Gå til innhold

Flere enn meg som har covid nå?


00:01

Anbefalte innlegg

Hører at det er ventet en ny smittebølge fra Europa. Men har den allerede kommet? Ser cruisepassasjerer som kommer iland i byen her bruker munnbind.

Jeg har for første gang blitt smittet av corona nå. Heldigvis mildt forløp så langt, typ en solid forkjølese/influensa. Kjenner ingen andre som er smittet nå, så sannsynlig smittevei er tettpakket konsert på festival. Må vi frem med munnbindet igjen..? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

00:01 skrev (22 minutter siden):

Hører at det er ventet en ny smittebølge fra Europa. Men har den allerede kommet? Ser cruisepassasjerer som kommer iland i byen her bruker munnbind.

Jeg har for første gang blitt smittet av corona nå. Heldigvis mildt forløp så langt, typ en solid forkjølese/influensa. Kjenner ingen andre som er smittet nå, så sannsynlig smittevei er tettpakket konsert på festival. Må vi frem med munnbindet igjen..? 

 

Ei venninne er smittet nå. For henne startet det med skikkelig nyse anfall, på ett fly for sikkerhetsskyld 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Det har nylig vært flere avisartikler der folk i helsevesenet sier de merker en økning i antall covidtilfeller igjen. Det er nok mye smitte i samfunnet nå, men når ingen tester seg blir det ikke fanget opp før man eventuelt blir så syk at man oppsøker hjelp. 

Nå er det vel knapt verre enn en seig forkjølelse for de aller, aller fleste av oss. Det blir neppe noe munnbind og tiltak igjen, med mindre det dukker opp en verre mutasjon da. Jeg tror ikke noe på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner flere som er smittet nå enn i januar/februar. Det var 700 smittede i går og det er mye med tanke på at det ikke testes. De fleste kommuner har lagt ned pcr teststasjonene, så det er kun de som kjøper privat og de som er innlagt som testes. Så sannsynligvis er tallet tidobbelt om ikke mer. Så vi er definitivt inni toppen av en smittebølge nå.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa positivt igår for første gang. Venninna mi har det nå, og mor og stefar for to-tre uker siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har meldt fra til nærkontakter og holdt meg hjemme, selv om man ikke er pålagt det lenger. Tenker jeg kan gjøre litt for å redusere smitten, men spørs om det har så mye for seg. Jeg fikk satt siste (3.) dose vaksine i januar, og jeg var ikke blant de første. Så da er det nok flere som får en "sommerforkjølelse" snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte fra en som jobber på et sykehjem her at halvparten av de ansatte er hjemme med covid nå :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som akkurat har hatt det, eller har det nå

Jeg har heldigvis sluppet unna foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

00:01 skrev (28 minutter siden):

Jeg har meldt fra til nærkontakter og holdt meg hjemme, selv om man ikke er pålagt det lenger. Tenker jeg kan gjøre litt for å redusere smitten, men spørs om det har så mye for seg. Jeg fikk satt siste (3.) dose vaksine i januar, og jeg var ikke blant de første. Så da er det nok flere som får en "sommerforkjølelse" snart. 

Bra du sier fra og holder deg hjemme når du har covid💛 Vi er flere i risikogruppe som fortsatt er veldig forsiktig og håper å unngå smitte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det i våres. Kjenner et par som hadde det nå nettopp.

Tallene er lave fordi folk ikke gidder melde ifra lenger. Skjønner det godt. Jeg meldte heller ikke ifra. Ser ikke vitsen med det.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde det i våres. Kjenner et par som hadde det nå nettopp.

Tallene er lave fordi folk ikke gidder melde ifra lenger. Skjønner det godt. Jeg meldte heller ikke ifra. Ser ikke vitsen med det.

Det er vel ikke krav om å melde fra nå heller - undersøkte akkurat for ei syk venninne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg fikk det med et par dagers mellomrom forrige uke.  Vi er begge fullvaksinert, og har ikke hatt det før. 

Har ikke meldt fra noe sted, det er ikke krav om det lenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

judith52 skrev (3 timer siden):

Er dere vaksinerte? 

Min venninne som fikk det nå har 3 doser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg tester meg ikke heller. Er jeg syk, holder jeg senga til jeg er frisk 🙂

Endret av Tunique
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa fra til nærkontakter da det kan være noen som har familie og venner i risikogruppene. Jeg var også hjemme, men jeg var jo syk så det var liksom ikke noe alternativ. 

Jeg hadde også tre doser vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det. En på jobb hadde det (ikke kollega). Men har ikke igjen tester. Så ligger nå her som et slakt. Ikke hatt det før. 

Er trippelvaksinert. Og i risikogruppe. Men ikke reddere for å få dette nå ved enn andre infeksjoner. Jammen kan  jeg blitt gørrsjuk av andre infeksjoner også. Livet er farlig. 

Endret av parmanoia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som lus, omgangsyke og influensa.. er alltid noen som har det.. så blusser det opp i perioder å da har «alle» det..

håper ikke denne runden blir så heftig ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nora skrev (4 timer siden):

Bra du sier fra og holder deg hjemme når du har covid💛 Vi er flere i risikogruppe som fortsatt er veldig forsiktig og håper å unngå smitte.

Men er det ikke det som man bør gjøre når man er syk uansett det er covid eller influensa eller hva som helst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...