AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Del Skrevet 23. juni 2022 Jeg gjør meg jo noen tanker og venstresveiper alle som ikke oppgir alder. Mine tanker er at dette er menn som ønsker å få napp hos jenter/damer langt yngre enn de selv. Jeg tenker at enten er jeg for gammel (for han) eller han er for gammel (for meg). Jeg har uansett lite til overs for menn som ukritisk går såpass ned i alder at de kunne datet jenter/damer de like gjerne kunne vært far til. Er jeg fordomsfull som konsekvent kategoriserer menn med skjult alder som mannsgriser eller finnes det andre årsaker til å skulle skjule alderen sin på en datingprofil? Opplys meg gjerne da jeg ønsker å endre holdning i.f.t. dette dersom det er noe som har gått meg hus forbi Lurer også på om dette kun er et mannsfenomen eller hender det at noen damer også skjuler alderen? Jeg ser jo ikke andre damers profiler, men jeg er forutinntatt nok til å betvile at det skjer. Korriger meg gjerne også i.f.t. dette 😉 Anonymkode: 95abc...99d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Del Skrevet 23. juni 2022 Kvinne her og tenker og gjør det samme som deg, TS. Venstre sveiper på menn uten alder. Tror de fleste skjuler for å tiltrekke yngre damer (det må ligge en tenkt fordel i det for dem). De menn som ønsker det andre veien, en eldre dame, oppgir heller en høyere falsk alder og så skriver de i profilteksten deres egentlige alder. Nei, takk, menn som ikke oppgir alder, da tenker jeg svindlermentalitet. Anonymkode: 044e2...a92 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Del Skrevet 23. juni 2022 Tenker det samme, its a no from me💩 Anonymkode: b5b16...3f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kvinne her og tenker og gjør det samme som deg, TS. Venstre sveiper på menn uten alder. Tror de fleste skjuler for å tiltrekke yngre damer (det må ligge en tenkt fordel i det for dem). De menn som ønsker det andre veien, en eldre dame, oppgir heller en høyere falsk alder og så skriver de i profilteksten deres egentlige alder. Nei, takk, menn som ikke oppgir alder, da tenker jeg svindlermentalitet. Anonymkode: 044e2...a92 Jepp, jeg tenker jo akkurat dette, men er åpen for å endre holdning dersom det er andre fordeler enn de jeg tenker på selv. Synes bare det er kvalmt med menn som legger seg etter langt yngre jenter/damer. Og ser man på Sukker har så og si alle menn alderspreferanser langt ned i alder og opp til gjerne fortsatt yngre enn seg selv. Latterlig. Og skuffende at det faktisk er regelen fremfor unntaket. Anonymkode: 95abc...99d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Del Skrevet 23. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp, jeg tenker jo akkurat dette, men er åpen for å endre holdning dersom det er andre fordeler enn de jeg tenker på selv. Synes bare det er kvalmt med menn som legger seg etter langt yngre jenter/damer. Og ser man på Sukker har så og si alle menn alderspreferanser langt ned i alder og opp til gjerne fortsatt yngre enn seg selv. Latterlig. Og skuffende at det faktisk er regelen fremfor unntaket. Anonymkode: 95abc...99d De er iallfall optimistiske på egne vegne! De må få søke på dem de vil og unnlate alder, de begrenser bare seg selv. Anonymkode: 044e2...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er iallfall optimistiske på egne vegne! De må få søke på dem de vil og unnlate alder, de begrenser bare seg selv. Anonymkode: 044e2...a92 Joda, de må selvsagt få søke på hvem de vil. Men jeg tenker jo automatisk "Mannsgris" og "Idiot" hver gang jeg ser dette. Greit å justere fordommene noe hvis det finnes andre alternative årsaker enn de jeg selv legger til grunn for et slikt valg. Jeg har forsøkt å tenke ut andre årsaker, men kommer virkelig ikke på en eneste god grunn til å skjule alder uten årsakene jeg allerede har lagt til grunn (og som jeg virkelig ikke anser som en god grunn overhodet). Anonymkode: 95abc...99d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Del Skrevet 23. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Joda, de må selvsagt få søke på hvem de vil. Men jeg tenker jo automatisk "Mannsgris" og "Idiot" hver gang jeg ser dette. Greit å justere fordommene noe hvis det finnes andre alternative årsaker enn de jeg selv legger til grunn for et slikt valg. Jeg har forsøkt å tenke ut andre årsaker, men kommer virkelig ikke på en eneste god grunn til å skjule alder uten årsakene jeg allerede har lagt til grunn (og som jeg virkelig ikke anser som en god grunn overhodet). Anonymkode: 95abc...99d Ja... Tenker at det er enkle menn. Anonymkode: 044e2...a92 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Del Skrevet 23. juni 2022 Tenker og mannegriser. Men fikk plutselig en superlike av en som hadde skjult alder og han så ikke ut til å være eldre enn 25, 7 år yngre enn meg. Der så jeg for meg omvendt, en som ville ha ONS med modne kvinner og var redd for avslag grunnet ung alder Anonymkode: c29ab...c60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gjør meg jo noen tanker og venstresveiper alle som ikke oppgir alder. Mine tanker er at dette er menn som ønsker å få napp hos jenter/damer langt yngre enn de selv. Jeg tenker at enten er jeg for gammel (for han) eller han er for gammel (for meg). Jeg har uansett lite til overs for menn som ukritisk går såpass ned i alder at de kunne datet jenter/damer de like gjerne kunne vært far til. Er jeg fordomsfull som konsekvent kategoriserer menn med skjult alder som mannsgriser eller finnes det andre årsaker til å skulle skjule alderen sin på en datingprofil? Opplys meg gjerne da jeg ønsker å endre holdning i.f.t. dette dersom det er noe som har gått meg hus forbi Lurer også på om dette kun er et mannsfenomen eller hender det at noen damer også skjuler alderen? Jeg ser jo ikke andre damers profiler, men jeg er forutinntatt nok til å betvile at det skjer. Korriger meg gjerne også i.f.t. dette 😉 Anonymkode: 95abc...99d Nå gjør jeg ikke dette, men om jeg trekker av 5 år på alderen min (mann i slutten av 30-åra) blir det laaangt større samsvar mellom alderen "på papiret" og hvordan jeg oppfattes. Ingen tror at jeg er den alderen jeg er, og jeg gjør det enormt mye bedre blant damer som ikke vet min egentlige alder, siden de antar at jeg er relativt mye yngre enn jeg er. Jeg har heller ikke barn eller noe slikt. Om de vet alderen min tenker de som synes jeg er kjekk at jeg er for gammel, og de på min alder synes jeg ser for ung ut for alderen. Det at man skal oppgi alderen sin er jo uansett ganske "unaturlig"? Hvis man møter noen i den virkelige verden har man ikke alderen skrevet i panna... Anonymkode: 7b57c...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå gjør jeg ikke dette, men om jeg trekker av 5 år på alderen min (mann i slutten av 30-åra) blir det laaangt større samsvar mellom alderen "på papiret" og hvordan jeg oppfattes. Ingen tror at jeg er den alderen jeg er, og jeg gjør det enormt mye bedre blant damer som ikke vet min egentlige alder, siden de antar at jeg er relativt mye yngre enn jeg er. Jeg har heller ikke barn eller noe slikt. Om de vet alderen min tenker de som synes jeg er kjekk at jeg er for gammel, og de på min alder synes jeg ser for ung ut for alderen. Det at man skal oppgi alderen sin er jo uansett ganske "unaturlig"? Hvis man møter noen i den virkelige verden har man ikke alderen skrevet i panna... Anonymkode: 7b57c...7d9 Du bekrefter mye av det jeg tenker. Noen ser yngre ut enn de er mens andre ser eldre ut enn de er. Det er den totale pakka som betyr noe, og for meg sier det enormt mye når en mann skjuler alderen for å få napp hos den yngre garde. Det du sier om at det er "unaturlig" å oppgi alder er jeg helt uenig i. Alder er såååå mye mer enn bare et tall, og det er klart at alderen spiller en betydelig rolle for hvem du er både når det gjelder levd liv og også til dels i.f.t. hva man har i vente for fremtiden (spesielt hvis aldersforskjellen er enorm). Det å skjule alderen sier mye om en persons verdisett for min del. Og når det gjelder dette med at man ikke har alderen skrevet i panna IRL tenker jeg at det forsåvidt stemmer, men det er en naturlig ting å spørre om relativt kjapt nettopp fordi det spiller en ganske så sentral rolle når det kommer til dating. Hvis jeg spør noen om alder på byen og de ikke vil oppgi alderen sin tenker jeg nok at samtalen vår er avsluttet med det spørsmålet. Og hvorvidt man ser yngre eller eldre ut spiller ikke så stor rolle når man blir kjent, men dersom man fremstår som umoden/barnslig og selv tolker det som heldig at andre beskriver en som yngre enn man er synes jeg ikke at det heller er et spsielt positivt tegn. Selv ser jeg nok yngre ut enn jeg er, men jeg bryr meg lite om akkurat det. Alderen min er uansett alderen som er oppgitt i passet og jeg forsøker ikke å fremstille meg som yngre enn jeg er. Anonymkode: 95abc...99d 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du bekrefter mye av det jeg tenker. Noen ser yngre ut enn de er mens andre ser eldre ut enn de er. Det er den totale pakka som betyr noe, og for meg sier det enormt mye når en mann skjuler alderen for å få napp hos den yngre garde. Det du sier om at det er "unaturlig" å oppgi alder er jeg helt uenig i. Alder er såååå mye mer enn bare et tall, og det er klart at alderen spiller en betydelig rolle for hvem du er både når det gjelder levd liv og også til dels i.f.t. hva man har i vente for fremtiden (spesielt hvis aldersforskjellen er enorm). Det å skjule alderen sier mye om en persons verdisett for min del. Og når det gjelder dette med at man ikke har alderen skrevet i panna IRL tenker jeg at det forsåvidt stemmer, men det er en naturlig ting å spørre om relativt kjapt nettopp fordi det spiller en ganske så sentral rolle når det kommer til dating. Hvis jeg spør noen om alder på byen og de ikke vil oppgi alderen sin tenker jeg nok at samtalen vår er avsluttet med det spørsmålet. Og hvorvidt man ser yngre eller eldre ut spiller ikke så stor rolle når man blir kjent, men dersom man fremstår som umoden/barnslig og selv tolker det som heldig at andre beskriver en som yngre enn man er synes jeg ikke at det heller er et spsielt positivt tegn. Selv ser jeg nok yngre ut enn jeg er, men jeg bryr meg lite om akkurat det. Alderen min er uansett alderen som er oppgitt i passet og jeg forsøker ikke å fremstille meg som yngre enn jeg er. Anonymkode: 95abc...99d Jeg har jo aldri sagt at jeg tolker det som "heldig" at andre beskriver meg som yngre enn jeg er, tvert imot, det er et helvete for en mann. Man faller mellom alle stoler. Jenter som er mye yngre enn meg finner meg mye mer attraktiv enn dem på min alder, så når man filtrerer etter alder og blir filtrert bort blir man aldri vist til de som kanskje ellers ville vist interesse "på byen". Jeg har jo også forutinntatte meninger om alder, men jeg ser jenter på Tinder som er 25 som ser eldre ut enn andre på 40. Jeg vil heller ha ei som er barnløs på 37 som ser ung og bra ut enn ei på 27 med tre barn etc. Statistisk sett er det mer sannsynlig at den som er barnløs og ser ung ut er den unge, dog. Jeg har aldri sagt at jeg er umoden eller barnslig heller, selv om jeg ikke har familie og barn og sånn sett ligger bak skjema. Hvis noen spør meg på byen om alder får de selvsagt vite det (og blir overrasket), og jeg viser alder på Tinder også. Jeg prøver bare å forklare deg en mulig logikk for menn, for det er et stort handicap for en mann å se ung ut og holde seg bra i en slik setting. De eneste gangene jeg har løyet på alder er når det ikke har noe å si og jeg ikke orker å måtte bevise at jeg er så gammel ved å dra frem pass eller noe. Ellers er det nok helt umulig for kvinner å sette seg inn i hvordan "datingapper" er for menn, siden det er en helt annen realitet. Kjønnsbalansen er så absurd forskjøvet der, som all statistikk viser. Jeg er ikke en av dem som sliter mest, men jeg skjønner hvorfor slike ting høres meningsløst ut for kvinner der Tinder er en buffét og man kan legge ut et bilde av en blomst i solnedgang og få 99+ likes på et døgn. Det er heller aldri et problem for kvinner å se unge ut. Anonymkode: 7b57c...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lurer også på om dette kun er et mannsfenomen eller hender det at noen damer også skjuler alderen? Jeg ser jo ikke andre damers profiler, men jeg er forutinntatt nok til å betvile at det skjer. Korriger meg gjerne også i.f.t. dette 😉 Anonymkode: 95abc...99d Masse damer som skjuler alderen sin, kanskje 20% av dei som dukkar opp hos meg. Går te venstre alle i hop. Anonymkode: 7fd6f...0eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #13 Del Skrevet 24. juni 2022 Ingen alder, ingen like. Enkelt og greit. Det samme med de som ikke oppdaterer profilteksten. Står alderen som 55, og teksten sier: Hei, jeg er Knut på 51.... Så fire år på Tinder? Tenker sånne kun er der for ons og ingenting annet. Anonymkode: c128e...f0d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #14 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har jo aldri sagt at jeg tolker det som "heldig" at andre beskriver meg som yngre enn jeg er, tvert imot, det er et helvete for en mann. Man faller mellom alle stoler. Jenter som er mye yngre enn meg finner meg mye mer attraktiv enn dem på min alder, så når man filtrerer etter alder og blir filtrert bort blir man aldri vist til de som kanskje ellers ville vist interesse "på byen". Jeg har jo også forutinntatte meninger om alder, men jeg ser jenter på Tinder som er 25 som ser eldre ut enn andre på 40. Jeg vil heller ha ei som er barnløs på 37 som ser ung og bra ut enn ei på 27 med tre barn etc. Statistisk sett er det mer sannsynlig at den som er barnløs og ser ung ut er den unge, dog. Jeg har aldri sagt at jeg er umoden eller barnslig heller, selv om jeg ikke har familie og barn og sånn sett ligger bak skjema. Hvis noen spør meg på byen om alder får de selvsagt vite det (og blir overrasket), og jeg viser alder på Tinder også. Jeg prøver bare å forklare deg en mulig logikk for menn, for det er et stort handicap for en mann å se ung ut og holde seg bra i en slik setting. De eneste gangene jeg har løyet på alder er når det ikke har noe å si og jeg ikke orker å måtte bevise at jeg er så gammel ved å dra frem pass eller noe. Ellers er det nok helt umulig for kvinner å sette seg inn i hvordan "datingapper" er for menn, siden det er en helt annen realitet. Kjønnsbalansen er så absurd forskjøvet der, som all statistikk viser. Jeg er ikke en av dem som sliter mest, men jeg skjønner hvorfor slike ting høres meningsløst ut for kvinner der Tinder er en buffét og man kan legge ut et bilde av en blomst i solnedgang og få 99+ likes på et døgn. Det er heller aldri et problem for kvinner å se unge ut. Anonymkode: 7b57c...7d9 Du forklarer veldig bra og jeg må bare beklage dersom du trodde at min kritikk gikk til deg personlig. Det var ikke meningen! Du oppgir jo alder både på Tinder og IRL, så du er nok heller en jeg vil tenke oppløftende om hvis jeg hadde møtt deg, noe á la "Oj, en oppegående fyr som også holder seg godt. Imponerende!" Det jeg mente du bekrefter er at de mennene som velger å skjule alderen ønsker å bli vurdert av yngre jenter/damer. Mulig fordi de ser yngre ut eller ihvertfall tror det selv, slik at de mener de fortjener en yngre jente/dame. Jeg har ikke dette inntrykket av deg all den tid du er ærlig og oppgir alder slik at du aldersmessig befinner deg i riktig bås. Råder deg helt klart til å fortsette å oppgi alder 😉 Du virker ikke som en av disse jeg kaller mannsgris eller idiot, bare så det er sagt! Anonymkode: 95abc...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #15 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen alder, ingen like. Enkelt og greit. Det samme med de som ikke oppdaterer profilteksten. Står alderen som 55, og teksten sier: Hei, jeg er Knut på 51.... Så fire år på Tinder? Tenker sånne kun er der for ons og ingenting annet. Anonymkode: c128e...f0d Enten det eller de kan ha vært borte fra Tinder en stund og så plutselig tilbake igjen. Men å ikke oppdatere profilen sin da er såpass sløvt at personen utgår for min del uansett 😅 Anonymkode: 95abc...99d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #16 Del Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Masse damer som skjuler alderen sin, kanskje 20% av dei som dukkar opp hos meg. Går te venstre alle i hop. Anonymkode: 7fd6f...0eb Oj, dette var interessant. Jeg trodde jo dette kun var et mannsfenomen. Hvilken alder (ja teit spørsmål, men hva tror du sånn cirka?) er det på damer som skjuler alderen? Anonymkode: 95abc...99d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 24. juni 2022 #17 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Jeg gjorde det ikke i starten, men har nå aktivt begynt å venstresveipe alle menn som skjuler alderen. Jeg er 33 og min erfaring med menn som skjuler alderen er at de er et sted mellom 45-50. Det ble veldig tydelig i samtalen etter hvert at de bare ønsker en yngre dame å pule.. Endret 24. juni 2022 av Blått 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 24. juni 2022 #18 Del Skrevet 24. juni 2022 Ja, jeg antar at de enten vil ha en veldig mye yngre dame eller en dame som er eldre enn dem. Det var i hvert fall det jeg så da jeg var på Tinder og de fikk ingen like av meg. Ganske uinteressant med 50-60-åringer eller menn tidlig i 20-årene når jeg ikke er ute etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #19 Del Skrevet 24. juni 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har jo aldri sagt at jeg tolker det som "heldig" at andre beskriver meg som yngre enn jeg er, tvert imot, det er et helvete for en mann Dette kan jeg skrive under på... Det å ha et ungt utseende som mann er jo en kjempestor ulempe. Kvinner flest ønsker en mann som ser eldre ut enn seg selv, og ikke bare er det. Hadde jeg vært på tinder måtte jeg og vurdert å ikke oppgi alder. Damer på min alder er uansett ikke interessert Anonymkode: 4e8d8...13f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #20 Del Skrevet 24. juni 2022 Jeg fikk match med en fyr med skjult alder. Da jeg møtte han, sa han at det var frekt å spørre om alderen hans. Jeg tenkte fyren må ha vært en dame før eller har gjort tidsreise fra 1800-tallet. Anonymkode: 6ba82...e4f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå