Gå til innhold

Noen som vet hvor de selger Negerboller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet det er to ting som ble kalt negerboller, noen kaller det jeg kalte risboller som er lett og lage selv, her jeg vokste opp var negerboller rett og slett kokosboller uten kokos. Liker ikke kokos så pleide og spise det selv. Det er danske fløteboller. Iom at det var snakk om fyll antok jeg det var disse negerbollene. De selges i like bokser som kokosboller, men altså under nytt navn. På noen bakerier selges de som « kall det hva du vil» bolle. Hvis det ikke er kokosboller uten kokos, er det risboller da? Eller er det en tredje type negerbolle? Hva er det fyllet du liker så godt? 

Anonymkode: e25bb...d53

Det er de bollene som ble nevnt over her, liker den luftige kremen som er i de 😊

Anonymkode: d9b59...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje nordkak har på de dugnads salg boksene

Anonymkode: 728a9...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det heter da ikke det lenger. seriøst. 

Anonymkode: 728a9...5c9

Hva heter det? Sydhavskongebolle?

Anonymkode: eb329...2c4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om. Men ut fra beskrivelsen så mener du kanskje sjokoladeboller, altså som kokosboller, bare uten kokos?

Og jeg er enig med en lenger opp her som sier at du virker mer interessert i å provosere med navnet, enn å faktisk finne varen. 

Anonymkode: 1eac9...ca1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så utrolig deilig å se at få lar seg provosere (noe jeg regner med var hensikten) men villig prøver å hjelpe å gi tips!

2-1 til folket! 

Blir ikke sett på så veldig voksent å prøve å provosere med utgått trakassering. 

Nye tider Ts. 

Anonymkode: 4d97b...93a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er så utrolig deilig å se at få lar seg provosere (noe jeg regner med var hensikten) men villig prøver å hjelpe å gi tips!

2-1 til folket! 

Blir ikke sett på så veldig voksent å prøve å provosere med utgått trakassering. 

Nye tider Ts. 

Anonymkode: 4d97b...93a

Jeg må jo si jeg synes det er litt sært hvis folk er så sinna for at et lokalt rasistisk navn fra gammelt av går ut av bruk at de må provosere med tråder på kg. De fleste har jo ikke hørt det navnet på sjokoladeboller en gang😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (11 timer siden):

Det her er vel egentlig negerboller? 🤔

https://englas.blogg.no/1387118409_verdens_beste_negerbo.html

Da jeg var barn var det "skumboller" med sjokoladetrekk og kjeksbunn som ble kalt for negerboller. Sånne som dette. I Danmark finnes en butikk som heter Frellsen, der har de mange skikkelig gode varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har vært i 3 matbutikker nå å har ikke funnet negerbollene, er det negerbolle mangel?

Noen andre som har opplevd å ikke finne negerboller i nærbutikken?

Anonymkode: d9b59...197

De heter sjokoladeboller på riktig språk.  Det gamle navnet lever jo i dagligtale, spesielt for oss 30-40+ Kalles også skumboller eller kokosboller.  Det finnes vel i de fleste butikker, så de er lette å kjenne igjen. Det er lett å lage dem selv også. https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/kokosboller,306419

I Danmark heter de flødeboller og er veldig gode.

B899C018-FCD9-4D56-9E1B-C8C08C77F9E1.jpeg

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha sett etter de så jævlig godt. Du finner de som både ferskvare og frysevare hos europris, meny og coop som jeg vet om. Har ikke smakt de på over 20 år, og kun én gang men de var fra Sverige. 

Det å komme hit å etterlyse "negerboller" er ikke det smarteste, for du risikerer å bli henvist til feil bakverk. For noen kaller risboller, kokoskuler, konfektboller og garantert mye annet for "negerboller". Slik som i tråden fra veldig nylig som er lenket over her. 

For meg så er "negerboller" dette, som kommer med og uten kokos. De het det da jeg vokste opp, sto på pakningen du fikk kjøpt i butikken og i en gammel kokebok. 
Jeg kaller dem for skumboller, for det er tross alt 2022. Butikkene bruker ordet sjokoboller, som er helt patetisk og feil. Naken kokosbolle hadde passet bedre, eller skumbolle som det er.
negerbolle.jpg

Anonymkode: ef52e...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må være helt vanvittig dårlig til å lete. De selges i alle butikkene. 

Anonymkode: 5842f...fb8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det heter ikke det.

Anonymkode: 589e2...40f

Jo

Anonymkode: 81d60...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sykt at vi omtalte skumtopper/sjokoladeboller på denne måten bare for noen få år siden. Helt uten å blunke.

Anonymkode: 034e7...d76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo

Anonymkode: 81d60...805

Nei, negerboller er hveteboller med sjokoladetrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Aldri hørt om. Men ut fra beskrivelsen så mener du kanskje sjokoladeboller, altså som kokosboller, bare uten kokos?

Og jeg er enig med en lenger opp her som sier at du virker mer interessert i å provosere med navnet, enn å faktisk finne varen. 

Det heter faktisk negerboller, folk må slutte å la seg provosere av alt mulig rart.

Anonymkode: 4b92a...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Entern skrev (7 minutter siden):

Nei, negerboller er hveteboller med sjokoladetrekk.

Ha ha, det må være noe lokalt bakverk. Det har jeg aldri sett.  Bensinstasjoner selger hveteboller med sjokoladebiter, men det er vel noe annet.  Vet at «negerboller» ble brukt om flere slags bakverk og konfekt, men for meg betydde det slike skumboller. Også i form av rund kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det heter faktisk negerboller, folk må slutte å la seg provosere av alt mulig rart.

Anonymkode: 4b92a...b2f

Det heter ikke det her, og ut fra tråden heter det ikke det mange andre steder heller. Her heter det sjokoladeboller, vi laget sånne hjemme for førti år siden da jeg var liten og det het sjokoladeboller da og. Tydeligvis noe lokalt ett eller annet sted, så da skjønner jeg ikke hvorfor noen får helt fnatt av at ikke hele landet bruker samme navn som dem, særlig når det er noe rasistisk gammelt ræl uansett. Det synes jeg er innmari rart å bli provosert av😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...