Helene Skrevet 14. mai Forfatter #481 Skrevet 14. mai Det har vært en tøff tid. Tar imot alt av hjelp, og det har hjulpet. Men blir skikkelig sliten. Mentalt. Sover nå mer enn normalt. Tenker dette trenger jeg, da jeg tidligere har hatt våkenetter i 3 døgn. Jeg bruker ikke stoff på noen måte for å holde meg våken. Det er bare lys fra tv. Prøver nå å lese bok på sengekanten. Øver meg på leve i nå.
Helene Skrevet 14. juni Forfatter #482 Skrevet 14. juni Tenker bakover. Jeg ba x om å flytte. Sa han kunne leie garasje og skulle støtte det. X var dum. Han ville ikke flytte. Han mistet alt. Garasje, hus og hage.
Helene Skrevet 16. juni Forfatter #483 Skrevet 16. juni La meg være klar på en del ting. Min x utnyttet meg. Jeg eide ikke mye, men jeg eide bolig. Der var formuen min. Jeg hadde egenkapital. Lang historie kort, han brukte meg og min egenkapital. Jeg har alltid tenkt at jeg skal betale min halvdel av ting. Men noe skurrer når mann har dobbelt så mye inntekt pr år enn meg. Nå har mannen gjort det igjen. Jeg overlot han til valg. Han valgte å leie og kjøpe bil og sykkel framfor å investere i bolig. Nå har jeg skjønt at han har funnet seg ny dame. Misforstå meg rett. Skal han utnytte denne damen? X eier ikke noe. Nye damen eier en bolig som jeg gjorde i min tid.
Helene Skrevet 17. juni Forfatter #485 Skrevet 17. juni Jeg har leid ut rom i mitt hjem i sommer. En person som er kjempehyggelig. Dette er snakk om 6 uker.
Helene Skrevet 22. juni Forfatter #486 Skrevet 22. juni Har svart på ting ang botox og ting. Jeg står for det jeg har gjort. Er en av de få som har gjort noe og er åpen om det, fra min generasjon. Jeg har gjort 2 ting. Operert øyelokker. Hver gang jeg skulle sminke meg, hadde 3 øyelokker å sminke. Så trøtt ut alltid. Etter operasjonen, de fjernet 1 cm hud pr øyelokk. Kan ikke forklare hvor mye dette betydde for meg. Jeg visste ikke om muligheten. Det var en arbeidskollega som tipset meg om muligheten. Fastlegen sa, jeg trengte det ikke. Jeg sa, kan du ikke sende en rekvisjon, og la øyenlegen se meg. Nå var fastlegen ok. Så han sendte søknaden. Da jeg kom til øyelegen var det ikke noe tvil. Som sagt, han fjernet 1 cm hud pr øyelokk. Han tok bilde, og jeg fikk dekket dette. Egenandel var 400 kr. Jeg hadde virkelig mye øyelokk. Jeg tenkte aldri på muligheten om å gjøre noe med det. Min generasjon er ikke oppvokst med muligheter. Er oppvokst med at hjelp til kropp, ansikt er fy fy. I dag gjør andre masse. Den yngre generasjon. Har dog lært å stole på meg selv.
Helene Skrevet 25. juni Forfatter #487 Skrevet 25. juni X eier ikke skam. Har lært at han har ny dame. Det bryr meg midt i. Men, han har også flyttet sammen med henne. Dette har jeg noen tanker rundt. Det bryr meg ikke, men, jeg tenker på hvordan han behandlet meg gjennom år. Først var vi elskere noen år. Dette passet meg godt dengang, og hadde ingen ønske om forhold. Så ønsket han at vi skulle bli sammen. Jeg gikk med på å prøve. Han var verdens snilleste og omsorgsfulle da. Etter 3 år som kjærester begynte han å snakke om ekteskap. Jeg ville at vi skulle flytte sammen først. Jeg sa nei hver gang han fridde. Etter hvert fikk han meg på gli. Han flyttet inn hos meg, og siden vi skulle gifte oss, ble det naturlig at han kjøpte seg inn i min bolig. 6 uker etter at han kjøpte seg inn ba jeg om at vi skulle sette bryllupsdatoen. Hvor svaret var, han hadde ombestemt seg. Var ikke interessert i å gifte seg likevel. Jeg fikk sjokk. Nå skjedde det masse etterpå dette også, men det var der han ødela oss. Jeg gav oss ikke opp enda, holdt ut noen år til. Mannen utnyttet meg gjennom år. Det var seg og seg og seg. Jeg brukte 18 år på mannen. Så går det 2 år etter brudd, så har han ny kjæreste og nå samboer. Jeg håper han ikke utnytter nye samboer. Hun er ufør som meg, og hun eier eget hjem som jeg alltid har gjort. Joda, han er flink til å spandere mat ute eller betale ekstra tinger. Men faste utgifter over hjem har han ingen oversikt over. Det som plager meg er at han drev meg så langt ned psykisk. Han kalte meg psykopat uten å vite hva det er. Jeg har levd med en psykopat i yngre dager, jeg vet hva det er. Han kalte meg syk hver gang jeg ikke ville gjøre som han sa. Jeg sto opp for meg selv hele vegen, og snakket til døve ører. Til slutt må du gi slipp. Jeg elsker ikke denne mannen lengre. Han tror han er den perfekte kjæreste og samboer. Har ingen innsikt. Jeg har bonus barn etter dette forholdet. En av mine nærmeste. Jeg vet at hun har problemer med pappas nye kjæreste. Jeg har nær kontakt med denne damen. Jeg kommer til å anbefale, gi kjæresten til din far en sjanse. Vi kommer alltid til å ha kontakt. Det gikk ikke mellom meg og din far. Livet går videre. Samtidig jeg er alltid der for mine bonusbarn.
Helene Skrevet 2. juli Forfatter #488 Skrevet 2. juli Jeg må la dette gå. Gjort er gjort. Når dette er sagt, vi var 2 i et forhold. Jeg gjorde mine ting feil. Man lærer så lenge man lever.
Helene Skrevet 2. juli Forfatter #489 Skrevet 2. juli Annen sak. Jeg ble slankeoperert for 15 år siden. De sa dengang, dette er et hjelpemiddel, ikke en løsning. Har sett så mange som går opp i vekt. De har mistet fokus. Det er hverdagen som teller. Jeg spiser ikke farsemat. Fikk hjelp i 2 år. Resten er meg.
Helene Skrevet 4. juli Forfatter #490 Skrevet 4. juli Jeg sliter. Må svelge kameler. Dette er et valg. Har nettopp vært i stor familie bursdag. I taler blir mor og søster hyllet fram. De har gjort bursdagen mulig. Min hjelp nevnes ikke med et ord. Nå reagerte familien. De spurte meg rett ut. Har ikke du hjulpet ? Jeg jobbet 9 timer sist fredag. I taler mm ble det sagt, det var min mor og min søster som hadde ordnet alt . Det som var fint, onkel så meg. Jeg tilbød hjelp hele vegen. Pr telefon, sa planlegg med meg. Gi meg tanker om mat, jeg kan hjelpe. Må svelge kameler . Mor og søster høster heder og ære . Jeg vet hva jeg bidro med. Det som er synd, min mor ser fortsatt ikke meg . Er vant med det 1
Helene Skrevet 4. juli Forfatter #491 Skrevet 4. juli Jeg ble syk. Fikk covid uken før jeg reiste nordover. Gikk glipp av hele skolesamlimgen. Men det viktigste var, 80 års dager til mine foreldre. Jeg satt på toget med munnbind hele vegen. Fra Oslo, til Mo i Rana.
Helene Skrevet 5. juli Forfatter #492 Skrevet 5. juli Har vært nordafor en ukes tid. Ble positivt overraska. Det var meldt 10 grader og regn hele uken. Nå fikk vi 15-18 grader, og noen regndråper. Værmessig var det over all forventning. Hadde pakkete ullklær, brukte ikke dette.
Helene Skrevet 6. juli Forfatter #493 Skrevet 6. juli Det regner nå. Sitter ute i 20 grader. Det er en grunn til at jeg flyttet sørover. I Trondheim var der 10 grader og regn. Jeg har balkong med tak over. Angrer ikke på at jeg flyttet sørover. Jeg startet på nytt. Bor nå i en koselig liten koselig by.
Helene Skrevet 6. juli Forfatter #494 Skrevet 6. juli Jeg føler at jeg er i syden. Dette er så godt. Sitter i sommerkjole, varmt og godt. Sitter under tak, med 2 av mine puser. Det regner ute, samtidig er det varmt.
Helene Skrevet 7. juli Forfatter #495 Skrevet 7. juli Leser om søsterforhold. I unge dager hadde meg og min lillesøster et nært forhold. Så traff hun en mann, og de kuttet meg ut. Jeg mistet en venninne og søster. Nå er søster skilt. Trodde da at vi skulle få et nærmere forhold. Så feil tok jeg. Hun har truffet en mann som gjør henne godt. De har forlovet seg, og min søster fortalte ikke om dette. Jeg oppdaget dette da jeg så ringene på fingrene. Nå er denne nye mannen riktig for henne. Han gjør henne lykkelig. Men det sårer meg hvordan hun tar avstand fra meg. Vi var 3 søstre, nå er vi 2. Jeg trodde vi skulle bli nærmere etter å ha mistet 1. Så feil tok jeg.
Helene Skrevet 10. juli Forfatter #496 Skrevet 10. juli Har gjort dagens gode gjerning. Var på shoppingtur. Tok en røyk ute etterpå. La merke til et par med hund. Damen gikk inn for å handle, mannen ble ute i skyggen med hunden. Her snakker vi 28 grader i skyggen. Jeg drakk cola i et beger, men hadde full vannflaske i veska. Tømte ut det siste av brusen og spurte mannen om han ville ha litt vann til hunden. Han takket ja, så jeg tømte halve flasken i begeret. Måtte ha litt igjen selv. Hunden drakk masse, og eier var veldig takknemlig. Vi må hjelpe hverandre og ta vare på dyra, i alle temperaturer. Følte at jeg hadde bidratt noe i dag. 1
Helene Skrevet 10. juli Forfatter #497 Skrevet 10. juli Helene skrev (På 25.6.2025 den 21.56): X eier ikke skam. Har lært at han har ny dame. Det bryr meg midt i. Men, han har også flyttet sammen med henne. Dette har jeg noen tanker rundt. Det bryr meg ikke, men, jeg tenker på hvordan han behandlet meg gjennom år. Først var vi elskere noen år. Dette passet meg godt dengang, og hadde ingen ønske om forhold. Så ønsket han at vi skulle bli sammen. Jeg gikk med på å prøve. Han var verdens snilleste og omsorgsfulle da. Etter 3 år som kjærester begynte han å snakke om ekteskap. Jeg ville at vi skulle flytte sammen først. Jeg sa nei hver gang han fridde. Etter hvert fikk han meg på gli. Han flyttet inn hos meg, og siden vi skulle gifte oss, ble det naturlig at han kjøpte seg inn i min bolig. 6 uker etter at han kjøpte seg inn ba jeg om at vi skulle sette bryllupsdatoen. Hvor svaret var, han hadde ombestemt seg. Var ikke interessert i å gifte seg likevel. Jeg fikk sjokk. Nå skjedde det masse etterpå dette også, men det var der han ødela oss. Jeg gav oss ikke opp enda, holdt ut noen år til. Mannen utnyttet meg gjennom år. Det var seg og seg og seg. Jeg brukte 18 år på mannen. Så går det 2 år etter brudd, så har han ny kjæreste og nå samboer. Jeg håper han ikke utnytter nye samboer. Hun er ufør som meg, og hun eier eget hjem som jeg alltid har gjort. Joda, han er flink til å spandere mat ute eller betale ekstra tinger. Men faste utgifter over hjem har han ingen oversikt over. Det som plager meg er at han drev meg så langt ned psykisk. Han kalte meg psykopat uten å vite hva det er. Jeg har levd med en psykopat i yngre dager, jeg vet hva det er. Han kalte meg syk hver gang jeg ikke ville gjøre som han sa. Jeg sto opp for meg selv hele vegen, og snakket til døve ører. Til slutt må du gi slipp. Jeg elsker ikke denne mannen lengre. Han tror han er den perfekte kjæreste og samboer. Har ingen innsikt. Jeg har bonus barn etter dette forholdet. En av mine nærmeste. Jeg vet at hun har problemer med pappas nye kjæreste. Jeg har nær kontakt med denne damen. Jeg kommer til å anbefale, gi kjæresten til din far en sjanse. Vi kommer alltid til å ha kontakt. Det gikk ikke mellom meg og din far. Livet går videre. Samtidig jeg er alltid der for mine bonusbarn. Nå har det kommet til at x blokkerer meg overalt. Ja jeg har sendt noen krasse meldinger siden bruddet. Har ikke sendt noe på sikkert 6 mnd. Krasse meldinger har handlet om katt, ikke forholdet oss imellom. Dette bekrefter igjen, han ønsker ikke å forholde seg til daglige avgjørelser. Prøvde å fortelle noe om hans katt, som heldigvis jeg fikk overta. X var veldig ok med løsningen vi gjorde. Nå tenker jeg økonomi. Han er ikke urettferdig. Samtidig, jeg har så store problemer med at en så snill mann kunne gjøre dette mot meg. Tenkte dette var kjærlighet. Så feil tok jeg.
Helene Skrevet 12. juli Forfatter #498 Skrevet 12. juli En av tingene min x var opptatt av. Jeg ble tynn. Han elsket kroppen min før dentid. Derav, elskere i år før forhold. Jeg ønsket ikke forhold selv
Helene Skrevet 12. juli Forfatter #499 Skrevet 12. juli Har noen tanker ang blokkering. X har blokkert meg overalt. Min første tanke, er ikke dette et tenåringsfenomen? Jeg følger ikke med på hva han gjør. Har visst lenge at han har ny dame. Lærte i sommer at de har flyttet sammen. Dette bryr meg ikke. Håper bare at han behandler den nye damen bedre enn han behandlet meg. Nå har vi felles venner. Det er derfra jeg får info. Nå spør ikke jeg om X, men ting kommer naturlig opp i en samtale. Siden jeg aldri har fulgt X på media, så gjør jeg som før. Skriver mine tanker her, og bryr meg lite om hva X gjør.
Helene Skrevet 12. juli Forfatter #500 Skrevet 12. juli Leser om pent barn. Nå var min datter barnemodell. Her snakket vi store oppslag i aviser. Overskygget Mona Grudt. Trakk henne ut av dette da jeg så at hun ble ukomfortabel. Pene barn betyr ikke at de er lykkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå