Gå til innhold

Medbrakt i alkofritt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man skulle blitt invitert i alkoholfritt bryllup - noe jeg bare har lest om på KG - kan man ta med seg litt selv da? Ikke drikke seg full, selvsagt. Samle gjengen rundt litt prosecco eller en god GT og en årgangscognac til kaffen, eller ta seg en hikkas på toalettet innimellom for å holde ut de sangene på rosa ark og selskapslekene som avholdsfolk er så glade i? Eventuelt lage et lite party etter middagen? 

Jeg er jo et selvstendig voksent menneske, så jeg tenker jo i utgangspunktet at det er opp til meg hva jeg drikker så lenge jeg ikke er på jobb eller kjører bil, og et bryllup er for voksne mennesker. 

Jeg tenker det må være greit. 

Anonymkode: c99a3...0ad

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at hvis du ikke overlever et alkoholfritt bryllup så er du alkoholiker.

Anonymkode: eecd1...cf2

  • Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får stå i baren og betale fra egen lomme.

Anonymkode: 56030...531

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du med egne kaker og snacks også, i tilfelle de ikke har favorittene dine? 

Må da være greit  å samles rundt en god marsipankake på do, hvis vertskapet ikke serverer det selv, liksom. :hoho: 

  • Liker 20
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja tenker det ødelegger for ønske om alkoholfritt bryllup. Å skulle samle en gjeng for å drikke alkohol underveis i festlokalet blir for dumt. Er man såpass avhengig får man takke nei til å delta. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis man skulle blitt invitert i alkoholfritt bryllup - noe jeg bare har lest om på KG - kan man ta med seg litt selv da? Ikke drikke seg full, selvsagt. Samle gjengen rundt litt prosecco eller en god GT og en årgangscognac til kaffen, eller ta seg en hikkas på toalettet innimellom for å holde ut de sangene på rosa ark og selskapslekene som avholdsfolk er så glade i? Eventuelt lage et lite party etter middagen? 

Jeg er jo et selvstendig voksent menneske, så jeg tenker jo i utgangspunktet at det er opp til meg hva jeg drikker så lenge jeg ikke er på jobb eller kjører bil, og et bryllup er for voksne mennesker. 

Jeg tenker det må være greit. 

Anonymkode: c99a3...0ad

Og hvis du er invitert i et vegansk bryllup, er det da innenfor å ta med seg et roastbiff-smørbrød? I et muslimsk bryllup - er det ok å ta med seg toast med ost og skinke og gelatingodteri? 

Anonymkode: a3d34...9d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo flere vinkler å se det fra. Siden de har valgt et alkoholfritt bryllup så kan det jo ligge noe bak det, at de ikke ønsker fyll og fest, er religiøse eller andre har andre årsaker til at de ønsker at sin store dag skal være alkoholfri. Det kan også ligge i økonomi da alkohol er dyrt. På en annen side kan det bli utrolig kjedelig og traurig å sitte en hel dag på bryllup uten en liten tår innabords. Smalltalke med besta, tante Tordis og høre på endeløse tåredryppende personlige taler skrevet av vanlige folk uten formidlerkompetanse... Personlig ville jeg tatt med en liten lommelerke og smugdrikki på badet. Tatt meg en knært i ny og ne for å overleve hele seansen.. dog ikke blitt full, bare litt godstemning innabords for å overleve sullamitten...

Anonymkode: 0b6a5...7cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis man skulle blitt invitert i alkoholfritt bryllup - noe jeg bare har lest om på KG - kan man ta med seg litt selv da? Ikke drikke seg full, selvsagt. Samle gjengen rundt litt prosecco eller en god GT og en årgangscognac til kaffen, eller ta seg en hikkas på toalettet innimellom for å holde ut de sangene på rosa ark og selskapslekene som avholdsfolk er så glade i? Eventuelt lage et lite party etter middagen? 

Jeg er jo et selvstendig voksent menneske, så jeg tenker jo i utgangspunktet at det er opp til meg hva jeg drikker så lenge jeg ikke er på jobb eller kjører bil, og et bryllup er for voksne mennesker. 

Jeg tenker det må være greit. 

Anonymkode: c99a3...0ad

Og hvorfor kan du ikke ta med deg noen av gjestene ut på byen etter festen? Må du ødelegge andres selskap? 

Anonymkode: a3d34...9d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at hvis du ikke overlever et alkoholfritt bryllup så er du alkoholiker.

Anonymkode: eecd1...cf2

Jeg tenker at TS har større ambisjoner enn å "overleve" en fest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at hvis du ikke overlever et alkoholfritt bryllup så er du alkoholiker.

Anonymkode: eecd1...cf2

Det var jo litt dramatisk. Det er jo ikke akkurat snakk om en liv eller død-situasjon. Mer en kjedelig situasjon og hva som er ok for et voksent selvstendig menneske. 

Anonymkode: c99a3...0ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvis du er invitert i et vegansk bryllup, er det da innenfor å ta med seg et roastbiff-smørbrød? I et muslimsk bryllup - er det ok å ta med seg toast med ost og skinke og gelatingodteri? 

Anonymkode: a3d34...9d0

Vet du, akkurat dette har jeg også lurt på, i tillegg til det med proseccoen og konjakken. Jeg er kjempeusikker, faktisk! Godt innspill. 

Anonymkode: c99a3...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg. Kunne jeg godt funnet på sammen med noen venner. Hatt med litt vodka på innerlommen og helt i brusen. 

Anonymkode: c190f...a1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det synes jeg. Kunne jeg godt funnet på sammen med noen venner. Hatt med litt vodka på innerlommen og helt i brusen. 

Anonymkode: c190f...a1d

Hvorfor ønsker du å gå i bryllup til mennesker du ikke respekterer? 

Anonymkode: a3d34...9d0

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig leit ut at inviterte gjester til et bryllup tenker at dagen blir dørgende kjedelig, og at man må drikke alkohol for å «holde ut», og i samme slengen ødelegge brudeparets ønsker om en alkoholfri dag på den største dagen i deres liv. Jeg anbefaler å la være å gå i det hele tatt, hvis dere syns det er så kjedelig og pyton å skulle feire dagen sammen med dem..

Anonymkode: 9d120...192

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her er det jo flere vinkler å se det fra. Siden de har valgt et alkoholfritt bryllup så kan det jo ligge noe bak det, at de ikke ønsker fyll og fest, er religiøse eller andre har andre årsaker til at de ønsker at sin store dag skal være alkoholfri. Det kan også ligge i økonomi da alkohol er dyrt. På en annen side kan det bli utrolig kjedelig og traurig å sitte en hel dag på bryllup uten en liten tår innabords. Smalltalke med besta, tante Tordis og høre på endeløse tåredryppende personlige taler skrevet av vanlige folk uten formidlerkompetanse... Personlig ville jeg tatt med en liten lommelerke og smugdrikki på badet. Tatt meg en knært i ny og ne for å overleve hele seansen.. dog ikke blitt full, bare litt godstemning innabords for å overleve sullamitten...

Anonymkode: 0b6a5...7cf

Nydelig og nyansert svar. Spesielt det jeg har uthevet. Det siste er jo det jeg tenker. 

 

 

Anonymkode: c99a3...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres veldig leit ut at inviterte gjester til et bryllup tenker at dagen blir dørgende kjedelig, og at man må drikke alkohol for å «holde ut», og i samme slengen ødelegge brudeparets ønsker om en alkoholfri dag på den største dagen i deres liv. Jeg anbefaler å la være å gå i det hele tatt, hvis dere syns det er så kjedelig og pyton å skulle feire dagen sammen med dem..

Anonymkode: 9d120...192

Sant det, er kanskje bedre å ha med et par liners med kokain på innerlomma. Da blir det i hvert fall alkoholfritt slik brudeparet ønsker 

Anonymkode: 0b6a5...7cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne også hatt det litt gøy med å drikke shots på do med venner (det gjorde vi også ute på byen da vi var unge, og på restaurant i corona-tiden med alkostopp). Ikke for å bli fulle, men for å få litt god stemning og være litt ville og gale. Når dette hverdag er jeg med barna, og drikker ikke. Når det er fest vil jeg gjerne slå meg litt løs - selv om det er på do 😀

men ikke sett fram en flaske på bordet, av respekt for brudeparet.

Anonymkode: 5b968...608

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ønsker du å gå i bryllup til mennesker du ikke respekterer? 

Anonymkode: a3d34...9d0

Respekterer? Om jeg hadde holdt et røkfritt bryllup, hadde jeg da ikke følt meg foraktet om noen gikk ut og tok seg en røyk. Eller om de valgte å ikke drikke alkohol 

Anonymkode: c190f...a1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...