Eh, man skal aldri ha vaffeljern i vann i det hele tatt. Det enkleste er å sette den på benken oppå ett håndkle og skrubbe utsiden uten å bruke fuktigere svamp enn nødvendig.

Anonymkode: 2f155...7b7

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg tenker at folk som kaller andre mindre intelligente ut, ikke har så mye mellom ørene selv. Bare der at du vasker vaffeljernet i oppvaskkummen sier jo sitt 🙈

Anonymkode: 580cb...208

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, dette rådet kom jo fra en av de smartere brukerne av vaffeljern……..

Anonymkode: 413d0...32c

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja for det der er jo like smart 🙈

Anonymkode: 809ee...1f4

Ikke jeg som skrev det innlegget dere siterte, men jeg vasker også vaffeljern i vasken. Det betyr IKKE at jeg har i vann. Vasken er tørr, og jeg har bare ørlite såpe på oppvaskbørsten (og ingenting vann) og så tørker jeg med en tørr klut etterpå. Det er greiere å ha det i vasken i tilfelle det spruter litt såpe fra børsten, og så kommer de små restene i vasken og jeg kan bare skylle dem ned (ETTER at vaffeljernet er tatt ut av vasken) i sluket.

 

 

Anonymkode: b977a...1ad

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, holdt på å gjøre det selv etter at datteren min og noen venninner hadde stekt vafler med konditorfarge, noe hærk å få vaska bort! Måtte ringe mamsen og spørre og fikk blant nei om at det kunne jeg ikke gjøre. Kjipt da.🤷‍♀️😆

Anonymkode: 43136...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (9 minutter siden):

Kan like gjerne bare hive å kjøpe nytt. Elektronikk og vann er dårlig kombo. 

Er mye ledninger som tas i vaskemaskin i helsevesenet,  men hjemme nei.

Anonymkode: 293bf...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er mye ledninger som tas i vaskemaskin i helsevesenet,  men hjemme nei.

Anonymkode: 293bf...b9d

Vet ikke så mye om det jeg da.

Men vasking av vaffeljern i oppvaskmaskin er en særs dårlig ide. Med mindre eieren har et behov for strømdressur. 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og ikke spøk med håndtering av elektriske apparater. Noen av våre lesere er barn, og det er også andre som har begrenset forståelse for el-apparater, fare og sikkerhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er mye ledninger som tas i vaskemaskin i helsevesenet,  men hjemme nei.

Anonymkode: 293bf...b9d

Som hvilke ledninger? Er vel i såfall ledninger som er langt bedre isolert enn en vanlig kontakt.

Enkel regel er at elektronikk som ikke er isolert og bygd for nedsenkning i vann ikke kan utsettes for vann. Da det med stor sannsynlighet vil føre til kortslutning ved neste gangs bruk, og også kan føre til at den som plugger det i stikkontakten kan få ett veldig kraftig støt.

Og til dere som skriver at dere vasker vaffeljernet i vasken, da er det også viktig å nevne at dere ikke har vann i kummen (vasken) men bare fukter oppvaskbørsten forsiktig med såpe og vann så dere ikke risikerer at vann kan komme inn i apparatet.

Anonymkode: 0dce7...a8c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Man vasker jo vaffeljern i vasken med vaskebørste og zalo (eller annen såpe). Man skal aldri ha elektronikk i oppvaskmaskinen, du høres mindre intelligent ut som ikke evner å vaske et vaffeljern på lik måte som alle andre. 

Anonymkode: 05d38...3ec

Det gjør en da virkelig ikke! 

Anonymkode: 1aa66...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Haha, holdt på å gjøre det selv etter at datteren min og noen venninner hadde stekt vafler med konditorfarge, noe hærk å få vaska bort! Måtte ringe mamsen og spørre og fikk blant nei om at det kunne jeg ikke gjøre. Kjipt da.🤷‍♀️😆

Anonymkode: 43136...f34

Du må jo være ganske voksen siden du har barn som steker vafler selv, likevel måtte du ringe til din mor for å spørre om du kunne vaske vaffeljernet i oppvaskmaskinen..... Skremmende! 

Anonymkode: 16fe1...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...