Gå til innhold

Hva er greia med å skjule alder på Tinder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

likestilling skrev (30 minutter siden):

Hva? Hvordan i alle dager henger dette sammen med det jeg sa eller har sagt?

Igjen, kan du ikke bare lese dine egnene tråder, om du HELE TIDEN må spørre meg om ting du selv har sagt!? Men som jeg forstår det så er det viktigere at for fremstår som en alder enn at du ER en viss alder. Men som sagt jeg tror faktisk at en del kvinner bryr seg, og spesielt om de skal ha barn med noen! 

Anonymkode: fea80...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke min type mann i det hele tatt. Orker ikke finne frem bilde nå, men min type er Adam Sandler for ti år siden, sånn ca.

Vanskelig å svare utifra bildet for han så ut som han var like gammel som sønnen min og i tillegg veldig langt unna min type. Jeg syns ikke han var kjekk i det hele tatt.

Jeg ser ikke på alderen egentlig når jeg sveiper. Jeg har jo satt et spenn, så alle som kommer opp er jo innenfor der, enten alderen er skjult eller ikke. Da har jeg jo allerede godtatt alderen, uansett om han er 28 eller 38. (Eller 33 til 42 som jeg har satt)

Anonymkode: f1db7...7d0

Hele poenget er jo å finne en mann som ser ung ut for alderen, og så se hva du/andre synes, og om det endrer seg om vedkommende er 28 eller 38 f.eks.

Jeg fant en som så ung ut for alderen, og du synes ikke han var kjekk i det heeele tatt, men blant yngre jenter kan jeg tenke meg at han er populær. Det er jo hele poenget mitt...

Okei, her er en annen mannlig modell:

81101-800w.jpg

Scenario: Han dukker opp på tinder med alder 32. Populær? Ja, trolig Med alder 42? Not so much.

Er du uenig? Han er jo laaaangt over snittet kjekk, men om han er 42 år trekker det veldig ned i forhold til om han er 32 år. Jenter på 26 vil helt sikkert date denne fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (3 minutter siden):

Hele poenget er jo å finne en mann som ser ung ut for alderen, og så se hva du/andre synes, og om det endrer seg om vedkommende er 28 eller 38 f.eks.

Jeg fant en som så ung ut for alderen, og du synes ikke han var kjekk i det heeele tatt, men blant yngre jenter kan jeg tenke meg at han er populær. Det er jo hele poenget mitt...

81101-800w.jpg

Scenario: Han dukker opp på tinder med alder 32. Populær? Ja, trolig Med alder 42? Not so much.

Er du uenig? Han er jo laaaangt over snittet kjekk, men om han er 42 år trekker det veldig ned i forhold til om han er 32 år. Jenter på 26 vil helt sikkert date denne fyren.

Ok, men faktum er at han ER 42 år. Jeg mener at de har rett til å vite det selv om det ikke kommer deg til gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, men faktum er at han ER 42 år. Jeg mener at de har rett til å vite det selv om det ikke kommer deg til gode. 

Hvorfor har noen RETT til å vite det? Har du BMI og vekt oppgitt på Tinder? Har jeg rett til å vite det?

Om noen spør han vil han svare, men for de jentene som skal avgjøre i løpet av et halvt sekund om han er en potensiell partner vil det telle veldig negativt om det står "42" som alder, og positivt om det står 32 (digg modell). For kvinner som er 42 går han rett på "nei" på grunn av at han dømmes for utseendet sitt, selv om han er modell og veldig kjekk.

Om det står 42 år blir han oppfattet på en helt annen måte enn om det står 32. Jeg skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å si seg enig i, med mindre man prøver å være tverr.

Og nei, du har ikke rett til å få vite hverken alder eller hvor høy han her, selv om du synes at du har en gudegitt rett til det. Du kan velge å takke nei selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har noen RETT til å vite det? Har du BMI og vekt oppgitt på Tinder? Har jeg rett til å vite det?

Om noen spør han vil han svare, men for de jentene som skal avgjøre i løpet av et halvt sekund om han er en potensiell partner vil det telle veldig negativt om det står "42" som alder, og positivt om det står 32 (digg modell). For kvinner som er 42 går han rett på "nei" på grunn av at han dømmes for utseendet sitt, selv om han er modell og veldig kjekk.

Om det står 42 år blir han oppfattet på en helt annen måte enn om det står 32. Jeg skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å si seg enig i, med mindre man prøver å være tverr.

Og nei, du har ikke rett til å få vite hverken alder eller hvor høy han her, selv om du synes at du har en gudegitt rett til det. Du kan velge å takke nei selvfølgelig.

Sorry, men nå innrømmer du bare hvor ekkel du er! Hadde du ikke oppgitt alder eller oppgitt feil alder så hadde jeg allerede avskrevet deg allerede. Insecurities alert! Lær deg å være deg selv, det er en grunn til at tinder ber deg om å oppgi dette! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sorry, men nå innrømmer du bare hvor ekkel du er! Hadde du ikke oppgitt alder eller oppgitt feil alder så hadde jeg allerede avskrevet deg allerede. Insecurities alert! Lær deg å være deg selv, det er en grunn til at tinder ber deg om å oppgi dette! 🙄

Åja, det var du som var så høflig og snill, var det ikke? Jeg må sjekke anonymkodene hele tiden, beklager. Du er jo rene solstrålen.

Har du oppgitt BMI og vekt i Bio forresten? Jeg føler at jeg har rett til å vite det. Du aner ikke hvor lite jeg bryr meg om du "avskriver meg". Ja, tenk det du, noen er usikre på seg selv på grunn av utseendet (til tross for å være kjekk), og du kaller dem ekkel. Det du skriver er akkurat som å kalle alle som ikke oppgir BMI og vekt for ekle fordi de er usikre på seg selv.

Herregud, for et menneske. Jeg skjønner hvorfor du ikke tør å bruke ditt anonyme men gjenkjennelige nick. Og forresten; det er Tinder som gir deg muligheten for å skjule alder også, akkurat som du helt sikkert bruker muligheten til å skjule vekten din godt.

Det morsomme er at jeg ikke engang skjuler alderen, men argumenterer for hvorfor, og det beste "argumentet" du klarer å komme med er at jeg er ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likestilling skrev (7 timer siden):

Jeg har faktisk testet nå, så jeg kan si hvordan reaksjonen var...

• Samtale
  • Hun tipper 10 år yngre enn jeg er
  • Jeg sier jeg er en del eldre
  • Hun tipper 8 år yngre enn jeg er, og etter en stund, "i alle fall ikke eldre enn [3 år yngre enn jeg er] 😂 for da ser jeg veeeeldig ung ut for alderen
  • Jeg sier min egentlige alder
  • Hun sier "wow, dette får du ta som et kompliment!"
  • Samtalen går videre med flørting, hun er fortsatt interessert

Det er så mange damer som blir så sinnsykt furtne når alder blir et tema...det går jo ikke an å diskutere noe seriøst 😅 Utrolig hvor sårt aldring er for kvinner.

Jeg har endret igjen nå, altså viser alder, men det var dette som skjedde. Hun er for ung for meg, men som eksperiment var det interessant, siden jeg fikk mange flere likes.

Hallo, alle legger av masse på alder. Dessuten er det tidkrevende å ikke legge ut alder. Man blir lei til slutt. 

Anonymkode: 8e9ac...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (4 timer siden):

Whoa… fjortis-logikk…  legg ut alderen din. Sparer alle for masse unødvendig drama. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (4 timer siden):

Men det har ikke slått deg tanken da at det er andre grunner enn kun tallet alderen som gjør at man velger bort noen pga alder? 

Jeg er 30. Jeg vil ikke ha en partner som er 12 år eldre enn meg, uansett hvor ung han ser ut. Jeg vil ha en på min egen alder, en som er på samme livsstadiet En som har tid til å vente litt med å få barn osv. En på 32 kan vente, en på 42 bør ikke vente lenge.

Å ljuge på seg 10 år yngre alder er ikke greit, uansett hvor ung du ser ut. Du er fortsatt 42. 

Anonymkode: b549a...6b5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (7 timer siden):

Jeg håper du oppgir BMI og vekt også, du som opptatt av at alle fakta skal på bordet med en gang? Jeg ser ingen grunn til at ikke BMI og vekt skal deles. Det finnes ingen gode grunner til å ikke ha det i bio.

Har jeg eller andre snakket om BMI? Vi snakker om alder. Regnet ut min BMI nå hvis du er så nysgjerrig, og den er på 19,4. Det er sånn den er i dag akkurat nå (måtte veie meg først og veier 61 kg). Høyden er 176 cm og lite å gjøre noe med, akkurat som alderen. Lag gjerne en tråd om BMI om det er en kampsak for deg å få det inn i bio på Tinder. Jeg skjønner godt at man vil se bilde/-r, men ift BMI betyr det jo litt om man har kraftig benbygning eller mye muskler eller begge deler. Og da mener du vel at det vil være ypperlige unnskyldning for ikke å oppgi BMI fordi den liksom ikke er riktig. Vel BMI er BMI og alder er alder. Så enkelt er det.Ta det gjerne opp med Tinder at de bør legge inn dette under personalia. Hadde det vært såpass prekært hadde jeg satt inn BMI. Og hvis noen spør svarer jeg hvis de er av interesse. Men tenker BMI er mere variabel enn alder og synes jo det er litt rart å spørre om det i en innledende dialog type "Hei 😊 Du var fin. Hva er din BMI?" Da mener jeg alderen definerer mere hvem du er. Og nå skjønner jeg at det grunnleggende her er at jeg er nok mest opptatt av hvem personer er mens du er mest opptatt av hvordan personer ser ut. 

Anonymkode: 95abc...99d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (15 timer siden):

81101-800w.jpg

Mulig han er over snittet kjekk, men det er fortsatt ikke min type. Jeg ville sveipet han venstre uavhengig av alder. Hvis han der er 42 så er jeg enig i at det er negativt å se så ung ut som det han gjør, men det er ikke fordi han ser ung og kjekk ut, det er mer det at jeg ikke tror at vedkommende er så gammel som 42 og at han derfor har oppgitt en høyere alder fordi han vil date eldre kvinner. Kvinner han ikke ville ha truffet ellers fordi de har oppgitt et visst aldersspenn og han ikke ville favnet innunder det med sin egentlige alder. Da hadde jeg antatt at han startet relasjonen med en løgn. 

Hvis man som mann ser ut som man nettopp er ferdig med puberteten når man har rundet 30 så er ikke det særlig positivt akkurat, det er jeg enig i, men det gjelder ikke særlig mange. De aller fleste ser ut som omtrent den alderen de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mulig han er over snittet kjekk, men det er fortsatt ikke min type. Jeg ville sveipet han venstre uavhengig av alder. Hvis han der er 42 så er jeg enig i at det er negativt å se så ung ut som det han gjør, men det er ikke fordi han ser ung og kjekk ut, det er mer det at jeg ikke tror at vedkommende er så gammel som 42 og at han derfor har oppgitt en høyere alder fordi han vil date eldre kvinner. Kvinner han ikke ville ha truffet ellers fordi de har oppgitt et visst aldersspenn og han ikke ville favnet innunder det med sin egentlige alder. Da hadde jeg antatt at han startet relasjonen med en løgn. 

Hvis man som mann ser ut som man nettopp er ferdig med puberteten når man har rundet 30 så er ikke det særlig positivt akkurat, det er jeg enig i, men det gjelder ikke særlig mange. De aller fleste ser ut som omtrent den alderen de er.

Men det er jo akkurat det jeg sier! 😅 Jeg er glad vi begynner å bli enige, de andre her er det ikke noe poeng å svare.

Det er en mann som ser veldig kjekk ut og ville blitt veldig godt tatt mot blant jenter på 30 om han var på byen, han er åpenbart veldig pen, men når han dukker opp på Tinder med sin ekte alder (la oss si 42) teller det plutselig enormt negativt at han ser ung ut for alderen, for de på hans alder synes han ser for ung ut, og de som er yngre synes at han er kjekk, men at alderen som vises på Tinder er veldig høy, eventuelt blir han ikke vist i det hele tatt siden han er utenfor søkeområdet.

Igjen må du gå ut fra at han faktisk har oppgitt sin ekte alder, men som du ser så vil du anta at han er yngre og dermed utelukke ham. Hvordan kan du argumentere for at det er bra å se veldig ung ut når du samtidig sier dette?

Det vi/jeg diskuterer er jo nettopp menn som oppfattes som kjekke/pene men som ser mye yngre ut enn sin biologiske alder, og jeg er glad vi er enige i at det ikke er positivt for menn.

Mannen på bildet er modell og anses nok som veldig attraktiv for mange, selv om han ikke er "din type". Du kan ikke bare bruke "din type" som referanse, Ut fra det du sier er jo Justin Bieber heller ikke "din type" men han er fortsatt enormt populær blant jenter. De jeg snakker om er jo nettopp disse "unntakene fra regelen" som han modellen, og selv om han ikke er din type blir han oppfattet som "veldig kjekk og attraktiv" av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det har ikke slått deg tanken da at det er andre grunner enn kun tallet alderen som gjør at man velger bort noen pga alder? 

Jeg er 30. Jeg vil ikke ha en partner som er 12 år eldre enn meg, uansett hvor ung han ser ut. Jeg vil ha en på min egen alder, en som er på samme livsstadiet En som har tid til å vente litt med å få barn osv. En på 32 kan vente, en på 42 bør ikke vente lenge.

Å ljuge på seg 10 år yngre alder er ikke greit, uansett hvor ung du ser ut. Du er fortsatt 42. 

INGEN har noen forsvart å lyve om alderen her. Stråmann.

At du ikke vil ha en som er 12 år eldre enn deg er også helt greit, din preferanse, ditt valg. Ingen har sagt noe på det.

Anonymkode: 7b57c...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likestilling skrev (1 minutt siden):

Men det er jo akkurat det jeg sier! 😅 Jeg er glad vi begynner å bli enige, de andre her er det ikke noe poeng å svare.

Det er en mann som ser veldig kjekk ut og ville blitt veldig godt tatt mot blant jenter på 30 om han var på byen, han er åpenbart veldig pen, men når han dukker opp på Tinder med sin ekte alder (la oss si 42) teller det plutselig enormt negativt at han ser ung ut for alderen, for de på hans alder synes han ser for ung ut, og de som er yngre synes at han er kjekk, men at alderen som vises på Tinder er veldig høy, eventuelt blir han ikke vist i det hele tatt siden han er utenfor søkeområdet.

Igjen må du gå ut fra at han faktisk har oppgitt sin ekte alder, men som du ser så vil du anta at han er yngre og dermed utelukke ham. Hvordan kan du argumentere for at det er bra å se veldig ung ut når du samtidig sier dette?

Det vi/jeg diskuterer er jo nettopp menn som oppfattes som kjekke/pene men som ser mye yngre ut enn sin biologiske alder, og jeg er glad vi er enige i at det ikke er positivt for menn.

Mannen på bildet er modell og anses nok som veldig attraktiv for mange, selv om han ikke er "din type". Du kan ikke bare bruke "din type" som referanse, Ut fra det du sier er jo Justin Bieber heller ikke "din type" men han er fortsatt enormt populær blant jenter. De jeg snakker om er jo nettopp disse "unntakene fra regelen" som han modellen, og selv om han ikke er din type blir han oppfattet som "veldig kjekk og attraktiv" av mange.

Du oppfører deg so om du er TS og eier av tråden. Eneste fokus nå er ditt eget uten respekt for flere påminnelser om at du faktisk har kuppet tråden og sporer vekk fra tema. Det er i grunn lite poeng i å svare i denne tråden lenger for noen ettersom du har ødelagt tråden fullstendig. Du har dog bekreftet nok til at tråden har hatt en hensikt med sitt utgangspunkt. Siden du ikke tar oppfordringene om å lage din egen tråd om alt visvaset ditt ser jeg lite poeng i å følge denne tråden lenger, da den har sporet så til de grader vekk fra tema og ethvert forsøk på å navigere tilbake i mot riktig retning destrueres av dine innlegg. Som TS ser jeg meg ferdig med denne tråden og gidder ikke lenger å følge. Beklager til dere som faktisk har holdt seg til tema. 

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Må da være dødspinlig etterpå da… 

Hei, du, forresten… Jeg er egentlig 90 år gammel, men siden jeg ser så ung&fresh ut tenkte jeg at jeg fjerner alder da og lar deg gjette… dessuten er det kjekt med litt mystikk i hverdagen… 🥹 dessuten er alder bare et tall…. Har en spesiallaget gåstol med rosa glitter på…. Siste skrik. Jeg holder meg ung, vettu… ikke noe kamferdrops her i gården… 

Sier jo litt når du måtte finne et erkeekstremt eksempel for å lage et poeng av poenget ditt. Hadde eksempelet i det minste vært hentet fra en realistisk virkelighet, så hadde det nok vært lettere å få gehør.

Anonymkode: 6d51d...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du oppfører deg so om du er TS og eier av tråden. Eneste fokus nå er ditt eget uten respekt for flere påminnelser om at du faktisk har kuppet tråden og sporer vekk fra tema. Det er i grunn lite poeng i å svare i denne tråden lenger for noen ettersom du har ødelagt tråden fullstendig. Du har dog bekreftet nok til at tråden har hatt en hensikt med sitt utgangspunkt. Siden du ikke tar oppfordringene om å lage din egen tråd om alt visvaset ditt ser jeg lite poeng i å følge denne tråden lenger, da den har sporet så til de grader vekk fra tema og ethvert forsøk på å navigere tilbake i mot riktig retning destrueres av dine innlegg. Som TS ser jeg meg ferdig med denne tråden og gidder ikke lenger å følge. Beklager til dere som faktisk har holdt seg til tema. 

Hilsen TS

😂

Du lager en tråd på et diskusjonsforum og tror du er "eier"? Det har vært uendelig mange muligheter for alle til å diskutere med andre enn meg her, og jeg har holdt meg til tema.

Er du fordomsfull? Ja, veldig. Menn med et ungt utseende er ikke nødvendigvis "mannsgriser". Der er svaret på TS du lagde.

Ellers har kun svart på det jeg anser som en mulig grunn til å skjule alderen, og som også bekreftes av andre her; noen menn ser unge ut i forhold til biologisk alder og blir dermed sveipet bort umiddelbart.

Ellers får du ha det fint videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
umAxa skrev (På 24.6.2022 den 13.26):

Det er ikke en argumentasjon i hva som er seksuelt tiltrekkende og når. Noe som du og flere her inne ser ut til å nærmest med vilje bomme på.

Rammen jeg snakker om er motvekten av at alder skal ha så mye og si, når i all praksis så handler det hva man gjør og rettingen man tar i livet: To personer med ulike livsstiler passer dårlig sammen, selv om de skulle være seg innenfor samme aldersgruppe.

Klarer du å se den, så burde du også klare å se hvor jeg vil. Kall det gjerne for en sidespor.

De fleste ønsker nok en partner som matcher, både i livsstil og angående å være innafor alderspreferanse.

Samt i verdier og modenhet, og det sier oss kvinner noe når menn søker kvinner som er 20 + yngre enn dem. Dere menn kan gjerne forsvare det med så mange ord dere ønsker, men vi kvinner har likevel rett til å velge bort slike menn ut fra våre preferanser. 

Anonymkode: 7421b...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

INGEN har noen forsvart å lyve om alderen her. Stråmann.

At du ikke vil ha en som er 12 år eldre enn deg er også helt greit, din preferanse, ditt valg. Ingen har sagt noe på det.

Anonymkode: 7b57c...7d9

Du får begynne å lese innlegget jeg har svart på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste ønsker nok en partner som matcher, både i livsstil og angående å være innafor alderspreferanse.

Samt i verdier og modenhet, og det sier oss kvinner noe når menn søker kvinner som er 20 + yngre enn dem. Dere menn kan gjerne forsvare det med så mange ord dere ønsker, men vi kvinner har likevel rett til å velge bort slike menn ut fra våre preferanser. 

Anonymkode: 7421b...6a4

Den retten har dere jo, ingen har argumentert for tvangsekteskap (og jeg har ikke sett noen som vil ha 20+ yngre damer heller, men det er en annen sak).

OM jeg hadde ønsket det, så er det like mye min "rett" å ønske det, som du har rett til å velge bort dette dog. Så lenge vi snakker to voksne mennesker, eller gjelder dette kun for alle andre grupper enn menn?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får begynne å lese innlegget jeg har svart på. 

Jeg har lest det. Du sier du er 30 og ikke ønsker noen som er 12 år eldre. Det er helt greit, og ingen har argumentert for å tvangsgifte deg eller noe i den gata. Du står helt fritt til å velge partner, men det finnes kvinner på 30 som gjerne vil ha noen på 42 om vedkommende er kjekk og rik. Det må du akseptere og respektere.

Du sier at å lyge bort 10 år ikke er greit. Det er jeg også helt enig i, men det har heller ingen påstått er greit. Jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Spørsmålet i tråden er om å bruke funksjonaliteten som Tinder har lagt inn som skjuler alder, slik at man ikke umiddelbart blir dømt etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (27 minutter siden):

Bruker du både AB og brukernavn i samme tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...