Gå til innhold

Flere enn meg som har covid nå?


00:01

Anbefalte innlegg

Fikk kjæresten til å stikke innom med en test, og den var ikke tvil om at den var positiv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håp86 skrev (2 timer siden):

Men er det ikke det som man bør gjøre når man er syk uansett det er covid eller influensa eller hva som helst?

Jo absolutt😊 Ingen vil bli smittet, uansett hva man er syk av. Men det er langtfra alle som bryr seg om de vandrer rundt i folkemengder som smittebomber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nora skrev (1 time siden):

Jo absolutt😊 Ingen vil bli smittet, uansett hva man er syk av. Men det er langtfra alle som bryr seg om de vandrer rundt i folkemengder som smittebomber.

Det er veldig synd. Har selv opplevd de som må ut og må på jobb selv med feber fordi det er jo så få på jobb. Ja, uka etter er det veldig få. Rart det er så vanskelig å ta det lille hensynet? Selv står jeg midt i en flytteprosesse, har ikke tid til å bli syk nå🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håp86 skrev (14 timer siden):

Men er det ikke det som man bør gjøre når man er syk uansett det er covid eller influensa eller hva som helst?

Man pleier vel ikke å si ifra til alle en har vært i nærheten av ved f eks sesonginfluensa, magesyke eller lignende? Er jo helt normalt at folk blir syk, hele året igjennom.

Å holde seg hjemme når man er syk, uansett hva det er, er en selvfølge. Men man er ikke forpliktet til å fortelle hva som feiler (med mindre det er tuberkulose), og folk flest vil ikke være interessert. Sykdom er normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre i dag at ei på jobben har fått covid igjen. Hun har 2 doser, men ble innlagt rett etter siste dose. Hadde covid første gang mellom dose en og to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det for to uker siden, har ikke hatt det før. Så ja, hører om flere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min andre gang  med covid. Verste nå, ekstreme ryggsmerter og verk i hele kroppen. Føler meg dårlig, er på tredje dagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det øker med covid pasienter på sykehuset. Kjenner også en god del som har det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (9 minutter siden):

Mange som er positive på jobben, og vi har fortsatt munnbind-tvang.

Munnbind hjelper ikke så mye hvis det ikke er ffp2 eller ffp3 maske. De kirurgiske munnbindene lekker som en sil langs kanten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa positivt i går. Elendig form! Hoste, tette bihuler, rennende nese, diare, vondt i rygg og nyrer og feber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Sermina said:

Munnbind hjelper ikke så mye hvis det ikke er ffp2 eller ffp3 maske. De kirurgiske munnbindene lekker som en sil langs kanten.

Vi bruker KN95. Ikke det at det hindrer smitte på noen som helst måte. Er typ 40 stk som er smittet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knirke skrev (14 timer siden):

Vi bruker KN95. Ikke det at det hindrer smitte på noen som helst måte. Er typ 40 stk som er smittet nå.

Er det skikkelig kn95 masker uten luftglippe? Som f.eks 3M aura? Hadde ikke skikkelig KN95 hjelpt så hadde alle som jobbet på koronaavdeling ligget langflat. 
 

Men med så smittsomme varianter som vi har nå så burde de fleste steder innendørs ha hepa luftfilter. Aerosoler fra smitte ligger som røyk i luften. Vi må tenke på samme måte som om vi skulle fjernet røyk fra luften. De portable hepafilterene er såpass rimelig i innkjøp at det er rart norge ikke har fokusert mer på det. Vi har det hjemme. Ekstra bonus er at mannens allergi har forduftet.

Vi burde hatt en revolusjon innen ren inneluft på samme måte som vi bekjempet kolera med rent vann. 
Mekaniske innovasjoner burde kommet mer på banen for å løse pandemien.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Sermina said:

Er det skikkelig kn95 masker uten luftglippe? Som f.eks 3M aura? Hadde ikke skikkelig KN95 hjelpt så hadde alle som jobbet på koronaavdeling ligget langflat. 
 

Men med så smittsomme varianter som vi har nå så burde de fleste steder innendørs ha hepa luftfilter. Aerosoler fra smitte ligger som røyk i luften. Vi må tenke på samme måte som om vi skulle fjernet røyk fra luften. De portable hepafilterene er såpass rimelig i innkjøp at det er rart norge ikke har fokusert mer på det. Vi har det hjemme. Ekstra bonus er at mannens allergi har forduftet.

Vi burde hatt en revolusjon innen ren inneluft på samme måte som vi bekjempet kolera med rent vann. 
Mekaniske innovasjoner burde kommet mer på banen for å løse pandemien.

Det er ingenting i veien med maskene. Det som har skjedd er at folk, inkludert meg selv, gir blanke f... i Korona.

Det er nok  hysteri nå, verden går videre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (30 minutter siden):

Det er ingenting i veien med maskene. Det som har skjedd er at folk, inkludert meg selv, gir blanke f... i Korona.

Det er nok  hysteri nå, verden går videre.

Da høres historien din mer ut som feilbruk av maskene fremfor at kn95 aka åndedrettsvern ikke fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Sermina said:

Da høres historien din mer ut som feilbruk av maskene fremfor at kn95 aka åndedrettsvern ikke fungerer.

Jeg har aldri sagt at de ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at de ikke fungerer.

Du skrev jo nettopp at 40stk på jobben din var smittet selv om de brukte kn95.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test i går. 3 vaksinedoser, den siste for ganske nøyaktig et halvt år siden. Har sannsynligvis blitt smittet på jobb, så der går nok en eller annen rundt og sprer smitte uten å ha symptomer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner som har covid nå har ikke hatt det tidligere, stemmer dette med majoriteten? Om de har hatt det tidligere er det lenge siden og ikke runden med omikron i vinter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...