Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tutte
Skrevet (endret)
Capt. Obvious skrev (25 minutter siden):

Feiring/samling er to sider av samme sak, ser ikke det prinsipielt problematiske med en mer begrenset feiring. Men, man får det jo som man vil, og jeg tipper dette er første skritt på veien til at Pride blir lagt ned i Norge. 

Nei, har absolutt ingen tro på at det blir lagt ned, tvert i mot.

Selv om mye kan tyde på det, så et er jo ikke helt sikkert at dette var rettet mot Pride heller. Vi snakker om en psykisk syk mann som tidligere har blitt straffedømt flere ganger både for det ene og det andre.

Endret av Tutte
Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet
MammatilPer skrev (Akkurat nå):

Sammenligner du Martin  Luther King med et helt land som skal feire Pride? 

Sammenligner en diskrimineringssak med en annen. I begge saker blir folk diskriminert, utsatt for vold og drap på bakgrunn av den de er. Så ja. 

Skrevet
theTitanic skrev (3 minutter siden):

Hadde Martin Luther King blitt hjemme ved første sikkerhetstrussel så hadde det fremdeles vært segrering mellom svarte og hvite i USA...  

Når PST anbefaler å utsette arrangementet er det lurt å lytte til fagfolk! Ellers kan det gå som det gjorde med båten som du har til profilbilde. 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Fjollefyr said:

Det er ihvertfall ingen tvil om at vi trenger Pride etter dette. Håper det spørsmålet ikke blir stilt flere ganger. 

Det vi virkelig behøver er økt fokus og forskning på psykisk helse, og hjelp til de som behøver dette, mener jeg.

• Liker 5
Skrevet
Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Det vi virkelig behøver er økt fokus og forskning på psykisk helse, og hjelp til de som behøver dette, mener jeg.

Itillegg til Pride. 

• Liker 4
Skrevet
theTitanic skrev (1 minutt siden):

Sammenligner en diskrimineringssak med en annen. I begge saker blir folk diskriminert, utsatt for vold og drap på bakgrunn av den de er. Så ja. 

Folk sørger på forskjellige måter, så før man har snakket med pårørende til ofrene om hvordan de vil sørge over sine lidelser så tror jeg ikke at hverken du eller jeg bør diskutere hvorvidt det er ekstra aktuelt med feiring eller om det er respektløst ovenfor pårørende  

Noen vil ikke at deres tragedie skal feires , andre vil at det skal feires enda mer av samme grunn. 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, ops2 said:

Jeg visste ikke før nå at skytingen startet et annet sted enn den kjente homobaren London Pub.

Men alle barer, utesteder, butikker og offentlige flagger med regnbueflagget, så han begynte bare et sted?

Det kan se slik ut, området er jo et ekstremt populært utelivsområde med flere serveringssteder. Han begynte å skyte utenfor Per på hjørnet, fortsatte videre mot London Pub og Herr Nilsen; alle tre steder har samme adresse og ligger tett.

De to drepte ble skutt ved Herr Nilsen.

• Liker 3
Skrevet

Dette er bare så uendelig trist ❤️ 
Trodde vi hadde kommet lenger i 2022

La oss alle feire kjærligheten og ikke la en mann skape frykt. 

• Hjerte 3
Skrevet
MammatilPer skrev (2 minutter siden):

Folk sørger på forskjellige måter, så før man har snakket med pårørende til ofrene om hvordan de vil sørge over sine lidelser så tror jeg ikke at hverken du eller jeg bør diskutere hvorvidt det er ekstra aktuelt med feiring eller om det er respektløst ovenfor pårørende  

Noen vil ikke at deres tragedie skal feires , andre vil at det skal feires enda mer av samme grunn. 

Grunnen til avlysningen er sikkerheten. 
Ved slike alvorlige hendelser er det dessverre smitteeffekt, derfor er det ikke trygt med store folkemasser som feirer pride, da skyteepisoden handlet nettopp om dette 

• Liker 3
Skrevet

Så på Nettavisen sin side på FB at det er mange som har møtt opp for å feire Pride.

Gjest theTitanic
Skrevet
MammatilPer skrev (4 minutter siden):

Hva de pårørende syntes og mener er irrelevant. Det er viktig å bevise at voldshandlinger premieres. 

Skrevet (endret)
Gibralfaro skrev (På 25.6.2022 den 14.09):

Dette.

Det er helt tragisk at de bygger ned psykiatrien litt etter litt.

Jeg blir utrolig lei meg, rett og slett. Hva er det med Norge som tror at problemer fikser seg ved å knipse med fingrene? Psykiatrien bygges stadig ned. Før fantes det 18.000 sengeplasser. Nå bare 4000. Og de bygger fortsatt ned.

Faen heller politikere, ser dere ikke at det er uforsvarlig? Ikke alle psykiatriske pasienter er farlige, heldigvis, men de trenger hjelp. Og de som faktisk er farlige, de er det heller ikke plass til.

Hva tenker dere med?

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 14
  • Hjerte 3
Skrevet
Gibralfaro skrev (4 minutter siden):

Dette ønsket og en debatt rundt dette dukker opp omtrent hver eneste gang etter en hendelse av en slik karakter. Gjerne med Fredrik Solvang i spissen. Forbedringspotensialet er stort.. Resultat etter debatter = lik null.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest Natterangler
Skrevet
Tvillingsjel skrev (2 minutter siden):

Dette.

Det er helt tragisk at de bygger ned psykiatrien litt etter litt.

Jeg var nylig akuttinnlagt på psykiatrisk pga alvorlig OCD. Under innleggelsen møtte jeg et menneske som hadde vært mye på 6.1 og 6.2 (Akuttpsykiatrisk her i byen).

Avdelingen har vel 28 plasser til sammen. 6.1 har 14 og 6.2 14.

Det kommer et nytt psykiatribygg nå. Jeg tenkte det var positivt, for da ville det bli enda flere plasser.

Hun kunne derimot fortelle at dette er helt krise. For de skal slutte å bruke de gamle lokalene, og det nye bygget har enda færre plasser enn det gamle.

Jeg blir utrolig lei meg, rett og slett. Hva er det med Norge som tror at problemer fikser seg ved å knipse med fingrene? Psykiatrien bygges stadig ned. Før fantes det 18.000 sengeplasser. Nå bare 4000. Og de bygger fortsatt ned.

Faen heller politikere, ser dere ikke at det er uforsvarlig? Ikke alle oss psykiatriske pasienter er farlige, heldigvis, men vi trenger hjelp. Og de som faktisk er farlige, de er det heller ikke plass til.

Hva tenker dere med?

Enig. Dette er krise. Politikerne må skjerpe seg!

Skrevet
Tutte skrev (1 time siden):

Men rart at gjerningsmannen startet med et utested som ikke er et samlingssted for homofile.

Per på Hjørnet ligger mellom to utesteder for homofile. Omtalte London Pub og Cėsâr Pub ved Tinghuset.

fittesnerk skrev (1 time siden):

Vet du om London Pub deler røyketerrasse med nabobaren? 

London Pub deler ikke uteservering med nabobaren.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Sunnys said:

Grunnen til avlysningen er sikkerheten. 
Ved slike alvorlige hendelser er det dessverre smitteeffekt, derfor er det ikke trygt med store folkemasser som feirer pride, da skyteepisoden handlet nettopp om dette 

Ja, og så har kanskje ikke PST kontroll på hvor kompisene hans fra det samme miljøet befinner seg.

Selvsagt sier ikke PST at det er farlig, for å unngå å spre panikk. Men hvis det er liten mulighet for at det blir en skyting? Skal Pride ovrtrumfe alt, også hvis det er fare for at noen dør?

Bedre å være sikker til de har hentet inn kompisene hans til avhør. PST vet nok av flere enn en.

Det er så mange som er "litt" farlige, PST må vurdere hvem de skal følge opp tett. Og i dette tilfellet tok de feil.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Politiets sikkerhetstjeneste (PST) vurderer skytingen i Oslo som en ekstrem islamistisk terrorhandling. De ble først kjent med den pågrepne Zaniar Matapour (42) i 2015 - og hadde samtaler med ham i mai i år.

https://www.vg.no/nyheter/i/k6kJ56/skytingen-i-oslo-dette-vet-vi-om-den-siktede

Gratulerer til oss alle. Vi har fått offisielt vår første terrorhandling i Norge i islams navn. Nå kan venstrevridde ikke lenge late som om Norge ikke er en del av Europa. Dette har ingenting med psykiatri å gjøre.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Nå når sånne hendelser skjer, jeg skulle ønske folk kunne få mye strengere fengselsstraff her i Norge og ikke bare 21 år. Hvorfor skal en drapsmann få gå fri etter kun 21 år etter å ha drept og skadet flere personer? 

Tenker på de drepte, skadde og de pårørende❤️ Helt grusomt at folk ikke skal få være trygge når de er ute å har det gøy. Folk må få gå i trygghet, ha det gøy uansett hvor, uten at terrorhandlinger og drap skal skje. 

Kjærligheten, medfølelser for andre mennesker og respekt er i alle fall mye sterkere enn hat, drap og terrorhandlinger. 

Endret av Warrior
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Politiets sikkerhetstjeneste (PST) vurderer skytingen i Oslo som en ekstrem islamistisk terrorhandling. De ble først kjent med den pågrepne Zaniar Matapour (42) i 2015 - og hadde samtaler med ham i mai i år.

https://www.vg.no/nyheter/i/k6kJ56/skytingen-i-oslo-dette-vet-vi-om-den-siktede

Gratulerer til oss alle. Vi har fått offisielt vår første terrorhandling i Norge i islams navn. Nå kan venstrevridde ikke lenge late som om Norge ikke er en del av Europa. Dette har ingenting med psykiatri å gjøre.

Morsomt. En fyr som har vært involvert i en rekke kriminelle handlinger, fra grov vold til narkotika, føler seg opphøyet nok til å begå terror i islamsk navn? Dobbeltstandarder..

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...