Gå til innhold

Noen som vet hvor de selger Negerboller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Ha ha, det må være noe lokalt bakverk. Det har jeg aldri sett.  Bensinstasjoner selger hveteboller med sjokoladebiter, men det er vel noe annet.  Vet at «negerboller» ble brukt om flere slags bakverk og konfekt, men for meg betydde det slike skumboller. Også i form av rund kake.

Tror det er en Sørlandsgreie, akkurat som pølser i vaffel.

(og synes det er et teit navn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det heter faktisk negerboller, folk må slutte å la seg provosere av alt mulig rart.

Anonymkode: 4b92a...b2f

Nei, uansett hva vi kalte ting før så har vi sluttet med dette nå. Dette av hensyn til andre folk. Det er ikke så vanskelig. Du klarer det om du vil 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg kalte det faktisk negerboller for en tid tilbake siden, da jeg ikke visste hva de kaltes nå. Sa ikke ordet først da, siden jeg ikke visste hvordan de ville reagere. Spurte bare etter «de bollene vi ikke hadde lov til å si navnet på lenger».

Da hun ikke skjønte hva jeg mente, sa jeg det. Men ikke så andre hørte. Neste gang jeg skulle ha den, avbrøt hun, og spurte om jeg skulle ha en neger. Noe jeg bekreftet. «Du har ikke lov til å si det», flirte kollegaen hennes. 😂 «Ja, det skulle tatt seg ut å skrive et skilt om det», sa hun videre 😁

En stund siden jeg har kjøpt «neger» nå, men nå fikk jeg faktisk lyst til å ta turen innom konditoriet i morgen :lur: 

Anonymkode: d67b6...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Entern skrev (1 minutt siden):

Tror det er en Sørlandsgreie, akkurat som pølser i vaffel.

(og synes det er et teit navn)

Disse hører ikke til på sørlandet, men kanskje i Moss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Sorry, tullet litt. Mente Østfold 🥴🥴🥴

Beklager altså 🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 minutt siden):

Høres ikke godt ut. Like logisk som å blande kakao med brunost i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter ikke det her, og ut fra tråden heter det ikke det mange andre steder heller. Her heter det sjokoladeboller, vi laget sånne hjemme for førti år siden da jeg var liten og det het sjokoladeboller da og. Tydeligvis noe lokalt ett eller annet sted, så da skjønner jeg ikke hvorfor noen får helt fnatt av at ikke hele landet bruker samme navn som dem, særlig når det er noe rasistisk gammelt ræl uansett. Det synes jeg er innmari rart å bli provosert av😅

Anonymkode: 1eac9...ca1

Bare fordi det ikke heter det hos deg, så betyr ikke det at dette ikke er et reelt navn andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har sett mange gulingpuddinger, japsefisker, rompiskaker, tørklehodebrød, mongosauser, pakkislefser, lappboller og svartingkjeks.

Anonymkode: 43c18...8dd

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (4 minutter siden):

Nei, uansett hva vi kalte ting før så har vi sluttet med dette nå. Dette av hensyn til andre folk. Det er ikke så vanskelig. Du klarer det om du vil 😀

Her er det jo du som gjør navnet til noe negativt, ikke jeg. Jeg fortsetter å kalle negerboller for negerboller jeg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men har sett mange gulingpuddinger, japsefisker, rompiskaker, tørklehodebrød, mongosauser, pakkislefser, lappboller og svartingkjeks.

Aldri hørt om noe av det der. Må være begrensede områder?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det jo du som gjør navnet til noe negativt, ikke jeg. Jeg fortsetter å kalle negerboller for negerboller jeg :) 

Det er ikke opp til deg å bestemme hva som er negativt eller ei, det er opp til de som er blant gruppen du beskriver med det de oppfatter som nedverdigende ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (7 minutter siden):

Pleier å bruke denne oppskriften, bir vellykket hver gang. Anbefales! https://gugz.dk/opskrift/fortryllende-negerboller/ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har vært i 3 matbutikker nå å har ikke funnet negerbollene, er det negerbolle mangel?

Noen andre som har opplevd å ikke finne negerboller i nærbutikken?

Anonymkode: d9b59...197

Hvorfor kaller du de for negerboller? Bare for de de er mørke neger er rasistisk når man snakker om svarte mennesker, men hvorfor kan du ikke bare si kremboller, når du skal ha en svart kjole sier du jo ikke negerkjole så hvorfor heter det negerboller?

Anonymkode: e8799...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fordi det ikke heter det hos deg, så betyr ikke det at dette ikke er et reelt navn andre steder. 

Nå sa jeg jo nettopp at det måtte være et lokalt navn, kanskje lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kaller du de for negerboller? Bare for de de er mørke neger er rasistisk når man snakker om svarte mennesker, men hvorfor kan du ikke bare si kremboller, når du skal ha en svart kjole sier du jo ikke negerkjole så hvorfor heter det negerboller?

Anonymkode: e8799...bc6

Sorry skrev som anonym med uhell.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke opp til deg å bestemme hva som er negativt eller ei, det er opp til de som er blant gruppen du beskriver med det de oppfatter som nedverdigende ord.

Jeg bruker det navnet jeg er vant med, og så får det være opp til folk om de gidder å bli sure for det eller ei. Det er ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Her er det jo du som gjør navnet til noe negativt, ikke jeg. Jeg fortsetter å kalle mongoer for mongoer jeg :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå sa jeg jo nettopp at det måtte være et lokalt navn, kanskje lese?

Jeg har en kokebok hvor man finner oppskrift på negerboller, dette er ikke en lokal kokebok. Men jada, er nok variasjoner av navnet rundt forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det navnet jeg er vant med, og så får det være opp til folk om de gidder å bli sure for det eller ei. Det er ikke mitt problem.

Utrolig egoistisk tankegang.

"Jeg gidder ikke å gjøre en kjempeenkel forsandring som ikke koster meg en eneste kalori bare for at andre mennesker skal slippe å føle seg nedverdiget"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Nei, det er ikke meg. Jeg brukte selv dette navnet uten vond vilje eller rasistisk tankegang i det hele tatt. Så ble det gradvis erstattet av rasehensyn og folkeslag. Vi husker jo alle både joikakaker, Eskimo-is, indianer-pølsebrød og sausekulør, men for omgivelsenes skyld tar jeg i bruk nye ord som er anbefalt å bruke. Jeg er klar over at jeg er ganske opptatt av oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...