Gå til innhold

Liv og Lotte til tvillingjenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I utganspunktet fine navn. Jeg har derimot hørt lottemor som kosenavn litt for ofte, og det som kommer opp i mitt hode er at det passer ikke like godt om begge jentene får sånt kosenavn. Lottemor og Livmor. 

Anonymkode: 375ff...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 18.41):

Hva synes KG-folket? 

Vi har tenkt at det kanskje er litt teit at begge får navn som begynner på L, men samtidig er de såpass ulike at vi likevel vurderer sterkt å gå for det. Litt klisjé fortsatt? Storebror heter Sixten. Passer det/er det fint? 

Anonymkode: a6a85...645

Det vil det nok bli tulla med når han blir eldre.

Anonymkode: c459c...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine to nærmeste venninner er tvillinger. De vokste opp som Maren og Merete. De ble hele tiden omtalt som en enhet, og det hjalp jo ikke at navnene ble som et bokstavrim. Da de skulle begynne på vgs, var de så lei av å være "MarenogMerete", at Merete tvang foreldrene til å la henne skifte navn.

Jeg tror det er viktig å gi tvillinger mulighet til å være så individuelle som mulig. Så jeg hadde styrt langt unna like forbokstaver.

Anonymkode: 958b4...c25

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine to nærmeste venninner er tvillinger. De vokste opp som Maren og Merete. De ble hele tiden omtalt som en enhet, og det hjalp jo ikke at navnene ble som et bokstavrim. Da de skulle begynne på vgs, var de så lei av å være "MarenogMerete", at Merete tvang foreldrene til å la henne skifte navn.

Jeg tror det er viktig å gi tvillinger mulighet til å være så individuelle som mulig. Så jeg hadde styrt langt unna like forbokstaver.

Anonymkode: 958b4...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tilbakemeldinger! Vi har fått litt å tenke på, men jeg tror vi ender opp med Liv og Lotte... ☺️ Ts

Anonymkode: a6a85...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...