AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #61 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Her er det jo du som gjør navnet til noe negativt, ikke jeg. Jeg fortsetter å kalle mongoer for mongoer jeg " Anonymkode: 43c18...8dd Ja, det er helt opp til deg hva du ønsker å kalle dem. Jeg skal ikke blande meg opp i det Anonymkode: 4b92a...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #62 Del Skrevet 24. juni 2022 Caramba! Anonymkode: ebf81...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #63 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kaller du de for negerboller? Bare for de de er mørke neger er rasistisk når man snakker om svarte mennesker, men hvorfor kan du ikke bare si kremboller, når du skal ha en svart kjole sier du jo ikke negerkjole så hvorfor heter det negerboller? Anonymkode: e8799...bc6 Sikkert for å provosere. Jeg vokste opp med at det het for negerboller, oldemor bruker fortsatt det ordet. Kremboller er ikke det som ble kalt for negerboller før. Kremboller er hveteboller med sjokoladetrekk eller melis på toppen og en kvalmende (men digg) mengde vaniljekrem inni. "Negerboller" er skum-krem oppå en tynn kjeksbunn med sjokoladetrekk. Kommer med eller uten kokosstrø på. Noen butikker kalle de for sjokoboller, noen kaller det for kokosboller (fordi de selges ofte sammen med kokosversjonen) og andre for flødeboller. Flødeboller er det danskene nå i dag kaller dem i stede for "negerboller", for ja, de het negerboller i Sverige og Danmark før i tiden, er ikke bare brukt i Norge. Da jeg var ung så het de negerbolle og det sto både på esken og i en kokebok. Det er ikke et ord TS har funnet på helt selv om du tror det. Så argumentet med å kalle alt svart for neger*annet ord* blir bare dumt. Anonymkode: ef52e...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 24. juni 2022 #64 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres ikke godt ut. Like logisk som å blande kakao med brunost i min verden. Anonymkode: d67b6...91e Ha ha, jeg liker reker i vaffel, fordi jeg bare fant på det en gang. Helt tilfeldig. Endret 24. juni 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. juni 2022 #65 Del Skrevet 24. juni 2022 1 hour ago, Brunhilde said: Da jeg var barn var det "skumboller" med sjokoladetrekk og kjeksbunn som ble kalt for negerboller. Sånne som dette. I Danmark finnes en butikk som heter Frellsen, der har de mange skikkelig gode varianter. Litt forvirret kan det sies jeg ble. Men skumboller (eller fløde-/fløteboller som jeg og har sett) passer jo litt bedre enn sjokoladeboller ^^, Jeg tror ikke jeg hadde hatt godt av å være i nærheten av den butikken O_o Det holder ikke med to for bruker Peanut, her hadde jeg spist 4-6 stk o_O 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. juni 2022 #66 Del Skrevet 24. juni 2022 Peanut skrev (Akkurat nå): Litt forvirret kan det sies jeg ble. Men skumboller (eller fløde-/fløteboller som jeg og har sett) passer jo litt bedre enn sjokoladeboller ^^, Jeg tror ikke jeg hadde hatt godt av å være i nærheten av den butikken O_o Det holder ikke med to for bruker Peanut, her hadde jeg spist 4-6 stk o_O Hvis du en gang får muligheten, så syns jeg du skal gjøre akkurat det! Det er verd det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 24. juni 2022 #67 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vet det er to ting som ble kalt negerboller, noen kaller det jeg kalte risboller som er lett og lage selv, her jeg vokste opp var negerboller rett og slett kokosboller uten kokos. Liker ikke kokos så pleide og spise det selv. Det er danske fløteboller. Iom at det var snakk om fyll antok jeg det var disse negerbollene. De selges i like bokser som kokosboller, men altså under nytt navn. På noen bakerier selges de som « kall det hva du vil» bolle. Hvis det ikke er kokosboller uten kokos, er det risboller da? Eller er det en tredje type negerbolle? Hva er det fyllet du liker så godt? Anonymkode: e25bb...d53 Jeg trodde vår oppveksts negerboller var sjokoladeboller med havregryn? Risbolle var liksom bare risbolle. Og så var det punchbolle 😅 Kokosbolle er liksom i en helt annen kategori. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #68 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har en kokebok hvor man finner oppskrift på negerboller, dette er ikke en lokal kokebok. Men jada, er nok variasjoner av navnet rundt forbi. Anonymkode: 4b92a...b2f Lokal kokebok😅 Anonymkode: 1eac9...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #69 Del Skrevet 24. juni 2022 DundreMilfin skrev (5 minutter siden): Jeg trodde vår oppveksts negerboller var sjokoladeboller med havregryn? Risbolle var liksom bare risbolle. Og så var det punchbolle 😅 Kokosbolle er liksom i en helt annen kategori. Visst nok et det en hel rekke ulike bakverk som hadde det navnet i gamle dager, avhengig av hvor man kom fra. TS bruker det tydeligvis om det som heter sjokoladeboller. Anonymkode: 1eac9...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. juni 2022 #70 Del Skrevet 24. juni 2022 14 minutter siden, Brunhilde said: Hvis du en gang får muligheten, så syns jeg du skal gjøre akkurat det! Det er verd det! ❤️ (Tusen takk for link forresten! ^^, ) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #71 Del Skrevet 24. juni 2022 Der jeg vokste opp var negerboller puffet ris og sjokolade. Jeg ville aldri brukt ordet "neger" i dag, men det var ikke rasistisk før. Anonymkode: 7568b...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 24. juni 2022 #72 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Visst nok et det en hel rekke ulike bakverk som hadde det navnet i gamle dager, avhengig av hvor man kom fra. TS bruker det tydeligvis om det som heter sjokoladeboller. Anonymkode: 1eac9...ca1 Bare apropos: De som selges av idrettslag og liknende - de sjokoladebollene med helt absurde mengder sukker (sånn at man liksom tygger kornene), er det også å regne som gamledagers negerboller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. juni 2022 #73 Del Skrevet 24. juni 2022 DundreMilfin skrev (3 minutter siden): Bare apropos: De som selges av idrettslag og liknende - de sjokoladebollene med helt absurde mengder sukker (sånn at man liksom tygger kornene), er det også å regne som gamledagers negerboller? Nei, jeg er ikke vant med at de ble kalt negerboller, de ble kalt havregrynskuler, negerboller var de med hvitt, fluffy fyll, kjeksbunn og sjokolade uten kokos. Kokosbollene hadde samme fyll, sjokolade og kokos, men ingen kjeksbunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 24. juni 2022 #74 Del Skrevet 24. juni 2022 Peanut skrev (39 minutter siden): Litt forvirret kan det sies jeg ble. Men skumboller (eller fløde-/fløteboller som jeg og har sett) passer jo litt bedre enn sjokoladeboller ^^, Jeg tror ikke jeg hadde hatt godt av å være i nærheten av den butikken O_o Det holder ikke med to for bruker Peanut, her hadde jeg spist 4-6 stk o_O Du kan jo lage dem selv, og rulle i peanøtter 😅 det blir helt sikkert kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 24. juni 2022 #75 Del Skrevet 24. juni 2022 Brunhilde skrev (9 minutter siden): Nei, jeg er ikke vant med at de ble kalt negerboller, de ble kalt havregrynskuler, negerboller var de med hvitt, fluffy fyll, kjeksbunn og sjokolade uten kokos. Kokosbollene hadde samme fyll, sjokolade og kokos, men ingen kjeksbunn. Ååååh? 😅 Jeg bare hørte de omtalt som kokosboller uten kokos 😅 Kan det ha vært regionale forvirringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #76 Del Skrevet 24. juni 2022 Peanut skrev (44 minutter siden): Litt forvirret kan det sies jeg ble. Men skumboller (eller fløde-/fløteboller som jeg og har sett) passer jo litt bedre enn sjokoladeboller ^^, Jeg tror ikke jeg hadde hatt godt av å være i nærheten av den butikken O_o Det holder ikke med to for bruker Peanut, her hadde jeg spist 4-6 stk o_O Du kan lage det hjemme, i større format. Nemlig skumkake. Er akkurat det samme, bare mye, mye større. Anonymkode: ef52e...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #77 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det heter faktisk negerboller, folk må slutte å la seg provosere av alt mulig rart. Anonymkode: 4b92a...b2f Folk må slutte å la seg provosere av at folk lar seg provosere. Folk som ikke klarer å akseptere at de ikke får lov til å si ting som kan provosere og såre andre mennesker er det noe alvorlig galt med. Hvis jeg sier go fuck yourself fordi du har sagt noe som jeg synes er provoserende,så får pipa en annen lyd jævlig fort. Anonymkode: 589e2...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. juni 2022 #78 Del Skrevet 24. juni 2022 3 minutter siden, Adobyen said: Du kan jo lage dem selv, og rulle i peanøtter 😅 det blir helt sikkert kjempegodt. Tåler ikke peanøtter (Valgte ikke navnet pga dem, men noe annet ^^, ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. juni 2022 #79 Del Skrevet 24. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan lage det hjemme, i større format. Nemlig skumkake. Er akkurat det samme, bare mye, mye større. Anonymkode: ef52e...748 Farlig godt, er redd jeg hadde glomphet i meg hele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 24. juni 2022 #80 Del Skrevet 24. juni 2022 Peanut skrev (Akkurat nå): Tåler ikke peanøtter (Valgte ikke navnet pga dem, men noe annet ^^, ) Å nei, stakkars deg. Peanøtter er noe av det beste jeg vet, og tåler dem heldig heldigvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå