Gå til innhold

Medbrakt i alkofritt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du tenkt på at det kanskje er dine alkoholproblemer som gjør at brudeparet har valgt et alkoholfritt bryllup? De vil gjerne ha deg der, men dine hikkaser er plagsomt for andre. 

Anonymkode: 59100...699

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det høres veldig leit ut at inviterte gjester til et bryllup tenker at dagen blir dørgende kjedelig, og at man må drikke alkohol for å «holde ut», og i samme slengen ødelegge brudeparets ønsker om en alkoholfri dag på den største dagen i deres liv. Jeg anbefaler å la være å gå i det hele tatt, hvis dere syns det er så kjedelig og pyton å skulle feire dagen sammen med dem..

Anonymkode: 9d120...192

Dette er noe jeg aldri har forstått, at man må drikke for at noe ikke skal være "dørgende kjedelig". Jeg forstår ikke at det er så vanskelig for noen å sette pris på en hyggelig dag/fest uten alkohol. Jeg synes det er akkurat like stas, eller enda mer, uten alkohol. Uansett er det jo brudeparets ønske å ikke ha alkohol der. 

Anonymkode: fe367...099

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg egentlig har større utfordringer med folk som absolutt MÅ gjøre som de selv vil som "voskene selvstendige mennesker" og derfor rett og slett ikke klarer tilpasse seg og respektere andre enn selve problemstillingen.. Dersom noen sier de ønsker alkoholfritt, vegansk, røykfritt osv osv så handler det i større grad om å vise dem respekt enn om hva du som selvstendig individ ønsker, kan eller ikke kan gjøre enn noe annet - så hva er problemet? Er det å vise andre respekt så langt utenfor det man kan klare eller er det dette ekstreme behovet for å trumfe gjennom sin vilje og sitt behov som er proenget? 

 

 

Endret av Carrot
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært i tre alkoholfrie bryllup. Et var på Vestlandet, der var brudeparet kristne. Det andre i Oslo, der var brudeparet med i en avholdsbevegelse, men de var ikke religiøse. Det tredje var et sted på Østlandet, der var brudens far alkoholiker.  

Veldig hyggelige bryllup alle tre. Det eneste stedet noen av gjestene klaget over å ikke få servert alkohol, var i det siste bryllupet. Der klagde brudens far (alkoholikeren) seg i bryllupstalen over at det ikke var alkoholservering, noe han syntes var veldig dårlig. Det lagde ganske klein stemning en stund.

Anonymkode: 5cab3...719

Jeg var i et bryllup som var alkofritt av hensyn til alle barna fra 3-15 år så jeg syntes det var greit.

Men det var ordnet med et eget stort rom til dem adskilt fra festen, med to tv'er (netflix og dataspill), leker, egen servering og to barnevakter så det hadde nok gått bra med alkohol til de voksne også.

Anonymkode: 40d2f...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt merkelig å ha alkoholfritt bryllup fordi EN person er alkoholiker. Det er nok minste motstands vei. Da slipper de å ta samtalen med vedkommende. 

Dersom man må betale for reise, opphold og gave i et bryllup, så forventer jeg mer enn solo til maten. 

Det er lov å begrense alkoholen. Feks kun et glass vin til hver rett. 

Er det pga kostnader, så syns jeg brudeparet bør tenke litt gjennom hva kostnaden for gjestene å delta i bryllupet er. Må alle reise? Bo på hotell? Dyre gaveønsker? Serveres det billig og kjip mat? 

Man kan tenke alternativt. Jeg mener det er bedre at gjestene selv må betale for alkohol, enn at det ikke er alkohol. Eller overdådig pynt og unødvendige ting må vike for et par glass til middagen. Færre gjester. 

Og for all del: selskapsleker erstatter ikke alkohol. Det er bare kleint! Og ikke klag på at folk virker stive, utilpass, ikke ønsker å danse og vil dra hjem tidlig. 

Så ja, jeg hadde nok tatt med meg litt. Ikke drikke neg drita, men til en lett bris. Hadde gått tidlig om det var kjedelig og tatt en tur på byen i stedet. 

Anonymkode: 4b8c4...6c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvorfor de har alkoholfritt bryllup.

Er de avholds? Nja, hold deg edru, du klarer det.

Er det fordi de har mange drikkere i familien som kommer til å ruinere en åpen bar? Alkohol er faktisk dyrt når man skal betale for mange som drikker. Kanskje de heller ville prioritere maten? Eller kjolen? Da kan du vel ta med deg en lommelerke liksom.
 

Anonymkode: d5560...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 23.10):

Respekterer? Om jeg hadde holdt et røkfritt bryllup, hadde jeg da ikke følt meg foraktet om noen gikk ut og tok seg en røyk. Eller om de valgte å ikke drikke alkohol 

Anonymkode: c190f...a1d

Nå er det ikke lov å røyke inne på lokaler så dårlig sammenligning

Anonymkode: 53be2...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt invitert til et bryllup hvor det var spesifisert at det var alkoholfritt, så hadde jeg selvsagt ikke drukket. Jeg klarer å holde meg alkoholfri når jeg er i dåp, konfirmasjoner, barnedåp, skoleavslutning, jobb og svært mange andre anledninger, så jeg klarer også å være i et alkoholfritt bryllup. 
Jeg har vært i ett alkoholfritt bryllup til en barndomsvenninne. De serverte ikke alkohol fordi både foreldrene til bruden og til brudgommen var avholds (og religiøse. Vi bor i Bergen). Jeg må innrømme at det ble litt tamt (og litt kjedelig), og trolig ikke noe brudeparet egentlig ønsket (de var absolutt ikke avholds). 

Anonymkode: cdd90...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et superreligiøst bryllup uten alkohol. Med saft, kaker og nesten ingenting å spise. Det var det kjedeligste jeg noensinne hadde vært borti, og jeg drakk utrolig lite på det tidspunktet selv. Så tror jammen meg jeg hadde smuglet med meg noe om jeg skulle blitt invitert på noe slikt igjen. 

Anonymkode: 06bf0...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er invitert i et alkoholfritt bryllup så tar du ikke med deg alkohol. Det er som regel en grunn til at brudeparet ikke ønsker alkohol i sitt selskap. 

Anonymkode: 810c2...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...