Gå til innhold

Hva er greia med å skjule alder på Tinder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du fikk et godt svar fra en som opplever at menn ikke bare skjuler alderen, men også lyver på oppgitt skjult alder for å matche med langt yngre personer. Du har rett i at man får opp de som selv oppgir at de befinner seg innenfor aldersspennet du har satt som søkemodus. Men for meg handler det ikke bare om hvorvidt de kunne vært et bra match for meg aldersmessig i utgangspunktet, men mer om verdisettet og holdningene disse mennene har. Og som andre har diskutert opp og i mente her inne gir jeg langt faen i livsstilen til en som skjuler alder. Det er det faktum at han skjuler alder som gjør meg oppgitt og jeg tenker fortsatt at disse er idioter og/eller mannsgriser. Jeg har til nå ikke fått opp et eneste godt poeng av andre årsaker til å skjule alderen på Tinder. Hilsen TS

Anonymkode: 95abc...99d

Og så er det ikke noen bombe at folk føler seg yngre enn de er, masse forskning på det at f.eks 50- og 60-åringer opplever seg sjøl som yngre, både fysisk og mentalt.  Tenker det er drøyt å hoppe fra en subjektiv opplevelse til en antagelse om at opplevelsen faktisk stemmer..😁 Mye tette menn, noe med evnen til selvkritikk som ikke virker..

Anonymkode: 3cd32...edb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og så er det ikke noen bombe at folk føler seg yngre enn de er, masse forskning på det at f.eks 50- og 60-åringer opplever seg sjøl som yngre, både fysisk og mentalt.  Tenker det er drøyt å hoppe fra en subjektiv opplevelse til en antagelse om at opplevelsen faktisk stemmer..😁 Mye tette menn, noe med evnen til selvkritikk som ikke virker..

Du må gjerne føle deg yngre, men står det 50 år på passet så er du faktisk 50 år. 

Anonymkode: b549a...6b5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du må gjerne føle deg yngre, men står det 50 år på passet så er du faktisk 50 år. 

Jo da, men om Per på 50 føler seg som han er 42, så burde man klare akseptere at noen føler seg yngre enn man faktisk er. Spesielt i disse tider med Pride, inkludering og alt det der. Klarer man ikke det så avslører man sine virkelige motivasjoner.

Anonymkode: 6d51d...57f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo da, men om Per på 50 føler seg som han er 42, så burde man klare akseptere at noen føler seg yngre enn man faktisk er. Spesielt i disse tider med Pride, inkludering og alt det der. Klarer man ikke det så avslører man sine virkelige motivasjoner.

Å føle seg yngre er noe annet å lyve om hvilken alder man er. Det er ikke sammenlignbart med Pride. Hvor stopper grensen da? Kan man akseptere at 14 åringer føler seg som 18 og det er fritt frem for overgripere?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å føle seg yngre er noe annet å lyve om hvilken alder man er.

Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selv om han føler at han er den alderen så betyr ikke det at de som er 42 opplever at han er det. Ofte så virker det som det å føle seg yngre kun er en følelse hos den som har det. At de ikke ønsker å være som jevnaldrende fordi folk har en fast oppfatning av hvordan man skal være og at alle andre er gamle så er man selv den enhjørningen. Så er det nok ganske vanlig å tenke sånn fordi mange ikke har lyst til å eldes.

Klart noen kan virke yngre, men selv om de gjør det så er de fremdeles den alderen de er og sitter med de erfaringene de har og er vokst opp i den tiden de er.

Selvfølgelig kan man akseptere det, men man kan også stille spørsmål ved hvor reelt det egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bare så enig😁 Bare dustemennene som mener den subjektive og selvbedragerske følelsen av å være yngre trumfer passet😁

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Greia er at forskning viser at 90 % av ..50- og 60-åringer FØLER seg yngre enn de er, så den følelsen er ganske uinteressant i forhold til faktisk fødselsdato

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Om du tror at kvinner er så mye bedre så må jeg dessverre stikke hull på ballongen din. Jeg har sett mange kvinner uten alder. Jeg har sett mange kvinner uten avstand, jeg har sett mange kvinner uten noen profiltekst eller noen som helst informasjon, jeg har sett mange kvinner uten profilbilder. Og når jeg matcher med kvinner, så er det MANGE som bare ikke gidder å svare.

Nei, kvinner på Tinder er ikke akkurat Ms. Perfect de heller.

Har jeg sagt at kvinner på Tinder er Ms Perfect??? Jeg betvilte at de skjuler alder, men har fått korrigert dette nå etter at flere har skrevet om jenter/damer som skjuler alder og også venninner som lyver på alderen. Det er en skikkelig uting.

Når det gjelder dette med km tenker jeg en del rundt det også, men har funnet noen argumenter som KAN være grunn til å skjule uten at man er en dust. Noen reiser mye i jobb og vil ikke at km skal synes for at dette kan gi feil inntrykk ift avstand. Jeg kan også forstå at ikke alle vil annonsere at de er bortreist når de er det over lengre perioder. Men bortsett fra det synes jeg det å skjule km er en uting på generell basis. Erfaringen er at de som er mest aktive på Tinder (selv om de har noe på gang) velger å skjule km og aktivstatus. Så ja, er selvsagt skeptisk til dette også, men nå handler tråden om menn og eventuelt gode grunner til å skjule alder fordi jeg gjerne vil bli opplyst hvis det finnes gode grunner for dette. At du er bitter på damene på Tinder er trist å høre, så lag gjerne en egen tråd om dette. Jeg betviler ikke at det finnes idiotiske kvinner også på Tinder og har heller aldri hevdet noe annet!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Per må gjerne føle seg som en real fjortis for min del, men er han 50 så er han 50. De fjortisnykkene vil nok komme frem uansett, men hvorfor lyve på alderen for det? Det sier så mye om personen når man velger å lyve på eller skjule alderen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Type "født med feil alder"? Så enkelt mener du ikke at det er eller??

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

"Født i feil alder" gir vel mer mening enn "født i feil kjønn"?

Det er jo et biologisk faktum at vi eldes i ulik hastighet, og ikke minst at to som har samme alder kan være på veldig forskjellig sted i livet. Noen blir familiefar som 22-åring mens andre er 35 og singel.

Vi menn som ser unge ut kunne fått vår egen "pride" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (19 timer siden):

"Født i feil alder" gir vel mer mening enn "født i feil kjønn"?

Det er jo et biologisk faktum at vi eldes i ulik hastighet, og ikke minst at to som har samme alder kan være på veldig forskjellig sted i livet. Noen blir familiefar som 22-åring mens andre er 35 og singel.

Vi menn som ser unge ut kunne fått vår egen "pride" :)

Du er ikke født med feil alder selv om du ser yngre/eldre ut enn reell alder. Du har de årene på baken som du har uavhengig av utseende. Slutt å blande dette ungfoletullet ditt med pride!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er ikke født med feil alder selv om du ser yngre/eldre ut enn reell alder. Du har de årene på baken som du har uavhengig av utseende. Slutt å blande dette ungfoletullet ditt med pride!

Ah, slutt å ta ting så seriøst...

Men når det er sagt; det er mye sant i det jeg sier, det gir mer mening å snakke om variasjoner i biologisk alder og utvikling, enn "feil kjønn". Man eldes ikke likt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2022 at 11:34 AM, AprilRyan said:

Selv om han føler at han er den alderen så betyr ikke det at de som er 42 opplever at han er det. Ofte så virker det som det å føle seg yngre kun er en følelse hos den som har det. At de ikke ønsker å være som jevnaldrende fordi folk har en fast oppfatning av hvordan man skal være og at alle andre er gamle så er man selv den enhjørningen. Så er det nok ganske vanlig å tenke sånn fordi mange ikke har lyst til å eldes.

Klart noen kan virke yngre, men selv om de gjør det så er de fremdeles den alderen de er og sitter med de erfaringene de har og er vokst opp i den tiden de er.

Selvfølgelig kan man akseptere det, men man kan også stille spørsmål ved hvor reelt det egentlig er.

Det er snakk om å bruke hodet, og sunn fornuft, som ved mye annet i verden. Gjør man det så klarer man seg ofte bruktbart bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2022 at 11:57 AM, AnonymBruker said:

At det kun er svart eller hvitt? At det ikke eksisterer andre farger på spekteret? Selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
likestilling skrev (10 minutter siden):

Ah, slutt å ta ting så seriøst...

Men når det er sagt; det er mye sant i det jeg sier, det gir mer mening å snakke om variasjoner i biologisk alder og utvikling, enn "feil kjønn". Man eldes ikke likt...

Veldig rart at en haug konservative incrlgubber på ca 50 som mener de fortjener 30-åring mener at akkurat de eldes spesielt langsomt...😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2022 at 11:56 AM, AnonymBruker said:

Per må gjerne føle seg som en real fjortis for min del, men er han 50 så er han 50. De fjortisnykkene vil nok komme frem uansett, men hvorfor lyve på alderen for det? Det sier så mye om personen når man velger å lyve på eller skjule alderen.

Fjortis blir naturligvis noe helt annet, og ekstreme eksempler eller motargumenter kan man finne til enhver debatt, uten at det nødvendigvis betyr veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Veldig rart at en haug konservative incrlgubber på ca 50 som mener de fortjener 30-åring mener at akkurat de eldes spesielt langsomt...😁

Omtrent som med moralistene og generalistene på KG, som også lever i sin egen vilfarelse. Må man virkelig ha en konkurranse om hvem som er best eller verst om alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man eldes ulikt, men at menn generelt søker langt yngre jenter/damer enn seg selv er merkelig. Det virker ikke som at det kun er de få som ser ut som ungfoler hele livet, men menn generelt. Og da er det et paradoks at kvinner i snitt lever drøyt tre år lenger enn menn på generell basis. Og når det kommer til aldring og helse er det ikke antall rynker som avgjør om du blir rammet av sykdom og andre skader, der spiller faktisk alderen oftest en større rolle enn antall rynker. Og ja, man kan trene og leve sunt, men det kan man da like greit gjøre med en jevnaldrende. Det er noe primitivt ved de mannfolka som søker langt ned i alder. Og jeg prøver oppriktig å tilegne meg ny kunnskap for å korrigere egne holdninger, men dette fungerer ikke særlig godt all den tid det ikke kommer noen gode årsaker for hvorfor man skjuler alderen på Tinder. Jeg velger fortsatt å venstresveipe disse mannsgrisene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...