Gjest McGjest Skrevet 27. juni 2022 #461 Skrevet 27. juni 2022 Klappe skrev (4 minutter siden): Du ser jo hvem som styrer gatene i enkelte svenske byer… Oslo next tydeligvis og dessverre. Så rart. Jeg har vært i Sverige i sommer og følte ikke at noen styrte gatene mer enn andre. Men jeg ser hva du forsøker å få frem, men å være så skråsikker og unyansert som du fremstår har sjeldent gjort noe bedre. 1
Klappe Skrevet 27. juni 2022 #462 Skrevet 27. juni 2022 PST innrømmer de ikke har kontroll på islamistene i Oslo: Sitat På bakgrunn av informasjon fra PST og at det skeive miljøet er en del av fiendebildet til ekstreme islamister, er politiets klare anbefaling at kveldens Pride-arrangement i Oslo utsettes og eventuelt andre Pride-arrangement andre steder i landet, blir vurdert utsatt inntil videre, sier politidirektøren. Skummel utvikling i hovedstaden. Håper dette får opp øynene til folk om hva som er i ferd med å skje. hentet fra https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dn3kaX/oslo-politiet-raader-arrangoerene-til-aa-droppe-pride-markering-mandag 5 2 1
Honey Dew Skrevet 27. juni 2022 #463 Skrevet 27. juni 2022 Klappe skrev (56 minutter siden): Hvorfor oppfordrer politiet folk til å ikke delta på pride i kveld? Har vi så mange islamister rundt i gatene? Hvorfor skriver ikke avisene hvorfor folk ikke bør delta? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dn3kaX/oslo-politiet-raader-arrangoerene-til-aa-droppe-pride-markering-mandag Her har jo politiet bommet så det hyler. Blir det ingen Pride-markering har jo terroristen vunnet og vil bli hyllet enda mer av bestekameraten og folkene rundt dem. 3
nebbete fugl Skrevet 27. juni 2022 #464 Skrevet 27. juni 2022 17 minutter siden, Klappe said: PST innrømmer de ikke har kontroll på islamistene i Oslo: Skummel utvikling i hovedstaden. Håper dette får opp øynene til folk om hva som er i ferd med å skje. hentet fra https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dn3kaX/oslo-politiet-raader-arrangoerene-til-aa-droppe-pride-markering-mandag Men husk hva stortingspresident Gharahkhani sa på lørdag. Dette har ingen ting med religion å gjøre, handlingen var uislamsk. Så da er det nok slik da. 4 1
Gjest Urias Skrevet 27. juni 2022 #465 Skrevet 27. juni 2022 Honey Dew skrev (27 minutter siden): Her har jo politiet bommet så det hyler. Blir det ingen Pride-markering har jo terroristen vunnet og vil bli hyllet enda mer av bestekameraten og folkene rundt dem. Skal politiet oppfordre til at man samler sammen store folkemasser for å være greie?? Det foreligger en uavklart trussel. Da er det ganske oppsiktsvekkende at så mange går ut og kritiserer politiet for at de ikke anbefaler å gjennomføre markeringen. Det er ingen av oss som har anelse hva som ligger bak en slik anbefaling, men jeg er 100% sikker på at det ikke er noe politiet gjør for å være på "den sikre siden". Her er det åpenbart reelle trusler de må få kontroll og oversikt over.
mjaus Skrevet 27. juni 2022 #466 Skrevet 27. juni 2022 nebbete fugl skrev (17 minutter siden): Men husk hva stortingspresident Gharahkhani sa på lørdag. Dette har ingen ting med religion å gjøre, handlingen var uislamsk. Så da er det nok slik da. man kan vel ikke si det, da blir man jo #cancelled 4 1
Entern Skrevet 27. juni 2022 #467 Skrevet 27. juni 2022 Klappe skrev (1 time siden): Du ser jo hvem som styrer gatene i enkelte svenske byer… Oslo next tydeligvis og dessverre. Tror dessverre du har rett i dette. Det vil bare bli verre. 4 1
Entern Skrevet 27. juni 2022 #468 Skrevet 27. juni 2022 mjaus skrev (34 minutter siden): man kan vel ikke si det, da blir man jo #cancelled Jepp. 1
Klappe Skrevet 27. juni 2022 #469 Skrevet 27. juni 2022 https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk-etter-pride-avlysning_-politiet-mangler-oversikt-over-flere-personer-1.16019098 «Bestemt miljø»…. Kan de ikke bare si islam. Alle har forhåpentligvis skjønt det nå. Helt sykt å se hvordan «det bestemte miljøet» blir beskyttet 10 1 2
Muskath Skrevet 27. juni 2022 #470 Skrevet 27. juni 2022 (endret) On 6/26/2022 at 5:27 PM, Drizzt said: Du kan ikke sammenligne pærer og epler. Det er ekstreme forskjeller mellom USA og Norge når det gjelder samfunn og velstand. Norge har ikke de svært omfattende marginaliserte gruppene som lever under fattigdomsgrensen USA har. Hvis du skal sammenligne USA med et skandinavisk land, så er Sverige nærmest. Norge er på godt vei da, så ikke lenge til, men ikke helt der ennå. I Norge har man heller ikke fri tilgang på våpen også for mindreårige, så enda en grunn for å ikke skrive det du skriver. Derfor kan du ikke sammenligne de to. I USA er det svarte og latinoer som står for mesteparten av alvorlig kriminalitet - både når det gjelder andel av befolkningen og generelt. Det er de som fyller fengslene med langvarige straffer. Det er de som kommer fra marginaliserte grupper i egne ghettoer. I norske forhold vil amerikansk straffeutmåling være vidunderlig. Du kan ikke (re)habilitere tunge kriminelle eller de som har begått de mest alvorligste forbrytelsene. Det er opplagt at de vil utgjøre en fare for uskyldige mennesker for resten av sitt liv. Så hvem skal man beskytte? I Norge beskytter man den kriminelle. Nei, du har sikkert rett i at det ikke er riktig å sammenligne USA og Norge. Men likevel, man kan ikke ta tak i folk som er psykisk syke (og/eller med i ekstreme miljøer) og kanskje kan komme til å begå voldelige handlinger og bure dem inne på ubestemt tid. Det var ikke snakk om å rehabilitere tunge kriminelle, de som allerede har begått alvorlige kriminelle handlinger. Når det gjelder den gruppen, kunne vi godt hatt mye strengere straffer. Endret 27. juni 2022 av Muskath 1
ops2 Skrevet 27. juni 2022 #471 Skrevet 27. juni 2022 1 hour ago, Klappe said: PST innrømmer de ikke har kontroll på islamistene i Oslo: Skummel utvikling i hovedstaden. Håper dette får opp øynene til folk om hva som er i ferd med å skje. hentet fra https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dn3kaX/oslo-politiet-raader-arrangoerene-til-aa-droppe-pride-markering-mandag Men nå synes jeg vi skal la politiet få fred, de har sagt "fiendebildet til ekstreme islamister" og da trenger vi ikke gjenta: "Men hvorfor sier ikke politiet hvem det er". Jeg synes også det er godt at politiet ikke har latt seg påvirke til å kalle skytingen natt til lørdag for noe annet enn en ekstrem islamistisk terrorhandling. 2 2 1
Drizzt Skrevet 27. juni 2022 #472 Skrevet 27. juni 2022 Gibralfaro skrev (11 timer siden): Jeg har ikke skyldt på psykiatri. Jeg debatterer. Jeg lufter en teori. Jeg kommer med en tanke. Du vet, slik man gjør når man debatterer og kommuniserer. Pust ut, og slapp av. Da må du tåle at luftingen din blir kritisert. Du vet, slik man gjør når man debatterer og kommuniserer. Pust og og slapp av selv. 2 2
Drizzt Skrevet 27. juni 2022 #473 Skrevet 27. juni 2022 Callisto83 skrev (2 timer siden): Kan alle som elsker frihet huske på dette ved neste valg? For dette er kostnaden av naivitet. Synes det er skummelt at PST beskriver det som en "ekstraordinær trusselsituasjon" i følge VG. Vitner om null kontroll. Det er null kontroll så lenge terror i islams navn ikke tas på alvor i Norge. Nå begynner PST å våkne av dvalen og frykter nye angrep. https://www.aftenposten.no/norge/i/eEjqJO/pst-sjefen-frykter-nye-angrep-etter-skytingen-i-oslo 4 1 3
Granita Skrevet 27. juni 2022 #474 Skrevet 27. juni 2022 Hvorfor er det så mange på Rådhusplassen når politiet har avlyst? 1
Drizzt Skrevet 27. juni 2022 #475 Skrevet 27. juni 2022 Granita skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det så mange på Rådhusplassen når politiet har avlyst? De er der på egen risiko. Jeg krysser fingrene at ingenting skjer. Ellers leste jeg nettopp dette og synes det er veldig fint skrevet: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/L5K414/umusikalsk-vaas-fra-islamsk-raad-norge 5 2 3
Clefable Skrevet 27. juni 2022 #476 Skrevet 27. juni 2022 Granita skrev (6 minutter siden): Hvorfor er det så mange på Rådhusplassen når politiet har avlyst? Politiet har ikke "avlyst", de har kun frarådet det og sagt at de ikke kan garantere sikkerhet. Jeg hadde dratt selv hvis jeg var i byen nå; sjansen for et nytt angrep føles minimal.
Granita Skrevet 27. juni 2022 #477 Skrevet 27. juni 2022 Politiet ville ikke at folk skulle dra på rådhusplassen sier de på nyhetene nå. 2 1
Gibralfaro Skrevet 27. juni 2022 #478 Skrevet 27. juni 2022 23 minutter siden, Drizzt said: Da må du tåle at luftingen din blir kritisert. Du vet, slik man gjør når man debatterer og kommuniserer. Pust og og slapp av selv. Du må gjerne kritisere meg, men å legge ord i munnen på meg, eller å forsøke å pålegge meg meninger som jeg ikke har, er ikke å kritisere meg. Det var du som gjorde antagelser om noe jeg skrev, som viste seg å være feil. Det får du nesten ta på din egen kappe. 1 3
Flytendesåpe Skrevet 27. juni 2022 #479 Skrevet 27. juni 2022 Synes det hele er meget merkelig. Gjerningsmannen har ikke blitt avhørt engang og vi leser sak etter sak, mening etter mening, innlegg etter innlegg. Kan ikke folk bare roe ned? Det er mye som ikke har kommet frem enda og saken er veldig fersk. 4 1
Jaimatadi Skrevet 27. juni 2022 #480 Skrevet 27. juni 2022 (endret) Klappe skrev (4 timer siden): PST innrømmer de ikke har kontroll på islamistene i Oslo: Skummel utvikling i hovedstaden. Håper dette får opp øynene til folk om hva som er i ferd med å skje. hentet fra https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dn3kaX/oslo-politiet-raader-arrangoerene-til-aa-droppe-pride-markering-mandag Pst fikk bakoversveis etter avisene viste dem Bhatti's profilbilde. Det er en uavklart situasjon. Eller en ekstrem trusselsituasjon? De hinter vel til at det er folk rundt Bhatti de overhodet ikke vet hvor befinner seg. Men nå er jo udåden gjort. Trodde logisk sett faren skulle vært mindre nå i etterkant. Sorry pst, men dette arbeidet dere gjør nå med å få oversikt over personer rundt Bhatti, skulle dere ha gjort føre. Hvorfor var han tatt av radaren til de grader at man ikke får med seg hva han deler offentlig og åpenlyst engang. Kan det være pst har hatt fokus andre steder. Lett å være etterpåklok. Sitte nå og få oversikt over et miljø som har vært kjent i Norge i årevis. Bhatti sin gode venn og nabo skyter rundt seg dagen før Pride, etter han åpenlyst har oppfordret til mord av homofile på facebook! Lettere kunne det ikke blitt. Jeg forstår at pst må holde ting de (liksom) vet hemmelig, men jeg ønsker en uttalelse om hvordan de fulgte opp Bhatti's ytringer i forkant av Pride. Samt en uttalelse fra politi hvordan de nå håndterer hatytringene og oppfordringe til drap fra han. Blir det anmeldelse, hvilken straff etc. Endret 27. juni 2022 av Jaimatadi 10 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå