Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tutte
Skrevet
Drizzt skrev (5 minutter siden):

Politiets sikkerhetstjeneste (PST) vurderer skytingen i Oslo som en ekstrem islamistisk terrorhandling. De ble først kjent med den pågrepne Zaniar Matapour (42) i 2015 - og hadde samtaler med ham i mai i år.

https://www.vg.no/nyheter/i/k6kJ56/skytingen-i-oslo-dette-vet-vi-om-den-siktede

Gratulerer til oss alle. Vi har fått offisielt vår første terrorhandling i Norge i islams navn. Nå kan venstrevridde ikke lenge late som om Norge ikke er en del av Europa. Dette har ingenting med psykiatri å gjøre.

Det virker ikke sånn lenger nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
altius skrev (3 minutter siden):

Morsomt. En fyr som har vært involvert i en rekke kriminelle handlinger, fra grov vold til narkotika, føler seg opphøyet nok til å begå terror i islamsk navn? Dobbeltstandarder..

Jeg synes ikke det er morsomt at PST for første gang sier at en terrorhandling i Norge er i islams navn. Da vet de nok mer om det enn deg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
ops2 skrev (15 minutter siden):

Det er umulig å få utvist noen.

Han og lignende voldskriminelle beholder statsborgerskapet uansett hva de gjør.

Det burde vært grunn god nok for å trekke det tilbake for kriminelle, og utvise de. Kan de begå kriminalitet i Norge, så skulle de utvises.

Norsk statsborgerskap burde ikke være en livslang rettighet for de.

Jeg er enig. 

Skal de begå så alvorlige handlinger kan de sendes ut av landet etter å ha endt soningen sin. 

De kan t.o.m sendes tilbake til krigsherjede land for den saks skyld, da de rømmer fra krig og terror kun for å utøve det i det landet de har fått asyl? 

Send til sier jeg bare. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Er det bekreftet som hatkriminalitet?  Det virker jo slik da det er skudd fyrt utenfor utesteder hvor de fleste er skeive, og så natten før paraden. Men samtidig er det vel ikke bekreftet at det var Pride som var motived? 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Skrevet
altius skrev (4 minutter siden):

Morsomt. En fyr som har vært involvert i en rekke kriminelle handlinger, fra grov vold til narkotika, føler seg opphøyet nok til å begå terror i islamsk navn? Dobbeltstandarder..

Det er da ikke så rart. Det folk i vesten må forstå, er at enkelte religioner tolker "redemption" på en litt annen måte enn f.eks kristne, som søker tilgivelse. Et terrorangrep mot vantro er for mange islamister en gratisbillett til paradis. Bare se på hva palestinere i Gaza lærer barna sine.

Spørsmålet vi bør stille oss er, hvorfor i h******* går Zaniar Matapour løs i samfunnet med den forhistorien han har...

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Chiyo skrev (2 minutter siden):

Er det bekreftet som hatkriminalitet?  Det virker jo slik da det er skudd fyrt utenfor utesteder hvor de fleste er skeive, og så natten før paraden. Men samtidig er det vel ikke bekreftet at det var Pride som var motived? 

Dette lurer jeg også på? To vanlige barer og en homobar, rope "alluah akhbar", alvorlig psykisk syk og islamist. Pride avlyst av sikkerhetsgrunner fordi noen kan fristes av tanken på å  kopiere denne tullebukken. Men kan jo være at Politiet fortsatt ikke vil si noe. 

• Liker 1
Skrevet

Samfunn/økonomi; fengselsopphold er for dyrt, psykiatri er for dyrt.

Da blir det jungelloven som gjelder. Det er billigst. Man får altså klare seg så best man kan. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
MammatilPer skrev (3 minutter siden):

Rett ting til rett sted: Det er nettopp det du ikke skjønner. 

Mener ikke at Pride feiring  behøver  å avlyses, men utsettes.  

Spontant pride tog akkurat nå står det i VG. Mange mener visst det samme som meg... 

Skrevet
theTitanic skrev (1 minutt siden):

Spontant pride tog akkurat nå står det i VG. Mange mener visst det samme som meg... 

Å ikke lytte til politiets anmodning er dumskap satt i system! 

• Liker 7
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Chiyo said:

Hva Politiet sier:

"Det er personer som er villige til å begå ideologisk motivert vold. Vi har mange personer i Norge som går inn i den kategorien.(...)

Vi hadde åpenbart en bekymring rundt denne personen, blant en del andre. Vi har hatt en periode nå med ISIL-terror. Han har vært en av personene som har sympatisert med ISIL og sånn sett hatt en ideologisk tilnærming.

PST gjennomførte i mai i år samtaler med gjerningspersonen i forbindelse med at han hadde vist interesse for markeringer og ytringer som oppleves som krenkelse av islam.

– Det ble ikke vurdert i disse samtalene at gjerningspersonen hadde voldsintensjon, sier PST-sjefen.

Berg forteller at PST vurderer skytingen, der to ble drept og over 20 skadet, som en ekstrem islamistisk terrorhandling.

– Det jobbes med å avklare grad av ideologisk motivasjon og knytninger til andre ekstremister eller tilhørende nettverk, forklarer Berg."

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/hever-terrornivaaet.9nA81ZLyr?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=df-86-d886e0a8

Endret av Ichiko
rettet skrivefeil i sitatet
  • Liker 3
Skrevet

Og her skal det slås politisk mynt før det har gått 24 timer. Ja til å kneble debatten.

Kampen mot «woke» er derfor lavgradig terrorisme.

- Ethvert debattinnlegg i Aftenposten som har vært skrevet av moderate med hensikt til å problematisere innføring av «hen» eller «cis» har vært en brikke i denne reaksjonære agendaen.

- Jeg er sint fordi de ikke bare er medansvarlige for at vold før eller senere utøves av mennesker som dermed føler sitt hat og frykt rettferdiggjort.

- Men ikke enhver mening om et problem du ikke føler på kroppen hver dag selv trenger å ytres.

- Det er nemlig lov å holde kjeft.

https://tjomlid.com/2022/06/25/i-natt-sa-vi-igjen-terror-i-oslo-men-kampen-mot-woke-er-ogsa-lavgradig-terrorisme/

• Liker 4
Skrevet

Norge i et nøtteskall. Pride og Islam er som olje og vann, det mixer ikke. Blir morro å se hva som skjer når muslimene tar over landet, da nordmenn ikke reproduserer lenger...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Venstrevridde er nok sinte nå.

å Ja. De er i full gang med å skylde skytingen på alle som ikke liker queer-teori og absolutt alt FRI og Pride står for. Hilsen en annen på venstresiden. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
parmanoia skrev (2 timer siden):

Jeg er enig. Hendelsen er jo helt tragisk. Men nesten alle har konkludert med hat mot homofile før vi egentlig vet sikkert. Klart at det er nærliggende å tro fordi det skulle vært Pride i dag, men folk må klare å trekke pusten bittelitt. 

Er også ganske skuffet av NRK sin fremstilling, de fremviser det som at London Pub var hovedstedet for skytingen, men slik jeg forstår det begynte skytingen på Pål på Hjørnet, en ikke homo bar, og det var det to personer døde også. Jeg synes det blir dratt konklusjoner litt for raskt, men det er en grusom hendelse uansett. 

• Liker 11
Skrevet
Frustrert husfrue skrev (Akkurat nå):

Er også ganske skuffet av NRK sin fremstilling, de fremviser det som at London Pub var hovedstedet for skytingen, men slik jeg forstår det begynte skytingen på Pål på Hjørnet, en ikke homo bar, og det var det to personer døde også. Jeg synes det blir dratt konklusjoner litt for raskt, men det er en grusom hendelse uansett. 

Per, ikke Pål på hjørnet. 😁 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, theTitanic said:

Det er trolig ikke veldig revolusjonerende at mange mener det samme som deg, all den tid det finnes over 5 millioner mennesker i Norge, men det forandrer ikke andres meninger. Det er heller ingen riktig eller feil mening. Folk må få gjøre som de vil, men om man trosser politiets advarsler, og blir offer for et nytt angrep, så hjelper det fint lite om man holder et Pride-flagg i hånden.

• Liker 1
Skrevet
parmanoia skrev (Akkurat nå):

Per, ikke Pål på hjørnet. 😁 

Takk for rettelse. 😊

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Det er trolig ikke veldig revolusjonerende at mange mener det samme som deg, all den tid det finnes over 5 millioner mennesker i Norge, men det forandrer ikke andres meninger. Det er heller ingen riktig eller feil mening. Folk må få gjøre som de vil, men om man trosser politiets advarsler, og blir offer for et nytt angrep, så hjelper det fint lite om man holder et Pride-flagg i hånden.

De velger å støtte sin sak med den risiko det medfører ja. Det er et valg hver og en har tatt for seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...