Gå til innhold

Flere enn meg som har covid nå?

00:01

Anbefalte innlegg

zemer skrev (2 timer siden):

Burde en egentlig få covid I det heletatt som trippel vaksinert? 

Vaksinen gjør jo ikke at man ikke får viruset.....det mildner vel symptomene? Det gir god beskyttelse,  men ikke full.Trodde det. De jeg kjenner som har hatt covis har også alle vært vaksine er te, men ikke fått så heftige utslag. Uansett her sitter jeg med covid..

https://www.fhi.no/nyheter/2021/flere-anbefales-tre-doser-med-koronavaksine/

Endret av MiominMio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MiominMio skrev (5 timer siden):

Vaksinen gjør jo ikke at man ikke får viruset.....det mildner vel symptomene? Det gir god beskyttelse,  men ikke full.Trodde det. De jeg kjenner som har hatt covis har også alle vært vaksine er te, men ikke fått så heftige utslag. Uansett her sitter jeg med covid..

https://www.fhi.no/nyheter/2021/flere-anbefales-tre-doser-med-koronavaksine/

God bedring.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
zemer skrev (9 timer siden):

Vet du jeg klarer meg helt fint som uvaksinert spesielt etter å se hva man mor sliter med, og hva min sønn fikk etter en vaksine hvor riksen sa det samme. Uansett så er det vel bra at de som vil får sine doser? Men, fint om vi som står over også blir respektert!!

Jeg respekterer at du har valgt å ikke vaksinere deg. 

Jeg respekterer ikke at du bruker alle tråder her inne til å spre feilinformasjon og skepsis til vaksinene, slik at du påvirker andre til å gjøre dårlige valg på sviktende grunnlag. 

zemer skrev (9 timer siden):

Hvorfor gir en da en ifølge deg utgått vaksine?

De gir fortsatt god beskyttelse mot alvorlig sykdom, selv om de ikke lenger beskytter særlig godt mot å bli smittet. 

Det visste du også, men du bare måtte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (10 minutter siden):

Jeg respekterer at du har valgt å ikke vaksinere deg. 

Jeg respekterer ikke at du bruker alle tråder her inne til å spre feilinformasjon og skepsis til vaksinene, slik at du påvirker andre til å gjøre dårlige valg på sviktende grunnlag. 

De gir fortsatt god beskyttelse mot alvorlig sykdom, selv om de ikke lenger beskytter særlig godt mot å bli smittet. 

Det visste du også, men du bare måtte? 

Har sagt hele tiden at de som er engstelige får ta sine doser. Dessverre så er det nå engang slik at mange reagerer på vaksinen. Det står også på FHI sine sider. Er vel en grunn til at Moderna ikke ble anbefalt yngre menn? 

At du ikke godtar dette er jo opp til deg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 timer siden):

Har sagt hele tiden at de som er engstelige får ta sine doser. Dessverre så er det nå engang slik at mange reagerer på vaksinen. Det står også på FHI sine sider. Er vel en grunn til at Moderna ikke ble anbefalt yngre menn? 

At du ikke godtar dette er jo opp til deg.

"De som er engstelige"? Mener du de som følger de klare anbefalingene fra helsemyndighetene mht vaksinasjon? 

Er en slik formulering uttrykk for at man respekterer de som tar et annet valg enn du selv, synes du?

Endret av Aricia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis må dette gjentas igjen og igjen: 

«Studie: Vaksinen reddet 20 millioner liv

Nærmere 20 millioner liv ble reddet av koronavaksinen det første året, men enda flere kunne vært reddet om flere var blitt vaksinert, viser en ny studie.»

(Kilde: The Lancet via NRK)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på festival / dansegalla i slutten av mai, og mange blei smitta der, og grunn til å tro det var luft / svevesmitte. Mange er blitt syke, og blei selv nokså syk med feber, tørrhoste, hodepine, mistet smaksansen, og almenntilstilstand veldi redusert i lang til.  Er fortstatt ikkje komt meg heilt tilbake i form etter  6 uker, så må vera et aggresiv virus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (2 timer siden):

Tydeligvis må dette gjentas igjen og igjen: 

«Studie: Vaksinen reddet 20 millioner liv

Nærmere 20 millioner liv ble reddet av koronavaksinen det første året, men enda flere kunne vært reddet om flere var blitt vaksinert, viser en ny studie.»

(Kilde: The Lancet via NRK)

Vanskelig å fastslå, ettersom viruset har endret seg over tid, men kanskje det stemmer?

Pfizer sin vaksinestudie viste at vaksinene hindrer smitte/infeksjon med ca. 95 % (relativ risikoreduksjon). Det stemte dog ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 timer siden):

"De som er engstelige"? Mener du de som følger de klare anbefalingene fra helsemyndighetene mht vaksinasjon? 

Er en slik formulering uttrykk for at man respekterer de som tar et annet valg enn du selv, synes du?

Jeg tenker at de som er engstelig kan prøve å holde avstand og eventuelt bruke munnbind. Eller mener du at landet skal stenges ned for hver bølge?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 time siden):

Jeg tenker at de som er engstelig kan prøve å holde avstand og eventuelt bruke munnbind. Eller mener du at landet skal stenges ned for hver bølge?

Det var ikke det du skrev. Du satte likhetstegn mellom å være engstelig og å la seg vaksinere.

(Jeg for min del synes nå det virker som at det er vaksinemotstanderne som handler på frykt, i stedet for på faglig baserte råd).

Endret av Aricia
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (23 minutter siden):

Det var ikke det du skrev. Du satte likhetstegn mellom å være engstelig og å la seg vaksinere.

(Jeg for min del synes nå det virker som at det er vaksinemotstanderne som handler på frykt, i stedet for på faglig baserte råd).

Nei, din påstand.  Når det er sagt så må folk gjøre det de synes er best for seg. Men, å stenge ned og den evige testingen er neppe veien å gå. Tror mange som frykter ikke har hatt covid enda.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på en liten demensavd. Alle ansatte og alle pasienter er trippelvaksinerte. Nå har alle unntatt en pasient hatt corona. De fleste middels syke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg har også fått covid eller tok hjemmetest i dag og den var positiv. Regner med at de er ganske pålitelige, men måtte jo bare få covid en gang uansett. Spesielt med den nye varianten og at man er rundt mer folk osv.

Jeg er ikke så veldig dårlig, men merker at jeg ikke skal gjøre så veldig mye før jeg blir sliten. Det var verst de første dagene og nå går det litt opp og ned, men det er mest hosting. Har også vært litt rar i magen. Det er egentlig litt som å ha influensa og forkjølelse, men har hatt verre influensa før. Snart en uke siden jeg begynte å få symptom og først var det bare litt vondt i halsen og følte meg litt uvel.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...