Gå til innhold

Hva er greia med å skjule alder på Tinder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Omtrent som med moralistene og generalistene på KG, som også lever i sin egen vilfarelse. Må man virkelig ha en konkurranse om hvem som er best eller verst om alt? 

Anonymkode: 6d51d...57f

Sorry mac, men er bare så ...latterlig patetisk og åpenbart feil at akkurat de mennene som sikler på unge damer mener at de representerer unntakene...Og dessuten, det stemmer aldri😊

Anonymkode: 3cd32...edb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Veldig rart at en haug konservative incrlgubber på ca 50 som mener de fortjener 30-åring mener at akkurat de eldes spesielt langsomt...😁

Det var da voldsomt så mye du visste om dem som skriver da? Jeg er langt under 50, ikke "incel", og min forrige partner var 29.

Det at jeg ser yngre ut enn jeg er helt sant, og det er utrolig hvor kverulerende femcels fra KG skal være på det, og det handler ikke om å "fortjene", det handler om å finne noen som er på samme plass i livet og gjensidig tiltrekkelse. Hvis du tror det er veldig gøy å se yngre ut enn man er som mann tar du feil, det er absolutt ikke gøy. Jeg skjønner jo at kvinner drømmer om det for sin egen del, siden det alltid er positivt, men for menn er det absolutt ikke det. Det er lite gøy å møte jevnaldrende som prøver seg på litt småprat og spør hva man studerer etter at man har bikket 35.

Nei, antall rynker betyr ikke noe for sykdom og andre skader, men det spiller stor rolle når det gjelder hvem man tiltrekker seg. Om man har barn eller ikke etc. spiller også stor rolle for mange i valg av partner.

Jeg kunne lagt ut et bilde tatt for et par dager siden her, men jeg ser ikke noen grunn til å sette meg i gapestokken og bli forsøkt trykket ned i søla av bitre anonymbruker 1, 2 og 3 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sorry mac, men er bare så ...latterlig patetisk og åpenbart feil at akkurat de mennene som sikler på unge damer mener at de representerer unntakene...Og dessuten, det stemmer aldri😊

Hva i alle dager skal dette bety da? Mener du virkelig at det ikke er forskjell på hvordan folk med samme biologiske alder ser ut og fremstår, i forhold til alder?

Dette er jo ikke en seriøs diskusjon slik det er nå, bare syting fra femcels som er furtne fordi de ser gamle ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er snakk om å bruke hodet, og sunn fornuft, som ved mye annet i verden. Gjør man det så klarer man seg ofte bruktbart bra.

Ja, men ser ikke hva det har med at noen føler seg så utrolig mye yngre enn jevnaldrende og som gjerne også forteller at andre på deres alder ser og oppfører seg mye eldre enn det de gjør.

Klart noen både ser og oppfører seg mye yngre, men det er nok neppe normen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (3 minutter siden):

Ja, men ser ikke hva det har med at noen føler seg så utrolig mye yngre enn jevnaldrende og som gjerne også forteller at andre på deres alder ser og oppfører seg mye eldre enn det de gjør.

Klart noen både ser og oppfører seg mye yngre, men det er nok neppe normen.

Det er vel ikke "normen" som diskuteres? Vi kan vel alle være enige om at de fleste tilhører "normalen". Om det ikke var slik at "normalen" så eldre ut enn meg ville folk heller ikke gjettet en lavere alder for meg. Det at de gjør det betyr jo at jeg ikke er "normen", og det er vel det vi diskuterer her?

Dette går forbi å skjule alder på Tinder, men det sier seg selv at folk hadde gjettet min egentlige alder og ikke yngre dersom det ikke var ulikheter. Og igjen, for kvinner som leser dette og oppfatter det som "skryt", så er det ingen ting positivt ved det som mann, siden de som faktisk er jevnaldrende synes man ser for ung ut, og de som er en del yngre synes man ser bra ut men rygger når de får vite egentlig alder. Jeg kan aldri tenke meg at det kan være negativt for en kvinne å se ut som hun er 25 når hun er 35, det er bare bonus for en mann på 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke utseendet som spiller noen rolle, er mer modenhet? Utrolig vanskelig å vurdere alder på de aller fleste.

Anonymkode: cd36b...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
likestilling skrev (15 minutter siden):

Det er vel ikke "normen" som diskuteres? Vi kan vel alle være enige om at de fleste tilhører "normalen". Om det ikke var slik at "normalen" så eldre ut enn meg ville folk heller ikke gjettet en lavere alder for meg. Det at de gjør det betyr jo at jeg ikke er "normen", og det er vel det vi diskuterer her?

Dette går forbi å skjule alder på Tinder, men det sier seg selv at folk hadde gjettet min egentlige alder og ikke yngre dersom det ikke var ulikheter. Og igjen, for kvinner som leser dette og oppfatter det som "skryt", så er det ingen ting positivt ved det som mann, siden de som faktisk er jevnaldrende synes man ser for ung ut, og de som er en del yngre synes man ser bra ut men rygger når de får vite egentlig alder. Jeg kan aldri tenke meg at det kan være negativt for en kvinne å se ut som hun er 25 når hun er 35, det er bare bonus for en mann på 35.

Poenget mitt var at det gjelder enkelttilfeller og ikke en stor gruppe mennesker og at flere gjerne ønsker noe som ikke nødvendigvis er der. Jeg tror ikke at det bare er menn som gjør dette. Det har jeg hørt flere si selv om ingen andre er enige, men etter å ha vært på datingapper så kan jeg også si at jeg har sett nok av dem som verken ser eller virker yngre enn de er selv om de prøver å fremstå sånn. I tillegg oppfatter jeg det som at noen menn ønsker å fremstå som yngre fordi de da tenker at de skal ha sjans på betraktelig yngre kvinner.

Kvinner ønsker sikkert også å fremstå yngre, men hvordan det utspiller seg vet jeg ikke siden jeg ikke er interessert i kvinner.

Jeg tror ikke alltid at det er skryt, men at man ønsker å være yngre enn man er. Det er da mange som ønsker det så derfor tror jeg ikke at det alltid er reelt.

Tror egentlig at vi snakker om to forskjellige ting. Den ene der man faktisk ser yngre ut enn at man er og den andre der man ikke gjør det, men tror at man gjør det.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel ikke utseendet som spiller noen rolle, er mer modenhet? Utrolig vanskelig å vurdere alder på de aller fleste.

For kvinner (og også menn, men på en annen måte) betyr utseendet mye også. Kvinner vil ikke ha menn som ser unge ut for alderen, menn vil ha kvinner som ser unge ut for alderen.

Ellers enig i at "modenhet" er mer viktig. Noen på 25 kan være langt forbi noen på 35 når det gjelder hvor man er i livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (13 minutter siden):

For kvinner (og også menn, men på en annen måte) betyr utseendet mye også. Kvinner vil ikke ha menn som ser unge ut for alderen, menn vil ha kvinner som ser unge ut for alderen.

Ellers enig i at "modenhet" er mer viktig. Noen på 25 kan være langt forbi noen på 35 når det gjelder hvor man er i livet...

Snakk for deg selv.

Anonymkode: a98b4...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snakk for deg selv.

Dropp anonym da, hvis jeg skal ta deg seriøst.

Mener du at det ikke er slik at menn vil ha kvinner som holder seg bra for alderen og gjerne ser unge ut? Du lever i en alternativ verden. Selvfølgelig finner man dem med bestemorfetish, men nå snakker vi regel og ikke unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (Akkurat nå):

Mener du at det ikke er slik at menn vil ha kvinner som holder seg bra for alderen og gjerne ser unge ut? Du lever i en alternativ verden. Selvfølgelig finner man dem med bestemorfetish, men nå snakker vi regel og ikke unntak.

Jeg tror ikke det generelt er sånn at menn vil ha kvinner som ser unge ut uavhengig alder. Holder seg godt ja, det blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ha kvinner som ser ut til å være på min alder, altså 35 og ikke at de skal se yngre ut. Hvorfor det? Vil ikke bli tatt for barnerov. Skjønner ikke fetisjen for så mye yngre kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det generelt er sånn at menn vil ha kvinner som ser unge ut uavhengig alder. Holder seg godt ja, det blir noe annet.

Er du mann eller kvinne?

Men, of any age, will always be attracted to women in their early 20s | Metro News

Det er ikke vanskelig å finne ut hva forskning sier om dette, men hvis du er en mann som liker jenter på 25 som ser ut som de er 40 så kan du jo kose deg og vite at du er en minoritet.

sei_53525307-cccd.jpg?quality=90&strip=a

sei_53525312-c25b.jpg?quality=90&strip=a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har inntrykk av at det er eldre menn som gjør det. Men hvis de kommer opp i min liste på tinder så er de jo innafor mine preferanser, så jeg synes egentlig er meningsløst. Blir skeptisk både til dem og de som skuler hvor de bor hen. 

Anonymkode: fea80...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil ha kvinner som ser ut til å være på min alder, altså 35 og ikke at de skal se yngre ut. Hvorfor det? Vil ikke bli tatt for barnerov. Skjønner ikke fetisjen for så mye yngre kvinner.

Så en mann på 40 som har en dame som ser ut som hun er (eller er) 30 er "barnerov", javel.

Heldigvis har man forskning på dette, slik at man slipper å høre på anekdoter fra anonyme brukere på et forum.

View of Partner preference and age: User's mating behavior in online dating (uni-bamberg.de)

Anonymkode: 7b57c...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (4 minutter siden):

Er du mann eller kvinne?

Men, of any age, will always be attracted to women in their early 20s | Metro News

Det er ikke vanskelig å finne ut hva forskning sier om dette, men hvis du er en mann som liker jenter på 25 som ser ut som de er 40 så kan du jo kose deg og vite at du er en minoritet.

sei_53525307-cccd.jpg?quality=90&strip=a

sei_53525312-c25b.jpg?quality=90&strip=a

Det er jo to helt forskjellige ting, det er ikke en diskusjon om hvilken aldersgruppe som er mest attrakti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo to helt forskjellige ting, det er ikke en diskusjon om hvilken aldersgruppe som er mest attrakti. 

Attraktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

En annen ting som er så latterlig patetisk er å se hvor mye forståelse man skal ha for hverandre, og at alle kan være hvem man vil, og elske hvem man vil, så fremt man ikke har en tisselur mellom beina, da er det faktisk fortsatt i enkelte tilfeller helt akseptabelt. Det er faktisk en ganske absurd dobbeltmoral. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En annen ting som er så latterlig patetisk er å se hvor mye forståelse man skal ha for hverandre, og at alle kan være hvem man vil, og elske hvem man vil, så fremt man ikke har en tisselur mellom beina, da er det faktisk fortsatt i enkelte tilfeller helt akseptabelt. Det er faktisk en ganske absurd dobbeltmoral. 

Usikker på om jeg tolker deg riktig (litt slurvespråk), men du har muligens et veldig godt poeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

likestilling skrev (9 minutter siden):

Usikker på om jeg tolker deg riktig (litt slurvespråk), men du har muligens et veldig godt poeng...

Totalt uenig i at AB her har et godt poeng. Tråden handler om hva som kan være årsak til å at menn skjuler alder på Tinder, noe jeg som TS har fått tydelig bekreftelse på gjennom tråden. Det finnes ingen gode årsaker til å skjule alder uten det faktum at en skuffende stor andel menn viser seg å være noen mannsgriser som mener de kvalifiserer bedre til å være sammen med langt ybgre jenter/damer enn jevnaldrende (i tilsvarende samme forfatning som seg selv både utseende, alder og livsstil tatt i betraktning av andre enn dem selv). 

Som TS er jeg oppgitt over avsporinger i tråden og nå også dissing av pride i form av nedlatende omtale av skeive mennesker. Tråden handler ikke om skeive mennesker, men om menn som skjuler alder i søken etter langt yngre jenter/damer på Tinder (og evt andre datingapper). Jeg har flere ganger bedt om å bli forelagt andre gode årsaker til å skjule alder på Tinder, men alt som skrives bekrefter fordommene jeg allerede hadde fra før. Dersom dere ønsker å forfekte synet på mannsgriser er det deres menneskerett å uttrykke dere om dette, men vær så snill å lag en egen tråd om dette fremfor å spore av denne av tråden. Om dere har noen gode grunner som kan legitimere valget om å skjule alder er jeg svært spent på hva disse grunnene kan være. 

Anonymkode: 95abc...99d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...