Helene Skrevet 27. november 2024 Forfatter #441 Del Skrevet 27. november 2024 (endret) Leser om hvordan gå ifra en fin og ok mann. Jeg ønsket ikke gå inn på egen historie. Det gjør jeg her i dagboken. Jeg levde med den perfekte mannen, perfekt på utsiden. Prøvde tom å snakke med min mor om hvor vanskelig dette var. Hun sa, godta ting, du har en mann, suck it up. Ingen støtte der. Nå går jeg alltid egne veier. Jeg ga f i hva min mor rådet meg til. Hun kjenner ikke meg. Jeg gikk ifra den perfekte mannen, og det var mitt valg. Utdad, den perfekt mann. Å leve med han, et mareritt. Det eneste vi var enig om, vi var for gamle til å få barn. Vi begge hadde barn fra tidligere forhold, jeg orket ikke tanken på baby. Han var der og. Jeg gikk med på mye. Dette er mitt ansvar, kunne sagt nei. Gjorde ikke det da jeg elsket mannen. Det ble en grense til meg, han total rehabiliterte hele garasjen. Da snakker jeg ikke om oppussing. Skiftet ut hele elektrisk system. Nye lys, maling, flislegging av gulv. Jeg hjalp han på vegen, og døde inni meg underveis. Prøvde å si underveis, kan du ordne huset vi bor i? Dette er mannen som hjelper alle andre. Men gir f i eget hjem og situasjon. Etter år han jeg skjønt at jeg er ikke noe verdi for han. Garasje betyr mere enn meg. Selv da jeg sa, du velger mellom garasje og meg. Da valgte han garasje, og han fikk ikke garasje uten min egenkapital. Han mistet alt. Meg og garasje. Dette var hans valg. Så jeg lot en god mann gå. Jeg elsket mannen, han elsket ikke meg. Endret 28. november 2024 av Helene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 2. desember 2024 Forfatter #442 Del Skrevet 2. desember 2024 Det er vondt når du må innse at en garasje betyr mere enn deg som person. Sånn ble det. Jobbet med å gå videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 5. desember 2024 Forfatter #443 Del Skrevet 5. desember 2024 Blir oppgitt av meg selv når jeg har nededager. Men merk, jeg sier elsket, i fortid. I dag sliter jeg med å ikke bli bitter. Jeg gav år for han. Etter min erfaring var han ikke ondskapsfull. Har opplevd ondskap tidligere, min x er bare dum og korttenkt. Men føler meg utnyttet. Mannen kunne aldri kjøpt bolig uten meg. I dag ser jeg at det var det han ville. Ubevisst eller ikke. Mente jeg skulle betale halvparten av alle utgifter, tross av at jeg hadde halve inntekten av han + EK, noe han ikke hadde. I dag skjønner jeg ikke at jeg stilte nok krav. Eller mere åpenhet. Trodde jeg var åpen, jeg har ført selvangivelsen til oss begge i 18 år. Greier du ikke lese pluss og minus? Ved føring av selvangivelse har jeg alltid prøvd å forklart før den ble levert inn. Jeg skjuler ingenting. I dag har jeg en voksen datter, som har fått en samboer. De har prøvd seg fram økonomisk. Flere forslag på løsninger. Nå er min datter oppvokst med stram økonomi. Hun har også levd på budsjett gjennom år. Budsjett vil ikke si fattig, men å ha kontroll på inntekt og utgifter. Nå fikk hun en samboer som ikke hadde peiling 🤣🤣🤣. Datter sto opp for det hun trodde på. De har kommet fram til løsninger som fungerer for dem. Det hun har forklart meg, er fornuftig. Bare et sidespor, jobbet med regnskap før ufør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #444 Del Skrevet 11. desember 2024 Denne uken har vært fin så langt. Har vært i samtale. Har pakket inn den siste julegaven. Har bakt kake til julaften, dessert. Har begynt å se på julefilmer daglig 🤣🤣🤣. Roen har senket seg for min del. Joda, der er fortsatt noe å gjøre. Bake 1 sort, ta fram juletreet og pynte det. Ellers, ta det daglige. Lage mat, vaske klær mm, ta vare på hus og hjem sånn generelt. Føler at jeg er i rute og kan nyte en film daglig. Setter meg 3 mål for dagen, har greid det så langt i desember. Enkelte dager våkner jeg helt opprørt. Dette pga dårlig søvn og mareritt. Tvinger meg selv til å roe ned. Spiser frokost med kaffe. Ser barne-TV adventskalender. Etterpå greier jeg å tenke klarere. Og velger 3 ting jeg skal gjøre denne dagen. Jobber med meg selv hver dag. Har det ikke travelt, det blir nok bra til slutt 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 19. desember 2024 Forfatter #445 Del Skrevet 19. desember 2024 Det går egentlig framover. Har tunge tanker innimellom, sover ikke godt. Etter 2 timer i sengen uten søvn står jeg opp. Da blir det skjerm eller bok. At julen er her er egentlig positivt. Et avbrudd fra hverdagen. Jeg har ikke mye penger. Bare litt ekstra god mat i julen. Men, oppfølgingen jeg får har fått nå, jeg er ikke alene. Dette har jeg aldri opplevd før. Kanskje noen tror at jeg fortjener hjelp? For meg er dette helt nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 24. desember 2024 Forfatter #446 Del Skrevet 24. desember 2024 Har hatt en kjempefin julaften. Ja, har hatt kjempefine siste dager før julaften. Kunne tatt alt i mitt tempo, ingen som stresser meg opp med siste julegaver eller mat ønsker. Vi har spist middag etter tradisjonen. Pyntet juletre lille julaften. Fikk beskjed i går om at svigersønn ønsket å sove lenge. Han har jobbet mye i det siste. For meg, jeg ønsket noen timer om morgenen for å se barne-TV 🤣🤣🤣. La mannen sove. Hele dagen i dag har vært i min ånd. Rolig, god mat. Ikke noe akutt ting på butikk. Min x greide alltid å trigge meg, vi måtte på butikk julaften. I år glemte jeg å ta med kålrabistappe til pinnekjøttet. Resten av familien spiser ribbe. Jeg tenker, det som er glemt er glemt. Har lært, du velger hva som er viktig for deg. Men den ribbebiten jeg spiste, saftig som aldri før. Pinnekjøttet var også sånn, slapp beina, krydret. Ble så mett. Jeg har hatt en så fin julaften. Nå har jeg igjen opplevd svigerfamilien. De er helt fantastiske, på godt og vondt. Vondt kan vi ta en annen dag. Min datter kommer så godt overens med sin svigermor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 25. desember 2024 Forfatter #447 Del Skrevet 25. desember 2024 I dag har jeg vondt. Migrene. En god dag, 3 dager med smerter. Det er verdt det. Det er disse dagene jeg lever for. Hadde det skikkelig fint i går. Jeg lo som jeg ikke har gjort på lenge. Kan ikke huske sist jeg lo så mye. En skikkelig god julaften. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 7. januar Forfatter #448 Del Skrevet 7. januar Oppsummering, hele julen har vært fin. Ok, jeg har hatt kraftig migrene noen dager, men, det er de gode dagene jeg lever for. Lille julaften uten migrene. Laget middag etter tradisjonen. Julaften, skikkelig hyggelig dag og kveld. Ok noe vond migrene innimellom. Men, jeg husker de gode dager. Jeg lever lenge på gode dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet lørdag kl 17:52 Forfatter #449 Del Skrevet lørdag kl 17:52 Jeg har hatt vonde dager må. Men, de gode bytter meg opp. Når jeg sier vonde dager, handler det ikke om personlig tap. Det er bedriften som min søster prøver å berge. Dette er i Nord-Norge. Vind, storm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 8 timer siden Forfatter #450 Del Skrevet 8 timer siden Har bestemt meg. 2025 skal bli min ny start. Glem klaging. Bedriften får gå sin gang. Jeg har aldri forventet å eie en del av det. Nå betaler jeg formuesskatt da jeg eier. Har hatt år hvor jeg ikke betalte skatt. Jeg får så mye tilbake, hver mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 8 timer siden Forfatter #451 Del Skrevet 8 timer siden I dag har jeg migrene. Dette er en kjent tilstand. Positivt i dag, jeg greier å spise. Sulten som fy. Ok, vondt i høyre tinning, men har sultfølelse. Datter har fylt skapet mitt med rett i koppen suppe. Det positive i dag, spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå