ops2 Skrevet 25. juni 2022 #41 Skrevet 25. juni 2022 3 minutter siden, Dikteren said: Dette vet vi om gjerningspersonen. Mann i 40-årene, som tidligere er siktet for drap, drapsforsøk og terrorhandlinger. Norsk statsborger, men opprinnelig fra Iran. https://www.nrk.no/nyheter/skyting-ved-utested-i-oslo-sentrum-1.16016487#1.16016616.1.16016616 https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/opplysninger-til-vg-mann-i-40-aarene-paagrepet-for-oslo-skytingen.7Sc1lXJJl?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet Synes det er rart at en tidligere straffedømt, har tilgang til skytevåpen. Det er bare lovlydige borgere som ikke får tak i skytevåpen. Kriminelle skaffer det like lett som vi kjøper melk og brød. 26 6
Gjest Urias Skrevet 25. juni 2022 #42 Skrevet 25. juni 2022 Kjenning av politiet. Tidligere dømt for vold. Iraner. Høres ut som en forvirret ensom ulv. "Kjenning av politiet" er veldig ofte relatert til rus/psykiatri.
Gjest Tutte Skrevet 25. juni 2022 #43 Skrevet 25. juni 2022 Dikteren skrev (3 minutter siden): Dette vet vi om gjerningspersonen. Mann i 40-årene, som tidligere er siktet for drap, drapsforsøk og terrorhandlinger. Norsk statsborger, men opprinnelig fra Iran. https://www.nrk.no/nyheter/skyting-ved-utested-i-oslo-sentrum-1.16016487#1.16016616.1.16016616 https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/opplysninger-til-vg-mann-i-40-aarene-paagrepet-for-oslo-skytingen.7Sc1lXJJl?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet Synes det er rart at en tidligere straffedømt, har tilgang til skytevåpen. Det har han jo ikke hatt lovlig. Kan være samarbeid med noen også.
milliemoo Skrevet 25. juni 2022 #44 Skrevet 25. juni 2022 Hadde tenkt og dra innover med bror og mor, dumt og dra inn til Oslo nå? Blir altså titting og shopping isteden? Eller skal vi bare holde oss hjemme?
ops2 Skrevet 25. juni 2022 #45 Skrevet 25. juni 2022 4 hours ago, Bellalala said: Virker litt vel tilfeldig at noe slikt skal skje akkurat ved det mest kjente utestedet for skeive i Oslo. Håper vi får vite mer om motiv utover dagen, og at det går bra med alle som er innlagt på sykehus. Er det virkelig "det mest kjente utestedet for skeive"? Jeg trodde det var mer en jazzbar som var populær for mange. 5
Undrende123 Skrevet 25. juni 2022 #46 Skrevet 25. juni 2022 Det bør bli en debatt i medie-Norge nå. I all for lang tid har demagoger og svovelpredikanter fått fyre opp og legitimere hat mot skeive under påskudd av å "ta debatten om Pride", og nå er vi her. Så ufattelig tragisk. 9
ops2 Skrevet 25. juni 2022 #47 Skrevet 25. juni 2022 1 minutt siden, milliemoo said: Hadde tenkt og dra innover med bror og mor, dumt og dra inn til Oslo nå? Blir altså titting og shopping isteden? Eller skal vi bare holde oss hjemme? Hvis politiet sier det er bare en gjerningsmann, så skulle det vel ikke være noen risiko? 4
Fnugg1 Skrevet 25. juni 2022 #48 Skrevet 25. juni 2022 Roberto malone skrev (3 minutter siden): Kan det være islamsk terror? Nei, nei… alle slike «hendelser» = psykiatri nå. 12 4
Peanut Skrevet 25. juni 2022 #49 Skrevet 25. juni 2022 (endret) Jeg skjønner ikke helt avlysningen… 😞 Vil det tilsi at politiet har informasjon om at det er mer i gjære? Edit, kan jo selvfølgelig være av respekt for døde og skadede, men skjønner ikke hvorfor de lar ham vinne. Endret 25. juni 2022 av Peanut 2
ops2 Skrevet 25. juni 2022 #50 Skrevet 25. juni 2022 Just now, Undrende123 said: Det bør bli en debatt i medie-Norge nå. I all for lang tid har demagoger og svovelpredikanter fått fyre opp og legitimere hat mot skeive under påskudd av å "ta debatten om Pride", og nå er vi her. Så ufattelig tragisk. Pøh, viser akkurat hvordan dere tenker med å finne fram stråmenn med det samme. Jeg vet ihvertfall at jeg har argumentert mot "T" i LGBT. Altså trans, ikke homofile. Det er ellers mer enn nok av homofile og lesbiske som ikke er enige i å gi pubertetsblokkere og hormoner til tenåringer. 13 1 3
Fnugg1 Skrevet 25. juni 2022 #51 Skrevet 25. juni 2022 Fnugg1 skrev (1 minutt siden): Nei, nei… alle slike «hendelser» = psykiatri nå. Uansett hvem som står bak.
elskermenn Skrevet 25. juni 2022 #52 Skrevet 25. juni 2022 Om motivet var å angripe pride hvorfor ikke bare vente til paraden og skyte i mengden? 10
Example Skrevet 25. juni 2022 #53 Skrevet 25. juni 2022 Undrende123 skrev (2 minutter siden): Det bør bli en debatt i medie-Norge nå. I all for lang tid har demagoger og svovelpredikanter fått fyre opp og legitimere hat mot skeive under påskudd av å "ta debatten om Pride", og nå er vi her. Så ufattelig tragisk. Det har vært en helt legitim debatt om Pride i mediene den siste tiden. Den debatten må vi tåle. Det er ikke sånn at det å kaste lokk over en debatt at man fjerner elementer som dette, sannsynligvis snarere tvert imot. Det er ikke på nettsidene til VG, Dagbladet og NRK slike folk blir radikalisert. 23 4
Gjest Velvia Skrevet 25. juni 2022 #54 Skrevet 25. juni 2022 5 minutter siden, Undrende123 said: Det bør bli en debatt i medie-Norge nå. I all for lang tid har demagoger og svovelpredikanter fått fyre opp og legitimere hat mot skeive under påskudd av å "ta debatten om Pride", og nå er vi her. Så ufattelig tragisk. Så enig.
Fnugg1 Skrevet 25. juni 2022 #55 Skrevet 25. juni 2022 Peanut skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt avlysningen… 😞 Vil det tilsi at politiet har informasjon om at det er mer i gjære? Synes du det passer seg med fullt party i gatene i dag etter hva som har skjedd i natt? 20
Gjest Tutte Skrevet 25. juni 2022 #56 Skrevet 25. juni 2022 Peanut skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt avlysningen… 😞 Vil det tilsi at politiet har informasjon om at det er mer i gjære? Mest sannsynlig at de vil være helt sikre og trenger mer informasjon. Har jo riktignok ikke rukket å komme langt i etterforskningen enda.
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #57 Skrevet 25. juni 2022 elskermenn skrev (2 minutter siden): Om motivet var å angripe pride hvorfor ikke bare vente til paraden og skyte i mengden? Ikke sant. 4
Outlander Skrevet 25. juni 2022 #58 Skrevet 25. juni 2022 4 hours ago, MissIndependent45 said: Akkurat som med Utøya, da "hele Norge" visste at gjerningspersonen var en islamsk terrorist, så trekker ikke jeg konklusjoner om hva motivet var før det er hugget i stein. Det er FLERE utesteder involvert her, og ingen vet noen ting. Men nå vet vi det 👍 16
mingus Skrevet 25. juni 2022 #59 Skrevet 25. juni 2022 Clefable skrev (6 minutter siden): Tenkte akkurat det samme. Her ser vi hvorfor Pride er så viktig og hvordan vi absolutt ikke har kommet i mål for likestillingen. Sykt trist. Jeg har vondt i hele meg. Jeg har blitt kalt anti pride her flere ganger, fordi folk faktisk tror jeg er imot selve paraden, da jeg egentlig bare synes det ikke passer for barn fordi det er mye fetish ute og går der bla. De må da ellers for all del få lov å gå i parade, og det er da ingen som godter seg her og ønsker at en psykopat går rundt og plaffer ned andre mennesker. Synes det er direkte ufint og stygt det dere skriver, og skylde på andre mennesker som er blitt tillagt meninger de faktisk ikke har. Drapsmannen er sin egen person som skal ta ansvar for sin egne handlinger. Ingen skal komme her og skylde på folk i et forum som diskuterer diverse ting som skjer i paraden, som man er uenig i. Det er drøyt. Har all sympati for de som har mistet noen eller blitt skadet, det tror jeg de fleste har. 36 3 4
ops2 Skrevet 25. juni 2022 #60 Skrevet 25. juni 2022 Det er neppe debatten om skolens opplæringsplan som fikk en kriminell som er kjent av PST til å gå ut og skyte folk. Jeg nekter å la dette kneble mine meninger om skolens opplæringsplan, psykisk oppfølging av ungdom, Foreningen FRIs synspunkter på hormonbehandling av barn og om lærere skal få sparken for å uttale at Osloskolen ikke skulle oppfordre til å gå i paraden. For det er en helt legitim debatt. Det er ikke terror. Den tragiske hendelsen i Oslo skal ikke brukes for å peke finger på debatten og si "Se hva debatt fører til"! 34 4 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå